جستجو کردن

نوشته های اخیر

پروژه خلبانان هما پارسه در چیتگر

  • پروژه هما پارسه که با نام پروژه خلبانان هما پارسه نیز شناخته میشود توسط تعاونی شرکت تعاونی مسکن خلبانان و مهندسین پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است. این پروژه در سال 1394 شکل گرفته و تا کنون درگیر مشکلات بسیاری از جمله تعویض چند باره زمین و مشکلات جواز با شهرداری بوده است و در سال 1398 جواز گرفته و عملیات ساخت شروع شده است.

    این تعاونی یک تعاونی مستقل است و هیچ گونه ارتباطی با شرکت هواپیمایی هما ندارد و اعضای آن از اعضای آن سازمان می باشند. این پروژه در شهرک شهید باقری در شمال اتوبان خرازی واقع شده و در حال حاضر 6 طبقه اسکلت (طبقه 1 مثبت)  زده شده است و سرعت پیشرفت آن بسیار کند و حتی میتوان گفت مسکوت است.

    این پروژه شامل 2 برج 30 طبقه (23 طبقه مسکونی و 7 طبقه لابی و پارکینگ) میباشد که در هر طبقه 6 واحد مسکونی قرار گرفته و دارای 3 تیپ متراژ 110، 130 و 160 متری میباشد. در ویدئو زیر میتوانید آخرین وضعیت ساخت این پروژه را مشاهده فرمایید . به محض تغییرات بیشتر این قسمت بروز رسانی خواهد شد.

    جزئیات پروژه هما پارسه

    تعاونی این پروژه مالک زمین است و ساخت پروژه در اختیار پیمانکار قرار گرفته که ظاهرا به دلیل مشکلاتی که با پیمانکار پیش آمده پروژه مسکوت شده است. در حال حاضر تعاونی با پیمانکار جدیدی قرارداد بسته است و قرار است با افزایش اقساط شروع عملیات ساخت پروژه از سر گیرد ، شنیده های ما حاکی از این موضوع است که اقساط از آنچه در حال حاضر اعلام شده است تا 200 درصد (دویست درصد) افزایش خواهد یافت و تعدیل میشود تا با قیمت روز ساخت پروژه از سر گیرد.

    قیمت 3 تیپ متراژ این پروژه به همراه حق امتیاز و واریزی در حال حاضر بدین صورت است که برای واحد 110 متری واریزی 418 میلیون تومان و حق امتیاز 1400 ، واحد 130 متری واریزی 520 میلیون و حق امتیاز 1500 و برای واحد 160 متری حق امتیاز 1700 و واریزی 590 میلیون تومان است که در نهایت اقساط این 3 تیپ متراژ به ترتیب 11، 13 و 16 میلیون تومان است که در صورت راه افتادن پروژه افزایش 200 درصدی خواهد یافت و برای یک واحد 110 متری می بایست حدودا اقساط ماهانه 30 میلیون تومان پرداخت نمود.

    پروژه خلبانان هما
    پروژه خلبانان هما

    قیمت امتیاز پروژه هما پارسه

    در بهمن ماه سال 1402، آخرین قیمت حق امتیاز پروژه هما پارسه بدین شرح می باشد:

    نوع تیپ متراژ قیمت (تومان)
    C 110 2,000,000,000 – 2,700,000,000
    B 130 2,220,000,000 – 3,000,000,000
    A 160 2,600,000,000 – 3,400,000,000

    توجه داشته باشید که این پروژه به دلیل معرفی و شروع در سال 1394 و سپری شدن زمان طولانی، قیمت حق امتیاز بالایی نسبت به پیشرفت پروژه دارد و علت آن نیز طولانی شدن مدت زمان شروع پروژه است که باید جبران خواب سرمایه آنها باشد.

    موقعیت قرارگیری پروژه خلبانان هما

    این پروژه در ضلع شمالی اتوبان خرازی و در شهرک شهید باقری قرار گرفته است. این محدوده دارای دید وسیع از به سمت تهران و مرکز خرید بزرگ ایران مال دارد و همچنین خود این پروژه در موقعیتی واقع شده است که در حال حاضر به دلیل قرار گرفتن در نزدیک کوه مورد توجه قرار گرفته شده است.

    تعاونی مسکن خلبانان و مهندسین پرواز
    تعاونی مسکن خلبانان و مهندسین پرواز

    امکانات این پروژه ، آنچه در دفترچه قید شده است امکانات ضروری برای یک ساختمان از قبیل لابی، آسانسور، سیستم اطفا حریق است و امکانات دیگری در قرارداد آن ذکر نشده است.

    قرارداد پروژه هما پارسه

    قراردادی که فی مابین خریدار و تعاونی در قالب دفترچه وجود دارد بدین صورت است که زمان تحویل پروژه را به 2 بخش تقسیم کرده و بر اساس امتیاز بندی اولویت اول را سال 1403 و اولویت بعدی را سال 1405 اعلام کرده است اما هیچگونه جریمه تاخیر و تعهدی برای دیرکرد وجود ندارد.

    در ضمن توجه داشته باشید این قرارداد مربوط به قبل است و زمان تحویل جدید بروز رسانی نشده است .همچنین قیمت ساخت در این قرارداد 8 میلیون و 350 هزار تومان مکتوب شده که بر اساس آنچه در بالا توضیح دادیم قیمت بروز و اقساط جدید حاکی از بالا رفتن این قیمت دارد و بطور کلی این قیمت ساخت قدیمی است.

    پروژه خلبانان هما پارسه
    پروژه خلبانان هما پارسه

    یکی از ویژگی های قرارداد این تعاونی این است که اعضا میتوانند با درخواست از هیات مدیره و بازرسان شرکت، گزارشی از عملکرد قراردادها، مخارج و هزینه ها دریافت نمایند و بطور کلی شفافیت مالی در اجرا و هزینه های این پروژه وجود داشته و یا قابل پیگیری است.

    سابقه کارفرما

    شرکت تعاونی مسکن خلبانان و مهندسین پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 1390/01/22 با شماره ثبت 400447 و شماره ملی 10320511295 به ثبت رسیده است. این شرکت تاکنون تغییرات زیادی در سطح هیات مدیره و مدیر عامل داشته اما در حال حاضر آقای حیدر آرامون به سمت مدیرعامل، حمیدرضا رستمی مادرسرا به سمت رئیس هیات مدیره ، مجید فخاری نایب رئیس هیات مدیره، مجید رضا اسدی عضو هیات مدیره می باشند . این تعاونی با نام خود دارای سابقه ساخت نمیباشد و این پروژه اولین آن میباشد.

    این پروژه تا کنون مدت زمان زیادی را مسکوت مانده است و کماکان نیز روند انجام آن کند است اما روند معاملات در آن در جریان است و خرید و فروش انجام میشود.

    خلاصه وضعیت پروژه هما پارسه

    واریزی و امتیاز بروز پروژه هما پارسه در تاریخ بهمن ماه سال 1402 بدین صورت میباشد. برای دریافت آخرین جزئیات میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

    نوع واحد واریزی به روز تا بهمن 1402 قیمت امتیاز بهمن 1402
    110 متری

    671.000.000 تومان

    2,000,000,000 – 2,700,000,000
    130 متری 791،000،000  تومان 2,220,000,000 – 3,000,000,000
    160 متری 974،000،000 تومان 2,600,000,000 – 3,400,000,000

    مشخصات پروژه هما پارسه:

    • تعداد طبقات: 30 طبقه (5 طبقه منفی، 1 طبقه لابی، 4 طبقه پارکینگ)
    • متراژ واحدها: تیپ A (160 متری)، تیپ B (130 متری)، تیپ C (110 متری)
    • شروع پروژه: سال 1397
    • پایان پروژه: تا سال 1404 (با احتمالی تاخیر)
    • سر رسید اقساط: هفتم هر ماه
    پروژه هما پارسه
    پروژه هما پارسه
    برخی مشکلات بوجود آمده در تعاونی

    یکی از مشکلات پیش آمده در این تعاونی موضوع مطرح شده در رابطه با عوارض ارزش بهینه بوده است که  در نهایت با عقد تفاهم نامه ای که بین تعاونی و مدیران ارشد شهرداری مرکز به امضا رسید مشکل برطرف شد. در این توافق‌ نامه، تصمیم‌ گیری شده بود که هیچ گونه عوارض ارزش بهینه از این تعاونی دریافت نشود.

    در نهایت پس از تلاش تعاونی، در چند جلسه متوالی با مدیران شهرداری منطقه و مقامات عالی رتبه شهرداری مرکز، در نهایت تعاونی موفق به انجام این کار شد که حاصل آن میتواند به عنوان سودی که به تعاونی بازگردد در خود پروژه هزینه شود و نتیجه آن بوده که  در نامه‌ ای به تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۱۷، عوارض ارزش بهینه اعیانی به مبلغ 90 میلیارد تومان کاملاً لغو شد.

    نتیجه‌ی پیگیری‌های تعاونی به این صورت است که بر اساس توافقات، سایر عوارض مرتبط با تغییر نقشه به مبدأ سال ۹۱ (پروانه منطقه ۵) محاسبه شده و به مبلغ تقریبی ۳۳ میلیارد تومان کاهش یافته و تنها مبلغ ۴.۴ میلیارد تومان بابت عوارض قطعی تغییر نقشه پرداخت شد. این مسئله توسط تعاونی در فیش قطعی مورخ ۱۴۰۰/۰۷/۲۶ کاملاً پرداخت شد. در نتیجه، حدود ۲۹ میلیارد تومان به سود تعاونی برگشت و در مجموع، پرداخت مبلغ ۱۱۹.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان عوارض ناحق از تعاونی هما پارسه لغو شد و هر عضو به طور متوسط مبلغ حدود ۲۴۵ میلیون تومان دریافت کرد.

    لیست امکانات پروژه

    در قسمت زیر به برخی متریال پروژه اشاره خواهیم نمود ، توجه داشته باشید که در نهایت آنچه که در لیست متریال در قرارداد وجود داشته باشد میتواند به عنوان سند قطعی برای متریال و امکانات پروژه منتشر شود.

    ویژگی/تجهیزات توضیحات
    مالکیت مجزا برای واحدهای تجاری واحدهای تجاری در طبقه اول به مالکیت مجزا نسبت به مسکونی
    اسکلت فلزی مقاوم در برابر زلزله اسکلت فلزی با اتصالات پیچ و مهره برای مقاومت در برابر زلزله
    کفپوش اتاق‌ها و پذیرایی واحدهای مسکونی از سرامیک درجه یک برای کفپوش اتاق‌ها و پذیرایی واحدهای مسکونی استفاده شده است.
    سیستم فاضلاب سپتیک مرکزی سیستم فاضلاب سپتیک مرکزی با چاه جذبی جهت جذب آب باران تعبیه شده است.
    پلاستر سیمان برای نمای ساختمان از پلاستر سیمان به عنوان متریال نمای ساختمان استفاده شده است.
    تجهیزات و لوازم با کیفیت ایرانی تمامی لوازم ساختمان از برندهای معتبر و با کیفیت ایرانی تهیه شده‌اند.
    سیستم لوله‌کشی از ۵ لایه نیوپایپ تاسیسات مکانیکی و لوله‌کشی از لوله‌های ۵ لایه نیوپایپ تعبیه شده است.
    سیستم آتش نشانی مطابق با قوانین سیستم اگزاست در برج هما پارسه کاملا مطابق با قوانین آتش نشانی اجرا شده است.
    کفپوش مشاع با سنگ برای بخش‌های مشاع از سنگ استفاده شده است.
    هلی پد وجود هلی پد برای این پروژه مسکونی نشان‌دهنده امکان خدمات هلیکوپتری است.
    ارت همبند و دو باکس راه پله وجود ارت همبند و دو باکس راه پله برای دسترسی به طبقات مختلف ساختمان.
    دیزل ژنراتور و برق اضطراری وجود دیزل ژنراتور و برق اضطراری برای تأمین برق در شرایط اضطراری.
    پروژه هما پارسه
    پروژه هما پارسه
    نتیجه گیری نهایی

    یکی از مشکلاتی که در تعاونی های دولتی یا وابسته به دولت به آن اشاره کرده ایم این است که اینگونه پروژه ها زمانی که مالک زمین میشوند برای ساخت به مشکلاتی برخورد می نمایند. اگر در قدم اول خود بخواهنند با دریافت اقساط از اعضا پروژه را پیش ببرند همیشه روند انجام پروژه کند خواهد بود. بهترین گزینه ها در اینگونه تعاونی ها مشارکت با شرکتی خصوصی است که حداقل پروژه را در زمان مشخص به سرانجام می رساند.

    اینکه پروژه در لوکیشن خوبی واقع شده و تعاونی سازنده از افراد موجهی تشکیل شده است جزو نکات مثبت است اما اینکه پروژه به ثمر نرسیده و کماکان در حال تغییر و تحول است مشکل بسیار بزرگتری است. نمونه های مشابه همچون پروژه مرجان وجود دارند که با تغییر چند باره کارفرما و تغییر استراتژی تامین سرمایه پروژه هم اکنون 8 سال است که روند پروژه تقریبا مسکوت است . برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون پیش فروش پروژه هما پارسه و یا پروژه های مشابه با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

    همچنین در نظر داشته باشید پروژه هایی مانند هما پارسه در حال حاضر روند معاملاتی آنها در جریان است اما وضعیت ساخت آنها با روند کند و تقریبا در حالت مسکوت است . این نشان دهنده حضور واسطه گران در بازار این پروژه است که جریان معاملات را برقرار نگه داشته اند.

    پیشنهاد ما این است که اگر به قصد خانه دار شدن قصد سرمایه گذاری در منطقه 22 دارید پیشینه یک پروژه را نیز بررسی نمایید و مدت زمان پیشرفت آن را در نظر بگیرید و اگر به قصد کسب سود اقدام به ورود به این منطقه مینمایید پروژه هایی که قیمت آنها حتی با پیشرفت نکردن پروژه بالا و پایین میشود نیز میتواند گزینه سرمایه گذاری باشد اما در نهایت ریسک سرمایه گذاری در آنها بسیار بالا میباشد. در جوار این پروژه یک پروژه دولتی با مشارکت بخش خصوصی با تحویل قطعی در سال 1405 در جریان است که عملیات ساخت آن با سرعت بالایی در حال انجام است و حتی قیمت آن از این پروژه پایینتر میباشد.

    پس در واقع قیمت گذاری در پروژه های تعاونی ساز یک مسئله مهمی است که باید ریشه آن بررسی شود و بالاتر بودن قیمت یا نوسانات قیمتی رو به بالا بودن دلیل بر کیفیت بالاتر پروژه نمیباشد و میتواند بصورت مصنوعی بالا و پایین شود به همین دلیل اگر نیاز به کسب اطلاعات مشاوره ای پیرامون پروژه های منطقه 22 تهران را دارید با میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

     

     

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه