جستجو کردن

نوشته های اخیر

مشکلات چیتگر شمالی و مقایسه با محله های هم قیمت

  • یکی از مواردی که امروز بیش از پیش برای ساکنان چیتگر شمالی مشکل ساز شده است پیشرفت مناطق هم جوار نسبت به این منطقه است در حالیکه از نظر قیمت رشد چندانی نداشته و در واقع با محله های هم قیمت اطراف از نظر کیفیت و محیط شهری تفاوت بسیاری پیدا نموده است.

    چیتگر شمالی در بین اتوبان تهران کرج و لشگری قرار گرفته است و به نوعی در میان صنایع خودرو سازی قرار دارد که در واقع محلی نیز برای سکونت افراد شاغل در این صنایع نیز میباشد.

    مشکلات چیتگر شمالی و مقایسه با محله های هم قیمت
    مشکلات چیتگر شمالی و مقایسه با محله های هم قیمت

    در این مطلب ضمن بررسی مشکلات چیتگر شمالی میخواهیم از نظر قیمت این محدوده که در ناحیه 3 منطقه 21 واقع شده است را با محله های همجوار و هم قیمت مقایسه نماییم تا اگر قصد خرید در این محدوده را دارید بدانید گزینه های پیش روی شما چیست.

    مشکلات چیتگر شمالی

    چیتگر شمالی یک محله قدیمی و است که شهرسازی آن نیز فرسوده است و از چند شهرک غزالی، ویلاشهر و شهرداری تشکیل شده است و به علت تغییر خط مترو در این نقطه دسترسی به آن با مشکل روبرو شده است. این در حالی است که در محدوده چیتگر منطقه 22، خط 10 مترو 35 ایستگاه در حال تاسیس در این محدوده دارد.

    همچنین بافت محدوده چیتگر نوساز است و مانند چیتگر شمالی قدیمی نیست و اگر میخواهید بدانید که منطقه 22 کجاست که اینقدر تفاوت در بافت 2 محدوده وجود دارد بدانید تنها فاصله بین چیتگر شمالی و منطقه 22 پارک جنگلی چیتگر است و بر خلاف تصور در واقع چیتگر شمالی در جنوب پارک واقع شده است و چیتگر منطقه 22 در بالای پاراک قرار گرفته شده است.

    همچنین شهرسازی قدیمی که در نهایت بافت قدیمی برای محله ، خیابان و کوچه ها ایجاد کرده است از دیگر مشکلات چیتگر شمالی است که در حال حاضر مشکلات روشنایی و نور کوچه ها باعث پایین آمدن امنیت محله شده است.

    مشکلات چیتگر شمالی
    مشکلات چیتگر شمالی

    همه اینها در حالی است که در منطقه 22 تهران، برج ها دارای امنیت و لابی من 24 ساعته هستند و از این رو برای رفت و آمد و قرار دادن ماشین مهمان در محیط برج های مشکلی وجود ندارد.

    همچنین در حال حاضر مروارید شهر به عنوان جدید ترین محله منطقه 22 تهران است که شهرسازی آن تکمیل نشده است اما از نظر قیمت با چیتگر شمالی یکی است که در ادامه به بررسی آن میپردازیم.

    جایگزین مشکلات چیتگر شمالی در کجاست ؟

    با توجه به مشکلات چیتگر شمالی اگر بخواهیم جایگزینی برای آن معرفی نماییم باید محله های هم قیمت را بررسی نماییم . در حال حاضر در محدوده دریاچه دیگر قیمت ها مانند قبل نیست پس در واقع در دریاچه و چیتگر گزینه ای نیست زیرا برای خرید واحد مسکونی 60 متری در برج های چیتگر اگر نزدیک به دریاچه باشد باید حداقل متری 85 میلیون تومان را برای طبقات پایین در نظر بگیرید.

    اما در محله های دیگر مانند بلوار اردستانی که محل احداث برح های خرازی است که همین برج ها باعث شده میانگین قیمت در این بلوار حفظ شود و همچنین در مروارید شهر گزینه برای خرید وجود دارد که میتواند محله جایگزینی برای مشکلات موجود در چیتگر شمالی باشد.

    جایگزین مشکلات چیتگر شمالی
    جایگزین مشکلات چیتگر شمالی

    قیمت ها در این محدوده بدینصورت میباشد توجه داشته باشید که در حال حاضر قیمت ها در چیتگر شمالی بررسی میشود و در ادامه در محله های منطقه 22، توجه داشته باشید بروزرسانی قیمت این بخش به تاریخ دی ماه سال 1402 میباشد و در صورت نیاز به اطلاعات بروز میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نمایید .

     

    متراژ ساخت اتاق قیمت کل (تومان) قیمت هر متر (تومان)
    ۶۰ ۱۴۰۰ ۲ ۳٬۸۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۶۴٬۱۶۶٬۰۰۰
    ۱۵۰ ۱۳۷۱ ۳ ۶٬۹۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۴۶٬۰۰۰٬۰۰۰
    ۷۶ ۱۳۹۷ ۲ ۴٬۵۳۴٬۰۰۰٬۰۰۰ ۵۹٬۶۵۷٬۰۰۰

    در قسمت بالا قیمت مربوط به منطقه چیتگر شمالی را مشاهده نموده اید در ادامه قیمتها برای منطقه 22 تهران چیتگر و برج های نوساز را مشاهده فرمایید:

    موقعیت واحد متراژ تعداد اتاق طبقه قیمت کل (تومان) قیمت هر متر (تومان)
    خرازی ۱۲۴ ۱۴۰۲ ۲ 13 ۶٬۹۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۵۵٬۶۴۵٬۰۰۰
    مروارید شهر ۱۲۲ ۱۴۰۲ ۲ 3 ۶٬۸۱۶٬۰۰۰٬۰۰۰ ۵۸٬۰۰۰٬۰۰۰
    مروارید شهر ۱۷۳ ۱۴۰۰ ۳ 18 ۷٬۷۴۵٬۰۰۰٬۰۰۰ ۶۵٬۰۰۰٬۰۰۰

    همانطور که مشاهده نمودین قیمت آپارتمان در بلوار اردستانی که محل قرار گیری پروژه خرازی است که همین امسال یعنی 1402 تحویل داده شده است با قیمت آپارتمان های چند ساله در چیتگر شمالی تفاوت چندانی ندارد و همین موضوع یکی از مشکلات چیتگر شمالی است که علاوه بر مشکلاتی که دارد قیمت آن نیز از محله های همجوار بسیار عقب افتاده است.

    محله های اطراف چیتگر شمالی

    در واقع با مقایسه قیمتی که انجام دادیم مشخص شد که محدوده چیتگر در حال حاضر بهترین و نوساز ترین منطقه ای است که به عنوان محله های اطراف چیتگر شمالی میتواند جایگزین باشد و حتی ارزان ترین آپارتمان در چیتگر دارای ساخت ساخت روز و امکانات بروز است که قابل مقایسه با آپارتمان های چند ساله و قدیمی ساز در چیتگر شمالی نیست.

    دیگر محله های این محدوده که شامل وردآورد میباشد نیز دارای بافت قدیمی است ولیکن در حال حاضر چندین پروژه بصورت انبوه سازی در آنجا شروع شده است که میتواند کم کم بافت منطقه را عوض کند.

    در نهایت توجه داشته باشید که شهرک گلستان از چندین محله تشکیل شده است که هر کدام مدت زمانی را برای آباد شدن طی نموده اند و همانطور که در مطلب معرفی پروژه های شهرک گلستان اشاره نمودیم حتی یک زمان پروژه های دریاچه ناشناخته بوده و قیمت آنها مانند مروارید شهر و بلوار اردستانی پایین بود.

    محله های اطراف چیتگر شمالی
    محله های اطراف چیتگر شمالی

    اما این روال برای آباد شدن هر منطقه ای میباشد و در حال حاضر در تهران چیتگر چنین موقعیتی را دارد و حتی محله هایی که قدیمی تر در آنجا ساخته شده است در حال بروز شدن است اما یکی از مشکلات چیتگر شمالی این است که بافت قدیمی آن اجازه نوسازی و یا ساخت پروژه های جدید را ندارد و اگر داشته باشید به دلیل اینکه سطح ساختمان های منطقه پایین است امکان ساخت پروژه های ارتقا یافته نمیدهد.

    در حال حاضر معتبر ترین پروژه های چیتگر که توسط ارگانهای دولتی ساخته میشوند حداقل امکاناتی که شامل لابی ، فضای سبز ، سالن اجتماعات ، لابی من 24 ساعته میباشند که در آپارتمان های چیتگر شمالی وجود ندارد.

    اینها حداقل ها هستند در صورتی که پروژه های جدید همگی دارای مشاعات آبی ، روف گاردن و دیگر موارد است که در واقع به دلیل بالا رفتن و ارتقا سطح برج های منطقه در پروژه ها لحاظ میگردد.

    جمع بندی در مورد مشکلات چیتگر شمالی

    اگر بخواهیم مواردی که در بالا اشاره نمودیم را جمع بندی کنیم بهتر است بدانید که رشد و آینده منطقه بسیار مهم است و بافت محله نیز تاثیر دارد که آیا اجازه نوسازی میدهد یا خیر، متاسفانه قدیمی بودن بافت یکی از مشکلات چیتگر شمالی است که حتی اجازه نمیدهد پروژه های جدید ارتقا بیابند زیرا این ارتقا نیاز به زمان دارد.

    در چیتگر این اتفاق یک شب نیوفتاده است و همانطور که اشاره نمودیم در ابتدا برج های آن فاقد امکانات امروزی بوده اند اما رفته رفته این بسطر فراهم میشود و توقعات مردم نیز برای بالا بردن کیفیت زندگی بالاتر میرود. جدا از اینکه شرایط خرید آپارتمان در چیتگر بصورت اقساطی نیز فراهم است

    اما قرار گرفتن چیتگر شمالی بصورت جزیره در میان صنایع خودروسازی یکی از مواردی است که نمیتوان گفت در اینده این منطقه دچار تحول میشود و همانطور که در حال حاضر نسبت به دیگر نقاط محله های هم جوار از نظر رشد و قیمت عقب افتاده است این فاصله میتواند بیشتر شود.

    در نهایت امیدواریم که مشکلات چیتگر شمالی حل شود و سطح رفاه و زندگی مردم ارتقا بیابد. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نمایید.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه