جستجو کردن

نوشته های اخیر

پروژه پارادایس منطقه 22 تهران

  • پروژه پارادایس یا شهرک سبز پارادایس واقع شده در خیابان هوانیروز در نزدیکی میدان کاج در منطقه 22 توسط تعاونی  پيشگام ابنيه ساحل معرفی شده است . این پروژه در حال حاضر فاقد جواز ساخت بوده و بر طبق اعلام تعاونی تا 6 ماه آینده جواز آن اخذ میشود بنابراین نمیتوان تعداد برج و طبقات آنرا بصورت دقیق اعلام نمود اما بر اساس اظهارات تعاونی 12 بلوک 12 طبقه در این محل احداث خواهد شد که متراژ واحدهای آن از 90 تا 140 متر میباشد  البته تا زمان مشخص نشدن دستور نقشه و جواز نمیتوان این عدد را قطعی نامید .

    این پروژه در حال حاضر در مرحله پذیره نویسی میباشد و سهام آن بصورت 10 متری عرضه میشود . ویدئویی بصورت 3 بعدی از نمای این شهرک و برج های آن منتشر شده است که در زیر میتوانید مشاهده نمایید ، توجه داشته باشید تا زمان اخذ دستور نقشه نمیتوان نمای کلی شهرک و برج های آن و حتی طبقات را بصورت دقیق ذکر نمود و در صورت ایجاد تغییر در این پروژه این قسمت بروزرسانی خواهد شد . توجه داشته باشید آخرین زمان بروزرسانی این مطلب به تاریخ دی ماه سال 1402 بوده است .

    شرایط فروش پروژه پارادایس

    شرایط فروش پروژه پارادایس بدینصورت میباشد که سهام آن بصورت 10 متری تقسیم شده است و برای هر سهم مبلغ 280 میلیون تومان بابت زمین و تراکم میبایست پرداخت شود و پس از اخذ جواز و مراحل ساخت ظاهرا به ازای هر متر مبلغ 14.5 میلیون تومان بصورت پرداخت 3 ماه یکبار در نظر گرفته شده است . یعنی برای هر 10 متر میبایست 145 میلیون تومان بصورت سه ماه یکبار پرداخت شود . البته در نظر داشته باشید که قرارداد ساخت بصورت علی الحساب است و با گذر زمان بر اساس تورم افزایش میابد .

    همچنین توجه داشته باشید که داشتن وام بر روی پروژه توسط فروشنده اعلام میشود اما این وام در واقع وام مشارکت مدنی است که دولت بانک ها را موظف کرده که به انبوه سازان بدهند ولیکن شانس این موضوع بسیار پایین است و هیچ ضمانتی برای دریافت آن وجود ندارد و اگر پروژه بصورت اختصاصی دارای وام باشد باید مدارک آنرا از سوی بانک ارائه دهد در غیر اینصورت هیچ تضمینی برای وام وجود نداشته و اصولا در چنین مرحله ای پروژه ها نمیتوانند وام دریافت نمایند .

    ضمانت و قرارداد پروژه پارادایس

    در این مرحله قرارداد و ضمانتی برای سرمایه گذاری در پروژه پارادایس به غیر از کاردکس وجود ندارد که در واقع یک رسید سرمایه گذاری بابت این است که خریدار متراژ سهامی خریداری کرده است و میبایست به ازای آن متراژ مفید مسکونی به وی تحویل داده شود و بابت جریمه تاخیر ، ضمانت تحویل ، متریال ، امکانات و چهارچوب محاسبه هزینه ساخت و دیگر موارد در این برگه چیزی وجود ندارد و در واقع یک رسید سرمایه گذاری است و شاید تا زمان شروع به ساخت پروژه تبدیل به دفترچه شده و الزامات در آن مشخص شود و شاید هم این اتفاق نیوفتد که بستگی به عملکرد تعاونی دارد .

    این کاردکس توسط مالک پروژه و پیمانکار امضا میشود و به گفته تعاونی محضری میشود اما بهتر است بدانید که محضری شدن یا نشدن این برگه تاثیری در بار حقوقی تعهدات فروشنده به خریدار ندارد و صرفا معامله یک برگه کاغذ در دفترخانه اسناد رسمی است و اگر خریدار به دنبال تعهدات و ضمانت است  فروشنده میبایست هر آنچه لازم است در همان برگه ذکر و مکتوب نماید .

    پروژه فراز فرتاک
    پیش فروش پروژه پارادایس

    مقایسه پروژه پارادایس

    توجه داشته باشید اگر بخواهیم هزینه ای که برای پذیره نویسی که توسط تعاونی سازنده پروژه پارادایس اعلام شده را با پروژه های در حال ساخت آن محدوده مقایسه نماییم قطعا گزینه های بهتری برای خرید خواهد بود . به عنوان مثال پروژه فعال در اسکلت  طبقات مثبت ، طبقه واحد مشخص ، ، قرارداد رسمی ، قیمت قطعی ، ضمانت تحویل و جریمه دیرکرد از سازنده ای که رزومه ساخت چندین پروژه موفق را در کارنامه خود دارد در حال حاضر برای یک واحد 100 متری میتوان با 3 الی 4 میلیارد تومان وارد شده و مابقی را بصورت اقساط پرداخت نمود و زمان تحویل پروژه نیز 3 ساله قطعی است .

    اما در مورد پروژه پارادایس ، در حال حاضر برای یک واحد 100 متری میبایست 2 میلیارد و 800 میلیون تومان پرداخت نمود در حالیکه وضعیت جواز ساخت و متراژ و طبقات آن نا مشخص است و ممکن است بر خلاف گفته تعاونی به جای 6 ماه چند سال طول بکشد و تنها چند عکس 3 بعدی از آن وجود دارد .

    همچنین در مرحله ساخت قیمت ساخت علی الحساب است که در حال حاضر 1 میلیارد و 450 میلیون تومان 3 ماهه باید برای واحد 100 متری پرداخت نمودو تنها اعلام اینکه بر اساس شاخص های دولتی قیمت گذاری میشود نمیتواند ملاکی برای به رسمیت شناختن این موضوع باشد کما اینکه تعاونی هایی مانند پروژه نارنجستان در پروژه های اولیه خود قیمت های معقول تری برای ساخت اعلام مینمودند ولیکن در حال حاضر سالانه 50 درصد به اقساط اضافه مینمایند که البته این کار را به پشتوانه یک یا دو پروژه ای که تحویل داده اند انجام میدهند پس در واقع سرمایه گذاری در پروژه ای قطعی و پروژه ای اینچنینی نیازمند بررسی بیشتری است .

    در این پروژه ، تعاونی  پيشگام ابنيه ساحل به عنوان کارفرما معرفی شده و مالک زمین شخصی به نام آقای قریشی است . تعاونی پیشگام ساحل 3 پروژه ساحل 1 ، 2 و 3 را در دست احداث دارد که هیچکدام تکمیل نشده اند و در واقع از این رو فاقد رزومه ساخت و تحویل است .  تعاوني پيشگام ابنيه ساحل درتاريخ ۳۰/۱۰/۱۳۹۸ به شماره ثبت ۵۵۳۴۴۱ به شناسه ملي ۱۴۰۰۸۹۳۱۹۶۱ ثبت شده است و مدیرعامل آن آقای مجید مقدم میباشد .

    پروژه پارادایس
    بررسی نهایی

    برای ورود به پروژه های نظیر پروژه پارادایس سابقه مجری بسیار مهم است و اینکه روند انجام کار در پروژه های پیشین چگونه بوده که پروژه جدیدتری شروع شده است و ضمانت اجرا چگونه است . در نظر داشته باشید که پروژه های مشابه این پروژه مانند پروژه رونیکا پالاس کوهک که توسط آقای رحیم قربانی ساخته میشود بصورت قیمت قطعی فروخته میشود و سازنده این پروژه شاید تا کنون بیش از ده  یا بیست هزار واحد مسکونی در تهران تحویل داده است ولیکن آن پروژه نیز دارای ایراداتی نظیر قیمت بالا و تجاری سازی است که از حداکثر فضا برای ساخت استفاده میشود و حتی در برخی از پروژه های این فرد در مناطق شمالی دید به بیرون وجود ندارد و تمامی پنجره ها در پاسیو باز میشود .

    از سوی دیگر پروژه های دیگری نظیر پروژه تریتیوم VIP را نیز میتوان بررسی نمود که این پروژه نیز دارای نقاط مثبت و منفی میباشد که از نقاط مثبت آن میتوان به سابقه خوب سازنده و ضمانت اجرا و قرارداد محکمی است که دارد و نقاط منفی آن این است که اگر خریدار بخواهد واحد خود را بفروشد به دلیل اینکه پروژه توسط خود شرکت نیز بصورت اقساطی فروخته میشود باید با قیمت بسیار پایینتر قیمت گذاری انجام دهد دقیقا همان اتفاقی که بر روی خودرو های چینی شرکت مدیران خودرو می افتد و افت قیمت شدید آنها ناشی از همین موضوع است .

    برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون پروژه های منطقه 22 تهران و دریافت مشاوره میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج در تماس باشید .

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه