جستجو کردن

نوشته های اخیر

معرفی پروژه های دولتی چیتگر در منطقه 22 تهران

  • خرید خانه بصورت پیش خرید یکی از گزینه های جذاب برای سرمایه گذاری در حوزه مسکن است که البته همانقدر که این نوع سرمایه گذاری پرسود و جذاب است دارای ریسک بالایی میباشد و اگر شما بعد از جستجو به این مطلب رسیده اید به این معنیست که از سود این کار اطلاع دارید اما قصد انجام آنرا به ایمن ترین شکل دارید.

    به همین دلیل منطقه 22 تهران که بیشترین آمار ساخت و ساز در تهران را دارا میباشد و دارای بیشترین پروژه های دولتی است میتواند گزینه مناسب برای افرادی باشد که قصد سرمایه گذاری در این حوزه را دارند و به دنبال پروژه هایی می گردند که ریشه در ارگانهای دولتی دارند.

    در این مطلب به معرفی پروژه های دولتی چیتگر میپردازیم و هر آنچه باید در مورد آن بدانید از قبیل انواع تعاونی ساز که می تواند شامل سهامی، مشارکت با پیمانکار و یا ساخت توسط خود تعاونی میپردازیم و معایب و مزایای هر یک را بیان خواهیم نمود.

    در ویدئو زیر نیز میتوانید یکی از بزرگترین شهرک های ساخته شده در چیتگر توسط تعاونی ارتش را مشاهده فرمایید که تحویل داده شده است و در حال حاضر پروژه بزرگتری توسط این ارگان در دست احداث است.

    پروژه های دولتی چیتگر

    در ابتدا نحوه شکل گیری و ساخت این دسته از پروژه ها را توضیح خواهیم داد . عمده مالکیت زمین های منطقه 22 در اختیار ارتش است و تا پیش از تشکیل منطقه استفاده نظامی نظیر پادگان و دیگر موارد از آن شده است، بعد از شکل گیری منطقه 22 و صدور تراکم برای ساخت ، این دسته از زمین ها در قالب تعاونی هر یک از سازمانهای زیر مجموعه ارتش به اعضای آن واگذار شده است.

    این واگذاری معمولا بصورت کسر از حقوق با اقساط طولانی مدت و ناچیز است و بعد از آن که اعضای تعاونی مالک زمین شناخته شده اند ، برای ساخت اقدام به مشارکت با یک پیمانکار نموده و یا خودشان اقدام به ساخت می نمایند. معمولا این دسته از ساخت و سازها با توجه به نوع سازمان می تواند متفاوت باشد به عنوان مثال ممکن است یک نهاد شرکت پیمانکاری وابسته داشته باشد و کار را به همان نهاد بسپارد.

    تجربه نشان داده است که پروژه های سپاه در چیتگر عملکرد بهتری داشته اند زیرا هم ساماندهی آنها بهتر بوده و هم پیمانکاران قدرتمندی پروژه هایش را پیش برده اند ولیکن باید به این نکته نیز اشاره نماییم که تعداد پروژه های این ارگان با ارتش قابل مقایسه نیست و بسیار کمتر است.

    پروژه های دولتی چیتگر
    پروژه های دولتی چیتگر

    پروژه های سهامی نیز به همین شکل هستند ولیکن نوع عضویت خریدار متفاوت است ، در این دسته از پروژه ها سهام تقسیم شده و به تعداد کوچکتر از یک واحد مسکونی تبدیل شده که اعضای بیشتری بتوانند مشارکت داشته باشند در نهایت اگر شخص سهام خود را نگه دارد هنگام تحویل واحد با فرد دیگری که سهام خرد دارد تجمیع شده و یک واحد را شریک می شود.

    عموما پروژه های دولتی چیتگر توسط همین شرکت ها انجام میشود . حال که متوجه شده اید چند دسته پروژه دولتی وجود دارد در ادامه میتوانید به معرفی و جزئیات آنها بپردازیم.

    تفاوت پروژه های دولتی چیتگر در چیست ؟

    همانطور که در بالا اشاره نمودیم نوع ساخت علت اصلی تفاوت پروژه های دولتی چیتگر است ، معمولا اگر خود تعاونی بسازد روند انجام کار کند پیش میرود زیرا دریافت اقساط از تعداد زیاد اعضا کاری مشکل است و قاعدتا هزینه ساخت در مراحلی که نیاز به تزریق سرمایه است بالا میرود و تامین آن مشکل است اما در نهایت این دسته از پروژه ها با همین روند تکمیل میشوند. پروژه نیروی زمینی ارتش، نارنج از جمله این پروژه ها می باشند.

    در مورد پروژه هایی که مشارکت میشوند یک موضوع وجود دارد و آن این است که روند انجام آن سریعتر است و هرگاه ارتش قصد تکمیل یک پروژه را دارد آنرا به یک شرکت خاص میسپارد و همین باعث میشود که قیمت آن پروژه بالا رود زیرا تمام کننده پروژه های ارتش یک شرکت است که کار را به اصطلاح جمع مینماید . برج N و D در چیتگر از جمله این برج ها با قیمت تمام شده و پروژه پدافند هوایی ارتش با پرداخت اقساطی میباشد.

    تفاوت پروژه های دولتی چیتگر در چیست ؟
    تفاوت پروژه های دولتی چیتگر در چیست ؟

    اما در نظر داشته باشید به دلیل اینکه پیمانکار نیز بجای دستمزد واحد دریافت مینماید معمولا در برخی از مواقع تعداد زیادی از واحد برای فروش وارد بازار میشود و قیمت را کاهش میدهد و یا شرایط پرداخت میگذارد که در این حالت فروش برای شخصی که قصد فروش تک واحد خود را دارد مشکل میشود .به غیر از این موضوع مشکلی دیگر وجود ندارد در نهایت سرعت ساخت این پروژه ها بسیار بالاتر نسبت به پروژه هایی است که خود تعاونی میسازد.

    بر اساس نظر مردم در مورد برج های چیتگر که میتوانید مشارکت حداکثری خریداران این پروژه ها را در قسمت نظرات مشاهده نمایید ، بیشترین آمار افرادی که در حال حاضر در چیتگر مالک هستند و یا خرید انجام داده اند مربوط به پروژه های دولتی است و شما نیز میتوانید به مطلب مربوطه مراجعه و نظر خود را بیان نموده و یا از تجربیات دیگران استفاده نمایید.

    معایب پروژه های دولتی چیتگر و مزایا

    اول از همه بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که ارتش، سپاه و یا دیگر ارگانی که در چیتگر در حال اجرای پروژه است کارش ساخت و ساز نیست یعنی اگر در حال حاضر پروژه ای تعریف میکند برای کارمندان و اعضای خودش است که باید تامین مسکن انجام دهد پس بدانید هدف در پروژه های دولتی چیتگر ساخت و تکمیل پروژه با قیمت مناسب و بهترین شرایط است.

    در این نوع ساخت و ساز مانند شخصی سازها که نیاز به ایجاد امکانات لوکس و یا دیگر موارد برای گران فروختن ملک خود دارند، امکانات بصورت استاندارد و معمولا در حد نیاز قرار میگیرد و کیفیت نیز در حد متوسط و قابل قبول اجرا میشود و البته قیمت بسیار مناسب است.

    در برخی از موارد پروژه ای دولتی چیتگر با شخصی سازها اختلاف قیمت در حد 30 درصد دارند که در واقع باید بدانید که علت آن همین مواردی است که اشاره نمودیم و برای شخصی که به دنبال صاحبخانه شدن است این گزینه یک فرصت بسیار مناسب برای خرید خانه است.

    معایب پروژه های دولتی چیتگر و مزایا
    معایب پروژه های دولتی چیتگر و مزایا

    برای مصرف کننده و شخصی که به دنبال کیفیت زندگی بالاتر میباشد و البته سرمایه آن را نیز دارد پیش فروش برج های شخصی در منطقه 22 وجود دارند که سازندگان بسیاری از مناطق دیگر علی الخصوص منطقه 1 که برند ساز نیز می باشند به این منطقه آمده و در حال ساخت و معرفی پروژه های لوکس می باشند.

    به همین دلیل است که پروژه های تعاونی ساز دولتی در چیتگر به خاطر اختلاف قیمتی که با برج های قدیمی ایجاد شده است در پروژه های جدید خود امکانات و متریال را افزایش داده اند و تقریبا امکاناتی نظیر مشاعات آبی، روف گاردن، سالن بازی کودکان نیز به برج های اضافه شده است که به عقیده ما همین میتواند برای هم قیمت نگه داشتن این دسته از برج ها کافی باشد.

    پروژه های دولتی چیتگر توسط کدام ارگان اجرا میشوند ؟

    ارتش و سپاه در صدر جدول اجرا کنندگان پروژه های دولتی چیتگر هستند زیرا واگذاری این زمین ها در ابتدا به ارگانهای نظامی بوده و در زمان جنگ نیز این مناطق استفاده برای ساخت تسلیحات و انبار شده است به همین دلیل است که این 2 ارگان بیشترین ساخت و ساز را در این منطقه انجام داده و در حال اجرا دارند.

    دیگر ارگانها نیز نظیر دارایی ، سازمان جنگلها ، نظام مهندسی ، بورس ، صدا و سیما ، هما ، بانک ملی و … در این محدوده مالکیت زمین هایی را در اختیار دارند که معمولا این دسته از پروژه ها بصورت مشارکت با بخش خصوصی قدرتمند در حال اجرا هستند و در واقع این دسته از پروژه ها روند خوبی در پیشرفت دارند البته نه همه آنها ولیکن عمده فعالیت آنها به دلیل محدود بودن پروژه و حساسیت در انتخاب پیمانکار سابقه خوبی در اجرا داشته است.

    پروژه های دولتی چیتگر توسط کدام ارگان اجرا میشوند ؟
    پروژه های دولتی چیتگر توسط کدام ارگان اجرا میشوند ؟

    این دسته از پروژه ها با قرارگیری در لیست پروژه های مطمئن چیتگر ویژگی های بیشتری نسبت به پروژه های ارتش و سپاه دارند که میتوان به کیفیت ساخت ، امکانات پروژه ، قدرت سازنده و پیمانکار و موقعیت آنها اشاره نمود. همچنین قیمت آنها نیز در رده معقولی نسبت به پروژه های دولتی چیتگر قرار دارد و اختلاف قیمت با توجه به بالاتر بودن امکانات و متریال ناچیز است.

    در نهایت آنچه شما نیاز به بررسی دارید این است که شرایط سرمایه گذاری در کدام پروژه برای شما مناسب تر است و به سرمایه اولیه، توان پرداخت اقساط و مدت زمانی که قصد تحویل را دارید نزدیک تر است. اگر نمی دانید کدام گزینه را انتخاب نمایید و یا پروژه ها را نمیشناسید میتوانید از کارشناسان ما در تهران برج در این کار کمک بگیرید.

    جمع بندی

    بسیاری از مردم با خرید از پروژه های دولتی چیتگر صاحب خانه شده اند در حالی که در آن زمان که خرید در این منطقه انجام داده اند قادر به خرید در نقطه ای دیگر تهران نبوده اند و یا سرمایه اولیه شان به اندازه خرید یک واحد کوچک و قدیمی در محله هایی ضعیف تهران بوده است.

    نقش تعاونی های دولتی بر کسی پوشیده نیست و البته که در کنار این دسته از پروژه های دولتی ، شخصی سازها و تعاونی های خصوصی که وابسته به شرکت های معتبر هستند نیز عملکرد بسیار خوبی داشته اند و در نهایت شما باید بر اساس سرمایه و هدفی که از سرمایه گذاری دارید پروژه مد نظر خود را انتخاب نمایید.

    اگر سوالی دارید میتوانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید ما در اولین فرصت به آن پاسخ خواهیم داد و همچنین می توانید برای دریافت جزئیات بیشتر از پروژه های دولتی چیتگر با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و راهنمایی دریافت کنید.

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه