جستجو کردن

نوشته های اخیر

تجربه زندگی در چیتگر تهران را به اشتراک بگذارید


  • چیتگر در منطقه 22 تهران آخرین محدوده ضمیمه شده به شهرداری پایتخت است که نوسازترین آن میباشد و دارای محله های زیادی است که هر کدام شرایط و ویژگی های خاص خود را دارند. تجربه زندگی در چیتگر تهران میتواند یک فرصت منحصر به فرد باشد زیرا شاخص هایی در این منطقه وجود دارد که در دنیا بدون نمونه است.

    اگر بخواهیم مثالی از این شاخص ها برایتان بزنیم اولین شان مرکز خرید ایران مال است که وسیع ترین مال تجاری دنیاست که حتی وسعت آن از مجموعه رتبه دوم و سوم که در چین واقع شده است بیشتر است. در کنار این شاخص، دریاچه چیتگر، پارک جنگلی، آبشار، باغ موزه گیاه‌شناسی و همچنین شهر بازی هزار و یک شهر که آن هم قرار است در خاورمیانه بزرگترین باشد همگی در چیتگر واقع شده اند.

    تجربه زندگی در چیتگر تهران را به اشتراک بگذارید
    تجربه زندگی در چیتگر تهران را به اشتراک بگذارید

    در این مطلب علاوه بر اینکه محله ها و مناطق مختلف که میتواند تجربه زندگی منحصر به فردی را در چیتگر بوجود بیاورد را برایتان معرفی نموده و همچنین در نظر داشته باشید که میتوانید در قسمت ارسال دیدگاه در پایین مطلب، نظرات خود را به اشتراک بگذارید تا بتوانیم بصورت جامع مطلبی ایجاد نماییم که برای دیگر افرادی که به دنبال بررسی تجربه زندگی در چیتگر هستند بتواند مفید واقع شود.

    تجربه زندگی در چیتگر

    در اوایل شکل گیری چیتگر در دهکده المپیک، این منطقه مانند دیگر نقاط تهران شکل گرفت اما بعد از احداث ایران مال و دریاچه چیتگر، شرایط ویژه ای برای سکونت در برج های نزدیک به دریاچه چیتگر بوجود آمد که اتفاقا اولین سازنده ها بصورت انبوه تعاونی های مسکن متعلق به ارگانهای دولتی بوده اند.

    سپس محدوده کوهک که در قسمت شرقی دریاچه قرار دارد کم کم رشد یافت و منطقه ای جدید شکل گرفت بصورتی که خرید آپارتمان در کوهک گزینه بعدی پس از برج های نزدیک به دریاچه بوده است که البته بصورت برج و با امکانات لوکس ساخته شده اند. توجه داشته باشید ورود سازندگان شخصی ساز به منطقه کوهک باعث رشد و پیشرفت این منطقه شده است.

    سپس ساخت و ساز به قسمت غربی دریاچه رسید که در نهایت یکی از پهنه های ارتش که پهنه A نام دارد توسط ارتش ساخته و تحویل داده شد که امروز با نام برج های ارکیده و پامچال شناخته میشود.

    تجربه زندگی در چیتگر
    تجربه زندگی در چیتگر

    در ادامه ساخت ساز با توجه به اینکه پهنه چیتگر به چند بخش A,B,C و D تقسیم بندی میشود فاز بعدی شروع شد که این دسته از برج های در حال ساخت و یا آماده به تحویل جزو دسته برج های نزدیک ایران مال به شمار می آیند.

    در واقع تا اینجا میتوان هسته شکل گیری اولیه منطقه چیتگر را این محله ها دانست و مناطق مناسب برای تجربه زندگی خوب در چیتگر و برج های اطراف اولین شاخص های این منطقه را معرفی نمود که در ادامه به جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت.

    زندگی در برج های چیتگر و محله های اطراف

    به جای اینکه بپرسیم چیتگر منطقه چند است بهتر است بپرسیم این منطقه به اندازه چند منطقه تهران است. این محدوده 5 هزار و 800 هکتار وسعت دارد و بزرگترین و وسیع ترین منطقه در تهران است که دارای محله های مختلفی می‌باشد که هر کدام پس از آباد شدن محله های قدیمی تر، شکل جدیدی به خود گرفته اند.

    به عنوان مثال در شمال اتوبان خرازی در محدوده شهرک باقری یک بافت قدیمی 20 ساله وجود دارد که این محله در ابتدا توسط همکاری 2 ارگان دولتی ساخته شده است و بافت مسکونی آن آپارتمانی بوده است. اما پس از شکل گیری ایران مال و ساخته شدن شهرک چیتگر موقعیت قرار گیری این محله در دامنه کوه همراه با دید به سمت ایران مال و برج های اطراف آن باعث شده که این محدوده به عنوان یک ناحیه جدید و تازه کشف شده برای سازندگان تبدیل شود.

    زندگی در برج های چیتگر و محله های اطراف
    زندگی در برج های چیتگر و محله های اطراف

    در نهایت پس از ساخته شدن برج های اولیه در چیتگر، شخصی سازها به سراغ محدوده کوهک رفته و سپس در نواحی اطراف ساخت و ساز انجام داده اند که در نهایت این دسته از برج ها از نظر متریال و امکانات سطح منطقه را بالا برده اند. به عنوان مثال برج سفید چیتگر که در همان محدوده شهرک باقری قرار گرفته شده است جزو اولین برج های ساخته شده با متریال بالا و امکانات در منطقه است که در واقع یکی از برند های منطقه نیز می‌باشد.

    همچنین اگر بخواهیم از میان اسم برج های چیتگر، شاخص ترین آنها را عنوان نماییم تعداد زیادی از آنها در همین محله هایی ساخته شده اند که به اصطلاح تازه کشف شده اند و علت آن نیز آباد شدن محیط اطراف آنها می‌باشد.

    تجربه زندگی در نقاط ویلایی چیتگر

    شاید تعجب کرده باشید اما در چیتگر شهرک های ویلایی نیز وجود دارد که هم نوساز هستند و هم قدیمی ساز در حد 15 الی 20 سال گذشته ساخته شده اند. از قدیمی سازها میتوان به شهرک صدرا اشاره نمود که سال ساخت آن 1387 می‌باشد و کمی قدیمی تر از آن نیز همین شهرک باقری است که امروز در حال تغییر شکل است.

    مورد بعدی که قطعا گزینه جذابی است الهیه غرب است که این نقطه دارای 580 قطعه زمین ویلایی می‌باشد که در حال حاضر تراکم ساخت 3 طبقه با 60 درصد صادر میشود و زمین های آن سند دار است. شاید در امروز تصور شما بر این باشد که چیتگر با برج هایش معروف است اما در نظر داشته باشید با وسعت ساخت و ساز در این منطقه قطعا سلایق دیگری نیز برای خرید و سکونت در این منطقه بوجود خواهد آمد و برای افرادی که به دنبال خانه ویلایی در چیتگر هستند این نقطه میتواند گزینه مناسبی باشد.

    تجربه زندگی در نقاط ویلایی چیتگر
    تجربه زندگی در نقاط ویلایی چیتگر

    شهرک دانش، ویلاشهر، باقری، صدرا و نواحی از چیتگر شمالی هر کدام دارای شرایط خاصی هستند. بطور مثال واحدهایی با متراژ کم در شهرک صدرا قرار گرفته شده اند و یا قیمت ها در ویلاشهر پایینتر است اما بطور کلی در شهرک های اطراف چیتگر بنا بر خواسته و انتظارات شما و همچنین میزان بودجه ای که در اختیار دارید میتواند دارای تجربه زندگی متفاوتی باشد که برای هر سلیقه گزینه های زیادی وجود دارد.

    مشکلات و معایب زندگی در چیتگر

    زندگی در چیتگر دارای معایب و مشکلاتی نیز می‌باشد که باید بررسی شود و برای همین در قسمت اول این مطلب اشاره نمودیم که میتوانید نظرات و تجربیات خود را در انتهای مطلب بیان نمایید. بطور کلی در مطالبی جداگانه به معایب هر یک از محله های چیتگر پرداخته ایم به عنوان مثال مشکلات برج های اطراف دریاچه چیتگر در ابتدای شکل گیری بوی نا مطبوع دریاچه بوده که این موضوع سالهاست که برطرف شده است و در حال حاضر ممکن است در تابستان و آخر هفته ها شلوغی و ترافیک آن هم در اطراف محیط دریاچه و جای پارک مشکل ساز باشد.

    البته در نظر داشته باشید که بام تهران در ولنجک یا پارک جمشیدیه در قیطریه و بطور کلی هر نقطه ای که یک مکان تفریحی است این مشکلات وجود دارد در نواحی دیگر نظیر مروارید شهر، در حال حاضر تکمیل نشدن شهرسازی و محیط آن یکی از معایب مروارید شهر است که این مورد هم مقطعی است یعنی همزمان با تکمیل پروژه های بیشتر در این محدوده کم کم بافت تجاری و بازار محلی آن شکل میگیرد که در واقع این مورد را میتوان اتفاقا فرصتی برای سرمایه گذاری در این محدوده دانست.

    نقاط دیگر چیتگر نظیر چیتگر شمالی که در جنوب پارک جنگلی قرار گرفته شده است دارای مشکلات اساسی تری نسبت به دیگر نقاط است و آن قرار گرفتن در میان 2 صنعت بزرگ است که باعث شده است علاوه بر بافت قدیمی و فرسوده این منطقه، امکان نوسازی و پیشرفتی که در چیتگر حاصل شده است وجود نداشته باشد و این یکی از اساسی ترین مشکلات چیتگر شمالی است.

    مشکلات و معایب زندگی در چیتگر
    مشکلات و معایب زندگی در چیتگر

    در نظر داشته باشید که ساخت و ساز در اطراف شاخص های طبیعی میتواند برای ساکنین جذاب باشد اما از لحاظ زیست محیطی میتواند مشکل ساز باشد بصورتی که بعد از مشخص شدن محل ساخت برج های پروژه ارتش در پهنه طبیعت که دلیل نام گذاری آن قرار گرفتن در شمال باغ گیاه‌شناسی بوده است.

    پروژه برای مدت زیادی مسکوت ماند که علت آن نیز بررسی خطرات زیست محیطی برای این مجموعه بوده که بر طبق آخرین استعلام ما این موارد حل شده است اما در نهایت باید گفت که ساخت و ساز در اطراف این نقاط صحیح نیست و نشان داده شده که نتیجه خوبی ندارد.

    تجربیات خود از زندگی در چیتگر را به اشتراک بگذارید

    سعی ما در این مطلب بیان نقاط مثبت و منفی تجربه زندگی در نقاط مختلف چیتگر می‌باشد اما موضوع این است که اگر تجربیات افرادی که در این منطقه زندگی نموده و یا در حال زندگی هستند در اینجا به اشتراک گذاشته شود قطعا میتواند به تصمیم گیری دیگر افراد کمک نماید.

    به عنوان مثال ممکن است برای برخی از افراد صرفا زندگی در برج های خوب چیتگر که دارای امکانات بروز و خدمات مستقر باشند گزینه مناسبی باشد اما باید بدانید که همانند برج های لوکس و مشابه در منطقه 1 تهران، هزینه های شارژ در این دسته از برج ها میتواند خیلی بالا باشد بصورتی که در چیتگر برای برج هایی با امکانات استاندارد هزینه شارژ متری 5 هزار تومان محاسبه میشود اما شارژ ماهیانه برج های برند در چیتگر میتواند تا 20 هزار تومان به ازای هر متر محاسبه شود.

    تجربیات خود از زندگی در چیتگر را به اشتراک بگذارید
    تجربیات خود از زندگی در چیتگر را به اشتراک بگذارید

    یا یک فرد به منظور سرمایه گذاری قصد ورود به منطقه را دارد و ما نیز از معایب مروارید شهر برایتان گفته ایم که هنوز شهرسازی آن تکمیل نشده است اما واقعیت این است که این منطقه در سال گذشته برای افرادی که در آن سرمایه گذاری نموده اند سود بی سابقه ای داشته است و شاید این را فردی که در این منطقه زندگی کرده است بهتر درک کند که آینده چیتگر در این محله این است که تبدیل به مدرن ترین شهرک کشور شود و به طبع رسیدن به آن زمان بر می‌باشد.

    واقعیت این است که این منطقه در حال حاضر 35 ایستگاه مترو در حال ساخت و یا احداث شده دارد و بهتر است به جای اینکه بپرسیم چیتگر منطقه چند است بگوییم این منطقه به اندازه چند منطقه از تهران وسعت دارد که تنها 35 ایستگاه مترو در آن وجود دارد و محله های آن در حال ساخت و توسعه می‌باشند و فرصت سرمایه گذاری در هر کدام به نحوی در شرایط زمانی خاص برقرار است که میتواند در آینده تبدیل به بهترین تجربه زندگی شما در چیتگر شود.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی معایب، مزایا و تجربه زندگی در چیتگر پرداختیم که بر اساس اطلاعات ما و نکات مثبت و منفی شناخته شده در حال حاضر چیتگر به اطلاعتان رساندیم. ما در بخش دیگری با عنوان نظر مردم در مورد برج های چیتگر نظرسنجی را مطرح نمودیم که بسیاری از افراد اطلاعات و نظرات خود را در مورد برج ها و پروژه های چیتگر به اشتراک گذاشته اند که اتفاقا میتواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که قصد سرمایه گذاری در این محدوده را دارند.

    در نظر داشته باشید میتوانید هر زمان برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون موقعیت هایی که در چیتگر برای سرمایه گذاری وجود دارد و همچنین بررسی آینده و رشد محله های مختلف آن با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نمایید و اطلاعات و جزئیات کاملی دریافت نمایید تا در نهایت بتوانیم به شما کمک نماییم که یکی از تجربه های خوب زندگی شما در چیتگر رقم بخورد.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه