جستجو کردن

نوشته های اخیر

چیتگر منطقه چند است؟

  • چیتگر  آخرین منطقه تهران است که در سال 79 به شهرداری تهران ضمیمه شده است که با 5 هزار و 800 هکتار و همچنین دارا بودن فضای سبز 1800 هکتاری وسیع ترین منطقه تهران است که بیشترین فضای سبز را نیز در اختیار دارد. هدف از ایجاد این محدوده نیاز تهران به یک محیط گردشگری و تفریحی بوده که اتفاقا در اجرای این طرح به خوبی عمل شده است.

    چیتگر منطقه چند است؟
    چیتگر منطقه چند است

    وجود دریاچه چیتگر، پارک جنگلی، آبشار، مراکز خرید بزرگ و امکانات تفریحی همگی از ویژگی های این منطقه میباشند. این محدوده در حال حاضر قطب گردشگری تهران است و از سوی دیگر مراکز خرید لوکس آن نیز باعث شده که تبدیل به یک قطب تجاری شود و در کنار آن نیز ساخت و ساز بصورت انبوه صورت گرفته است که به دلیل قرار گرفتن در طرح تفصیلی شهرداری تهران امکان ساخت 12 طبقه مسکونی را به برج های این منطقه میدهد.

    چیتگر منطقه چند است؟

    چیتگر منطقه 22 تهران است که آخرین محدوده در غرب تهران است و دیگر در ادامه آن و در مروارید شهر مرز بین استان تهران و البرز میباشد. محله های متفاوتی در چیتگر وجود دارد و وسعت در این منطقه به قدری است که 35 ایستگاه مترو در این محدوده ایجاد و در حال ساخت است.

    آینده چیتگر بسیار روشن است در حالیکه شنیده هایی مبنی بر واگذاری ایرانمال به یک کمپانی خارجی وجود دارد میتواند وسیع ترین مرکز خرید دنیا را به به یک قطب تجاری منطقه تبدیل نماید. پتانسیلی که هنگام ایجاد این مرکز خرید وجود داشت اما به دلیل تحریم ها مانع حضور مطرح ترین برند های دنیا در این مرکز خرید شد.

    در نهایت اگر بخواهیم در بین اسامی برج های چیتگر به دنبال سازندگان مطرح بگردیم، بسیاری ار برند سازان منطقه 1 تهران در این منطقه پروژه ساخته و یا در حال ساخت دارند که این خود گواه آینده روشن این منطقه را میدهد.

    چیتگر منطقه چنده
    چیتگر منطقه چنده

    همچنین در کنار شخصی سازها، تعاونی های دولتی نیز مشغول به ساخت و ساز هستند که هدف اصلی آنها تامین مسکن کارکنانشان است که این دسته از واحدها از طریق همین اعضا به فروش رسیده و در اختیار مردم عادی قرار گرفته شده است که با نام سهام چیتگر شناخته میشود. اگر میخواهید بدانید که سهام چیتگر چیست و با جزئیات آن آشنا شوید میتوانید مطلب مربوط به آنرا مطالعه نمایید.

    در نهایت برای هر سلیقه ای در این منطقه گزینه هایی وجود دارد چه فردی که به دنبال سکونت در اطراف دریاچه است و چه شخصی که دوست دارد در نزدیک کوهستان باشد و یا فردی که به دنبال برج نشینی واقعی با امکانات فول است به این صورت که در برج های برند این منطقه که دارای امکانات فول میباشند هزینه شارژ ماهیانه برج های چیتگر به متری 20 الی 25 هزار تومان نیز میرسد و این دسته از برج ها دارای بروز ترین امکانات در سطح برج های منطقه 1 اما با متریال پایینتر میباشند.

    وسعت منطقه چیتگر

    همانطور که در بالا اشاره نمودیم وسعت منطقه چیتگر 5 هزار و 800 هتکار است بصورتی که اگر بخواهید از شروع آن که دهکده المپیک است تا مروارید شهر که آخرین محله آن است در اتوبان بدون ترافیک رانندگی کنید تقریبا 12 دقیقه زمان میبرد. در واقع موضوع این مطلب این است که چیتگر منطقه چند است اما واقعیت این است که چیتگر خود اندازه 3 منطقه تهران از نظر وسعت است.

    همچنین بافت مسکونی منطقه چیتگر تنها مربوط به برج ها نمیشود بلکه بافت مسکونی و ویلایی نیز دارد بصورتی که در شهرک باقری در شمال اتوبان خرازی، بافت مسکونی بصورت آپارتمانی وجود دارد و در شهرک گلستان نیز بافت ویلایی بصورت زمین های 300 متری وجود دارد که البته بصورت مسکونی ساخته شده است.

    همچنین یک شهرک ویلایی نیز در بین بلوار اردستانی و مروارید شهر وجود دارد که دارای 580 قطعه زمین 360 الی 450 متری است که بصورت 3 طبقه و تراکم 60 درصد مجوز ساخت داشته و دارای سند میباشند. نام این مجموعه شهرک الهیه غرب است که در حال حاضر زمین های آن دارای قیمت بسیار مناسبی هستند.

    وسعت منطقه چیتگر
    وسعت منطقه چیتگر

    قیمت الهیه غرب در حال حاضر برای آپارتمان های آماده با قدرالسهم زمین متری 90 الی 100 میلیون تومان است و برای زمین متری 88 میلیون تومان میباشد که فرصت مناسبی برای افرادی است که تمایل به سکونت در مناطق ویلایی نشین دارند.

    در واقع بنا بر نیاز هر فرد در این منطقه گزینه ای برای سکونت وجود دارد چه افرادی که تمایل به برج نشینی با قیمت مناسب دارند، چه افرادی که لوکس نشین هستند و افرادی که تمایل به سکونت در خانه های ویلایی را دارند. در نهایت بهترین محله چیتگر برای زندگی برای هر فرد میتواند بر اساس نیاز متفاوت باشد.

    همچنین در نظر داشته باشید که وجود پروژه های تعاونی ساز در این منطقه قیمت ها را بصورت متعادلی نگه داشته است که شرایط پرداخت اقساطی را نیز ارائه میدهد که برای بسیاری از افراد میتواند گزینه مناسبی باشد.

    موقعیت محله ها در منطقه چیتگر

    هر کدام از محله های چیتگر در موقعیت متفاوتی قرار گرفته اند، برج های اطراف ایران مال در قسمت شرقی و جنوب غربی در پهنه های چیتگر قرار گرفته شده است که بیشترین پروژه های در حال ساخت در این ناحیه مربوط به شهرک چیتگر است.

    شهرک چیتگر در حال حاضر شامل چند بخش است که با نام پهنه ارتش نیز شناخته میشود و شامل 4 پهنه A,B,C,D است که با نام های نارنجستان، بوستان، طبیعت و سروستان شناخته میشوند.

    موقعیت محله ها در منطقه چیتگر
    موقعیت محله ها در منطقه چیتگر

    هر کدام از این پهنه ها در یکی از موقعیت های شاخص در چیتگر قرار گرفته شده اند، پهنه C در شمال باغ موزه گیاهشناسی قرار گرفته شده است و دید به کوهستان نیز دارد.

    پهنه دی نیز دارای چنین موقعیتی است اما در فاصله ای نزدیکتر به باغ گیاهشناسی قرار دارد همچنین دید به شهربازی هزار و یک شهر نیز برای برج هایی که در پهنه بی قرار دارند وجود دارد که زمان تحویل آن نسبت به دیگر پهنه های چیتگر زودتر است.

    در نهایت بررسی اینکه کدام محله در منطقه چیتگر میتواند گزینه بهتری برای شما باشد میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و اطلاعات تکمیلی دریافت نمایید.

    مقایسه منطقه چیتگر با اطراف

    در نظر داشته باشید که اگر بخواهیم منطقه چیتگر را با محله های اطراف مقایسه نماییم با اختلاف زیاد چیتگر دارای تفاوت است و امکاناتی که در این منطقه وجود دارد در هیچ منطقه ای از تهران وجود ندارد.

    بر خلاف تصور برای بسیاری از افراد که تصور میکنند نقاطی مثل پردیس در اطراف تهران دارای رشد قیمتی بالایی هستند اما اینگونه نیست و ما بصورت مفصل به مقایسه اینکه چیتگر بهتر است یا پردیس پرداخته ایم تا رشد قیمت در طول سالیان را در این 2 منطقه بررسی نمودیم و نتیجه بسیار شگفت انگیز بوده است.

    مقایسه منطقه چیتگر با اطراف
    مقایسه منطقه چیتگر با اطراف

    در نهایت این را در نظر داشته باشید که چیتگر در حال حاضر نسبت به دیگر نقاط تهران دارای مزیت های بسیاری است و حتی با مناطق مجاور نیز قابل مقایسه نیز و مناطقی نظیر وردآورد دارای مشکلات زیادی میباشند و بافت آنها قدیمی میباشد و حتی چیتگر شمالی که بر خلاف نامش در جنوب پارک چیتگر قرار گرفته شده است دارای چالش های زیادی برای رشد است بصورتی که یکی از مهمترین مشکلات چیتگر شمالی که بافت فرسوده آن است مانع پیشرفت این منطقه شده است.

    جمع بندی در مورد منطقه چیتگر

    در این مطلب ضمن بررسی این مورد که چیتگر منطقه چند است و چه خصوصیاتی دارد به معرفی محله های چیتگر و جاذبه های آن به همراه معرفی پروژه های ساختمانی در آن پرداختیم. درصورتی که نیاز به کسب اطلاعات مشاوره ای بابت منطقه چیتگر دارید میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

    توجه داشته باشید که گزینه ها چه از نظر موقعیت،امکانات برج ها،محله و شرایط پرداخت متنوع است و بر اساس نیاز شما گزینه های متفاوتی وجود دارد که قابل بررسی است. همچنین میتوانید از قسمت بالای سایت در منو و لیست پروژه ها اطلاعات کاملی از تمامی پروژه های در حال اجرا در منطقه چیتگر بدست آورید.

     

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه