جستجو کردن

نوشته های اخیر

پروژه فراز فرتاک مروارید شهر منطقه 22 تهران

  • پروژه فراز فرتاک در زمینی در حدود دو هزار متر در جنوبی ترین نقطه مروارید شهر شمالی الهیه غرب توسط شرکت تعاونی کاشانه سازه فرتاک در قالب تک برج با 19 طبقه مسکونی، 4 طبقه پارکینگ و انباری و یک طبقه لابی در مرحله پذیره نویسی معرفی شده است.

    این پروژه شامل 150 واحد مسکونی میباشد و هر طبقه آن 8 واحد به متراژ 60 ، 120 و 140 را شامل میشود. زمین این پروژه در مرحله فونداسیون خریداری شده و در حال حاضر عملیات ساخت جدیدی بر روی آن انجام نشده است. تعاونی سازنده این پروژه فاقد سابقه ساخت میباشد و پروژه فرتاک یکی دیگر از پروژه های معرفی شده توسط این شرکت است که تنها عاملیت فروش آنرا بر عهده دارد و در مراحل ابتدایی قرار دارد.

    پروژه فراز

    این پروژه در دسته پروژه های مروارید شهر قرار میگیرد و از آنجایی که شرکت معرفی کننده این پروژه ماهیت تعاونی ندارد، مشارکت در قالب تعاونی مانند دیگر پروژه این شرکت که توسط تعاونی مسکن قدر انجام شده است باید در قالب تعاونی دیگری انجام شود.

    وضعیت زمین پروژه فراز فرتاک
    وضعیت زمین پروژه فراز فرتاک

    اما در حال حاضر قرارداد به صورت سرمایه گذاری در شرکت است و پس از شروع باید تبدیل به دفترچه عضویت شود. در پروژه دیگر این شرکت پس از نزدیک به 16 ماه این اتفاق هنوز رخ نداده است و اعلام شده است که به زودی انجام می شود. این پروژه در مراحل اولیه ساخت است که می توانید آخرین پیشرفت پروژه به تاریخ بهمن ماه سال 1402 را در تصویر بالا مشاهده فرمایید.

    شرایط خرید پروژه فراز

    این پروژه در 3 تیپ متراژ 60 ، 120 و 140 متری معرفی شده است که در حال حاضر هزینه زمین و تراکم از اعضا دریافت میشود . مبلغ 385 میلیون تومان بابت یک واحد 60 متری در ابتدای خرید و مبلغ 365 میلیون تومان 4 ماه آینده می بایست پرداخت شود و مجموع قیمت بابت هزینه زمین و تراکم برای یک واحد 60 متری 745 میلیون تومان است.

    بدین ترتیب برای واحد 120 متری 770 میلیون پرداخت اولیه می بایست پرداخت شود و 730 میلیون تومان در 4 ماه آینده باید پرداخت شود. توجه داشته باشید بخشی از این مبلغ به عنوان حق امتیاز تعاونی فروشنده ( واسطه ) میباشد که جزو پرداختی های شما به پروژه محاسبه نخواهد شد و در واقع سود تعاونی واسطه است.

    پروژه فراز
    پروژه فراز

    تعهدات پروژه فراز مروارید شهر

    این پروژه در حال حاضر یک برگ کارتکس که حکم رسید سرمایه گذاری برای خریدار میباشد را صادر مینماید و مانند پروژه فرتاک روال یکسانی برای تعهدات پیش گرفته است. در این پروژه تعهداتی در مراحل اولیه به خریدار داده نمیشود و تنها یک قرارداد به وی نشان داده میشود ( قرارداد به خریدار تحویل داده نمیشود ) که ادعا میشود بعد از پایان مرحله پذیره نویسی و شروع ساخت ، دفترچه ساخت با تمامی تعهدات از قبیل جریمه تاخیر ، متریال و چهارچوب افزایش قیمت سالانه در آن وجود دارد ولیکن در حال حاضر هیچ قراردادی با چنین تعهداتی تحویل به خریدار نمیشود.

    در نظر داشته باشید سند پروژه به نام تعاونی نمیباشد و پروژه هایی در این مرحله در حال تسویه زمین میباشند و از آنجایی که زمین این پروژه در همین مرحله تحویل گرفته شده است زمان شروع واقعی و عملیاتی ساخت در این پروژه روشن نمیباشد و تعهدی نیز از سوی تعاونی جز تعهد شفاهی برای ساخت در این مرحله وجود ندارد.

    همچنین در نظر داشته باشید که قیمت ساخت این پروژه متری 12 میلیون تومان اعلام شده که این رقم به منظور راحت نشان دادن شرایط پرداخت و قیمت تمام شده است در حالی که بر اساس آمار سازمان نظام مهندسی قیمت ساخت در سال گذشته 11.5 میلیون تومان به ازای هر متر اعلام شده و در حال حاضر قیمت ساخت بالای 20 میلیون تومان به ازای هر متر است و در این پروژه نیز با توجه به اینکه شروع اقساط ساخت و عملیات آن در سال آینده است قطعا این رقم به ازای هر متر برای شروع پروژه کمتر از متری 25 میلیون تومان نخواهد بود.

    موقعیت مکانی پروژه فراز

    این پروژه در جنوبی ترین نقطه مروارید شهر شمالی واقع شده (الهیه غرب) که دسترسی به اتوبان حکیم داشته و با مترو و دیگر امکانات چیتگر فاصله زیادی دارد و بطور کلی پروژه های مروارید شهر از نظر دسترسی به امکانات منطقه 22 با پروژه های واقع شده در خود چیتگر تفاوت دارند.

    پروژه فراز فرتاک
    پروژه فراز فرتاک

    سابقه سازنده پروژه فراز

    شرکت تعاونی کاشانه سازه فرتاک در تاريخ ۲۱/۱۱/۱۳۹۹ به شماره ثبت ۵۷۲۹۳۳ به شناسه ملي ۱۴۰۰۹۸۰۱۳۵۹ به ثبت رسیده است . سرمایه اولیه این شرکت 210 میلیون تومان اعلام شده و مدیر عامل آن مهدي كاوياني و امير كاوياني به عنوان رئیس هیات مدیره معرفی شده است. همانطور که از تاریخ تاسیس این شرکت پیداست این مجموعه هیچ سابقه ساختی ندارد و همانطور که در اول این مطلب اشاره کرده ایم پروژه تجاری اداری ادعایی توسط این شرکت متعلق به شرکت دیگری میباشد و این مجموعه تنها مدتی فروش آنرا در اختیار داشته است.

    جمع بندی نهایی

    مروارید شهر در حال حاضر یکی از مناطق رو به رشد برای سرمایه گذاری است ولیکن یکی از مواردی که در این محدوده جای بحث دارد وضعیت ساخت پروژه های واقع شده در آن است زیرا عموم آنها روشی برای فروش و ساخت پیش گرفته اند که در نهایت وضعیت ساخت آنها چندین سال به طول می انجامد و همچنین تعهداتی که تاکید شده میبایست در زمان شروع و تحویل پروژه وجود داشته باشد به همین دلیل است که بسیاری از پروژه های این منطقه در حال حاضر در حالت مسکوت مانده و یا روند کندی دارند که در حال حاضر بیش از 50 پروژه و تعاونی با شرایط مشابه مانند پروژه ایران 2 در این محدوده معرفی شده که همگی به همین شکل پیش می روند.

    برای خرید از پروژه های این منطقه می بایست یک قرارداد محکم در دست داشت باشید که تعهدات سازنده در آن به طور دقیق قید شده باشد و صرفا اگر یک کادکس را در محضر خانه به شما منتقل نمایند هیچ ارزش قانونی نخواهد داشت زیرا حتی یک برگه قرارداد ساده هم میتواند بصورت محضری از یک شخص به دیگری انتقال داده شود و این نشان از قانونی بودن آن برگه نیست بلکه آنچه در قرارداد ذکر میشود باید به عنوان سندی برای ضریب اطمینان خریدار در نظر گرفته شود.

    همچنین سابقه ساخت توسط خود تعاونی نشان از پشتوانه آن دارد و تعاونی های واسطه که صرفا کار فروش سازنده های دیگر را انجام میدهند هیچ پشتوانه و تجربه ای برای ساخت ندارند.

     

     

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    2 نظر در “پروژه فراز فرتاک مروارید شهر منطقه 22 تهران”

    1. هر کسی صبح از خواب پا میشه و توهم میزنه و با یکی دو میلیون تومن میره تعاونی و شرکت میزنه و پولای مردم رو با بولدوزر جمع میکنه و آخرش هم هیچی ازش درنمیاد
      فقط پول های مردم هیچ چی میشه

    2. سپاس از شما برای تشریح دقیق مواردی که میتواند موجب سوء استفاده افراد سودجو از افراد ناآگاه باشد.

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه