جستجو کردن

نوشته های اخیر

بهترین منطقه چیتگر برای زندگی کدام محله است؟

  • غربی ترین نقطه تهران منطقه 22 چیتگر میباشد که منطقه ای جدید و تازه تاسیس است که هدف از شکل گیری آن در ابتدا ایجاد یک فضای سیاحتی و تفریحی برای شهر تهران بوده است و سپس در سال 1379 به دلیل وسعت زیاد و از سوی دیگر کمبود فضای ساخت در شهر تهران تصمیم بر این شد که این منطقه به عنوان آخرین منطقه شهرداری به تهران ضمیمه شود و تراکم ساخت بافت مسکونی برای آن بصورت محدود و کنترل شده صادر شود.

    این محدوده 5 هزار و 600 هکتار است که 1800 هکتار از آن فضای سبز طبیعی است و قرار گرفتن شاخص هایی نظیر ایران مال که بزرگترین مرکز خرید جهان است به همراه دریاچه چیتگر،آبشار،باغ موزه گیاهشناسی و دیگر موارد همگی باعث ایجاد یک منطقه بسیار خوب و آینده دار در شهر تهران شده است.

    بهترین منطقه چیتگر برای زندگی کدام محله است؟
    بهترین منطقه چیتگر برای زندگی کدام محله است؟

    اما همانطور که اشاره نمودیم منطقه 22 بسیار وسیع است بصورتی که کلا 35 ایستگاه مترو در این محدوده ساخته و در حال احداث شدن است و به همین دلیل برای افرادی که قصد سکونت در این محدوده را دارند مهمترین سوال این است که بهترین منطقه چیتگر برای زندگی کجاست و کدام محله است؟ در این مطلب ما ضمن بررسی تمامی محله ها، معایب و مزایایی سکونت در هر کدام را برایتان روشن خواهیم نمود.

    بهترین منطقه چیتگر برای زندگی

    در ابتدا بهتر است به این موضوع اشاره نماییم که در صورتی که نیاز به جزئیات بیشتری راجع به برج های هر محدوده دارید کافیست بر روی لینک ها کلیک نمایید تا نام و مشخصات به همراه اطلاعات برج های نزدیک به هر منطقه را مطالعه نمایید.

    چیتگر دارای محله های زیادی است اما اگر بخواهید نزدیکی به جاذبه های توریستی را در اولویت قرار دهید برج های نزدیک دریاچه چیتگر اولین اولویت برای افرادی است که قصد این را دارند که در اطراف دریاچه سکونت داشته باشند. قیمت برج هایی که دارای این ویژگی میباشند بر اساس کیفیت دید و متریال برج قیمت گذاری میشود.

    دیگر جاذبه های توریستی که در منطقه 22 قرار دارد، قرار گرفتن در دامنه رشته کوه های البرز میباشد که برج هایی که در شهرک شهید باقری قرار گرفته جزو تنها پروژه هایی هستند که دارای این ویژگی بوده و همچنین دید جنوبی آنها به سمت ایران مال است که نزدیک بودن به این محدوده نیز جزو نزدیک بودن به شاخص ها میباشد و جزو بهترین منطقه چیتگر برای زندگی است.

    همانطور که در بالا اشاره نمودیم ایران مال وسیع ترین مرکز خرید دنیاست بصورتی که از مجموع وسعت رتبه 2 و 3 که در چین واقع شده است نیز بزرگتر است و نزدیک بودن به این محدوده برای برخی دارای اهمیت است.

    بهترین منطقه چیتگر برای زندگی
    بهترین منطقه چیتگر برای زندگی

    برج های نزدیک ایران مال که در قسمت شرقی آن واقع شده اند به همراه برج هایی که در قسمت جنوبی واقع شده اند جزو دسته برج هایی هستند که برای افرادی که قصد سکونت در اطراف ایران مال را دارند مناسب است.

    توجه داشته باشید در قسمت شرقی برج های ایران مال ، شهرک چیتگر که با نام پهنه چیتگر نیز شناخته میشود محدوده ای در حال ساخت است که توسط ارتش در حال انبوه سازی میباشد. ه

    این پهنه به 4 قسمت تقسیم میشود که هر کدام از آنها نزدیک به یکی از ویژگی ها و شاخصی های منطقه هستند این پهنه با نام های پهنه A، پهنه بی، پهنه C و پهنه دی شناخته میشوند.

    برای برج هایی که در پهنه بی ساخته شده اند نزدیک بودن به ایران مال و داشتن دید به کوهستان در جهت شمالی جزو ویژگی ها میباشد و برای برج هایی که در پهنه D واقع شده اند مهمترین شاخص که اتفاقا خیلی هم سر و صدا برای تایید شدن و یا نشدن ساخت این برج ها وجود داشته قرار گرفتن در شمال باغ موزه گیاهشناسی است که یکی از مهمترین ویژگی های منطقه 22 تهران است.

    بهترین منطقه چیتگر
    بهترین منطقه چیتگر

    در واقع اگر بخواهید نزدیک بودن به یک جاذبه طبیعی را مد نظر قرار دهید از بین پهنه های ارتش ، پهنه دی یا طبیعت است که بصورت مستقیم در نزدیکی یکی از این جاذبه ها قرار گرفته شده است، در نظر داشته باشید که این موقعیت برای برج های غیر تعاونی ساز وجود ندارد و تنها پروژه های ارتش هستند که در این محدوده ساخته میشوند و پروژه دیگری وجود ندارد. توجه داشته باشید که در این قسمت بررسی ما بر اساس نزدیک بودن به شاخص ها برای بررسی بهترین منطقه چیتگر برای زندگی بوده است.

    بهترین منطقه چیتگر برای زندگی از لحاظ رشد قیمت

    واقعیت این است که نمیتوان هنگام خرید آپارتمان در یک منطقه رشد قیمت آنرا در نظر نگرفت زیرا گذشته شهر تهران نشان داده که تصمیم شما در امروز میتواند در چند سال آینده تفاوت زیادی در نتیجه داشته باشد.

    افرادی که 20 الی 30 سال گذشته در شهر تهران اقدام به خرید ملک نموده اند در حالیکه زمین و قدرالسهم اهمیتی نداشته و تنها بنا مهم بوده است امروز مالک زمین های گران قیمتی هستند که بعد از مشارکت 1 واحدشان حتی تبدیل به چند واحد شده است.

    پس اگر بخواهیم بهترین منطقه چیتگر برای زندگی را بررسی کنیم باید رشد قیمت را نیز در نظر بگیریم زیرا قیمت زمین 300 متری در شهرک گلستان امروز 50 میلیارد تومان است اما 7 سال پیش این قیمت نسبت به امروز با احتساب تورم و قیمت آن زمان، نصف امروز بوده است.

    این رویداد چندان دور نیست و مربوط به 6 الی 7 سال پیش است پس در واقع باید این موارد را نیز به عنوان فرصت نگاه کنیم، شاید اگر شما 7 سال گذشته به این محدوده می آمدید چندان رغبتی برای خرید همین زمین ها نداشتید اما همین امروز بعد از شهرک چیتگر، شهرکی ویلایی وجود دارد که نام آن شهرک الهیه غرب است و قیمت شهرک الهیه در حال حاضر متری 88 میلیون تومان به ازای هر متر زمین است و قطعه بندی آن از 360 الی 430 متر به همراه سند است.

    در نهایت در نظر داشته باشید که از نظر موقعیت و رشد قیمت در این چند سال بعد از برج های نزدیک دریاچه چیتگر، قیمت آپارتمان نوساز در چیتگر در محله کوهک بسیار زیاد بوده و علت آن نیز نزدیک بودن به محدوده چیتگر و همچنین قرار گرفتن مراکز خرید لوکس در این محدوده میباشد.

    بهترین منطقه چیتگر برای زندگی از لحاظ رشد قیمت
    بهترین منطقه چیتگر برای زندگی از لحاظ رشد قیمت

    بصورتی که در حال حاضر اگر قیمت آپارتمان 60 متری در دریاچه چیتگر برای آن دسته که دارای دید به دریاچه هستند و تعاونی ساز هستند را متری 85 میلیون تومان در نظر گرفته و برای واحد های شخصی ساز برند با فول امکانات 110 میلیون در نظر بگیریم در حال حاضر در محدوده کوهک نیز قیمت 90 الی 110 میلیون تومان است.

    همچنین مناطق رو به رشد را میتوان شهرک چیتگر که در بالا بدان اشاره نمودیم دانست همچنین در محدوده مروارید شهر شمالی، به دلیل ساخته و آماده به تحویل شدن چندین برج و همچنین باز شدن خروجی اتوبان به این محدوده، رشد قیمت اتفاق افتاده است و البته باز هم جای دارد ولیکن در قسمت جنوبی هنوز پروژه های در حال ساخت و یا شروع به کار نشده وجود دارد که بصورت تعاونی ساز معرفی شده اند.

    توجه داشته باشید که اگر تفاوت بین واحدهای تعاونی ساز و خصوصی را نمیدانید میتوانید به مطلب مربوط به آن مراجعه نموده و اطلاعات تکمیلی کسب نمایید. همچنین در نظر داشته باشید که در صورت نیاز به جزئیات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و جزئیات بیشتری دریافت نمایید.

    بهترین منطقه چیتگر برای زندگی از نظر کیفیت برج ها

    واقعیت این است که فرهنگ برج نشینی یک فرهنگ خاص در دنیا است که میتواند 2 جنبه داشته باشد، اولین مورد مربوط به این است که در یک قطعه زمین با تراکم بالا ساخت و ساز انجام شود که صرفا ایجاد آپارتمان مسکونی هدف است و مورد بعدی مربوط به برج هایی است که مانند یک شهر امکانات دارند یعنی هدف از سکونت در آنها امکاناتشان است که در منطقه 1 تهران چنین برج هایی وجود دارند.

    در اوایل ساخت و ساز پروژه های دولتی چیتگر که هدف از ساخت آنها تامین مسکن برای کارکنان و اعضای خود بوده است چنین شرایطی وجود داشت و معمولا برج ها با امکانات استاندارد روز همان منطقه ساخته شده اند.

    اما در ادامه به ساخته شدن تعداد بیشتری از برج ها و وارد شدن سازندگان منطقه 1 و برند سازان به این محدوده، ساخت و ساز برج های لوکس شروع شده که دارای امکاناتی در حد استاندارد های منطقه 1 میباشند اما با تفاوت در متریال استفاده شده.

    امکانات وجود دارد اما در متریال مانند آن دسته از برج ها وارداتی نیست و البته قیمت هم مانند آنها نیست اما این شروعی برای وارد شدن به مرحله ای جدید از ساخت و ساز در چیتگر است و به همین دلیل است که بهترین منطقه چیتگر برای زندگی از نظر کیفیت برج ها در آینده اهمیت زیادی پیدا خواهد نمود.

    بهترین منطقه چیتگر برای زندگی از نظر کیفیت برج ها
    بهترین منطقه چیتگر برای زندگی از نظر کیفیت برج ها

    در حال حاضر قیمت آپارتمان بلوار اردستانی برای برج های نوساز شهرک خرازی متری 50 میلیون تومان است و علت این است که این برج ها نسبت به امکانات روز در سطح پایینتری ساخته شده اند و اگر همین برج ها در چند سال گذشته تحویل داده میشدند اختلاف قیمت آنها مانند امروز نبود.

    حال اگر قیمت این برج ها را با محدوده مروارید شهر که در قسمت غربی بلوار اردستانی قرار دارد مقایسه نمایید مشاهده میفرمایید که قیمت آپارتمان در برج های مروارید شهر در حال حاضر برای آن دسته که دارای امکانات استاندارد میباشند متری 80 الی 90 میلیون تومان میباشد که به نسبت رقم بالایی در مقایسه با محله های همسایه است و البته علت افزایش قیمت را نیز در بالا توضیح داده ایم.

    گزینه ها در منطقه چیتگر

    گزینه های در منطقه چیتگر بر اساس میزان سرمایه اولیه و انتظاراتی که دارید متفاوت است اما در نظر داشته باشید که پروژه های دولتی در حال حاضر ترمز قیمت ها را در منطقه چیتگر کشیده اند و اگر اینها نبودند پروژه های شخصی ساز تا الان قیمت ها را بسیار بالاتر از اینی که امروز هست برده بودند.

    در نهایت در نظر داشته باشید که حتی دریاچه چیتگر که جزو شاخص ها میباشد دارای معایب و مزایای است و این موارد برای هر کس میتواند متفاوت باشد و به عنوان مثال شلوغی در تابستان و آخر هفته میتواند یکی از مشکلات برج های اطراف دریاچه چیتگر باشد در حالیکه در چیتگر شمالی که بر خلاف نامش در قسمت جنوبی پارک چیتگر واقع شده است، مشکل ترافیک وجود ندارد اما بافت آن فرسوده است.

    گزینه ها در منطقه چیتگر
    گزینه ها در منطقه چیتگر

    این بافت فرسوده باعث شده است که حتی پروژه های جدید و تازه ساز که معرفی میشوند تحت تاثیر بافت قدیمی منطقه قرار بگیرند و این یکی از مشکلات چیتگر شمالی است و اگر بخواهیم تمامی محله ها را بررسی نماییم در نهایت معایب و مزایایی دارند که برای هر شخص منحصر به فرد میباشد و ممکن است برای یک فرد اصلا مشکلی به حساب نیاید و بر عکس.

    در نهایت اگر قصد انتخاب بهترین منطقه چیتگر را برای زندگی دارید میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و جزئیات و اطلاعات تکمیلی دریافت نمایید.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی بهترین منطقه چیتگر برای زندگی پرداختیم و پیشنهاد کلی ما به شما این است که فرصتی که امروز در چیتگر بوجود آمده است را از دست ندهید زیرا شرایطی که امروز در این منطقه برقرار است سالها پیش در کلیه مناطق تهران که در حال ساخت و نوساز بوده اند برقرار بوده است.

    اما این را بدانید که مردم به مناطق جدید عادت ندارند و دیر عادت میکنند و در واقع تمامی رشدی که در مناطق غربی تهران وجود داشته است مربوط به غرب بوده زیرا شرق محله ای قدیمی تر بوده و غرب دائما در حال رشد و توسعه بوده است.

    بطور مثال امروز معایب مروارید شهر را نداشتن شهرسازی و امکانات تردد عنوان مینمایند اما قدیمی تر های تهران میدانند مناطقی مانند سعادت آباد نیز در 30 سال گذشته نسبت به شرق تهران بیابان بوده اند و حتی مناطق جدیدتری نزدیک شهران تا 15 سال پیش فاقد بسیاری از امکانات بوده اند و این طبیعت یک منطقه جدید و تازه تاسیس است.

    در حال حاضر شرایط خرید آپارتمان در چیتگر بصورت اقساطی نیز برقرار است و به دلیل وجود پروژه های دولتی، ترمز قیمت ها کشیده شده و قیمت ها متعادل است اما این فرصت ممکن است در آینده وجود نداشته باشد به همین دلیل است که پیشنهاد میکنیم ضمن بررسی بهترین منطقه چیتگر برای زندگی از نظر مواردی که مطرح نمودیم، آینده این منطقه را در اولویت قرار دهید و همچنین میتوانید برای دریافت اطلاعات مشاوره ای بر روی ما و کارشناسان تهران برج حساب کنید.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه