جستجو کردن

نوشته های اخیر

پروژه سهام توانمندسازی ارتش سهام 50 و 20 متری پهنه D چیتگر

  • فروش سهام توانمندسازی ارتش بصورت سهام 50 متری و سهام 20 متری در طرح توانمندسازی بازنشستگان ارتش برای کارمندان دارای سنوات بالای 15 سال در جریان میباشد . این پروژه توسط بنیاد تعاون بتاجا تحت عنوان کارفرما و پیمانکاری شرکت انبوه سازی آرشام در پهنه E شهرک چیتگر در حال اجرا میباشد. این پروژه شامل 4 برج میباشد و در مجموع دارای 2200 واحد مسکونی میباشد .

    بر اساس اعلام غیر رسمی تعاونی کوچکترین واحد این مجموعه 100 متر مربع خواهد بود و برای دریافت یک واحد کامل میبایست چند سهم را تجمیع نمایید . توجه فرمایید که به دلیل اینکه نقشه پروژه هنوز منتشر نشده قطعی بودن متراژ در شرایط کنونی مشخص نمیباشد و میتواند کمتر و یا بیشتر از این متراژ باشد . تمامی این موارد بعد از تایید دستور نقشه مشخص خواهد شد . همچنین در سال 1401 عملیاتی بر روی زمین این پروژه انجام شد که در ویدئو کلیپ زیر مشاهده میفرمایید . 

    تاریخ بروزرسانی این صفحه به تاریخ آبان ماه سال 1402 میباشد و در ویدئوی زیر آخرین عملیات انجام شده در این پروژه را مشاهده خواهید کرد ، بعد از این عملیات کار جدیدی بر روی پروژه انجام نشده است و در صورت تغییرات در عملیات ساخت این بخش بروزرسانی خواهد شد . 

     

    شرایط فروش سهام توانمندسازی ارتش

    این پروژه دارای سهام 50 متری و سهام 20 متری میباشد که شرایط خرید و فروش این 2 سهم کمی متفاوت است . سهام 50 متری شامل واریزی اولیه 145 میلیون و 105 میلیون تومان وام حکمت بعلاوه حق امتیاز فروشنده میباشد و سهام 20 متری شامل واریزی اولیه 100 میلیون تومان میباشد که برای خرید آن میبایست واریزی اولیه بعلاوه حق امتیاز به دارنده سهام پرداخت گردد .

    این پروژه برای پرسنل ارتش پیش بینی شده و علت اینکه قیمت آن مناسب است همین میباشد اما با توجه به فروش امتیازها توسط پرسنل به غیر شرایط برای خریدار ثانویه به شکل دیگری است و وام حکمت در نظر گرفته شده برای مالک امتیاز به غیر نظامی و خریداری ثانویه تعلق نخواهد گرفت و میبایست توسط خریدار با تعاونی تسویه شود . توجه داشته باشید وام حکمت تنها به سهام 50 متری تعلق گرفته و سهام 20 متری دارای این وام نمیباشد .

    توجه داشته باشید که در قرارداد مابین خریدار و تعاونی کلیه اعضا در طبقه 1 میباشند و این نشان دهنده این است که ضریب طبقات در نهایت پس از انتخاب واحد از مالکین دریافت خواهد شد ولیکن قیمت سهام که شامل هزینه تراکم زمین و هزینه ساخت میباشد برای متراژ مشخص شده بصورت قطعی میباشد . همپچنین آخرین قیمت معاملات سهام پهنه D در آبان ماه بدین شرح میباشد :

    مورد مقدار
    تاریخ بروزرسانی 17 آبان ماه سال 1402
    قیمت سهام 50 متری بین 1 میلیارد و 180 تا 1 میلیارد و 200 تومان
    قیمت سهام 20 متری بین 580 تا 595 میلیون تومان
    سهام 50 متری
    سهام 50 متری

     

    نوع واریزی سنوات

    توجه داشته معاملاتی بدینصورت انجام شده که خریدار از اعضای ارتش بوده ولیکن سفته داده است که مبلغ 105 میلیون تومان را بصورت اقساطی پرداخت کند ولیکن پول آنرا نقدا از خریدار جدید دریافت میکند . این نوع معامله به هیچ عنوان مورد تایید تعاونی نمیباشد و تا زمان تسویه این مبلغ قرارداد بنام خریدار جدید صادر نخواهد شد .

    در مورد سنوات باید این نکته را بدانید که ارتش در ازای واگذاری سهام 20 متری در ابتدا به اعضای خود مبلغی را از آنان دریافت کرده است و البته اعلام کرده که واریزی سریعتر این مبلغ در اولویت اعضا برای انتخاب واحد تاثیر خواهد داشت . پس در بازار واریزی هایی وجود دارد که از ابتدا یعنی سال 1397 شروع شده و تا سال 1399 ادامه دارند .

    ترجیح خریداران بر این موضوع است که واریزی برای سال 1397 باشد اما توجه داشته باشید ممکن است اولویت بندی بر اساس این موضوع انجام نشود زیرا بصورت مکتوب از سوی تعاونی در قرارداد اعلام نشده است . این واریزی برای افرادی که سعام 20 متری خود را تبدیل به 50 متری کرده اند نیز وجود دارد .

    موقعیت مکانی پروژه سهام ارتش

    پروژه سهام توانمندسازی ارتش در پهنه E یا نارنجستان واقع شده است و موقعیت مکانی آن در غرب دریاچه چیتگر و جنوب ایرانمال واقع شده و دسترسی مستقیم به به بزرگراه حکیم ، همت ، خرازی ، آزادگان و اتوبان تهران شمال دارد .همانطور که در ویدئوی بالا مشاهده نموده اید محل قرار گیری پروژه بصورتی است که در اطراف آن ساخت و ساز زیادی انجام نشده است ولیکن محیط ساخت این شهرک بسیار بزرگ است و خود میتواند تبدیل به یک شهرک مسکونی عظیم در چیتگر شود . 

    در نهایت توجه داشته باشید که بسیاری از برج ها و ساخت و ساز های خصوصی و یا تعاونی ساز معمولا در کنار شهرک های بزرگی که ارتش و یا ارگان دیگر احداث نموده اند به سرعت ساخته میشوند و در واقع تعاونی های ارتش نقش آباد کردن محدوده های مختلف در منطقه 22 را داشته اند . 

    سهام 20 متری
    سهام 20 متری

    نحوه خرید و فروش سهام چیتگر

    نحوه انتقال سهام بدینصورت میباشد که ابتدا خریدار در دفتر اسناد رسمی وکالت نامه بلاعزل از فروشنده دریافت کرده سپس به دفتر بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی مراجعه کرده و با ارائه سند معامله درخواست انتقال مالکیت و صدور دفترچه عضویت در تعاونی را پس از تسویه وام حکمت خواهد داد . توجه داشته باشید انتقال به غیر از اعضای نیروهای مسلح بلامانع است .

    توجه داشته باشید که هزینه های مربوط به مشاعات ، پارکینگ و انباری پس از پایان پروژه دریافت خواهد شد . و امکاناتی که در پروژه قراردارد بر اساس تصمیم هیات مدیره تعاونی و اعضا به پروژه اضافه خواهد شد و میتوان هزینه آنها را در مشاعات قرار داد . این هزینه ها میتواند مربوط به مشاعات آبی ، فضای سبز و دیگر امکانات پروژه باشد .

    البته اینطور تصمیمات معمولا به دلیل زیاد بودن تعداد اعضا و نظرات مخلف در نهایت توسط اعضای مدیریت تعاونی با در نظر گرفتن مصلحت جمعی اتخاذ خواهد شد .

    سوابق اجرایی بنیاد تعاون بتاجا

    سوابق اجرایی بنیاد تعاون بتاجا به عنوان کارفرما بدینصورت میباشد

    • برج های امام حسین
    • برج های جی یک و جی سه
    • برج پامچال
    • برج ارکیده
    • برج های G1 و G3

    سوابق اجرایی شرکت انبوه سازی آرشام ( پیمانکار قبلی ) 

    سوابق اجرایی شرکت انبوه سازی آرشام به عنوان پیمانکار بدینصورت میباشد ، توجه داشته باشید 

    • پروژه 800 واحدی قمر بنی هاشم مشهد
    • پروژه 312 واحدی سپهبد شهید قرنی
    • پروژه بهمن 1731 واحد
    • پروژه پرند 642 واحد
    • پروژه کرمانشاه 1024 واحد
    • پروژه پردیس 715 واحد
    • پروژه دزفول 216 واحد

    پیمانکار جدید ( آبشار اسپادانا )

    شرکت جدیدی که پیمانکار پروژه به آن محول شده است آبشار اسپادانا میباشد که یک شرکت قوی و با سابقه در ساخت پروژه های ارتش است ، در واقع هر زمان که ارتش نیاز به انجام یک عملیات عمرانی دارد که به موقع و صحیح انجام شود این شرکت پروژه ها را دست گرفته است . 

    همزمان با ورود این شرکت به پروژه و شروع عملیات ابتدایی قیمت سهام این پروژه تغییر بسیاری یافت ، در حال حاضر عملیات ساخت متوفقف شده است زیرا شرکت در حال اجرای پروژه های دیگر است ( پهنه N و D ) اما در صورت شروع مجدد این پروژه قطعا سرعت ساخت و رشد قیمت آن بالا خواهد بود . 

    سهام پهنه d ارتش
    سهام پهنه d ارتش
    خلاصه وضعیت سهام توانمند سازی ارتش 

    خلاصه ای از وضعیت این پروژه به شرح زیر است در صورت تغییر در پروژه بروزرسانی خواهد شد . 

    مشخصات طرح توانمند سازی ارتش  
    نوع پروژه سهام های 50 متری و 20 متری
    موقعیت پهنه D شهرک چیتگر
    بنیاد تعاون ارتش منطقه 22 تهران
    شرایط استفاده از طرح توانمند سازی ارتش سنوات کاری بالای 15 سال
    مشخصات طرح توانمند سازی ارتش  
    نحوه تبادل سهام قطعی با انتقال نام به غیر (وکالت)
    تمامی اطلاعات در دفتر اسناد رسمی و استعلامات
    مشخصات موقعیت طرح توانمند سازی ارتش در منطقه 22 شهرک چیتگر  
    مکان منطقه مسکونی، توریستی، گردشگری و اقتصادی منطقه 22
    محل دقیق شهرک مسکونی چیتگر
    موقعیت جغرافیایی غرب دریاچه شهدای خلیج فارس و شمال باغ ملی گیاه شناسی
    مراکز تجاری و تفریحی اطراف پروژه ایران مال، باغ ملی گیاه شناسی، مرکز تجاری باملند و…
    مراکز مهم اطراف شهرک چیتگر
    دریاچه شهدای خلیج فارس (دریاچه چیتگر)
    پروژه ایران مال
    باغ ملی گیاه شناسی
    مرکز تجاری تفریحی باملند
    پارک جنگلی چیتگر
    آبشار تهران
    شهربازی هزار و یک شهر
    زمان تحویل پروژه و انتخاب واحد
    پهنه d چیتگر
    پهنه d چیتگر

    پذیره نویسی طرح توانمندسازی ارتش در سال 1399 به اتمام رسیده و طبق اخبار منتشر شده از تعاونی سازنده شروع انتخاب واحد در سال 1400 میباشد و زمان تحویل واحد ها بصورت کامل 48 ماهه میباشد . اگرچه در حال حاضر این پروژه با تاخیر روبرو است اما در نهایت برای افرادی که با پروژه های ارتش در منطقه 22 آشنایی داشته اند این روند آشنا میباشد زیرا تمامی پروژه های ارتش از برنامه زمانبندی عقب افتاده اند اما در نهایت تحویل شده اند . 

    توجه داشته باشید تعاونی های مسکن ارتش به دلیل اینکه یکی از نیازهای اصلی کارمندان این ارگان که تامین مسکن برایشان میباشد را بر عهده دارند ، بیشترین آمار ساخت و ساز در منطقه 22 تهران را داشته اند و کماکان نیز پروژه های بسیاری را در حال اجرا دارند . در نهایت هیچکدام از این پروژه ها ناتمام نمانده ودر نهایت همگی تحویل داده میشوند اما ممکن است روند آن زمان بر باشد .

    در نهایت اگر فاکتور زمان را از سرمایه گذاری بر روی این پروژه ها حذف نمایید و دید طولانی مدتی داشته باشید میتوانید به بازگشت سرمایه و همچنین خانه دار شدن با قیمت مناسب در شرایط کنونی امیدوار باشید . هرگونه زمانبندی پیرامون این پروژه در صورت تغییر در همین صفحه بروزرسانی خواهد شد .

    برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به پروژه توانمندسازی ارتش با ما تماس گرفته یا برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون پروژه های وابسته به ارتش مشابه مانند پروژه پدافند ارتش مشارکت آرین سازه و ارتش ، پروژه نارنج 8 مشارکت نزاجا و نپاسازه ، پروژه نیروی زمینی ارتش توسط تعاونی مسکن مهندسی نیروی زمینی ارتش  بر روی لینک های مربوطه کلیک فرمایید 

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    6 نظر در “پروژه سهام توانمندسازی ارتش سهام 50 و 20 متری پهنه D چیتگر”

    1. سلام
      هنوز ثبت نام دارد؟
      هزینه پرداخت اولیه چقدر است؟
      و اینکه به بازنشستگان وزارت دفاع(مهماتسازی) تعلق میگیره یا خیر

      1. پروژه های آجا مخصوصا نهاجا و نپاجا فقط امرا و سرهنگ ها رو با پول پرسنل بدبخت صاحبخونه میکنن . همه چی دست خودشونه هر کاری بخوان میکنن

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه