جستجو کردن

نوشته های اخیر

بازیابی توان خریداران مصرفی مسکن

  • بازار مسکن یکی از بازارهای غیر تخصصی شمرده میشود که ورود به آن برای عموم مردم امکان پذیر است . البته منظور از غیر تخصصی این نیست که ورود به آن نیاز به تخصص ندارد بلکه به عنوان یک نیاز که برای تمامی مردم وجود دارد میتواند گزینه سرمایه گذاری برای هر شخصی که پول خرید آنرا دارد باشد و به همین دلیل دلالان و واسطه گران نیز به تعداد بالاتری در این بازار حضور دارند که نقش مهمی در کاهش و یا افزایش قیمت ها دارند زیرا این بازار در کنترل دولت نیست و نمیتوان همانند برخی کالاها قیمت، واردات و یا تولید آنرا کنترل نمود . در این مطلب با توجه به در نظر گرفتن شرایط فعی میخواهیم شرایط مسکن در حال حاضر را بررسی نماییم و مهمترین اتفاقی که در حال حاضر افتاده است و آن بازیابی توان خریداران مصرفی مسکن میباشد را بررسی نماییم .

    بازیابی توان خریداران مصرفی مسکن
    بازیابی توان خریداران مصرفی مسکن

    کاهش تاثیر واسطه گران

    همانطور که در بالا اشاره نمودیم ورود به بازار مسکن برای همه امکان پذیر است و به همین دلیل حضور واسطه گران پررنگ تر میباشد . به عنوان مثال یک ماده اولیه مورد استفاده در صنعت غذایی قطعا تعداد محدودی وارد کننده و واسطه در آن وجود دارد و به دلیل تخصصی بودن هر شخصی نمیتواند آنرا خریداری کرده و انبار نماید و یا هر موقع که خواست به فروش برساند . در کنار این موضوع کنترل دولت در این مواقع اثر بخش است و برخی مواقع اگر صنعتی با چالش مواجه شود روند ترخیص یک کالای خاص به یکباره سرعت بخشیده میشود و اثر احتکار گران در بازار خنثی میشود .

    اما در بازار مسکن وضعیت اینگونه نیست و تامین کنندگان در واقع مالکین هستند که با توجه به شرایط کلی بازار اقدام به عرضه مینمایند و قیمت گذاران هستند که بخش اعظمی از آنها برای سرمایه گذاری خرید مسکن را انتخاب نموده اند . در شرایط کنونی که حالت رکود بر بازار غالب میشود و بازار از التهاب خارج میشود خریداران هستند که میتوانند با خیال راحت به دنبال گزینه های مناسب خرید بگردند و به دور از هیجانات بازار خرید خود را انجام دهند.

    فاز یک رکود مسکن

    وضعیت بازار مسکن را نمیتوان بصورت مقطعی بررسی نمود بلکه یک فصل یا دوره را باید در نظر داشته باشید به عنوان مثال اگر دوران رکود را از شروع خرداد ماه در نظر بگیرید یک دوره  4 ماهه برای بررسی وضعیت آن نیاز است اما یک موضوع دیگری نیز وجود دارد و آن ماه محرم و صفر است که به دلیل اعتقادات مذهبی برخی در این ماه ها معاملات انجام نمیدهند و این یک حقیقت است پس در واقع میتوان این ماه را نیز نادیده گرفت و تا اواخر مهر ماه را برای ارزیابی اینکه آیا بازار مسکن یک فصل را در رکود پشت سر خواهد گذاشت یا خیر در نظر گرفت .

    ایراد سرمایه گذاران در مسکن کجاست ؟

    یکی از بزرگترین ایرادات برای سرمایه گذاران مسکن در این است که معمولا شرایط یه گونه ای پیش نمیرود که بازار مسکن در حالت رکود باشد و دیگر بازارها صعودی ، معمولا همه بازار ها به یک شکل پیش میروند و در اینجا پول نقد است که ارزشمند است . اما از طرفی دیگر نگهداری پول نقد در تمامی مواقع سال صحیح نیست زیرا امکان جا ماندن از بازار در یک مقطع وجود دارد و جبران آن ممکن است امکان پذیر نباشد .

    پس سرمایه گذاران در حالت کنونی باز هم ممکن است نظاره گر باشند و این یک ایراد است . زیرا در شرایط کنونی میتوان خرید با قیمت مناسب را انجام داد ولیکن ممکن است سرمایه گذار پولش تبدیل به یک یا چند خودرو شده که در شرایط کنونی فروش نمیرود و یا به قیمت فروخته نمیشود پس در واقع یکی از ایرادات سرمایه گذاران این است که سبد کالای سرمایه ای ندارند که بتوانند در مواقع نیاز یک کالا را به سرعت نقد کرده و وارد دیگری شوند .

    ایراد سرمایه گذاران در مسکن کجاست ؟
    ایراد سرمایه گذاران در مسکن کجاست ؟
    سرمایه گذاران باهوش چگونه عمل مینمایند ؟

    همانطور که در بالا اشاره نمودیم بازار مسکن برای عموم مردم باز است ولیکن برنده افرادی هستند که هوشمندانه اقدام به سرمایه گذاری در این بازار مینمایند . آن دسته که پیش بینی این روزها را کرده و روزهای بعد آنرا نیز پیش بینی مینمایند ولی برای افراد عادی در حال حاضر جذابیتی برای ورود وجود ندارد و همچنین حوصله خواب سرمایه را نیز ندارند و این دسته همانهایی هستند که در آینده نه چندان دور با قیمت گران تر زمانی که وضعیت صعودی بازار برای همه روشن شده و هجوم به سمت بازار التهابی آغار میشود وارد بازار میشوند و با قیمت بالاتر و در حباب از سرمایه گذاران امروز خرید انجام میدهند .

    آن دسته از سرمایه گذارانی که در شرایط کنونی موارد مناسب و زیر قیمت را خریداری مینمایند و در التهاب بازار با قیمتی بالاتر از قیمت واقعی میفروشند که در واقع عملکرد این بازار بصورت تخصصی اینگونه است و البته که سرمایه گذاران عادی نیز اگر به موقع وارد شوند سود کسب خواهند کرد اما بیشترین ارزش افزوده برای سرد و گرم چشیده های این بازار است .

    جمع بندی نهایی

    پیشنهاد ما این است که به عنوان اولین قدم سبد کالای سرمایه ای خود را پخش نمایید که اگر نیاز به پول داشتید مجبور به زیر قیمت فروختن یک کالا نشوید و اگر نیاز به خرید داشتید باز هم این اتفاق رخ ندهد بلکه کالایی که نقد شوندگی بالا و به قیمت روز دارد را در شرایط اینچنینی برای خرید و یا نیاز خود نقد نمایید و آن دسته کالایی که در رکود است را تا فرا رسیدن زمان مناسب رها نمایید .

    همچنین توجه داشته باشید هرنوع سرمایه گذاری موفق نیست و اگر صرفا با تورم پیش برود و ارزش افزوده ای نداشته باشد نمیتوان آنرا سرمایه گذاری نامید بلکه فقط به منظور حفظ ارزش پول انجام شده است و این را بدانید که هر بازار نیاز به تخصص برای ورود دارد و دلیل اینکه ورود آن برای عموم آزاد و راحت است دلیل نمیشود که با پیشنهاد دوست و آشنا وارد آن شوید . برای کسب اطلاعات مشاوره ای پیرامون سرمایه گذاری در حوزه مسکن میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید .

     

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه