جستجو کردن

نوشته های اخیر

پروژه فرتاک افق دهکده المپیک منطقه 22

  • پروژه فرتاک با نام های پروژه افق دهکده، پروژه افق فرتاک توسط شرکت تعاونی کاشانه سازه فرتاک در شهرک چشمه شمال میدان المپیک در تاریخ خرداد ماه سال 1401 معرفی شده است و در حال حاضر پس از گذشت 16 ماه در مرحله نصب اسکلت طبقات منفی میباشد.

    پروژه دیگر این شرکت در شهرک چشمه در وضعیت نا معلومی قرار دارد یا حداقل اطلاعات روشنی از آن در دسترس نمیباشد ولیکن آنچه این شرکت در حال حاضر معرفی و اقدام به فروش می نماید پروژه فرتاک واقع شده در شهرک چشمه میدان المپیک میباشد.

    همچنین قیمت بروز حق امتیاز و واریزی در بهمن ماه سال جاری را میتوانید در قسمت بعدی مشاهده نمایید . در صورت تغییر در عملیات ساخت این پروژه ، این بخش بروزرسانی خواهد شد همچنین سوابق و تغییرات پروژه را نیز میتوانید در ادامه مطلب مطالعه نمایید :

    پروژه فرتاک

    پروژه فرتاک در قالب 2 برج و در میدان المپیک واقع شده است. این پروژه در تابستان سال 1401 معرفی شده است و هم اکنون در بهمن ماه سال 1402 پس از گذشت 16 ماه در مرحله اسکلت طبقات منفی می باشد. این پروژه در قالب دو برج 21 طبقه که 16 طبقه آن مسکونی ، 4 طبقه پارکینگ و 1 طبقه لابی میباشد که در مجموع 256 واحد مسکونی 55 تا 220 متری را شامل میشود .

    عملیات ساخت پروژه فرتاک
    عملیات ساخت پروژه فرتاک

    برای بررسی سابقه این پروژه می توانید بروزرسانی های گذشته را مشاهده نمایید اما در حال حاضر آخرین بروزرسانی این پروژه  بدین صورت میباشد که نصب اسکلت طبقات منفی در حال انجام است و طبق جدول زمانی اعلام شده در ابتدای پذیره نویسی ، این پروژه از برنامه زمانی اجرا عقب میباشد و تحویل آن با تاخیر روبرو است (زمان تحویل تخمین زده شده با توجه به پیشرفت پروژه سال 1406 میباشد). پروژه دیگری توسط این شرکت معرفی شده است که نام آن پروژه فراز است که جزئیات آن را می توانید در صفحه مربوط مشاهده فرمایید.

    شرایط پیش فروش،قیمت و اقساط پروژه افق فرتاک

    این پروژه بصورت علی الحساب به فروش میرسد، در حال حاضر قیمت اعلام شده توسط تعاونی متری 31 میلیون تومان میباشد که از این مقدار 18 میلیون تومان بابت زمین و 13 میلیون تومان بابت هزینه ساخت اعلام شده است. توجه داشته باشید این قیمت قطعی نیست و علی الحساب میباشد و در طول ساخت پروژه دچار افزایش خواهد شد و بر خلاف ادعای تعاونی که این مبلغ را سالانه 2 یا 3 درصد ناچیز اعلام میکند خریدار می بایست 30 الی 35 درصد را بصورت سالانه در نظر داشته باشد.

    همچنین قیمت بروز امتیاز + واریزی پروژه در بهمن سال 1402 بدین صورت میباشد که برای یک سهام 55 متری، مبلغ 1 میلیارد و 820 میلیون تعاونی دریافت می نماید که نزدیک به 700 میلیون تومان آن حق امتیاز میباشد و جزو پرداختی شما به سازنده نبوده و در واقع سود تعاونی است در حالیکه با جستجو در بازار خریداران قبلی با 320 میلیون تومان امتیاز، سهام خود را به فروش میرسانند و این اختلاف قیمت به علت عدم پیشرفت مطلوب پروژه و فروشنده بودن خود تعاونی بصورت نامحدود میباشد. همچنین اقساط برای سهام 55 متری در سال 1402 ، ماهانه 40 میلیون تومان مشخص شده است.

    پروژه فرتاک
    پروژه فرتاک

    در برگه ای که به عنوان قرارداد فی مابین خریدار و فروشنده منعقد میشود هیچیک از الزامات مکتوب نشده است و تنها حکم رسید سرمایه گذاری را دارد و کلیه ادعاها را از خریدار سلب مینماید و همچنین کلیه تعهدات فروشنده که عنوان وی در این برگه نقش واسطه نامیده شده از وی سلب میشود. البته در نظر داشته باشید که سازنده ماهیت تعاونی ندارد و در حال حاضر قرارداد در قالب سرمایه گذاری در پروژه شرکت می باشد.

    برخی شنیده های ما حاکی از آن است که قرار است در سال جاری کاردکس ها در قالب قرارداد تعویض شوند در حالی که باید این اتفاق تا الان افتاده باشد و کلیه دفترچه ها همراه با تعهدات کامل از قبیل مشخص نمودن نوع متریال، امکانات پروژه، زمان تحویل و جریمه دیرکرد، مشخص نمودن قدرالسهم زمین برای هر سهام و دیگر موارد تعویض شده باشند که البته باید این تعویض تحت عنوان تعاونی و احتمالا توسط تعاونی مسکن قدر انجام می شود.

    امکانات پروژه فرتاک

    در جدول زیر میتوانید امکانات معرفی شده در پروژه فرتاک را مشاهده فرمایید، البته همانطور که در بالا ذکر نمودیم در صورتی که لیست امکانات و متریال در قرارداد ذکر شده باشد سندیت دارد.

    امکانات پروژه ستون 1 ستون 2 ستون 3 ستون4
    روف گاردن نورپردازی نما فضای سبز و محوطه سازی فضای بازی کودکان استخر، سونا و جکوزی
    نگهبانی و سرایداری شوتینگ و سیستم برق اضطراری نورگیری عالی واحدها پارکینگ مجهز 4 طبقه پنجره UPVC
    درب ضدسرقت 3 لاین آسانسور (1 لاین باربری 2 لاین نفربر) سیستم اطفاء حریق باشگاه ورزشی لابی مجلل هتلینگ
    سالن جشن و مراسم

    همچنین موقعیت مکانی این پروژه نسبت به اماکن شاخص ، بازارچه و امکانات محلی منطقه به شکل زیر میباشد:

    موقعیت نسبت به امکانات محلی
    زمین پینت‌بال در جنوب پارک راه ابریشم مجموعه ورزشی الغدیر در شمال کلینیک و مرکز جراحی ارم
    شهرک چشمه شهرک چشمه شهرک چشمه شهرک چشمه
    درمانگاه شبانه‌روزی کیمیا داروخانه شبانه‌روزی ارم مرکز بهداشت دهکده المپیک بازار میوه و تره‌بار دهکده المپیک
    فروشگاه شهروند زیبادشت جمعه‌بازار هوانیروز در ضلع جنوبی بازار گل و گیاه
    وضعیت ساخت پروژه فرتاک
    وضعیت ساخت پروژه فرتاک

    بروز رسانی در بهمن سال 1402

    در حال حاضر این پروژه در حال نصب اسکلت طبقات منفی می باشد.

    بروزرسانی در مهر سال 1402

    همانطور که پیشتر اعلام نموده ایم وضعیت ساخت و اجرای این پروژه که تا کنون با تاخیر همراه بوده است و در حال حاضر در مرحله بتن ریزی میباشد ( ویدیو آن را میتوانید در بالای صفحه مشاهده نمایید ) وضعیت فروش این پروژه نیز به شکل سهام 55 متری نیز انجام میشود و متراژ قطعی که در دستور نقشه قرار گرفته شده به صورت ۵۵ متری ۱ خوابه، ۸۵ متری ۲ خوابه ۱۱۰ متری ۲ خوابه ، ۱۶۵ متری ۳ خوابه و۲۲۰ متری ۴ خوابه میباشد.

    همچنین بر اساس زمان بندی اعلام شده در ابتدای این پروژه ، در حال حاضر از زمان بندی اجرا عقب میباشد.

    بروزرسانی بهمن سال 1401

    بروزرسانی در مورد پروژه فرتاک ایجاد شده است که کاردکس اولیه خود را تغییر داده اند و قراردادی را به مشتری نشان میدهند و ادعا می نمایند که این قرارداد را 6 ماه دیگر تحویل خواهند داد و علت اینکه قرارداد را نمیتوانند در شرایط کنونی منعقد نمایند یکی از مواردی است که در این مطلب با عنوان ابهامات در کاردکس پروژه های پیش فروش به آن پرداختیم.

    مواردی همچون هزینه پارکینگ و انباری ، نحوه محاسبه مشاعات ، جریمه دیرکرد ، چهارچوب افزایش قیمت سالانه ساخت ، نوع متریال ، ضریب طبقات و دیگر مواردی که باید در فروش تعاونی سازها مکتوب شود نوشته نشده است. نمونه این قرارداد را در زیر مشاهده فرمایید:

    پروژه فرتاک
    پروژه فرتاک
    پروژه افق فرتاک
    پروژه افق فرتاک

    همانطور که مشاهده می فرمایید قراردادی جز 2 برگ که مربوط به رسید سرمایه گذاری در این تعاونی است وجود ندارد . قیمت فروش بر این اساس برای یک واحد 55 متری بدون در نظر گرفتن هزینه پارکینگ و انباری و مشاعات بصورت علی الحساب بدین صورت است که 1 میلیارد و 705 میلیون تومان بصورت علی الحساب، 705 میلیون تومان پیش پرداخت، مابقی اقساط 48 ماهه بصورت علی الحساب می بایست پرداخت شود. ضریب طبقات به ازای هر طبقه 3 درصد قیمت هر متر محاسبه خواهد شد.

    سابقه سازنده

    شرکت تعاونی کاشانه سازه فرتاک در تاريخ ۲۱/۱۱/۱۳۹۹ به شماره ثبت ۵۷۲۹۳۳ به شناسه ملي ۱۴۰۰۹۸۰۱۳۵۹ به ثبت رسیده است . سرمایه اولیه این شرکت 210 میلیون تومان اعلام شده و مدیرعامل آن مهدي كاوياني و امير كاوياني به عنوان رئیس هیات مدیره معرفی شده است. همانطور که از تاریخ تاسیس این شرکت پیداست این مجموعه هیچ سابقه ساختی ندارد و همانطور که در اول این مطلب اشاره کرده ایم پروژه تجاری اداری ادعایی توسط این شرکت متعلق به شرکت دیگری میباشد و این مجموعه تنها مدتی فروش آنرا در اختیار داشته است.

    توجه داشته باشید این شرکت چند پروژه دیگر را نیز معرفی کرده با نام پروژه تجاری و اداری المپیا و پروژه فرتاک گرمدره که مورد اول به هیچ عنوان متعلق به این شرکت نمی باشد و تنها زمانی فروش این پروژه را در دست داشته است ولیکن در زمان انتشار این مطلب،  شرکت فوق در وبسایت خود این پروژه را به عنوان رزومه ساخت خود معرفی کرده است در حالیکه این پروژه در حال حاضر متعلق به شرکت آکام سازه میباشد.(در حال حاضر این مطلب حذف شده)

    شرکت این سازنده ماهیت تعاونی ندارد به همین دلیل از طریق تعاونی با نام تعاونی مسکن قدر اقدام به فروش این پروژه در قالب تعاونی کرده است.

    خلاصه اطلاعات پروژه فرتاک

    در قسمت زیر خلاصه وضعیتی از پروژه فرتاک مشاهده خواهید نمود:

    مشخصه مقدار
    نام سازنده کاشانه سازه فرتاک
    نحوه پرداخت اقساطی
    اقساط هر سه ماه
    دسترسی بزرگراه های آزادگان، خرازی و اتوبان تهران-شمال
    تعداد طبقات 21
    تعداد واحدها 55-220
    متراژ 5000
    متراژ واحدها 55، 85، 220،165،110
    مرحله ساخت اسکلت طبقات منفی

    شرایط پیش فروش:

    متراژ مفید پیش پرداخت اقساط مانده طی 48 ماه سند و تحویل
    220 متر 3/200/000/000 تومان 62،000،0000 تومان 5% سند 10% تحویل
    165 متر 2/390/000/000 تومان 46،500،000 تومان 5% سند 10% تحویل
    110 متر 1/600/000/000 تومان 31،000،000 تومان 5% سند 10% تحویل
    85 متر 1/230/000/000تومان 24،000،000 تومان 5% سند 10% تحویل
    55 متر 800/000/000 تومان 15،500،000 تومان 5% سند 10% تحویل

    بررسی نهایی

    این پروژه در حال حاضر در مراحل ابتدایی ساخت قرار دارد و از نظر نوع قرارداد فی مابین فروشنده و خریدار هیچیک از الزامات مشخص نشده است و در واقع تعاونی های این چنینی در منطقه 22 بسیارند که پروژه های خود را تنها با برگه ای تحت عنوان سرمایه گذار به فروش میرسانند در حالی که سابقه سازنده نقش مهمی در ضریب اطمینان سرمایه گذار دارد ، سازنده این پروژه فاقد رزومه ساخت میباشد و یا توجه به قرارداد ضعیفی که فی مابین فروشنده و خریدار منعقد میشود. تامین مالی پروژه و انجام تعهدات سازنده یکی از مواردی است که می بایست یا بر اساس سابقه سنجیده شود و یا بر اساس تعهداتی که در قرارداد ذکر میشود که در این پروژه هیچکدام وجود ندارد.

    پروژه افق فرتاک
    پروژه افق فرتاک

    در مورد موقعیت مکانی پروژه و دسترسی های آن نیز باید این نکته را در نظر داشته باشید که چون قیمت این پروژه بصورت علی الحساب محاسبه میشود، سنجیدن قیمت نسبت به منطقه ای که این پروژه در آن قرار گرفته است در حال حاضر امکان پذیر نیست ولیکن از نظر دسترسی و امکانات با محدوده متفاوتی از پروژه های دریاچه چیتگر قرار گرفته است و به دریاچه چیتگر و دیگر امکانات منطقه 22 تقریبا فاصله زیادی دارد اما از نظر شهریت در محدوده ای قدیمی تر نسبت به پروژه های دریاچه قرار دارد.

    همچنین در نظر داشته باشید که سرعت انجام این پروژه از زمان شروع تا کنون تنها شروع بتن ریزی در مهر ماه سال 1402 و نصب اسکلت در بهمن ماه سال 1402  بوده است و قیمتی که در حال حاضر پروژه به فروش میرسد ( متری 33 میلیون تومان ) به همراه اقساط علی الحساب رقمی بالا نسبت به موقعیت پروژه، محل قرارگیری و پیشرفت پروژه است، به عنوان نمونه پروژه شمیم رحمت در مرحله اتمام اسکلت و سقف توسط تعاونی معتبر با قیمت متری 50 میلیون تومان در محدوده کوهک به فروش میرسد و یا پروژه هایی با قیمت قطعی 45 میلیون تومان در نزدیکی ایران مال (شهرک چیتگر) وجود دارند که اقساط آنها تسویه است.

    برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون پروژه فرتاک یا پروژه افق فرتاک در بالای میدان المپیک از قبیل استعلام قیمت، شرایط فروش و سابقه سازنده و رویت مدارک میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    15 نظر در “پروژه فرتاک افق دهکده المپیک منطقه 22”

    1. یه موضوعی پیش میاد، این برگه‌ای که شما قرارداد نام بردید ازش، در واقع قرارداد نیست اصلا، اگر توجه بفرمایید شماره دفترچه قید شده داخلش و نام برده شده از انتقال مالکیت.
      پس فکر میکنم یه اشتباهی از جانب شما باشه، لطفا بررسی بفرمایید

      1. سلام وقت یخیر آنچه از سوی تعاونی به دست ما رسیده همین است اگر چیز دیگری هست برایمان ارسال کنند ما بررسی میکنیم .

    2. سلام ، دورود بر شما با این اطلاع رسانی خوبتون ، خدایی هم تحقیق کردم و خواستم ورود کنم ، به تمام مطالب شما رسیدم ، خداوند خیرتان بدهد با این اطلاعات درستی که در اختیار مردم میذارید ، من که اعتقاد راسخ به اطلاعات شما پیدا کردم

    3. یک دنیا ازتون ممنونم امروز بعدازظهر داشتم میرفتم از یاران واحد پیش خرید کنم هر چقدر تشکر کنم کمه

    4. اینجانب کلیه مطالب مندرج فوق را مطالعه کردم نوع قرارداد مشخص نمیباشد و قرارداذ یکطرفه و بنعغ شرکت سازه فرتاک میباشد و حق هر گونه ادعایی را از خریدار سلب نموده است. بنده
      قبل از مطالعه رزومه شرکت فرتاک در شهریور ماه 1401 اقدام به خرید آپارتمان 85 متری در دهکده المپیک میدان المپیک نموده ام و ماهیانه مبلغ 240000000 ریال معادل 24000000 توماهن بحساب شرکت سازه فرتاک واریز مینمایم . خواهشمنداست مرا راهنمائی و از وضعیت شرکت اطلاع رسانی فرمائید

    5. بسیار سپاسگزارم از سایت خوبتون
      خواهشمندم نحوه صحیح خرید و یا بهتر بگم معامله با شرکتهای تعاونی که بصورت پیشفروش هست رو بیشتر اطلاع رسانی بفرمایید تا مردم قبل از خرید متوجه باشن و با علم و اگاهی کامل معامله کنند و خدایی ناکرده اسیر قراردادهای یکطرفه نشن اگه مردم قبل از اقدام بدانند چه چیزهایی رو چک کنند و چه چیزهایی را تطبیق دهند و امضا کنند نه مورد سو استفاده قرار میگیرند و نه متضرر میشوند

      1. سلام وقت بخیر ما تا جاییکه در قالب نوشتاری بشود اطلاع رسانی میکنیم اگر هم شخصی توضیحات دقیق تر و تکمیلی راجع به هر پروژه ای نیاز داشت میتواند با کارشناسان ما تماس بگیرد .

    6. سلام یه سوالی داشتم تعاونی به یکباره اقساط سال 1402 را از 24 میلیون ماهانه به 60 میلیون برای یک واحد 85 متری افزایش داده این قانونی هست یا نه ممنون میشم راهنمایی کنید

      1. سلام وقت بخیر همانطور که در بالا اشاره نمودیم در این پروژه هیچگونه چهارچوبی برای افزایش قیمت ( نظیر آمار و ارقام اعلام شده توسط دولت ) تعیین نشده است و میتواند هر قیمتی اعلام شود .

    7. سلام وقت بخیر دوستان فقط میتونم بگم که فرتاک به هیچ گونه تعهداتی که گفته عمل نکرده و نخواهد کرد و هر قیمتی که اعلام میکنه دروغ محضه وموقع بستن قرارداد یه مبلغی رو میگه و بعدش که سرمایه گزار پرداختی رو انجام میده چندبرابر قسط هارو افزایش میده و هیچ تعهدی بابت حرف هایی که مثلا از دهنشون در میاد ندارن،پارکینگ و انباری نداره و به روز در زمان تحویل باهاتون حساب میشه،مشاعات رو باید هزینه ساختش رو خودتون بدین و تو قرارداد میگه سال سوم وام تعلق میگیره که وامی در کار نیست😏

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه