جستجو کردن

نوشته های اخیر

پروژه ایران 2 واقع در وردآورد تعاونی سپاشهر

  • پروژه ایران 2 متعلق به تعاونی سپاشهر میباشد که در اواخر بهمن ماه سال 1401 شروع به پذیره نویسی کرده است . این پروژه در حال حاضر در مرحله دستور نقشه میباشد و فاقد جواز ساخت است و طبق این دستور 3 ساختمان 7 طبقه ای که هر طبقه آن شامل 7 تا 9 واحد مسکونی به متراژ 60 ، 90 و 120 متر میباشد و فروش این پروژه بصورت سهام 30 متری میباشد .

    این پروژه شامل 5 طبقه مسکونی ، 1 لابی و 2 پارکینگ است و محل قرار گیری دقیق آن در وردآورد خیابان آزادی جنب مخابرات پلاک 80 میباشد و در واقع در جنوب مروارید شهر واقع شده است . محل قرار گیری این پروژه را دیگر پروژه های منطقه 22 تهران متفاوت است و در یک بافت قدیمی قرار گرفته شده است . محدوده چیتگر منطقه 22 یک ناحیه نوساز با شهرسازی مدرن است اما باقت محدوده وردآورد قدیمی بوده و شرایط آن کاملا متفاوت است . همچنین در حال حاضر تراکم برای ساخت برج در این محدوده به ندرت صادر شده است .

    با توجه به بروزرسانی این مطلب در دی ماه سال 1402 مینوانید ویدئو کلیپ ضبط شده را در زیر مشاهده نمایید که محل حدودی پروژه و همچنین خیابان های محله وردآورد در آن تصویربرداری شده است ، اگر قصد مشاهده موقعیت پروژه را دارید این کلیپ به شما کمک زیادی خواهد کرد ، همچنین در صورت تغییر در وضعیت ساخت پروژه و شروع عملیات آن ، این بخش بروزرسانی شده و اطلاعات جدید در آن قرار خواهد گرفت

    شرایط فروش پروژه ایران 2

    این پروژه در حال حاضر هزینه زمین و تراکم را دریافت مینماید و برای 30 متر مسکونی مبلغ 305 میلیون به اضافه 100 میلیون تومان حق امتیاز که جزو پرداختی ها به تعاونی محاسبه نمیشود و در واقع سود تعاونی است در مجموع 405 میلیون تومان دریافت میگردد و برای یک واحد 60 متری و 90 متری به ترتیب 200 و 300 میلیون تومان حق امتیاز میبایست واریز شود که برای پروژه ای در چنین مرحله ای و آن هم بصورت علی الحساب غیر منطقی میباشد . پس از واریز این مبلغ برگه ای به عنوان کاردکس به خریدار داده میشود .

    بروزرسانی در دی ماه سال 1402 بدینصورت میباشد که قیمت امتیاز این پروژه کاهش یافته است و علت آن نیز رکود بازار و تاثیر آن بر روی پروژه های پیش فروش میباشد

    تاریخ بروزرسانی 1402/10/24

    متراژ واریزی بروز(تومان) قیمت امتیاز(تومان) مجموع پیش پرداخت
    30 365.000.000 50.000.000 415.000.000

    تعاونی بصورت شفاهی مبلغ ساخت را 12 میلیون تومان به ازای هر متر مربع اعلام کرده است که با توجه به علی الحساب بودن پروژه این قیمت افزایش خواهد یافت و البته در حال حاضر قیمت ساخت در حدود متری 20 الی 25 میلیون تومان میباشد و مبلغ 12 میلیون تومان قطعا برای پایین نشان دادن تمام شده واحد است .

    موقعیت زمین پروژه ایران 2 سپاشهر
    موقعیت زمین پروژه ایران 2 سپاشهر

    بطور کلی مبلغ باقی مانده میبایست پس از اخذ جواز و شروع پروژه که زمان آن شهریور ماه اعلام شده به مدت 2 سال و نیم تا زمان تخمین حدودی پروژه بصورت اقساط پرداخت شود یعنی اگر واحدی 60 متری خریداری شود بر اساس جدول تعاونی مبلغ 720 میلیون تومان باید در مدت 2 سال و نیم پرداخت شود ولیکن همانطور که اشاره کرده ایم این مبلغ ساخت در تاریخ امروز غیر واقعی است و در زمان ساخت در سال آینده قطعا بیشتر از قیمت امروز که بین 20 الی 25 میلیون تومان است خواهد شد .

    توجه نمایید عکس بالا ، عکس از زمین پروژه میباشد که در حال حاضر در چنین وضعیتی قرار گرفته است و محیط اطراف آن مسکونی به نظر نمی آید .

    تعهدات پروژه ایران 2

    وضعیت مالکیت زمین مشخص نیست و تهران برج نتوانسته سند زمین را روئیت کند که بنام تعاونی است یا خیر که خریدار میبایست سند پروژه را هنگام خرید روئیت نماید اما در مورد تعهدات پروژه به دلیل اینکه هنوز هزینه زمین و تراکم تکمیل نشده و احتمالا مالکیت پروژه بطور کامل در اختیار تعاونی نمیباشد تعهدی وجود ندارد و تنها کاردکسی به عنوان رسید سرمایه گذاری برای خریداران صادر میشود .

    زمان شروع ساخت و تحویل نهایی به همراه متریال و چهارچوب افزایش قیمت علی الحساب که بر اساس چه شاخصی میباشد در حال حاضر وجود ندارد و به زمانی موکول شده که هزینه زمین و تراکم تسویه شده و دفترچه ساخت به اعضا واگذار شود که برای این موضوع نیز تعهدی بصورت مکتوب وجود ندارد و برای تعاونی سازنده ی این پروژه که هیچگونه سابقه ای در تحویل ندارد این امر یک ضرورت است .

    شرایط فروش پروژه ایران 2 
    شرایط فروش پروژه ایران 2پر

    سوابق سازنده

    شرکت تعاونی توسعه و عمران انصار سازور پایداران ابنیه شهر (تعاونی سپاشهر) با شماره ثبت 6699 و شماره ملی 14007585777 در سال 1397 تاسیس شده است . علی محمدی به عنوان مدیرعامل و حمید عتباتی به عنوان رئیس هیات مدیره معرفی شده اند . این تعاونی در حال حاضر چندین پروژه در حال اجرا دارد اما همه آنها در مرحله ابتدایی ساخت هستند و در واقع پروژه تحویل داده شده از سوی این شرکت وجود ندارد .

    پروژه کامرانیه ، پروژه سفیر ، بانک ملی و پروژه الهیه و فرشته از پروژه های این شرکت میباشند که همگی در مراحل اولیه ساخت قرار دارند و یا روند انجام این پروژه های بسیار کند است بطور مثال پروژه کامرانیه و سفیر قرار بود ه که در سال 1402 تحویل داده شود اما در حال حاضر در مرحله میانی اسکلت قرار دارد و تاریخ معرفی این دو پروژه مربوط به سال 1397 میباشد و در واقع نزدیک به 5 سال است که در جریان است.

    وجود چندین پروژه در حال اجرا را نمیتوان جزو نقطه قوت تعاونی در نظر گرفت زیرا سابقه تحویل واحد خود یک اصل مهم برای رزومه سازنده میباشد و نکته جالب این است که پروژه های جدیدی نیز توسط این تعاونی معرفی میشوند که همین پروژه نمونه ای از آنهاست .

    خلاصه وضعیت پروژه ایران 2

    مشخصات پروژه ایران ۲ سپاشهر و شرایط پرداخت آن به شرح زیر است:

    • موقعیت: منطقه ۲۱ تهران، وردآورد، خیابان آزادی، جنب مخابرات، پلاک ۸۰
    • بلوک‌ها: ۳ بلوک با هر بلوک ۸ طبقه (۵ طبقه مسکونی، ۱ طبقه همکف، ۲ طبقه پارکینگ)
    • تعداد واحدها: 186 واحد مسکونی
    • متراژ واحدها: ۶۰، ۹۰، ۱۲۰ متر مربع
    • اسکلت: بتن
    • نما: سیمان شسته
    • مرحله‌ی ساخت: پذیره‌نویسی
    • زمان تحویل: پیش‌بینی تا سال 1404

    شرایط پرداخت:

    • مبلغ واریزی بروز تا تاریخ بروزرسانی 1402/05/24:
      • 30 متر: 335,000,000 تومان
    • اقساط بعدی به شرح زیر:
      • مورخ 1402/04/01: 30 میلیون تومان
      • مورخ 1402/06/01: 30 میلیون تومان
      • اقساط ساخت پروژه پس از پرداخت آخرین قسط هزینه زمین متعاقبا اعلام خواهد شد
      • پروژه ایران 2 وردآورد تعاونی سپاشهر
        پروژه ایران 2 وردآورد تعاونی سپاشهر
    جمع بندی نهایی

    بطور کلی تعاونی سپاشهر را نمیتوان تعاونی با سابقه ساخت دانست زیرا این شرکت هنوز یک واحد تحویلی در منطقه 22 تهران ندارد و پروژه های زیادی را در حال اجرا معرفی کرده است . به نظر می آید معرفی پروژه ایران 2 با حجم کم که در واقع 2 یا 3 ساختمان 5 طبقه ای میباشد را قصد دارد به عنوان رزومه ساخت معرفی نماید زیرا حجم پروژه بسیار کم است ولیکن با توجه به سابقه ای که این تعاونی در پیشبرد پروژه ها دارد باید تعهدات محکمی در مورد ساخت و تحویل پروژه وجود داشته باشد در غیر اینصورت سرمایه گذاری در پروژه های این چنینی میتواند چندین برابر زمانی اعلام میشود طول بکشد .

    در مورد موقعیت مکانی پروژه نیز باید این نکته را اضافه نماییم که منطقه وردآورد نسبت به دیگر نواحی منطقه 22 در لوکیشن ضعیف تری قرار دارد و اصولا بافت مسکونی آن قدیمی است و همچنین با توجه به موقعیت پروژه و نداشتن جواز ساخت امکانات قطعی را نمیتوانیم در این مرحله برای این پروژه اعلام نماییم .

    همچنین یک نکته دیگر را باید هنگام سرمایه گذاری در پروژه های تعاونی سپاشهر در نظر داشته باشید و آن این است که در تعاونی این پروژه دلالان بسیاری وجود دارند که قیمت ها را بالا و پایین میبرند و در واقع قیمت ها در برخی مواقع حباب قیمتی زیادی پیدا کرده و کاذب میشوند و در برخی مواقع مانند مواقع کنونی ( آبان سال 1402 ) که بازار چند ماه است در حالت رکود قرار گرفته است قیمت های حق امتیاز پروژه های این تعاونی ریزش شدید در حدود 30 الی 40 درصد در حق امتیاز کاهش میبابد .

    توجه داشته باشید گزینه های سرمایه گذاری شما باید در ابتدا روشن شود که به چه هدفی انجام میشود ، آیا قصد سرمایه گذاری دارید و یا قصد سکونت در نهایت هر کدام از این 2 مسیر جداگانه ای را در منطقه 22 تهران دنبال مینماید که برای اطلاع از آن نیاز به دریافت مشاوره با مشخص کردن میزان سرمایه اولیه ، هدف از سرمایه گذاری ، میزان توان پرداخت اقساط و مبلغ اولیه دارید . برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون پروژه های در حال اجرا در منطقه 22 تهران میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج در تماس باشید .

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    2 نظر در “پروژه ایران 2 واقع در وردآورد تعاونی سپاشهر”

    1. با تشکر از اطلاع رسانی … لطفا بفرمایید کدام پروژه منطقه 22 در حال حاضر برای سرمایه گذاری 2 الی 3 ساله مناسب تر است ؟

      1. سلام وقت بخیر میبایست مقدار سرمایه را مشخص فرمایید برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه