جستجو کردن

نوشته های اخیر

نوروز مبارک | خلاصه وضعیت املاک چیتگر در سال 1402

  • ضمن تبریک  فرا رسیدن سال 1403 خدمت شما، خلاصه ای از وضعیت پروژه های ساختمانی در چیتگر، هر آنچه در سال گذشته رخ داده است را در این مطلب بررسی خواهیم نمود.

    خلاصه وضعیت املاک سال 1402
    خلاصه وضعیت املاک سال 1402

    در سالی که گذشت پروژه های زیادی در منطقه تعریف و اجرا شده است و برخی از آنها در مراحل پذیره نویسی و برخی در مراحل میانی اقدام به جذب سرمایه گذار نموده اند. در این مطلب ضمن بررسی خلاصه ای از وضعیت، اطلاعات کلی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

    خلاصه وضعیت پروژه های ارتش

    در انتهای سال 1401، انتخاب واحد برای پهنه D چیتگر انجام شد و در سال گذشته نیز زمین و تعداد برج ها مشخص شده است که شامل 22 برج با 3 تیپ متراژ می باشد. در حال حاضر واحدی برای انتخاب واحد در این پهنه وجود ندارد و تمامی واحدها انتخاب شده است.

    در دی ماه سال 1402، پهنه f چیتگر که جدید ترین پهنه در چیتگر است معرفی شده است که شامل برج های H1,H2,H3,H4 و H5 می باشد. این پهنه روبروی پهنه سی چیتگر در سوی دیگر بلوار پژوهش قرار گرفته است و در حال حاضر واحد برای انتخاب واحد در آن وجود دارد.

    خلاصه وضعیت پروژه های ارتش
    خلاصه وضعیت پروژه های ارتش

    در پهنه سی چیتگر نیز ساخت و ساز در جریان است و پروژه ها پیشرفت خوبی داشته اند به صورتی که برج های نیروی زمینی ارتش در حال تکمیل شدن بوده و سال آینده یک برج تحویل داده می شود. برج پدافند ارتش نیز در مرحله پایان اسکلت و دیوار چینی می باشد و برج نیروی دریایی نیز با تعویض پیمانکار عملیات ساخت را مجدد شروع نموده است.

    در پهنه بی چیتگر که محل ساخت و احداث برج های N و برج های d می باشد عملیات ساخت ادامه داشته است که طبق روال را سرعت معمولی در حال انجام است و بر طبق اعلام سازنده تا 2 الی 3 سال دیگر حداقل یک برج آماده تحویل می باشد.

    پروژه های سپاه در چیتگر

    پروژه های سپاه در چیتگر که بزرگترین آن شهرک خرازی بوده است در سال گذشته بخش زیادی از آن تحویل داده شده است و تنها چند بلوک است که در سال جاری و تا چند ماه آینده آماده بهره برداری می شود.

    روال ساخت پروژه شمیم رحمت نیز دچار نوسانات قیمتی زیادی در سال گذشته شده است. در ابتدای سال با قیمت نزدیک به 550 میلیون تومان و در اواسط سال به 440 میلیون تومان کاهش یافت و مجدد تا 600 میلیون تومان افزایش یافته است. علت این موضوع نیز واگذاری سهام های بدهکار و به مزایده گذاشته شدن آنها در مهر ماه بوده است و دلیل دیگر نیز معرفی پروژه دیگری توسط سازنده که بخش خصوصی است با نام پروژه امپریال پالاس است که در قیمت ها تاثیر گذاشته است.

    پروژه های سپاه در چیتگر
    پروژه های سپاه در چیتگر

    همچنین تعاونی هوافضای سپاه پروژه دیگری معرفی نموده است که در منطقه 22 تهران نیست و در محدوده تهرانسر واقع شده است یعنی دقیقا در شمال اتوبان لشگری و نقطه مقابل قرار گیری محله تهرانسر که تا 7 اسفند ماه مهلت ثبت نام و پذیره نویسی آن بوده است. نام این پروژه شهید آرمان علی وردی است.

    توجه داشته باشید که پذیره نویسی این پروژه برای عموم مردم نبوده و برای پاسدار ها و اعضای همین سازمان در مراحل اولیه ثبت نام انجام شده است و با ورود سهام این افراد به بازار قابلیت خرید برای عموم مردم فراهم می شود اما در نظر داشته باشید که در حال حاضر تعاونی اجازه نقل و انتقال را به اعضای غیر عضو نمی دهد و به رسمیت نمی شناسد. البته این وضعیت برای پروژه شمیم رحمت نیز در ابتدا بوده است و بعدا آزاد شده است.

    وضعیت پروژه های مروارید شهر

    عمده پروژه های واقع شده در مروارید شهر و بخش جنوبی آن که در زمینی مشاعی واقع شده است، در سال گذشته فنس کشی شده است ولیکن در روند تغییر کاربری زمین اتفاقی نیفتاده است اما این روند در حال انجام است. توجه داشته باشید که اول از همه باید کاربری زمین به مسکونی تغییر یابد و در مرحله بعدی سند تفکیک شده و هر پروژه جواز ساخت مربوط به پروژه خود را دریافت نماید. در بخش تعیین وضعیت زمین های مروارید شهر آخرین اطلاعات در این بخش قرار گرفته است و به محض تغییرات این بخش بروز رسانی خواهد شد.

    وضعیت پروژه های مروارید شهر
    وضعیت پروژه های مروارید شهر

    در حال حاضر عملیات تسطیح خاک نیز انجام شده است که نیاز به جواز ساخت ندارد و این پروسه نشانه اخذ جواز و تغییر کاربری زمین نمی باشد. زمین این نقطه محل اجرا و معرفی بیش از 20 پروژه است که در صورت تغییرات در روند تغییر کاربری و اخذ جواز عملیات ساخت آنها شروع خواهد شد.

    پروژه های شخصی ساز در چیتگر

    در سال گذشته چندین سازنده منطقه 1 تهران در چیتگر اقدام به خرید زمین و یا معرفی پروژه نموده اند. به عنوان نمونه سازنده برج تندیس در منطقه 1، پروژه ای به عنوان تندیس اقاقیا در منطقه 22 معرفی نموده است که در حال حاضر نزدیک به 70 درصد پیشرفت داشته است.

    این پروژه با قیمت قطعی پیش فروش شده است که می توانید شرایط آن را در صفحه مربوط به پروژه مشاهده فرمایید. همچنین سازنده برج لبخند که یکی از برج های برند در منطقه 22 تهران است، پروژه دیگری با نام لبخند 2 معرفی نموده است که نزدیکی همان محدوده در حال اجرا می باشد.

    دیگر شخصی ساز های منطقه 22 نظیر شرکت نیکان سازه سدید نیز بر طبق روال مشغول به ساخت پروژه های معرفی نموده خود هستند که آخرین آن تریتیوم vip است و فعلا پروژه جدیدی معرفی نشده و در حال تکمیل پروژه هایش می باشد.

    وضعیت معاملات در منطقه 22 تهران

    در سال گذشته، با توجه به افزایش قیمتی که در سال قبل تر یعنی 1401 و در اواخر سال اتفاق افتاده بود تا خرداد ماه سال روند معاملات بالا بوده و خرید و فروش انجام شده است و این روند از خرداد ماه تا دی ماه روند نزولی پیدا نمود به صورتی که در دی ماه آمار معاملات بسیار کاهش یافت و البته این روند تنها باعث مسکوت ماندن قیمت ها شد نه کاهش چشمگیر قیمت ها و در نهایت در بهمن ماه تا پایان سال مجدد بر اساس روند آخر هر سال معاملات افزایش یافت.

    با توجه به افزایش قیمت نرخ ارز در اسفند ماه پیش بینی می شود روند مشابهی در سال جدید اتفاق بی افتد و کماکان بازار در ماه های ابتدایی سال 1403 روند افزایش قیمت داشته باشد.

    دیگر نقاط منطقه 22 و محله های همسایه

    پیشرفت ساخت و ساز در منطقه 22 نشان داده است که محله هایی که برج های آماده در آن زیاد می شود، تغییرات قیمت زیادی پیدا می کنند و اختلاف قیمت آنها با نقاطی که شاخص منطقه هستند مانند دریاچه، کوهک و دیگر نقاط قدیمی تر بسیار کم می شود.

    عکس هفت سین
    عکس هفت سین

    این رویداد در سال گذشته برای برج های مروارید شهر شمالی اتفاق افتاده است و همانطور که می دانید مروارید شهر آخرین نقطه قابل ساخت در منطقه 22 تهران از سوی غرب است و جدیدا پروژه های دیگری در محدوده منطقه 21 در همسایگی منطقه 22 معرفی شده اند که در محله هایی نظیر سروآزاد و یا شهرک 22 بهمن می باشند که نشان گر این است که سازنده ها به سمت ساخت و ساز در مناطق اطراف منطقه 22 رفته اند و می تواند تغییرات قیمت در سال آینده در این نقاط و رشد و پیشرفت محله های آن را شاهد باشیم.

    در این مطلب به بررسی خلاصه ای از اتفاقات حوزه املاک منطقه چیتگر در سال 1402 پرداختیم. ضمن تبریک مجدد سال نو برای شما و خانواده محترم شما آرزوی سلامتی و سالی خوب برایتان خواهیم داشت.

    برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون پروژه های در حال اجرا و آماده در منطقه 22 تهران می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و جزئیات بیشتری کسب نمایید.

     

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه