جستجو کردن

نوشته های اخیر

پهنه D چیتگر:معرفی پروژه ها و جزئیات پهنه طبیعت

  • پهنه دی چیتگر یا پهنه طبیعت یک پهنه جدا افتاده از شهرک چیتگر است که در جنوب اتوبان حکیم واقع شده است و بطور کلی دارای 22 برج میباشد که همگی ار قالب طرح توانمندسازی ارتش واگذار شده است و متراژ واحد ها بصورت تیپ 105 ، 110 و 120 متری میباشد و در هر طبقه 10 واحد مسکونی قرار گرفته شده است.

    پهنه D یا پهنه طبیعت نسبت به دیگر پهنه های شهرک ارتش بسیار بزرگتر است و در حال حاضر در مرحله فونداسیون قرار گرفته شده است و سهام های آن بصورت 50 متری و 20 متری واگذار شده است که دارای قیمت قطعی است و به منظور تامین مسکن برای کارکنان ارتش در حال ساخت میباشد.

    پهنه D چیتگر:معرفی پروژه ها و جزئیات پهنه دی
    پهنه D چیتگر:معرفی پروژه ها و جزئیات پهنه دی

    در ادامه این مطلب به بررسی پهنه دی به همراه معرفی پروژه ها، قیمت و معرفی موقعیت آن میپردازیم در نظر داشته باشید که هر زمان برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون پهنه دی میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

    پهنه D چیتگر

    بخش زیادی از زمین های منطقه 22 چیتگر در اختیار ارتش میباشد و در زمان بعد از انقلاب از آن به عنوان کارخانجات و دیگر موارد مورد نیاز ارتش استفاده شده است. پس از جنگ نیز این زمین ها تبدیل به پادگان شد و بعد از آن به منظور تامین مسکن کارکنان ارتش که باید در طی مدت زمان 30 سال پیش از بازنشستگی حداقل 1 واحد مسکونی برایشان تامین شود تبدیل به فضایی برای ساخت و ساز گردیده است.

    عمده پروژه های ارتش در چیتگر در شهرک ارتش یا چیتگر واقع شده اند و در حال حاضر پهنه D از نظر موقعیت ساخت جدیدترین پهنه چیتگر میباشد. در سال 1398 سهام های 20 متری به کارکنان واگذار شد و در سال 1399 اطاعیه ای از سوی بتاجا منتشر شد که اعضا میتوانستند با استفاده از وام کد 62 ارتش یا وام حکمت اقدام به افزایش 30 متری نمایند که در نهایت تبدیل به سهام 50 متری شود.

    در نهایت سهام 20 متری و 50 متری در این پهنه واگذار شد که در سال 1401 نیز افرادی که سهام آنها به یک واحد مسکونی میرسید میتوانستند اقدام به انتخاب واحد نمایند و این طرح بطور کلی در قالب طرح توامندسازی ارتش انجام شده است که در سطح کل کشور انجام شده است.

    ساخت این پهنه بر عهده بخش خصوصی است که یک شرکت پیمانکار شکل گرفته از خود ارتش است که اقدام به ساخت این مجموعه نموده و پیمانکاری به آن واگذار شده است.

    مقایسه پهنه دی با دیگر پهنه های ارتش

    یکی از مهمترین تفاوت هایی که در پهنه دی با دیگر پهنه های ارتش وجود دارد نوع واگذار واحدهای آن بصورت قیمت قطعی میباشد، در حال حاضر تنها پهنه بی است که دارای چنین شرایطی است و قیمت پهنه بی چیتگر نیز بصورت قطعی میباشد و در حال حاضر نسبت به پیشرفت فیزیکی پروژه اقدام به قیمت گذاری در آن میشود.

    این دسته از برج ها در حال حاضر بنا بر پیشرفت فیزیکی پروژه که بین 40 الی 60 درصد میباشد در حدود قیمت 32 الی 45 میلیون تومان میباشند و فاقد هر گونه اقساطی میباشند.

    اما شرایط در دیگر پهنه ارتش یعنی پهنه سی متفاوت است و شرایط پیش فروش آپارتمان در پهنه سی بصورت اقساطی میباشد که این تفاوت ناشی از تعاونی سازنده پروژه است که با شرایط متفاوتی اقدام به ساخت و یا مشارکت نموده اند.

    این دسته از پروژه ها در پهنه سی در حال حاضر در مرحله اسکلت تا مرحله دیوارچینی قرار دارند که شروع قیمت برای ورود به آنها برای یک واحد 60 متری از 750 میلیون تومان الی 4 میلیارد تومان برای متراژ بالاتر است که این دسته از برج ها دارای اقساط میباشند و البته روی برخی از آنها وام نیز وجود دارد.

    مقایسه پهنه دی با دیگر پهنه های ارتش
    مقایسه پهنه دی با دیگر پهنه های ارتش

    در مورد پهنه سی و پهنه بی باید بدانید که درست است که شرایط ساخت و پیش فروش آنها متفاوت است اما زمان تحویل آنها یکی میباشد بصورتی که زمان تحویل پهنه بی را میتوان سال 1405 در نظر گرفت و پهنه سی نیز نهایت تا سال 1406 تحویل داده میشود.

    همچنین بر طبق اعلام سازنده زمان تحویل پهنه دی 5 ساله اعلام شده یعنی سال 1407 که در واقع باید تاخیر را نیز در نظر گرفت زیرا پروژه هایی که بصورت انبوه ساخته میشوند قطعا دارای تاخیر میباشند که میتواند از 2 الی 3 سال دیگر باشد.

    در نهایت با مقایسه قیمت روز امتیاز پروژه چیتگر ارتش میتوانید اختلاف قیمتی که بین برج های آماده ارتش در پهنه بی وجود دارد با پروژه ای که در پهنه دی قرار گرفته و در حال اجرا میباشد را مقایسه نمایید که شاید اختلاف در حد 50 الی 65 درصد میباشد و به همین دلیل این مدت زمان را اختلاف قیمت جبران مینماید.

    موقعیت پهنه D چیتگر

    موقعیت قرار گیری پهنه دی چیتگر بدینصورت است که در شمال باغ موزه گیاهشناسی و در جوار بلوار پژوهش واقع شده است که از نظر موقعیت قرار گیری شباهت زیادی با پهنه سی چیتگر دارد با این تفاوت که پهنه سی در شمال اتوبان حکیم واقع شده است و پهنه دی در جنوب اتوبان قرار گرفته است.

    موقعیت پهنه دی
    موقعیت پهنه دی

    نزدیک بودن به باغ موزه گیاهشناسی یکی از ویژگی های مهم پهنه دی چیتگر است و بطور کلی پهنه چیتگر نسبت به اماکن تفریحی و شاخص منطقه 22 در نزدیکی مرکز خرید ایران مال، شهربازی هزار و یک شهر قرار دارد که میتوانید برای جزئیات بیشتر نقشه پهنه سی را بررسی نمایید که در آن تمامی جزئیات از قبیل فاصله با اماکن مهم و شاخص ها همچنین اختلاف قیمت از روی نقشه بررسی شده است که در واقع با پهنه دی یکی است زیرا این 2 پهنه در موقعیت تقریبا یکسانی قرار گرفته شده اند.

    روال ساخت پهنه دی چیتگر

    برای افرادی که گذشته منطقه 22 را به یاد دارند دقیقا میدانند که هنگام معرفی پهنه A ارتش شرایط دقیقا به همین شکل بوده است و هم اکنون این پهنه چند سال است که تحویل داده شده و مردم در آن ساکن شده اند.

    این دسته از ساخت و ساز برای تامین مسکن کارکنان ارتش است و نه برای کسب سود و فروش به عموم مردم در نتیجه هدف از ساخت آن تکمیل واحدها بر اساس بودجه خود سازمان است به همین دلیل است که زمان تحویل پروژه های ارتش در چیتگر مانند پروژه هاب خصوصی نیست و بر اساس زمانبندی خود این ارگان انجام میشود.

    در نهایت تعداد ساخت سازها در چیتگر توسط ارتش بیشتر از سپاه بوده است ولیکن سرعت ساخت پروژه های سپاه بیشتر بوده و از این نظر این ارگان بهتر عمل نموده است. اما در نهایت روال ساخت پهنه دی چیتگر را باید بدانید که ممکن است روندی کند داشته باشد اما پیوسته است همانطور که در سال 1398 این پروژه تعریف شده است و در حال حاضر در مرحله فونداسیون است که البته این روال به دلیل شکل گیری اولیه پروژه بوده است.

    روال ساخت پهنه دی چیتگر
    روال ساخت پهنه دی چیتگر

    در واقع بعد از آخرین مهلت ثبت نام پروژه چیتگر تازه انتخاب زمین و پیمانکار انجام شده است که همین موضوع زمان بر بوده ولیکن در حال حاضر عملیات ساخت اولیه شروع شده است که پیش بینی ما این است که همزمان با سرعت گرفتن روند ساخت در دیگر پهنه ارتش، این بخش نیز با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

    رشد قیمت پهنه دی

    یکی از عواملی که در رشد قیمت پروژه های ارتش تاثیر زیادی دارد، سرعت ساخت و پیشرفت فیزیکی پروژه است که میتواند در قیمت گذاری تعیین کننده باشد و هر چه به مراحل پایانی نزدیک تر شود، قیمت بالاتر میرود.

    این در حالی است که ارزانترین آپارتمان در چیتگر به تاریخ امروز برای یک برج نوساز قیمتی در حدود 75 الی 85 میلیون تومان دارد در حالیکه قیمت سهام پهنه دی در حال حاضر متری 22 الی 26 میلیون تومان میباشد که بر اساس سهام های انتخاب واحد شده و یا نشده است.

    رشد قیمت پهنه دی
    رشد قیمت پهنه دی

    در نظر داشته باشید در نهایت برای آن دسته از افرادی که سهام آنها به یک متراژ مشخص برای دریافت یک واحد کامل نرسد بصورت مشترک با افراد دیگر یک واحد انتخاب میشود که این روال در تمامی پروژه های سهامی وجود دارد.

    در سال گذشته پیش از شروع عملیات اولیه در پهنه دی شرایط خرید آپارتمان با 500 میلیون در قالب سهام 20 متری مهیا بود ولیکن در حال حاضر قیمت کمی از این مبلغ بیشتر است که باز هم شرایط را برای سرمایه گذاری با مبالغ پایین و مشارکت ایجاد مینماید.

    جزئیات بیشتر در مورد پهنه D

    در نهایت این نکته را در نظر داشته باشید که فرصت خرید آپارتمان در تهران با چنین قیمت هایی وجود ندارد و اگر بخواهید مقایسه قیمتی را با یک منطقه و مورد هم قیمت انجام دهید خواهید دید که در حال حاضر چیتگر دارای بهترین شرایط برای خرید آپارتمان با قیمت مناسب است و این فرصت همیشگی نیست بلکه با تکمیل پروژه ها قیمت ها واقعی میشوند.

    این اتفاق در پیش فروش آپارتمان در مروارید شهر نیز افتاده است و زمانی اختلاف قیمت زیادی با برج های آماده دریاچه چیتگر وجود داشت که به محض آباد شدن بخش مروارید شهر شمالی و باز شدن ورودی اتوبان خرازی به این محدوده، این اختلاف قیمت کمتر و کمتر شده است و این خاصیت یک محله نوساز است که قیمت های آن در زمان ساخت مناسب است و پس از تکمیل و تحویل قیمت ها افزایش خواهد یافت.

    بطور کلی اگر نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد پهنه دی چیتگر یا پهنه طبیعت از قبیل پروژه های در حال اجرا در این پهنه و پهنه های مجاور و با شرایط پرداخت متفاوت نظیر اقساطی و یا پرداخت یکجا مبلغ میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و جزئیات بیشتری را کسب نمایید.

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه