جستجو کردن

نوشته های اخیر

پروژه تندیس چیتگر (s10)

  • پروژه تندیس (با نام جدید پروژه s10) واقع در منطقه 22 تهران بلوار اردستانی منطقه 22 چیتگر توسط تعاونی کیان مهر پارس معرفی شده است . توجه داشته باشید این پروژه با دو پروژه تندیس الهیه و تندیس زنبق در زعفرانیه که توسط مهندس عباس گلوی ساخته شده است متفاوت است و تنها تشابه اسمی با آنها دارد. تعاونی سازنده این پروژه در پلاک ثبتی 4/443 را در قالب 2 برج 12 طبقه معرفی نموده که هر طبقه آن دارای 8 واحد مسکونی میباشد و دارای 2 تیپ متراژ 100 و 130 متری میباشد.

    در حال حاضر زمین این پروژه فاقد کاربری مسکونی و جواز ساخت می باشد و همچنین مالکیت زمین آن در اختیار تعاونی نمی باشد. طبق اعلام این تعاونی زمان تحویل 36 ماهه از زمان شروع گودبرداری است ( نه تاریخی که قرارداد بسته میشود ) و بر همین منوال زمان تحویل تا زمان مشخص نشدن کاربری زمین قابل استناد نمی باشد  کما اینکه تاریخ معرفی این پروژه آبان ماه سال 1401 بوده و تاکنون وضعیت آن هیچ تغییری نداشته است. این پروژه با برج تندیس اقاقیا متفاوت است. بروزرسانی در اسفند ماه سال 1402 در مورد وضعیت زمین و شهرداری این پروژه قرار گرفته است. همچنین فیلمی از ارائه اسناد ساخته شده با فتوشاپ توسط فروشنده این پروژه در وب سایت قرار گرفته است که در ادامه آن را مشاهده می فرمایید.

    پروژه تندیس
    پروژه تندیس

    اسناد ساختگی ارائه شده توسط تعاونی ( بروز رسانی اسفند 1402 )

    پیش تر متوجه ارائه اسنادی غیر واقعی به خریداران این پروژه شده بودیم ولیکن هر آنچه در مورد وضعیت این پروژه لازم دانسته بودیم برایتان مستند کرده ایم که وضعیت را برایتان روشن نماید. اما متاسفانه در اطلاعات ارائه شده توسط این تعاونی به مطلبی برخورد نمودیم که در همان نگاه اول به دلیل اشراف کامل به زمین های آن محدوده متوجه غیر واقعی و ساختگی بودن اسناد از طریق فتوشاپ شدیم که قصد داشته اند مالکیت زمین را تغییر داده و پهنه زمین مجاور را به عنوان پهنه زمین خود نشان دهند اما ظاهرا دوستان فراموش کرده بودند که در بالای تصویر QR کدی وجود دارد که با اسکن آن به صفحه اصلی شهرداری هدایت شده و سند را قبل از دستکاری با فتوشاپ را میتوان مشاهده کرد.

    از آنجایی که تعاونی مذکور تمامی سعی خود را بابت انکار حقایقی که در این صفحه وجود دارد مینماید علاوه بر عکس ، فیلمی کوتاه از کل وقایع را برایتان ضبط کرده ایم تا دیگر جای انکار در آینده وجود نداشته باشد زیرا مطمئن هستیم بعد از انتشار، این مدرک را حذف خواهند نمود (که همین اتفاق هم افتاده و مدرک اصلی مربوط به زمین مجاور را گذاشته اند) و البته برای افرادی که سرعت اینترنت آنها کند است مدارک را بصورت عکس در زیر قرار داده ایم. لازم به ذکر است این فیلم در لب تاپ بزرگتر نمایش داده میشود.

    مدارک به صورت عکس می باشد، شما میتوانید عکس را ذخیره نموده قسمت کد را بزرگنمایی کرده و QR را با استفاده از دوربین گوشی اسکن نمایید که به سایت شهرداری هدایت شده و مدرک اصلی را پیش از دستکاری با فوتوشاپ مشاهده نمایید. ما در فیلم بالا از سایت های آنلاین برای اسکن استفاده کردیم تا در فیلم مشخص باشد.

    تصویر جعل شده
    تصویر فتوشاپ شده

    تصویر اصلی که مربوط به زمین مجاور است و در پایین نیز بدان اشاره نمودیم (در صورتی که نمیتوانید اسکن کنید لینک شهرداری پس از اسکن بارکد بدین شکل است و میتوانید بر روی آن کلیک نمایید لینک شهرداری)

    مدرک اصلی
    مدرک اصلی

    شرایط پیش فروش پروژه تندیس

    توجه داشته باشید که این پروژه با نام پروژه کیان مهر پارس نیز معرفی میشود و به تازگی تغییر نام داده است . شرایط فروش پروژه تندیس طبق اعلام تعاونی بدین صورت میباشد که برای یک واحد 100 متری مبلغ 1 میلیارد و 750 میلیون تومان در مجموع اعلام شده است . که از این مقدار 1 میلیارد و 50 میلیون تومان هزینه زمین و تراکم است و مابقی این مبلغ که 700 میلیون تومان است هزینه ساخت بصورت علی الحساب در نظر گرفته شده است یعنی متری 7 میلیون تومان به ازای هر متر متربع که رقمی کاملا غیر واقعی است زیرا هزینه ساخت اعلام شده توسط سازمان نظام مهندسی در سال 1400 مبلغی 11.5 میلیون تومان اعلام شده و در سال 1401 حداقل متری 17 میلیون تومان تخمین زده میشود.

    پایین اعلام کردن قیمت ساخت روشی است برای ارزان قیمت نشان دادن هزینه کل آپارتمان در جدول فروش تعاونی ها ، با اینکه به خریدار اعلام میشود قیمت علی الحساب است یعنی با تورم افزایش میباید قیمت اولیه غیر واقعی اعلام میشود و گفته میشود که در نهایت 20 درصد در طی 4 سال افزایش قیمت تورم خواهد بود در حالی که در طی مدت 6 یا 7 سال و شاید بیشتر از زمانی که پروژه هایی در چنین مرحله به سرانجام برسند ( اگر به سرانجام برسند ) افزایش هزینه ساخت چند صد درصد خواهد بود . در نهایت از این مبلغ زمین و تراکم ( 1 میلیارد و 50 میلیون تومان ) 410 میلیون تومان بصورت پیش پرداخت و مابقی 6 قسط 109 میلیون تومانی بصورت هر 2 ماه یکبار تا برج 6 سال 1402 برای زمین و تراکم می بایست پرداخت شود.

    وضعیت زمین پروژه تندیس چیتگر (اسفند ماه 1402 )

    بر طبق آخرین استعلام از شهرداری به تاریخ اسفند ماه سال 1402 توسط تهران برج که در تصویر زیر خواهید دید آخرین اقدام انجام شده بر روی این زمین مربوط به آذر ماه سال 1398 بوده و از آن تاریخ تا کنون هیچ اقدامی پیرامون زمین این ملک انجام نشده است و آخرین تغییرات برای سال 1398 میباشد و گویا تعاونی ادعا دارد که این زمین متعلق به ما نیست و اطلاعات زمین مجاور است در حالیکه زمینی که پروژه تندیس در آن قرار دارد دقیقا همین است و تهران برج صحت این موضوع را با ارائه بخشی از مدارک در تصاویر زیر تایید مینماید.

     

    وضعیت شهرداری پروژه تندیس
    وضعیت شهرداری پروژه تندیس
    پهنه زمین تندیس
    پهنه زمین تندیس

    وضعیت کنونی زمین پروژه نشان دهنده این است که برای دریافت تراکم این پروژه هیچ اقدامی صورت نگرفته است و هیچگونه مجوزی نیز برای ساخت وجود ندارد و در ابتدایی ترین مرحله قرار دارد . در این مرحله حتی تعاونی اعلام نموده که برج 12 طبقه است ولیکن بر اساس پهنه زمین که R131 میباشد تعاونی این پروژه اگر بتواند کاربری زمین را تغییر داده و مجوز ساخت دریافت نماید حداکثر 6 طبقه مسکونی میتواند احداث نماید.

    در تصویر زیر می توانید اطلاعات زمین مجاور این ملک با پهنه R263 ( قابل ساخت بالای 20 طبقه ) را مشاهده فرمایید که متعلق به پروژه دیگری است و در مرحله پرداخت عوارض شهرداری است و مرحله ای که زمین پروژه تندیس در آن قرار دارد تا مرحله ای که همچون زمین مجاورش به شروع مرحله ساخت برسد بعید است از کمتر از 4 سال زمان ببرد.

    زمین مجاور تندیس چیتگر
    زمین مجاور تندیس چیتگر

    قرارداد پروژه تندیس

    در تبلیغات این پروژه ضمانت تحویل 36 ماهه ، امکانات و متریال و دیگر موارد ذکر میشود اما در حقیقت در برگه ای که اول به عنوان سرمایه گذاری فی مابین خریدار و فروشنده منعقد میشود هیچگونه تعهدی از سوی سازنده وجود ندارد و تمام تعهدات را به زمان تکمیل وجه هزینه زمین و تراکم و منعقد کردن قرارداد ساخت موکول میکنند.

    از زمان پرداخت تسویه زمین و تراکم مشخص است که این پروژه هنوز در مرحله تحویل زمین است و قاعدتا هیچگونه تعهدی نمیتوان برای اجرای مرحله بعدی در قرارداد اولیه ذکر نمود زیرا وضعیت کاربری و جواز زمین این پروژه مشخص نیست .بر طبق اعلام این تعاونی این پروژه دارای وام 450 میلیون تومانی است . این پروژه در این مرحله نمیتواند وامی داشته باشد و استناد فروشندگان به وام مدنی است که در واقع هیچ ضمانتی از سوی بانک برای ارائه آن وجود ندارد .

    قرارداد پروژه تندیس
    قرارداد پروژه تندیس

    قراردادی که فی مابین خریدار و فروشنده امضا میشود بدین صورت میباشد و ظاهرا قراردادی کامل به خریدار نشان داده میشود و اعلام میشود که بعدها جایگزین قرارداد فعلی خواهد شد ولیکن زمانی که قرارداد امضا و تحویل داده نشود هیچگونه ضمانت و اعتباری برای خریدار ندارد و تنها برگه ای که به خریدار ارائه میشود را در تصویر بالا خواهید دید که فاقد هرگونه تعهد و ضمانت است و تنها رسید سرمایه گذاری است.

    سابقه سازنده

    تعاونی سازنده این پروژه تحت عنوان تعاونی کیان مهر پارس با شماره ثبت ۵۷۸۵۹۳ و شماره ملی ۱۴۰۱۰۰۶۶۲۳۱  در تاریخ ۱۴۰۰/۳/۱۰ با سرمایه اولیه 10 میلیون تومان به ثبت رسیده است و مدیر عامل آن رضا قنبري میباشد . این تعاونی فاقد رزومه ساخت و سابقه میباشد و اخیرا نام خود را به پروژه s10 عوض نموده است.

    بررسی نهایی

    پروژه های بسیاری مانند این پروژه با همین شرایط وجود دارند نمونه آنها پروژه فرتاک است ولیکن مواردی که باید خریدار بداند و از آن اطلاع داشته باشد می بایست شفاف باشد. به عنوان مثال فروش پروژه با عنوان اینکه پروژه دارای وام است ، زمین دارای جواز است ، تحویل قطعی 36 ماهه است و دیگر موارد در حالیکه اینگونه نیست مواردی است که حق خریدار است که در زمان خرید صحت آنها اطلاع داشته باشد . در مورد زمین این پروژه در کمیسیون ماده 5 شهرداری برای تغییر کاربری زمین است ولیکن مسئله این است که چند سال است در همین مرحله مانده و در واقع نمی توان تخمین زد که چه زمانی به مرحله تغییر کاربری می رسد و می تواند جواز ساخت دریافت کند.

    پس در واقع زمان تحویل 36 ماه نامستند و قیمت ساخت 7 میلیون تومانی نیز یک عدد غیر واقعی است که البته درست است که بصورت علی الحساب اعلام میشود اما در همین لحظه خریدار باید بداند که با قیمت امروز هزینه ساخت 17 میلیون تومان است و برای یک واحد 100 متری در همین لحظه 1 میلیارد تومان بدون احتساب تورم تا زمان تحویل پروژه باید قیمت را بالاتر محاسبه نمود . جدا از این موارد تعهدات و مبنای محاسبه تورم و اینکه بر اساس آمار چه ارگان و نهادی باشد از مواردی است که در این پروژه نا مشخص است و در جایی ذکر نشده است . برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون پروژه های پیش فروش در حال اجرا در منطقه 22 تهران با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    17 نظر در “پروژه تندیس چیتگر (s10)”

    1. چه کلاهبرداری‌هایی داره اونجا میشه
      هزاران واحد تراکم پیش فروش شده در صورتی که زمین‌های اونجا کاربری چراگاه هم نداره و ملت بدبخت به امید خونه دار شدن پروژه‌هایی مثل یاران اسپرلوس سپکو و …خریدن نمی دونن چه مشکلاتی وجو داره

      1. دوست عزیز ماهیت این مدل پروژه ها همین است و اتفاقا کاملا هم روشن است خریداری که چشم بسته و بدون تحقیق اقدام به خرید میکند ، آن هم نه تحقیق از جای نا معتبر که یک پروژه را خراب کند و پروژه خودش را قالب کند در واقع تمامی شرایط را خود پذیرفته ، حال اینکه به خریدار گفته میشود 1 ماه دیگر گودبرداری میکنیم در حالیکه زمین پروژه هنوز در کمیسیون ماده 5 است و شاید تا 2 سال دیگر هم در همین وضع بماند به نظر شما ایراد از سمت خریدار نیست که بدون بررسی این ادعا را پذیرفته ؟
        یا حداقل میتواند قبل از خرید سند زمین به نام تعاونی یا کاربری زمین یا حداقل جواز ساخت را مشاهده کند تا ببیند جوازی وجود ندارد ؟

    2. این چه حرفیه
      شما یکسر به املاکی‌های چیتگر بزنید، دقیقا مثل طرح پانزی هستش
      همه دارن پروژه ها رو تبلیغ می‌کنند هزاران واحد رو اینطوری به ملت قالب کردن اونوقت شما میگید خریدار باید دقت کنه؟
      با حساب سر انگشتی متوجه میشیم هزاران هزاران میلیارد تومن تراکنش خرید و فروش این واحدا بوده، پروژه‌هایی که هنوز معلوم نیست بتونن مجوز ساخت بگیرن اونوقت شما میگید خریدار باید دقت کنه!
      خیر دوست عزیز مملکت قانون نداره که این املاکیا مروارید شهر تقلبی رو به مردم قالب می کنن
      به نظر شخص بنده باید یک ارگان دولتی وارد این قضیه باشه تا تکلیف واحدهایی که بیش از 10 هزارتاس معلوم بشه

      1. این مشخصه که املاک اگر بخواد حقیقت رو بگه که میبایست کسب و کارشو جمع کنه ولی وقتی طرف میره و از یک تعاونی که سال تاسیسش 1 یا 2 سال هست خرید میکنه واقعا قانون چه کار میتونه بکنه ؟ این غفلت از سوی خریداره ، شما اگر برید از توی دیوار یک ماشین رو بدون بررسی وضعیت فنی و بدنه بخری و بعد از خرید متوجه بشی که کاملا ایراد داشته قانون چه کمکی میتونه به شما کند ؟

    3. سلام بابت اطلاع رسانی شماممنونم خداهمیارتون باشه من امروزباهمسرم رفتیم دفترفروش پروژه تندیستوراه برگشت خیلی اصرارکردم که حتمابخریم همسرم قبول نکردامامن پافشاری کردم همسرم گفت بروتحقیق کن اگه اکی بودقبول خیلی تواینترنت گشتم تااینکه واردسایت شما شدم وبه کلی پشیمان ازخرید
      فرداباهاشون تماس میگیرم که ببینم جوازساخت وکاربری زمین نشون میدن به مایاروهواقراردادمیبندن اون موقع بهشون میگم که خداروخوش نمیادچندتامشاورگذاشتن مغزمردم ساده لوح وشستشومیدن بابت همه چی ممنون

    4. جالب اینجاست که تعاونی پروژه رو بصورت 2 برج 16 طبقه معرفی میکنه(12 طبقه مسکونی + 3 طبقه منفی شامل پارکینگ و انباری + 1 طبقه لابی)
      و همچنین میگه که کاربری زمین مسکونی و جواز R263 رو داره و دارن پروانه ساخت رو میگیرن

      1. سلام
        ممنون از توضیحات

        میشه در مورد پروژه سپکو ۱ چیتگر(ورداورد) و سپکو ۲ (پرند) و میزان اعتبار شرکت مروارید فاخر شرق با مدیر عاملی آقای بختیاری اطلاعات کاملی بفرمائید.
        آیا سرمایه‌گذار ی معتبری میشه با این مجموعه داشت؟

    5. به نظرتون پروژه های مروارید یعنی هیچگونه ساخت و سازی در کار نخواهد بود؟ یا دیر میکنن در ساخت و ساز اینها بهم گفتن ۳ موقتا ۴ ساله نهایتاً
      و آیا این حقیقت داره که هر وقت قصد انصراف داشتیم واحدمون به قیمت روز ازمون میخرن ؟
      میشه واضح تر بهم توضیح بدین
      یک دنیا ممنونم از شما

      1. سلام وقت بخیر شرایط پروژه ها بستگی به نوع تعاونی و قراردادی است که فی مابین خریدار و فروشنده منعقد میشود ، این پروژه ها زمانی که تحویل میدهند بسیار طولانی تر از زمانی است که میگویند ، شما بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمائید

        1. من واسه خرید این پروژه اقدام کردم رفتم شهرداری آشنا داشتم قسمت شهرسازی زمین پروژه هیچ مشکلی نداشته تمام مراحل رو طی کرده مجوز بیست طبقه رو گرفته پول هزینه شهرداری رو پرداخت کرده حتی آشنامون گفت ملک مشکلی نداره مراحش طی شده حتی دور زمین با مجوز شهرداری دیوار پلیتی زدن خاکبرداری کنند فقط انشاالله که بسازند

          1. درسته من همین امروز با این پروژه آشنا شدم تعجب کردم از چیزهایی که اینجا نوشته من شنبه شخصا می رم و شهرداری تحقیق می کنم ولی فکر کنم این سایت عمدا برای تخریب سازنده ها و پروژه های موفق این فرافکنی ها رو می کنه .

            1. با سلام ، پیشنهاد ما این است که حتما به شهرداری بروید و اگر زحمت کشیدین و تشریف بردین مدارکی دیگر غیر از آنچه ما در اینجا نوشتیم به شما دادن لطفا برای ما بفرستید تا ما سریعا در سایت بگذاریم ولیکن بهتره بدانید که خود تعاونی پروژه هیچ مدارکی دال بر مالکیت زمین ، پهنه غیر از R131 که اجازه ساخت بیش از 5 طبقه باشه و جواز ساخت نداشتن که به ما ارائه بدن و اگر مدارکی پیدا کردین حتما اول برای آنها بفرستید . با تشکر

    6. حسام رضانیا

      ظاهرا آشناتون باهات دشمنی داشته پهنه زمین مال 6 طبقه ست کاربری مسکونی نداره آخرین تغییراتش برای 4 سال پیشه البته مبارکت باشه

    7. پروژه ای که درحال خاکبرداری هست آیا بدون مجوز شهرداری میتونه این کار رو انجام بده ؟
      اینجور که معلومه شما هم بشتراز اینکه دنبال روشنگری باشید دنبال منافع خودتون هستید

      1. مرحله خاکبرداری ؟ :)) مرحله خاکبازیه اون مجوز هم نمیخواد خاک رو از اینور بریزی اونور برای اینکه بگن دارن یه کاری میکنن زمین های مروارید شهر هم از این بازیا در آوردن اینا اگه مجوز داشتن تا الان قاب گرفته بودن زده بودن سر در زمین .

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه