جستجو کردن

نوشته های اخیر

رکود مسکن 1402 بهترین فرصت برای خریداران

  • طبق پیش بینی های اوایل سال با توجه به رکود بازار مسکن میتوان گزینه های بسیاری را برای سرمایه گذاری پیدا نمود ولیکن مشکل این است که بازارهای دیگر نیز به همین حالت در آمده اند و پول نقد که در سال گذشته نگه داشتن آن میتوانست ریسک زیادی به همراه داشته باشد در حال حاضر میتواند گزینه های بسیاری را برای سرمایه گذاری برایش یافت . در این مطلب با عنوان رکود مسکن 1402 بهترین فرصت برای خریداران میخواهیم به بررسی فرصت هایی که در حال حاضر وجود دارند پرداخته و اشتباهاتی که برخی افراد در تحلیل وضعیت کنونی انجام میدهند را نیز بررسی نماییم .

    رکود مسکن بهترین فرصت برای خریداران
    رکود مسکن بهترین فرصت برای خریداران

    وضعیت کنونی بازار مسکن در تیر 1402

    در حال حاضر وضعیت بازار به حالت رکود در آمده و البته این وضعیت بیشتر برای سازندگان و واسطه گران مقطعی میتواند ترسناک باشد اما برای افرادی که سالهای زیادی در بازار مسکن حضور داشته اند یک رویداد عادی است . هم اکنون به دلیل فروکش کردن جو روانی بازار که البته با مهندسی دولت برای کنترل قیمت ها صورت گرفته است بازار مسکن و دیگر بازارها به حالت رکود در آمده اند و البته این حالت رکود یعنی حتی از حالت نرمال نیز پایینتر میباشد یعنی اگر شخصی نیاز به تامین کالایی داشته باشد در حال حاضر دست نگه داشته و نظاره گر است .

    بطور کلی در طی چند سال اخیر چندین ماه بدینصورت طی شده که عده بسیاری نظاره گر بازار خواهند بود و تصمیم انجام کارهای خود را به آینده موکول مینمایند که تحت تاثیر اخبار برجام ، وضعیت نرخ ارز و سیاست های کشور میتواند تغییراتی داشته باشد که اصولا در این مواقع ترس از سقوط و ریزش قیمت ها عامل اصلی نظاره کردن بازار توسط خریداران است .

    فرصت خرید در بازار مسکن

    متاسفانه بزرگترین مشکل پول نقد است که نمیتوان همیشه روی آن حساب کرد . یعنی زمانیکه شما به آن احتیاج دارید کالای دیگر شما نقد نمیشود و در یک زمان دیگر اگر پول نقد داشته باشید کالای مد نظر خود را پیدا نخواهید کرد و یا دائما در حال گران شدن است . اما طبق آخرین بررسی ها قیمت های مسکن تعدیل داشته و میتوان گزینه های مناسبی برای خرید پیدا کرد اگر این تفکر را کنار بگذارید که قیمت ها بیشتر پایین خواهد آمد .

    در بازار مسکن فراز و فرود بسیاری وجود دارد اما زمانیکه عموم مردم توجه افزایش قیمت در آینده شوند قطعا فرصت ها دیگر مانند امروز نیست و این اشتباهی است که خریداران انجام میدهند یعنی آنقدر منتظر میمانند تا ببینند رکود بازار قیمت ها را تا کجا پایین می آورد و البته این موضوعی است که باعث میشود خریدشان را فراموش کرده و بعدا با اوج گرفتن قیمت ها تازه یاد کالاهایی که قصد خریدشان را داشتند بی افتند .

    وضعیت کنونی بازار مسکن در تیر 1402
    وضعیت کنونی بازار مسکن در تیر 1402

    ترکیب سرمایه اینجا به کار می آید

    داشتن سبد های متفاوت برای انباشت سرمایه میتواند امروز به کار بی آید بصورتی که شاید یکی از کالاهایی که شما برای سرمایه گذاری خریداری کرده اید در موقعیتی باشد که راحت و به قیمت نقد شود تا کالایی دیگر و اگر بتوانید این گزینه را در ذهن خود مرور نمایید که در آینده قطعا شرایط تغییر مینماید و هیجان شما در حال حاضر به دلیل ثبات قیمت ها فروکش کرده نباید خیال خود را راحت کنید و گزینه خرید خود را به آینده موکول نمایید زیرا افرادی که در آینده سود مینمایند همین افرادی هستند که امروز خرید موفق خود را انجام میدهند .

    برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون قیمت های پروژه های ساختمانی در تهران میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید .

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه