جستجو کردن

نوشته های اخیر

رکورد افزایش اجاره مسکن در مردادماه

  • با تأخیر پنج روزه نسبت به معمول، مرکز آمار ایران در خبری اعلام کرد که در مردادماه سال ۱۴۰۲، شاخص قیمت مصرف‌کننده خانوارهای ایران به نسبت ماه مشابه سال گذشته، ۳۹.۸ درصد افزایش داشته است.

    مسکن نیز در این ماه بیشترین تورم را با ۳.۳ درصد ماهانه و ۳۸.۵ درصد نقطه به نقطه تجربه کرده است، در حالی که تورم اجاره‌ها همسو با بازار مسکن بوده و به ۳.۳ درصد ماهانه و ۳۸.۴ درصد نقطه به نقطه رسیده است.

    رکورد افزایش اجاره مسکن در مردادماه سال 1402
    رکورد افزایش اجاره مسکن در مردادماه سال 1402

    اطلاعات مربوط به بازار مسکن در ایران در حال حاضر به دلیل سانسور اعلامی واکنش به افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها و واکنش‌های مردم و منتقدان، محدود شده است و گزارش‌های کامل از این بازار در دسترس نیست.

    تعداد زیادی از مستاجران در ماه‌های اخیر به دلیل افزایش قیمت‌ها از تمدید قراردادهای خود محروم شده و به مناطق کمتر مرکزی و خانه‌های با امکانات کمتر منتقل شده‌اند. با این وجود، در عمل بازار مسکن در رکودی عمیق قرار دارد و فروش ملک‌ها به ندرت انجام می‌شود.

    منطقه 22 تهران کمترین افزایش اجاره

    منطقه 22 تهران به دلیل نوع ساخت و ساز و وجود برج های بلند مرتبه فضای ساخت و به طبع خانه های نوساز بیشتری در خود جای داده است از این قیمت رهن و اجاره و فروش مسکن در این محدوده نسبت به دیگر نقاط تهران مناسب تر است . منظور از اینکه میگوییم مناسب است این است که نسبت به امکانات ، نوع ملک و منطقه ارزشمند تر است .

    در نتیجه میتوانید برای بررسی گزینه های موجود در منطقه 22 تهران آخرین وضعیت ساخت و ساز و انبوه سازی را در برج های ارتش در منطقه 22 را مشاهده فرمایید .

    تاثیر تورم بر اجاره بهای مسکن

    بررسی‌هایی که در تهران برج انجام شده نشان می‌دهد که تورم ماهانه و تورم نقطه به نقطه در بازار اجاره مسکن کشور در مرداد ماه به همراه میانگین رشد کشوری اجاره‌بها در پنج ماه اول امسال، همگی افزایش قابل توجهی داشته و وضعیت مستاجران را تشدید کرده است. این افزایش نشان دهنده تب بالای بازار اجاره مسکن است.

    یکی از عوامل اصلی افزایش تورم اجاره مسکن به تورم عمومی کشور برمی‌گردد. ثبات تورم عمومی در تیرماه باعث کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن شده و تورم ماهیانه اجاره در مردادماه افزایشی را نشان داده است.

    علاوه بر تورم عمومی، افزایش پیوسته قیمت مسکن و جهش در نرخ فروش واحدهای مسکونی نیز نقش مهمی در افزایش تفاوت بین قیمت و اجاره مسکن داشته و افزایش تورم اجاره مسکن را توجیه می‌کند.

    سیاست‌های نرخ‌گذاری دستوری در بازار اجاره نیز تاثیر چندانی نداشته و بسیاری از موجران از این نرخ تخفیف نداده و به عنوان جایگزین از واحدهای مسکونی کمتر استفاده می‌کنند. همچنین، کاهش عرضه واحدهای مسکونی به بازار نیز تاثیری در افزایش تورم اجاره مسکن داشته است.

    با ادامه رشد ماهانه درصدی اجاره‌بها در کشور، بازار اجاره مسکن تا پایان سال به افزایش قابل توجهی در هزینه اجاره‌نشینی خواهد رفت.

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه