جستجو کردن

نوشته های اخیر

شهرک صدرا منطقه 22 تهران: قیمت روز و معرفی

  • شهرک صدرا تهران در منطقه 22 تهران در زمینی به مساحت 40 هزار متر مربع در ضلع شرقی اتوبان آزادگان شمال شروع شده و تا بعد از اتوبان حکیم و جنوب میدان المپیک امتداد میابد که 13 هزار متر از آن فضای سبز میباشد. این پروژه در سال 1387 تکمیل شده است و کارفرمای آن جهاد کشاورزی بوده است.

    این شهرک در 3 بلوک A,B,C احداث شده است که در بلوک اول 13 ساختمان 6 طبقه ساخته شده است که 5 طبقه آن مسکونی میباشد و در مجموع 22 واحد 136 متری میباشد.

    در بلوک دوم یا بلوک B دارای 20 ساختمان میباشد که هر کدام 24 واحد مسکونی میباشند و متراژ این واحدها 116 متر میباشد.

    شهرک صدرا منطقه 22 تهران
    شهرک صدرا منطقه 22 تهران

    و اما در بلوک آخر یا C ، خانه ها با متراژ پایینتر ساخته شده اند که بیشتر گزینه های رهن و اجاره در این ناحیه قرار گرفته شده است. 24 ساختمان 4 طبقه در این ناحیه واقع شده است که متراژ آنها 70 و 107 متری است. ساختمان های این مجموعه بر خلاف 2 بلوک دیگر فاقد آسانسور میباشند.

    در ادامه این بخش به قیمت روز شهرک صدرا برای فروش و رهن و اجاره میپردازیم همچنین در قسمت بعدی پروژه های مشابه و اطراف آنرا نیز بررسی خواهیم نمود.

    قیمت آپارتمان در شهرک صدرا تهران

    شهرک صدرا یک شهرک 15 ساله است و شاید اگر 10 سال دیرتر ساخته میشد شکل و معماری متفاوتی با شرایط کنونی آن میداشت. در حال حاضر خانه های ویلایی چیتگر که در منطقه 22ساخته میشوند مدرن تر میباشند و علت نیز رشد قیمت این محدوده در طی این چند سال اخیر میباشد یعنی پتانسیلی که در شهرک صدرا وجود داشته است میتوانست باعث شود که پروژه قوی تر ساخته شود.

    به تاریخ دی ماه سال 1402، قیمت آپارتمان در شهرک صدرا تهران به شرح زیرا میباشد. توجه داشته باشید برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید:

    متراژ سال ساخت تعداد اتاق خواب قیمت کل قیمت هر متر طبقه
    115 1387 3 ۸٬۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۷۲٬۱۷۳٬۰۰۰ 2
    112 1386 3 ۸٬۵۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۷۵٬۸۹۲٬۰۰۰ 5
    60 1381 2 ۴٬۹۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۸۲٬۵۰۰٬۰۰۰ 4
    107 1385 2 ۷٬۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۶۷٬۲۸۹٬۰۰۰ 4
    135 1387 2 ۸٬۵۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۶۲٬۹۶۲٬۰۰۰ 5
    115 1389 3 ۸٬۴۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۷۳٬۰۴۳٬۰۰۰ 3

    قیمت میانگین در حال حاضر 78 میلیون تومان میباشد و در حالیکه برج های نزدیک دریاچه چیتگر که میانگین قیمت آنها برای برج هایی با دید مستقیم به دریاچه از متری 90 میلیون شروع شده و برای برج های بدون دید و تنها در موقعیت نزدیک دریاچه متری 80 میلیون تومان میباشد.

    شهرک صدرا چیتگر
    قیمت آپارتمان شهرک صدرا

    توجه داشته باشید یکی از دلایلی که تفاوت قیمت چندانی وجود ندارد این است که قدرالسهم در آپارتمان های شهرک صدرا وجود دارد که بطور کلی در برج ها چنین نیست و همچنین قرار گرفتن در شهرک یک خصوصیت است.

    اجاره آپارتمان شهرک صدرا

    وجود واحد هایی با متراژ کم در بلوک C شهرک صدرا باعث شده است که بسیاری تمایل به سکونت در این محدوده باشند زیرا هم دارای متراژ مناسب و هم قیمت خوب است. البته در نظر داشته باشید که مالکان معمولا قیمت واحدهایی با متراژ کم را بیشتر اعلام میکنند. در نهایت قیمت اجاره آپارتمان در شهرک صدرا بصورت رهن و اجاره به شرح زیر است:

    متراژ تعداد اتاق خواب ودیعه اجارهٔ ماهانه
    130 3 ۸۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰
    130 3 ۵۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۱۲.۵ میلیون
    130 3 ۹۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰
    135 2 ۵۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۱۸٬۰۰۰٬۰۰۰
    136 2 ۱۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۲۱٬۰۰۰٬۰۰۰
    136 2 ۱٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰

    اگر بخواهیم قیمت ها را مقایسه نماییم در حال حاضر قیمت اجاره در شهرک صدرا نزدیک به پهنه چیتگر میباشد که چندین برج آماده به تحویل در پهنه بی وجود دارند که قیمت رهن و اجاره آنها نزدیک به شهرک صدرا میباشد.

    نواحی مشابه با شهرک صدرا

    اگر به دنبال جایگزین شهرک صدرا برای سکونت هستید میتوانیم در این قسمت مناطقی که مشابه این محدوده ار نظر قیمت هستند را معرفی نماییم. حال ممکن است این نقاط در شرایط بهتری نسبت به شهرک صدرا باشند ولی در موقعیتی متفاوت قرار گرفته شده باشند.

    واقعیت این است که سبک معماری و ساخت شهرک صدرا قابل قبول است اما موقعیت قرار گرفتن آن در جنب اتوبان آزادگان چندان مناسب نیست. در حالیکه در آن سوی اتوبان محله ها مدرن تر و امکانات شهری و محیطی بروز است. بهترین منطقه چیتگر برای زندگی را شاید اطراف دریاچه بدانید اما در حال حاضر نقاط بسیار زیادی در منطقه 22 بوجود آمده است که دارای شاخص و ویژگی های بسیار خوبی هستند.

    اجاره آپارتمان شهرک صدرا
    اجاره آپارتمان شهرک صدرا

    به عنوان مثال در شمال اتوبان خرازی و در دامنه رشته کوه های البرز برج سفید چیتگر قرار گرفته شده است که دید وسیع به تهران و ایران مال دارد. محدوده شهرک باقری دارای بافت مسکونی نیز میباشد که تقریبا 20 ساله است و نسبت به شهرک صدرا کمی قدیمی ساز تر است اما ار نظر موقعیت در شرایط بهتری قرار دارد.

    همچنین یکی دیگر از ویژگی ها و شاخص ها منطقه 22 علاوه بر دریاچه، آبشار و پارک جنگی چیتگر، باغ موزه گیاهشناسی تهران است که در جنوب اتوبان حکیم واقع شده است و دقیقا برج های پهنه D چیتگر در شمال آن قرار دارند. در این محدوده 22 برج توسط مالکان سهام 50 متری و 20 متری که سهام خود را تجمیع نموده اند انتخاب واحد پروژه چیتگر انجام شده است.

    با اینکه این ناحیه نسبت به دیگر پهنه های ارتش در موقعیتی قرار دارد که زمان تحویل آن دیرتر بوده و همچنین موقعیتی که در حال حاضر از نظر پیشرفت فیزیکی در آن قرار دارد نسبت به پهنه c چند سال عقب تر است اما قیمت آن بالاتر است و علت این است که موقعیت قرارگیری آن در نزدیکی یک شاخص در منطقه 22 تهران قرار گرفته شده است.

    آینده و رشد شهرک صدرا

    اگر بخواهیم واقع بین باشیم، از بین شهرک های اطراف چیتگر در نقاط مختلف نظیر، چیتگر شمالی، شهرک صدرا، شهرک ویلاشهر، الهیه غرب و دانش پس از الهیه غرب که یک شهرک نوساز است شهرک خوب بعدی صدرا است اما موضوع این است که بافت قدیمی در این شهرک ها باعث رشد قیمت بیشتر از تورم نخواهد شد.

    در حالیکه اگر سری به چیتگر بزنید خواهید دید که مانند یک شهر در کشوری دیگر است و هر جای آن برج های بلند و لوکس به همراه مراکز خرید بروز قرار گرفته است چیتگر در آینده واقعا میتواند با شهر های مطرح در کشورهای همسایه رقابت کرده و قابل مقایسه باشد.

    آینده و رشد شهرک صدرا
    آینده و رشد شهرک صدرا

    همین که بزرگترین مرکز خرید جهان یعنی ایران مال در این نقطه واقع شده است خود یک شاخص مهم است. حال آنه در 10 سال پیش بسیاری از مراجعه کنندگان در حال بررسی این موضوع بودند که چیتگر بهتر است یا پردیس یعنی در آن زمان با این نقطه مقایسه میشده است اما حقیقت این است که افزایش قیمت زمین در چیتگر طی 10 سال گذشته نزدیک به 35 برابر بوده است.

    بطور کلی میتوانید گزینه هایی که دارید را در این منطقه نیز مقایسه نمایید و توجه داشته باشید که ممکن است در شهرک های قدیمی ساز رشد قیمت تنها با تورم همراه شود.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی شهرک صدرا از لحاظ موقعیت، قیمت، آینده و پیشرفت این منطقه پرداختیم. اگر قصد سرمایه گذاری در این محدوده را دارید میتوانید نسبت به سرمایه اولیه، توان پرداخت اقساط و همچنین موارد دیگر از قبیل موقعیت قرار گیری با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

    ما میتوانیم پروژه های آماده و در حال انجام در منطقه 22 را به شما معرفی نماییم که طیف وسیعی از پروژه ها را شامل میشوند و میتوانید برای آگاهی و اطلاعات بیشتر راجعه به رشد قیمت و آینده آنها از کارشناسان ما کمک بگیرید.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه