جستجو کردن

نوشته های اخیر

اطلاعات تعاونی های مسکن در منطقه 22 تهران

  • در اینجا قصد داریم به بررسی تعاونی‌های مسکن در شهر تهران بپردازیم. این تعاونی‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند: تعاونی‌های دولتی و تعاونی‌های خصوصی، که اکثراً در منطقه 22 تهران واقع شده‌اند. به همین دلیل، نیاز است تا به تفصیل به بررسی این تعاونی‌ها بپردازیم تا بهترین تعاونی های مسکن منطقه 22 تهران را برای سرمایه گذاری معرفی نماییم.

    قبل از ادامه این مطلب باید این نکته را بگوییم که منطقه 22 به دلیل مالکیت عمده زمین های آن توسط ارگان های دولتی ، بیشترین تعداد تعاونی های مسکن در تهران را دارد که در این محدوده فعالیت مینمایند . این منطقه وسیع ترین محدوده در شهر تهران است که از سوی دیگر بیشترین فضای سبز را نیز در اختیار دارد .

    شروع ساخت و ساز در این منطقه توسط تعاونی های مسکن دولتی شروع شده و در ادامه تعاونی های خصوصی و سازندگان شخصی نیز به این منطقه آمده اند ، در حال حاضر حتی برند سازهای منطقه 1 تهرا ن نیز در این منطقه شروع به فعالیت کرده اند و در حال لوکس سازی و برند سازی در این منطقه میباشند . به دلیل داشتن فضای ساخت کافی و تراکم بالا 12 طبقه ساخت و ساز در این منطقه سوددهی منطقی برای سازنده ها دارد .

    همچنین بازار خرید و فروش در این منطقه به علت رونق ساخت و ساز و معاملات نسبت به دیگر مناطق در شرایط رکود کنونی در وضعیت بهتری قرار دارد . اگر با منطقه 22 تهران آشنایی ندارید ویدئو کلیپ ضبط شده بصورت هوایی که در زیر قرار داده شده را مشاهده نمایید تا به وسعت این منطقه و انبوه سازی انجام شده در آن پی ببرید .

    اطلاعات کلی منطقه 22 چیتگر

    منطقه 22 در شمال غربی تهران قرار گرفته و با مراکز علمی، ورزشی و اقتصادی مهمی احاطه شده است. این منطقه جذابیت برای سازندگان مسکن دارد. پروژه‌های مسکونی منطقه 22 توسط تعاونی‌ها و سازندگان شخصی انجام می‌شود. تفاوت اصلی این دو نوع در دریافت سود و قیمت خانه‌ها است. تعاونی‌های معتبر در این منطقه از اهمیت بالایی برخوردارند و باید معیارهایی نظیر اصالت سازنده، موقعیت مکانی، قرارداد سازنده، پیشرفت پروژه و تناسب اجزا را برای انتخاب تعاونی مناسب مورد بررسی قرار دهید. مشاوران ما در تهران برج نیز می‌توانند به شما در انتخاب تعاونی مناسب کمک کنند.

    تعاونی های منطقه 22 تهران

    در جدول زیر بصورت خلاصه تعاونی های فعال در منطقه 22 تهران که بصورت خصوصی تاسیس و مدیریت میشوند را برایتان آورده ایم

    نام تعاونی تاریخ تأسیس پروژه‌های مهم محل اجرا
    تعاونی مسکن ابنیه آکام 1396 نارنجستان 1، نارنجستان 2، نارنجستان 3، نارنجستان 4 منطقه 22
    تعاونی ابنیه همت 1391 لوکس اداری تجاری لکسون، فرزانگان، آسمان آبی، البرز، الوند، زاگرس منطقه 22
    تعاونی مسکن سپاشهر 1396 دیپلمات، سفیر، کامرانیه، ایران بانک ملی، فرشته الهیه منطقه 22
    تعاونی مسکن چیتگر ارتش پهنه a (شهرک چیتگر)، پهنه b (سروستان)، پهنه c (نارنجستان)، پهنه e (گلستان) منطقه 22
    تعاونی مسکن آرین سازه 1384 پروژه ستین ، پروژه پدافند ارتش در پهنه c شهرک چیتگر، تعزیرات ، یاس منطقه 22
    تعاونی مسکن مهر آفرین 1395 آسمان یا منازل 4 و 6 طبقه شهرک شهید باقری، الماس بهداری مرواریدشهر، برلیان منطقه 22
    تعاونی ابنیه همسا 1398 همسا 1، مدیران، مدیران شهرداری 2 منطقه 22
    شرکت تعاونی نامی اریکه پارسیان 1389 برج 30 طبقه مروارید 1، پروژه مروارید 2، پروژه میلان یا بقیه الله 3 منطقه 22
    تعاونی مسکن منابع انسانی شهرداری تهران پروژه مدیران، پروژه مدیران شهرداری 2 بلوار کوهک
    تعاونی های منطقه 22 تهران 
    تعاونی های منطقه 22 تهران

    تعاونی های دولتی فعال در منطقه 22

    جدول زیر مربوط به تعاونی هایی با ریشه دولتی است که پروژه های فعال در منطقه 22 تهران دارند :

    تعاونی مسکن پروژه‌های در حال اجرا
    تعاونی مسکن بتاجا برج پروانه‌ای شکل (پهنه B)، پروژه‌های مانیا، نارنجستان و الماس
    تعاونی مسکن نیروی دریایی ارتش برج مرجان (برج بلندترین منطقه)
    تعاونی مسکن نیروی هوایی ارتش بلوک‌های B6 (خلبانان) در پهنه A و بلوک H2 در پهنه C
    تعاونی مسکن نیروی زمینی ارتش برج‌های چهارگانه نزاجا در پهنه C
    تعاونی مسکن پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش بلوک‌های C و H در پهنه C
    تعاونی مسکن بتاجا این تعاونی به ارتش جمهوری اسلامی وابسته است و در سال 1377 تأسیس شد. هدف اصلی آن به کارگیری فناوری، کاهش هزینه، افزایش سرعت تولید، سودآوری بیشتر و ارتقاء کیفیت است. پروژه‌های مانیا، نارنجستان و الماس به تعاونی مسکن بتاجا تعلق دارند.
    تعاونی مسکن آماد و پشتیبانی سپاه این تعاونی زیر نظر سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در سال 1385 تأسیس شد. تاکنون پروژه‌های متعددی در منطقه ساخته و در حال پیشرفت دارد. از جمله پروژه‌های آن می‌توان به پروژه شهید خرازی اشاره کرد.
    تعاونی مسکن دندانپزشکان ایران این تعاونی در سال 1382 در تهران ثبت شد. پروژه‌های دندانپزشکان، فیروزکوه، نیلوفر 1 و 2 و امیرکبیر تحت نظر این تعاونی اجرا شده‌اند.
    تعاونی های دولتی فعال در منطقه 22
    تعاونی های دولتی فعال در منطقه 22

    انتخاب تعاونی مناسب برای سرمایه گذاری

    اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در منطقه 22 تهران هستید، انواع مختلفی از گزینه‌ها در اختیار دارید. در جدول بالا، تعاونی‌ها و پروژه‌هایی را به طور خلاصه برای شما آورده‌ایم. اما باید توجه داشت که تعداد پروژه‌ها و تعاونی‌های موجود بسیار بیشتر از آنچه در جدول آمده است، می‌باشد. در واقع، سرمایه‌گذاری هر فرد باید بر اساس نیازها و شرایط شخصی او انجام شود.

    عواملی همچون میزان سرمایه، تمایل به پذیرش ریسک، توقعات زمانی بازگشت سرمایه، همگی اقتدار اهمیت دارند و قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند. این اقدامات انجام شده به شما کمک خواهند کرد تا بهترین تصمیم را در خصوص سرمایه‌گذاری بگیرید.

    تفاوت تعاونی های منطقه 22 تهران با دیگر مناطق

    باید به یاد داشت که روند ساخت و ساز در منطقه 22 تهران با سایر مناطق به شدت متفاوت است. در این منطقه، پروژه‌های ساختمانی به صورت انبوه و گاهاً پروژه‌های قدیمی تر با جوازهایی که قبل از دو سال گذشته صادر شده‌اند، حتی تا 40 طبقه نیز در حال اجرا هستند.

    به همین دلیل نمی‌توان وضعیت ساخت و ساز در این منطقه را به راحتی با مناطق دیگر تهران مقایسه کرد. اما واجب است توجه کنیم که این تفاوت، در همه مواقع، می‌تواند اثرات مثبت یا منفی را به همراه داشته باشد.

    تفاوت تعاونی های منطقه 22 تهران با دیگر مناطق
    تفاوت تعاونی های منطقه 22 تهران با دیگر مناطق

    در تعاونی‌های منطقه 22، به ویژه تعاونی‌های خصوصی، اطمینان معیاری حیاتی است که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. در واقع، مردم بیشترین نگرانی‌ها خود را به این موضوع اختصاص داده‌اند. با این حال، زمانی که برای ساخت پروژه‌ها در نظر گرفته می‌شود، ممکن است به خوبی پیش برود. در تعاونی‌های دولتی، اطمینان از اجرای مناسب و به موقع پروژه وجود دارد، اما ممکن است طول زمان ساخت بسیار طولانی باشد. به همین ترتیب، مسائل اطمینان و زمان در هر دو نوع تعاونی می‌توانند اثرات خوب یا منفی خود را داشته باشند. از این رو، در انتخاب تعاونی مناسب برای سرمایه‌گذاری، باید با دقت به این نکات توجه کرد.

    تعاونی مسکن مهر

    تعاونی‌های مسکن مهر، که حتماً با آن‌ها آشنایید، در این نوع تعاونی‌ها، فرآیند ساخت و ساز به طول انجامیده است. اما در نهایت، پروژه‌ها به اتمام رسیده و خانه‌ها به مالکان تحویل داده شده‌اند. این موضوع به سبب ویژگی‌های منحصر به فرد تعاونی‌های مسکن مهر، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

    هر چند که در حال حاضر بازار مسکن با ورود دلالان به عرصه، شاهد افزایش قیمت‌ها بوده است، اما این واقعیت همچنان باقی است که تعدادی از افراد با شرایط مناسب توانسته‌اند خرید مسکن خود را انجام دهند. این نکته نیز اهمیت خود را حفظ می‌کند که بازار دلالان نیز نقش قابل توجهی در شکل‌گیری وضعیت فعلی بازار مسکن منطقه ایفا کرده است.

    تعاونی های مسکن تهران
    اطلاعات تعاونی های مسکن در منطقه 22 تهران

    لیست تعاونی ها مسکن مهر در تهران و آدرس آنها را برایتان در جدول زیر ثبت نموده ایم :

    شماره نام تعاونی مسکن مهر آدرس
    1 تعاونی مسکن مهر 1 – منطقه 1 تهران، خیابان انقلاب، خیابان خوش، پلاک 8
    2 تعاونی مسکن مهر 2 – منطقه 3 تهران، خیابان ولی عصر، خیابان شیرازی، پلاک 33
    3 تعاونی مسکن مهر 3 – منطقه 5 تهران، خیابان سهروردی، خیابان خردمند جنوبی، پلاک 52
    4 تعاونی مسکن مهر 4 – منطقه 7 تهران، خیابان کارگر جنوبی، پلاک 24
    5 تعاونی مسکن مهر 4 – منطقه 15 تهران، خیابان افسریه، خیابان نیلوفر، پلاک 30
    6 تعاونی مسکن مهر 5 – منطقه 14 تهران، خیابان سهروردی شمالی، خیابان شهید علی یزدان پناه، پلاک 52
    7 تعاونی مسکن مهر 6 – منطقه 13 تهران، خیابان سهروردی، خیابان شهید علی یزدان پناه، پلاک 61
    8 تعاونی مسکن مهر 7 – منطقه 6 تهران، بزرگراه آیت‌الله سعیدی، خروجی شهرک غرب، خیابان آذربایجان، پلاک 36
    9 تعاونی مسکن مهر 8 – منطقه 9 تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان پاکستان، پلاک 7
    10 تعاونی مسکن مهر 9 – منطقه 2 تهران، خیابان انقلاب، خیابان دمشق، پلاک 16
    11 تعاونی مسکن مهر 10 – منطقه 10 تهران، بزرگراه نواب، بلوار ملت، پلاک 10
    12 تعاونی مسکن مهر 11 – منطقه 14 تهران، خیابان آزادی، خیابان شهید اندرزگو، پلاک 30
    13 تعاونی مسکن مهر 12 – منطقه 3 تهران، منطقه 10، بزرگراه نواب، جنب ایستگاه مترو، برج شهاب 1، طبقه دوم، واحد 126
    14 تعاونی مسکن مهر 12 – منطقه 5 تهران، منطقه 6، میرزای شیرازی، نرسیده به خیابان کریمخان زند، خیابان 7، ساختمان برنا، واحد 3
    15 تعاونی مسکن مهر 13 – منطقه 14 تهران، منطقه 6، میرزای شیرازی، نرسیده به خیابان کریمخان زند، خیابان 7، ساختمان برنا، واحد 3
    16 تعاونی مسکن مهر 15 – منطقه 10 تهران، منطقه 10، بزرگراه نواب، جنب ایستگاه مترو، برج شهاب 3، طبقه سوم، واحد 326
    17 تعاونی مسکن مهر 15 – منطقه 14 تهران، منطقه 6، میرزای شیرازی، نرسیده به خیابان کریمخان زند، خیابان 7، ساختمان برنا، طبقه سوم، واحد 7

    جمع بندی 

    در نهایت برای سرمایه گذاری در منطقه 22 و پروژه های تعاونی ساز در این منطقه باید چند نکته را بررسی نمایید ، اول اینکه زمان شروع واقعی پروژه چه زمانی است ؟ اگر پروژه را در مرحله نما مشاهده مینمایید و تصور میکنید که تا پایان کار 1 ماه مانده است ، ممکن است اشتباه نمایید .

    برخی از پروژه های تعاونی ساز با روند بسیار کندی پیش میروند و حتی برخی از آنها ممکن است چند سال در همان وضعیت باقی مانده باشند پس در واقع باید علت توقف و همچنین سابقه ساختی که پروژه را به این مرحله رسانده بررسی نمایید . همچنین باید دقیقا بیابید که تعاونی وابسته به سازمان است و یا ریشه گرفته از سازمان میباشد و توسط اعضای سازمان اداره میشود .

    این کار در نتیجه بسیار تفاوت دارد زیرا پروژه های زیادی هستند که بصورت شخصی در حال اجرا هستند و شرایط متفاوتی نسبت به پروژه های دولتی دارند ، در نهایت تعاونی های دولتی ساز پروژه را میسازند و تحویل میدهند اما این پروسه میتواند بسته به ارگان سازنده بسیار زمان بر باشد ، تعاونی های ارتش وضعیت ساخت کند تری نسبت به سپاه دارند اما تعداد ساخت و ساز آنها چند برابر ارگانهای دیگر است .

    بخش عمده ای از برج ها و شهرک های ساخته شده و در حال ساخت در منطقه 22 تهران متعلق به تعاونی های مختلف و وابسته به ارتش میباشد و علت آن نیز مالکیت عمده زمین های این منطقه پس از انقلاب میباشد که در اختیار این نهاد قرار گرفته شده است و وضعیت ساخت تعاونی های مختلف ارتش با یکدیگر متفاوت است .

    برای کسب اطلاعات دقیق و بروز از وضعیت پروژه های تعاونی ساز در منطقه 22 میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید و جزئیات دقیق را دریافت نمایید .

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه