جستجو کردن

نوشته های اخیر

معرفی و شرایط پیش فروش پروژه افق بین الملل چیتگر

  • پروژه افق بین الملل پروژه ای معرفی شده توسط شرکت مجتمع صنعتی آراد افق بین الملل میباشد که یک شرکت بدون سابقه در زمینه اجرا میباشد. این پروژه در واقع ایجاد شده توسط تعاونی سازنده پروژه مهر ایثار یاران میباشد که پس از 3 سال پیش فروش امتیازی واحدها موفق به اخذ جواز و ساخت نشده است و کماکان در پروسه تعیین تکلیف کاربری زمین توسط شهرداری میباشد.

    شرکتی که به عنوان سازنده این پروژه معرفی شده در واقع یک شرکت ثبت شده در سال 1391 در زمینه تولید لوله و اتصالات بوده و سپس در سال 1393 با تغییر کاربری در زمینه مونتاژ ماشین آلات سنگین و واردات قطعات یدکی خودرو است که  برج 12 سال 1401 یعنی 7 ماه پیش فعالیت شرکت را تغییر داده و در زمینه ساختمان و ابنیه تغییر کاربری داده است و پروژه ای جدید با نام پروژه افق بین الملل را معرفی نموده است.

    برخی اعضای این شرکت همان اعضای تعاونی پروژه مهر ایثار یاران میباشند که  از یک شرکت ثبت شده قدیمی برای معرفی پروژه ای جدید استفاده نموده اند. به دلیل عدم شروع فعالیت ساخت و اطلاعات کافی در ویدئو زیر که بصورت هوایی ضبط شده است محیط کلی منطقه مروارید شهر را منتشر کرده ایم تا اگر با این محدوده آشنایی دارید با موقعیت آن آشنا شوید.

    همچنین در نظر داشته باشید که محدوده قرارگیری این پروژه با قسمت های ساخته شده ای که مشاهده میکنید تفاوت دارد و عملیات ساخت در آن محدوده بطور کلی هنوز ساخته نشده است.

    اطلاعات پروژه افق بین الملل

    بر اساس اعلام تعاونی زمین این پروژه به مساحت 12500 متر در پلاک ثبتی 447/4 به آدرس انتهای اتوبان همت، بلوار شهید اردستانی، خیابان دانش شرقی واقع شده است. پروژه های دیگری نیز در این محدوده واقع شده اند که موفق به تغییر کاربری نشده اند و چند سال است که در پروسه اداری شهرداری قرار دارند. آخرین اقدام انجام شده بر روی زمین این پروژه ها، فنس کشی و عملیات تسطیح خاک می باشد که که نیاز به جواز ندارد و پس از تغییر کاربری باید سند ها تفکیک شده و برای هر پروژه جواز دریافت شود.

    هر گونه ادعایی مبنی بر داشتن جواز ساخت و کاربری مسکونی از سوی هر پروژه ای در این محدوده نیازمند رویت مدارک مربوط به آن است مدارکی که جواز ساخت، یا سند زمین با کاربری مسکونی را نشان دهد. پروژه دیگر که توسط تعاونی مسکن مهر ایثار یاران معرفی شده است به همین شکل است.

    اطلاعات پروژه افق بین الملل
    اطلاعات پروژه افق بین الملل

    توجه داشته باشید اطلاعات پروژه به دلیل اینکه هنوز جواز ساخت و دستور نقشه دریافت نشده است نمی تواند دقیق باشد اما بر اساس اعلام تعاونی این پروژه در 2 بلوک 12 طبقه مسکونی که در هر طبقه آن 8 واحد مسکونی قرار گرفته است ساخته میشود . البته با توجه به محدودیت های شهرداری در واگذاری تراکم تا زمانیکه پهنه زمین مشخص نشده و جواز اخذ شود نمیتوان راجع به تعداد طبقات قطعی نظر داد.

    این پروژه در مجموع 240 واحد مسکونی معرفی شده است که متراژ واحدهای آن 100 ، 120 ، 140 ، 250 متری معرفی شده که متراژهای بالاتر دارای 2 پارکینگ میباشند.

    شرایط فروش پروژه افق بین الملل چیست ؟

    جدول اقساطی که تعاونی در هنگام پذیره نویسی منتشر کرده است بصورت زیر میباشد . توجه داشته باشید مبلغی از این واریزی به عنوان حق امتیاز دریافت میشود که در پرداختی های شما محاسبه نمیشود و در واقع کمیسون فروش به شما میباشد که هنگام خرید میبایست مبلغ آنرا مشخص نمایید .

    متراژ (متر مربع) واریزی اولیه (میلیون تومان) اقساط هر 2 ماه یکبار (میلیون تومان)
    100 400 140
    120 450 190
    140 500 240
    250 1,000 350

    تاریخ آخرین قسط اعلام شده در سال 1402 برج 10 میباشد و در حال حاضر آخرین اقساط پرداخت شده 30/6 میباید در نتیجه از تاریخ امروز 2 قسط دیگر باقی مانده و واریزی بروز در مهر ماه سال 1402 بدین صورت میباشد:

    واحد 100 متری 680 میلیون تومان

    واحد 120 متری 830 میلیون تومان

    واحد 140 متری 940 میلیون تومان

    واحد 250 متری 1 میلیارد و 700 میلیون تومان

    توجه داشته باشید که تعاونی قیمت زمین و تراکم به ازای هر متر مربع بنای مسکونی را 15 میلیون تومان بصورت قطعی اعلام کرده است و مبلغ ساخت را متری 10 میلیون تومان علی الحساب اعلام کرده که در تاریخ امروز ساخت با این رقم امکان پذیر نیست و این رقم در زمان شروع پروژه قطعا افزایش خواهد یافت.

    پروژه افق بین الملل منطقه 22 تهران

    با توجه به اعلام این مبلغ برای یک واحد 100 متری 1 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه زمین و تراکم دریافت میشود و بعد از آن به هزینه ساخت میرسد که با توجه اینکه اقساط این پروژه حتی تا پایان سال به این رقم نمیرسد و شاید در اواسط سال 1403 این رقم تکمیل شود و نشان دهنده این موضوع است که هزینه خریداری زمین در حال تسویه شدن است و هنوز تحویل گرفته نشده و در نهایت پس از تحویل زمین ، تغییر کاربری و اخذ جواز پروسه ای زمان بر تا 3 سال آینده و حتی بیشتر خواهد بود.

    تعهدات، وام و شرایط قرارداد

    در اینگونه پروژه ها که زمین آن در حال تسویه است و تعاونی نمی تواند قراردادی مستقیم با اجرای تعهدات منعقد نماید و باید به صورت کارتکسی و به عنوان سرمایه گذار قراردادی را با شخص خریدار امضا نماید زیرا بر اساس چیزی که هنوز مالکیت آن اخذ نشده است نمی توان تعهدات از قبیل جریمه ساخت، امکانات، مشخص نمودن متریال و دیگر موارد را ارائه داد پس در نتیجه قرارداد بصورت یک برگه کاردکسی که شما را به عنوان سرمایه گذار معرفی مینماید منعقد میشود و تعهداتی در آن وجود ندارد.

    فنس کشی زمین های مروارید شهر
    فنس کشی زمین های مروارید شهر

    به همین دلیل است که در مورد امکانات پروژه، متراژ، تعداد طبقات نمیتوان بصورت قطعی نظر داد. در مورد وام پروژه توجه داشته باشید عموما تمامی پروژه ها داشتن وام را اعلام می نمایند اما موضوع این است که وامی که به آن اشاره میشود وام مشارکت مدنی است یعنی دولت ، بانکها را موظف به پرداخت وام به ساختمان سازها کرده است ولیکن بانکها از دادن این وام امتناع مینمایند و اگر پروژه ای ادعای داشتن وام میکند باید اسناد و مدارک مربوط به آنرا به خریدار نشان دهد در غیر اینصورت اشاره به الزام پرداخت وام سبب دریافت وام نمیشود.

    سابقه کارفرما

    همانطور که در بالا اشاره نمودیم شرکت مجتمع صنعتی آراد افق بین الملل شركت سهامي خاص به شماره ثبت ۴۳۴۱۵۷ و شناسه ملي ۱۰۳۲۰۸۴۶۷۲۷ در تاریخ 1391 ثبت شده که فعالیت آن در زمینه احداث کارخانجاتي به منظور توليد انواع لوله ها، مخازن و اتصالات و سازه هاي ساختماني از فيبر شيشه (جي آر پي) و ساير صنايع پلاستيک و مرتبط با ترموست و ترموپلاستیک معرفی شده است . این تعاونی در سال 1401 با تغییر فعالیت به زمینه ساختمان و ابنیه به عنوان سازنده پروژه ی افق بین الملل معرفی شده است.

    این شرکت در زمینه ساخت و اجرای ساختمان هیچگونه فعالیت و سابقه ای نداشته است و پروژه مهر ایثار که در واقع توسط اعضای همین شرکت در چند سال گذشته معرفی شده در مروارید شهر و در قطعه زمینی واقع شده است که چند سال است درگیر تعویض کاربری زمین و اخذ جواز بوده و وضعیت آن بلاتکلیف است.

    شرایط فروش پروژه افق بین الملل
    شرایط فروش پروژه افق بین الملل
    جمع بندی

    پروژه افق بین الملل توسط شرکت مجتمع صنعتی آراد افق بین الملل معرفی شده است، که یک شرکت بدون سابقه در زمینه ساخت و اجرای ساختمانی است. این پروژه توسط تعاونی سازنده پروژه مهر ایثار یاران ایجاد شده است، اما تا کنون موفق به اخذ جواز ساخت نشده است.

    شرکت سازنده پروژه قبلاً در زمینه تولید لوله و اتصالات فعالیت می‌کرد، اما تغییر کاربری به مونتاژ ماشین‌آلات سنگین و واردات قطعات یدکی خودرو داده و حالا در زمینه ساختمان و ابنیه فعالیت می‌کند.

    پروژه افق بین الملل در مساحت 12500 متر مربع و در منطقه‌ای با مشکلات تغییر کاربری و اخذ جواز ساخت واقع شده است. این پروژه شامل 240 واحد مسکونی با متراژ‌های مختلف می‌باشد.

    شرایط فروش این پروژه شامل واریزی اولیه و اقساط هر 2 ماه یکبار است. مبلغ واریزی اولیه بسته به متراژ واحد متغیر است. همچنین، تا کنون تعهدات و امکانات نهایی پروژه مشخص نشده است، وامی که اعلام می‌شود مربوط به وام مشارکت مدنی است که بانک‌ها عموماً از دادن آن امتناع می‌کنند تا اسناد مرتبط را ارائه کنند.

    در کل، پروژه افق بین الملل هنوز به مراحل نهایی نرسیده و نیاز به تسویه زمین و اخذ جواز ساخت دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پروژه و پروژه های ساختمانی مشابه میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید .

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    2 نظر در “معرفی و شرایط پیش فروش پروژه افق بین الملل چیتگر”

    1. ممنون از اطلاعات جامع و بروز شما
      متاسفانه مشاوران فروش اطلاعات کامل و درست را در اختیار متقاضیان نمیزارن و توضیحات پروژه هاشون مکتوب و قابل استناد نیست

    2. مجتبی رضایی

      ممنون که با بررسی و اطلاع رسانی کامل از سوابق و رزومه شرکت های برج ساز هموطنان رو از افتادن در دام سودجویان و کلاهبرداران نجات میدید. موفق باشید

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه