جستجو کردن

نوشته های اخیر

اطلاعات در مورد شهرک مروارید شهر منطقه 22 تهران

  • شهرک مروارید در غرب دریاچه چیتگر واقع شده و به عنوان یکی از مناطق اطراف مجموعه  ایران مال محسوب می‌شود که وسیع ترین مرکز خرید دنیاست . این شهرک دارای فاصله ۷ کیلومتری تا دریاچه و ۵ کیلومتری تا مجموعه عظیم بازار بزرگ ایران (ایران مال) است، که معادل ۱۴ تا ۱۰ دقیقه زمانی برای رسیدن به آنها می‌باشد. این فاصله منجر به کاهش ترافیک در ایام تعطیلات و جلوگیری از مشکلات مربوط به آن شده است.

    یکی از دلایل پیش بینی آینده خوب برای شهرک مروارید شهر در منطقه 22، واقع شدن مجموعه شهربازی هزار و یک شهر در شمال خرازی است. این مجموعه، با ابعاد خود، به عنوان بزرگترین شهربازی در خاورمیانه شناخته می‌شود و در سال‌های اخیر به بهره‌ برداری رسیده است. از سوی دیگر از شاخص های محدوده چیتگر میتوان به امکانات تفریحی و فضای سبز مانند دریاچه چیتگر ، آبشار ، پارک جنگلی نیز اشاره نمود .

    از جمله مزایای برجسته شهرک مروارید برای ساکنین آن، دسترسی آسان به مترو، بزرگراه‌ های خرازی، تهران کرج، حکیم و بلوار اردستانی است. این شبکه ارتباطی گسترده ، امکان ورود و خروج به شهرک مروارید را از تمامی نقاط استان تهران به سادگی فراهم کرده است. همچنین این محدوده به 2 بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است که یک ورودی اتوبان به قسمت شمالی بصورت مستقیم باز شده که باعث افزایش قیمت آن نیز شده است .

    در ویدئو کلیپی که در زیر قرار داده شده است ، وضعیت این محدوده و پروژه های ساختمانی آن فیلم برداری شده است برای اینکه بتوانید با محیط این شهرک آشنا شوید :

    وضعیت ساخت و ساز در مروارید شهر

    در مروارید شهر زمین های قابل ساخت بسیار است و به همین دلیل است که پروژه های ساختمانی بصورت پراکنده در نواحی مختلف آن در حال ساخت و اجرا میباشند . قیمت ساخت در این منطقه به تاریخ امروز آذر ماه سال 1402 متری 18 میلیون تومان تخمین زده میشود و سازنده های این محدوده ، تعاونی های دولتی مالک زمین ، تعاونی خصوصی و سازندگان شخصی و یا شرکت های ساختمانی هستند که در حال ساخت و ساز در این محدوده میباشند .

    در نواحی مروارید شهر شمالی وضعیت زمین ها و ساخت و ساز بهتر بوده در این محدوده که محل قرار گیری پروژه های شخصی ساز بسیاری است ، برج های زیادی ساخته شده که آماده تحویل و یا تحویل داده شده اند و در قسمت مروارید شهر جنوبی ، شرایط به گونه ای دیگر است . بخش های زیادی از این محدوده هنوز در مرحله تغییر کاربری زمین های خود میباشند و یا کماکان در حال اخذ جواز برای ساخت هستند .

    در نهایت امکانات محیطی در این محدوده هنوز بصورت کامل برقرار نشده است و در برخی از نواحی آن عملیات شهرسازی توسط شهرداری بصورت کامل انجام نشده اما در نهایت با تکمیل برج ها و سکونت در آن این موارد نیز ایجاد خواهد شد و به همین دلیل است که میتوان روی رشد این محدوده حساب باز کرد .

    اطلاعات شهرک مروارید شهر
    اطلاعات شهرک مروارید شهر

    زیر ساخت ها در مروارید شهر چگونه است ؟

    در واقع مروارید شهر را میتوان بروزترین و مهندسی شده ترین محدوده ایجاد شده در تهران نامید که با توجه به تمامی مشکلاتی که در شهر تهران تا کنون در مناطق دیگر وجود داشته ، شهرداری تهران تمامی سعی خود را برای قانون مند کردن و بروز بودن این منطقه انجام داده است و تمامی مراحل احداث و نظارت در این منطقه با دقت و وسواس از سوی نهادهای مربوطه پیگیری میشود .

    این منطقه در طرح تفصیلی تهران است که اجازه ساخت 12 طبقه را به آن میدهند . البته این مقدار کاهش یافته است و در منطقه 22 تهران برج هایی با 40 طبقه نیز مجوز گرفته اند که میتوان به برج های 40 طبقه پدافند ارتش اشاره نمود ولی از سال 1400 به این طرف به 12 طبقه مسکونی کاهش یافته است .

    در نهایت ایجاد بزرگراه ، مترو و امکانات تفریحی در این منطقه میتواند نوید بخش لوکس ترین شهرک در غرب تهران باشد . در نظر داشته باشید که آنچه امروز در این منطقه مشاهده مینمایید دقیقا گذشته هر منطقه ای در شهر تهران است که یک روز این مراحل را طی کرده است و به شکل کنونی در آمده است .

    مروارید شهر
    مروارید شهر

    سازنده ها در مروارید شهر چند دسته هستند ؟

    همانطور که در بالا اشاره نمودیم ، سازنده ها در این منطقه به 3 دسته تعاونی های دولتی ( واقعا دولتی ) ، تعاونی های خصوصی ، شخصی سازها و شرکت های خصوص تقسیم میشوند . در مورد تعاونی سازهای دولتی باید گفت که اینها همان مالکان زمین هستند که در نهایت یا خود مشغول به ساخت در قالب تعاونی هستند و یا در حال مشارکت با یک پیمانکار دیگر برای اجرای پروژه خود میباشند .

    در مورد تعاونی های خصوصی باید گفت که اینها افرادی هستند که به دنبال جذب سرمایه و عضو برای خرید زمین و ساخت میباشند و ممکن است پشتوانه ای نداشته باشند . البته در این منطقه تعاونی های خصوصی خوبی نیز در حال ساخت و ساز هستند اما اکثر نزدیک به 70 الی 80 درصد آنها به همان شکلی که اشاره کرده ایم در حال کار میباشند که مورد تایید نیست به عنوان نمونه میتوانید شرایط فروش پروژه سهند در مروارید شهر را مشاهده نمایید .

    در یک قطعه 30 هزار متری در مروارید شهر جنوبی بیش از 40 پروژه تعریف شده است که همگی چند سال است به دلیل روشن نشدن تکلیف زمین حالت تغییر کاربری قرار گرفته اند به همین دلیل است که باید پیش از سرمایه گذاری در این محدوده از ماهیت تعاونی ، زمین و کاربری آن اطمینان کامل حاصل نمایید و تنها به ادعای فروشنده بسنده نکنید .

    پروژه های ساختمانی مروارید شهر

    پروژه های ساختمانی مروارید شهر

    وضعیت سند در منطقه 22 چگونه است ؟

    شاید برای خیلی ها سوال باشد که وضعیت سند در این منطقه چگونه است و شاید کمی بدنامی در این محدوده به دلیل نداشتن سند پروژه های قدیمی به گوشتان خورده باشد . مشکل نداشتن سند پروژه های قدیمی به این موضوع بر میگردد که سازندگان این پروژه ها در شروع شکل گیری منطقه ، تعاونی های دولتی بودند که بصورت انبوه ساخت و ساز را انجام دادند که در واقع برای اعضا و کارمندان خودشان این کار را انجام داده اند .

    در نهایت به دلیل رعایت نکردن الزامات شهرداری پس از تحویل واحدها به مالکین ، پیگیری سند و دلایل عدم دریافت آن که مربوط به ایرادات شهرداری بوده است به گردن مالکین افتاد که معمولا در برج هایی با بیش از 100 واحد ، تصمیم جمعی و هزینه برای انجام این کار ها بسیار زمان بر و شاید گاهی نشدنی است .

    در واقع مسئله نداشتن سند در این منطقه به ریشه زمین مربوط نیست بلکه به پروژه های ساختمانی اجرا شده مربوط  است که توسط تعاونی های دولتی انجام شده و البته این برای پروژه های قدیمی بوده ، در حال حاضر تمامی تعاونی ها موظف به دریافت سند میباشند و حتی در قرارداد خود این موضوع را قید مینمایند . به همین دلیل است که در طی چند سال اخیر پروژه هایی که به مرحله تحویل نزدیک هستند همگی دارای سند خواهند بود .

    البته توجه داشته باشید که زمان دریافت پایان کار و سند در برج ها بر خلاف ساختمانی های مسکونی زمانبر خواهد بود .

    معرفی مروارید شهر
    معرفی مروارید شهر
    جمع بندی در مورد شهرک مروارید شهر در منطقه 22

    این منطقه در حال ساخت و رو به رشد است و آنقدری که فضای ساخت در آن وجود دارد که تمامی سازنده ها از مناطق دیگر نیز وارد این محدوده شده اند . هرچه در یک منطقه ساخت و ساز بیشتر است ، آن منطقه تعداد معاملات بیشتری خواهد داشت و در نتیجه رونق معاملات و رونق ساخت و ساز در آن بیشتر است و همین باعث میشود که قیمت این محدوده رشد داشته باشد .

    این اتفاق در حال حاضر در منطقه 5 تهران افتاده است و اگر سری به آن بزنید مشاهده مینمایید که پر رونق ترین منطقه برای معاملات مسکن است و قیمت های آن به نسبت دیگر مناطق بالا رفته است . همین اتفاق در مروارید شهر تهران نیز می افتد همانطور که در محدوده چیتگر افتاده است .

    اما در نظر داشته باشید که در این منطقه و سرانجام رسیدن پروژه های آن به همراه رشد قیمتی باید صبور باشید ، رشد و تغییر این منطقه بسیار سریع است اما در نهایت به دلیل وسعت آن زمانی در حد 5 الی 6 سال نیاز دارد تا شکل و شمایل خوبی بگیرد و در نهایت بدانید که گزینه خوبی برای ورود و سرمایه گذاری است به شرطی که پروژه ای درست را انتخاب نمایید . برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید .

     

     

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه