جستجو کردن

نوشته های اخیر

تعاونی مسکن ایثارگران غرب: معرفی تعاونی و پروژه ها

  • تعاونی مسکن ایثارگران غرب با نام کامل شرکت تعاونی مسکن ایثارگران دریادلان غرب در سال 1373 با شماره ثبت 109468 به ثبت رسیده و  مدیر عامل آن علی ماشاالله افشاریه زند میباشد. این تعاونی در حال حاضر 2 پروژه معرفی نموده است که یکی از آنها بصورت اداری و تجاری و دیگری مسکونی است و در مروارید شهر واقع شده است.

    اعضای مدیریت این شرکت سابقه اجرا در پروژه هایی نظیر خرازی و شمیم رحمت را داشته اند اما خود این تعاونی در اجرا نقشی نداشته است و نمیتوان جزو سوابق این تعاونی در نظر گرفت.

    تعاونی مسکن ایثارگران غرب
    تعاونی مسکن ایثارگران غرب

    در این مطلب ضمن بررسی تعاونی مسکن ایثارگران غرب، پروژه های در حال اجرای این شرکت را بررسی نموده و با دیگر تعاونی و پروژه های در حال اجرا که فعالیت مشابهی با این تعاونی دارند مقایسه خواهیم نمود.

    تعاونی مسکن ایثارگران غرب

    در حال حاضر 2 پروژه توسط این تعاونی تعریف شده است که پروژه اول این تعاونی پروژه ایثار نام دارد که در زمینی قرار گرفته است که هنوز تغییر کاربری آن انجام نشده است و تنها عملیاتی که بر روی آن انجام شده فنس کشی است.

    در نظر داشته باشید که نزدیک به 40 پروژه در این نقطه توسط تعاونی های مختلف تعریف شده اند که میتوان به پروژه یاران اشاره نمود. تمامی این پروژه ها در همین مرحله باقی مانده اند و یکی از خوبی های تعاونی مسکن ایثارگران غرب این میباشد که به محض زمانبر بودن تغییر کاربری این قطعه زمین مشخص شد این تعاونی پروژه ای دیگر معرفی نمود که وضعیت زمین و کاربری مشخص بود.

    موقعیت پروژه مروارید شهر تعاونی مسکن ایثارگران غرب
    موقعیت پروژه مروارید شهر تعاونی مسکن ایثارگران غرب

    پروژه بعدی این شرکت که هوم آفیس به صورت مجموعه ای اداری و تجاری میباشد بنام بیسموت در زمینی به مساحت 4384 متر در حال احداث میباشد. این پروژه دارای 27 طبقه میباشد که 6 طبقه از آن منفی ، 3 طبقه تجاری و 18 طبقه اداری است و جواز ساخت را دریافت نموده است و آماده شروع عملیات ساخت میباشد. بر اساس آخرین بروزرسانی در سال 1402، نام این پروژه تغییر کرده است و پروژه رویال رزیدنس نام جدید آن است که با همان شرایط مشابه در حال اجرا است.

    این پروژه از نظر موقعیت در نزدیکی دریاچه چیتگر واقع شده است و در دسته برج های اطراف چیتگر قرار میگیرد. توجه داشته باشید که زمان اتمام این پروژه بر اساس اعلام تعاونی 48 ماه پس از شروع گودبرداری میباشد.

    پروژه های مشابه با تعاونی مسکن ایثارگران غرب

    اگر بخواهیم پروژه های مشابه با پروژه اول تعاونی مسکن ایثارگران غرب را معرفی نماییم باید بگوییم که نزدیک به 40 پروژه در همان قطعه زمین مشاعی قرار گرفته شده اند که البته اکثر تعاونی های آن فاقد رزومه ساخت می باشند.

    برای مثال شرکت انبوه سازان عمارت مدرن ایرانیان تک پروژه ای تحت عنوان پلازا در این محدوده معرفی نموده است ولیکن نسبت به دیگر پروژه ها و تعاونی ها شرایط شفاف و بهتری را ارائه نموده است. مانند واگذاری بخش تجاری به اعضای تعاونی و دیگر موارد که مربوط به خود زمین است.

    اما در این بین تعاونی هایی وجود دارند که تنها پروژه را معرفی نموده اند و با جذب سرمایه اقدام به خرید زمین دیگری کرده اند که میتوان سازنده پروژه سپکو 1 الی 4 را مثال بزنیم که آخرین زمین را در منطقه ایران خودرو معرفی نموده در حالیکه 3 پروژه قبلی هنوز مسکوت باقی مانده است. نام این سازنده تعاونی مروارید شهر فاخر میباشد و در حال حاضر 4 پروژه معرفی نموده است.

    توجه داشته باشید که تنها تعاونی که قادر شده در همین قطعه زمین اقدام به ساخت نماید و به صورت جداگانه اقدام برای دریافت جواز ساخت نموده است پروژه نیکان است که سازنده آن تعاونی مسکن ثمین است و در حال حاضر در مرحله اسکلت طبقات منفی میباشد.

    پروژه های مشابه با تعاونی مسکن ایثارگران غرب
    پروژه های مشابه با تعاونی مسکن ایثارگران غرب

    توجه داشته باشید که تنها پروژه هایی که در این ناحیه انجام میشوند بدین شکل پیش نمی روند و برخی از تعاونی ها زمین های دیگری را در نقاط دیگر منطقه 22 معرفی نموده اند که آنها نیز در مراحل اولیه باقی مانده اند مانند تعاونی سازنده پروژه اطلس یا خاتم که نام آن تعاونی آشیان آفرین آسایش می باشد.

    حال اگر بخواهیم پروژه دوم این تعاونی که در ابتدای این مطلب اشاره نمودیم یکی از خوبی های این تعاونی این بوده که محض اینکه متوجه زمانبر بودن مراحل تغییر کاربری زمین این پروژه شد اقدام به معرفی پروژه جدید و جابجایی اعضای قدیمی نمود و در حال حاضر پروژه جدید این شرکت جواز ساخت را دریافت نموده است.

    سازنده برج اداری تجاری لکسون در کنار دریاچه چیتگر تعاونی ابنیه همت است که این پروژه را تکمیل نموده است و تحویل کامل آن تا چند ماه دیگر می باشد و در حال حاضر 3 پروژه مسکونی دیگر نیز در حال ساخت دارد و از این نظر مشابه با تعاونی مسکن ایثارگران غرب است.

    اعتبار سنجی تعاونی ایثارگران غرب

    بر اساس اعتبار سنجی که از تعاونی ایثارگران غرب انجام شده است این مجموعه دارای پشتوانه مالی مناسبی بوده و در حال حاضر مالک زمین پروژه تجاری اداری خود است.

    البته زمان اجرای پروژه این شرکت با تاخیر روبرو بوده است اما به دلیل گستردگی پروژه می توان عملکرد این پروژه را از این به بعد که زمان شروع عملیات فیزیکی پروژه است در نظر گرفت و بررسی نمود.

    موقعیت پروژه های تعاونی ایثارگران غرب

    پروژه معرفی شده در دریاچه چیتگر در بلوار چهارباغ در مجاورت برج یاس قرار گرفته و از نظر نزدیکی به مرکز خرید بام لند ، دریاچه چیتگر در موقعیت مناسبی قرار گرفته و جزو معدود پروژه های اداری و تجاری در نزدیکی دریاچه چیتگر است.

    موقعیت پروژه های تعاونی ایثارگران غرب
    موقعیت پروژه های تعاونی ایثارگران غرب

    پروژه دیگر این شرکت که فعلا در مرحله تغییر کاربری زمین قرار دارد در مروارید شهر جنوبی واقع شده است که در حال حاضر منطقه ای آباد نشده از مروارید شهر است. اما در نظر داشته باشید که مروارید شهر شمالی به سرعت ساخته شده و در صورت تغییر کاربری زمین در این نقطه قطعا رونق ساخت و ساز باعث آبادی و رشد قیمت آن خواهد شد.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی تعاونی مسکن ایثارگران غرب و پروژه های در حال انجام این شرکت تعاونی پرداختیم و ضمن معرفی معایب و مزایای این پروژه ها، مقایسه ای با پروژه ها و تعاونی های دیگر انجام دادیم. در نظر داشته باشید که نسبت به تعاونی هایی که پروژه در حال اجرا دارند این تعاونی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و پشتوانه مالی مناسبی برای اجرای پروژه هایش در اختیار دارد.

    شما میتوانید برای کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر در مورد این تعاونی و پروژه های مشابه و تعاونی های دیگر با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و جزئیات بیشتری دریافت نمایید.

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه