جستجو کردن

نوشته های اخیر

چیتگر بهتر است یا پردیس: مقایسه آینده سرمایه گذاری

  • چیتگر در منطقه 22 تهران و در غربی ترین نقطه تهران قرار گرفته است و پردیس 15 امین شهرستان تهران در شرق است که نزدیکترین نیز به تهران میباشد. این 2 نقطه در مقابل یکدیگر قرار دارند و شرایط زندگی و سرمایه گذاری در هر کدام متفاوت است. در چیتگر ساخت و ساز عمده توسط تعاونی های دولتی انجام میشود و پردیس در قالب مسکن مهر ساخته شده است.

    اگر برایتان سوال پیش آمده است که سرمایه گذاری در چیتگر بهتر است یا پردیس این مطلب برای شماست و ما در اینجا به مقایسه این 2 نقطه از چند جهت میپردازیم که شامل آینده سرمایه گذاری، مقایسه رشد قیمت، کیفیت زندگی و برج ها و همچین رشد خود منطقه میباشد.

    چیتگر بهتر است یا پردیس: مقایسه آینده سرمایه گذاری
    چیتگر بهتر است یا پردیس: مقایسه آینده سرمایه گذاری

    در نظر داشته باشید که قیمت این 2 نقطه با یکدیگر نیز متفاوت است و در مقایسه ای که انجام میدهیم نمیتوانیم مسکن مهر را با برج های چیتگر مقایسه نماییم و بیشتر تمرکز با برای یافتن اینکه چیتگر بهتر است یا پردیس بر روی این موضوع متمرکز شده است که آینده سرمایه گذاری در هر نقطه چگونه است.

    چیتگر بهتر است یا پردیس

    در ابتدا برای مقایسه باید بگویم که چیتگر به عنوان غربی ترین منطقه تهران است که 5800 هکتار وسعت کلی آن و 1800 هکتار فضای سبز دارد و همچنین در این منطقه شاخص هایی نظیر مرکز خرید ایران مال وجود دارد که وسیع ترین مرکز خرید و مال جهان است بطوریکه حتی از مجموع وسعت رتبه دوم و سوم در چین نیز بزرگتر است.

    از سوی دیگر وجود دریاچه چیتگر به همراه پارک جنگلی، آبشار، باغ موزه گیاهشناسی تهران دیگر شاخص های طبیعی این نقطه هستند که در تهران و حتی شهرهای اطراف نمونه دیگری ندارند.

    از سوی دیگر بیشترین ساخت و ساز نیز در این منطقه قرار دارد و میتوان گفت در حال حاضر بهترین منطقه تهران برای سرمایه گذاری مسکن منطقه 22 و منطقه 5 تهران میتواند باشد به این علت که حجم ساخت و ساز به شدت در این نقاط بالاست.

    از سوی دیگر به دلیل مالکیت عمده زمین های این منطقه توسط ارگانهای دولتی، تعاونی های دولتی اقدام به ساخت و ساز در این منطقه نموده اند که به سبب تامین مسکن کارکنان انجام شده است و وجود این دسته از واحدها در بازار قیمت ها را بصورت متعادلی در این محدوده نگه داشته است که البته تا زمانی اینگونه است که ساخت و ساز در جریان باشد.

    چیتگر بهتر است یا پردیس
    چیتگر بهتر است یا پردیس

    حال برای مقایسه آینده چیتگر و شهرستان پردیس باید بگوییم که این نقطه از شمال به سلسله‌ کوه‌های البرز،‌ از غرب به منطقه جاجرود، از جنوب به روستای كرشت و از شرق به بومهن محدود میشود و در کل از 9 فاز تشکیل شده است که 6 فاز آن مسکونی بوده و در آن خانه های ویلایی، آپارتمانی و برج های مسکن مهر ساخته شده است. ویژگی این محدوده پایین بودن قیمت آن در کنار نزدیکی به تهران است و در حال حاضر شاخصی در این محدوده برای معرفی وجود ندارد.

    از نظر آب و هوا این محدوده دارای هوای پاک تری نسبت به شهر تهران است ولیکن شرایط جوای آن کوهستانی است یعنی هوای سرد و خشک و در طرف مقابل چیتگر نیز در جریان ورودی هوای تهران از غرب به شرق است و همچنین در نظر داشته باشید که در پردیس نیز آلودگی هوا به دلیل حضور صنایع و فعالیت‌های عمرانی پیمانکاران طرف قرار داد با شرکت عمران شهر جدید پردیس و پیمانکاران فعال در پارک فناوری پردیس ایجاد میشود.

    کیفیت برج ها در چیتگر بهتر است یا پردیس

    در برج های پردیس ساخت و ساز در قالب مسکن مهر انجام شده است و برج های دارای پایینترین سطح امکانات هستند اما در چیتگر برج ها با امکانات روز ساخته میشوند. اگر اسم برج های چیتگر را که دارای مشاعات آبی، سالن های ورزشی، پارتی روم، روف گاردن، فضای سبز، مهد کودک و دیگر امکاناتی نظیر این باشد را بخواهیم بگوییم در حال حاضر حداقل 100 برج با این شرایط وجود دارند که ساخته و تحویل داده شده اند.

    همچنین در نظر داشته باشید که شارژ ماهیانه برج های پردیس ماهیانه 250 الی 350 هزار تومان است در حالیکه شارژ ماهیانه برج های چیتگر حداقل از متری 4 الی 5 هزار تومان شروع میشود و برای برج هایی با امکانات فول به متری 20 هزار تومان نیز میرسد.

    این دسته از برج ها که شارژ ماهیانه بالایی دارند دارای فول امکانات در سطح برج های منطقه 1 اما با متریال پایینتر میباشند و همانطور که در بالا اشاره نمودیم مانند یک شهرک دارای کلیه امکانات مورد نیاز ساکنین هستند و از این رو بهترین برج های چیتگر را میتوان اشل کوچک و ساده تر شده امکانات برج های معروف منطقه 1 دانست.

    کیفیت برج ها در چیتگر بهتر است یا پردیس
    کیفیت برج ها در چیتگر بهتر است یا پردیس

    همچنین در حالیکه پردیس در نقطه ای کوهستانی واقع شده است، در شمال اتوبان خرازی نیز محدوده های مسکونی ایجاد شده کاملا در دامنه رشته کوه های البرز قرار گرفته شده اند و دید جنوبی آنها شهر تهران به همراه ایران مال است یکی از این نواحی شهرک باقری است که در آن چندین پروژه عظیم شهرکی با امکانات کامل در حال اجرا میباشد.

    برج های این محدوده به دلیل موقعیت قرارگیری بدون مشرف و دید وسیع جنوبی به مرکز خرید ایران مال دارای موقعیت مناسبی هستند که به نسبت به برج های اطراف ایران مال قیمت بالاتری دارند.

    چشم انداز رشد در چیتگر بهتر است یا پردیس

    همانطور که اشاره نمودیم این 2 نقطه در مقابل یکدیگر قرار دارند، واقعیت این است که تهران از زمان شکل گیری در اطراف بازار کنونی تهران به سمت شرق کشیده شده است و پس از ساخت و ساز در نواحی شرقی و اشباع به سمت غرب رفته است و به همین دلیل است که مناطق غربی تهران جدیدتر بوده و پیشرفت بیشتری داشته اند زیرا هر نقطه نوساز افزایش قیمت بیشتری نسبت به دیگر نقاط پیدا میکند.

    در حال حاضر بهترین منطقه چیتگر برای زندگی را عموم مردم نزدیک دریاچه میدانند در حالیکه نقاط جدیدی در حال بوجود آمدن است که واقعا نمونه دیگری در تهران ندارد. به عنوان مثال برج های در حال ساخت در شمال باغ موزه گیاهشناسی ایران یک نمونه است که یک جاذبه طبیعی و شاخص در شهر تهران است و تقریبا 22 برج در پهنه دی در حال ساخت میباشند که دید مستقیم به این جاذبه دارند.

    چشم انداز رشد در چیتگر بهتر است یا پردیس
    چشم انداز رشد در چیتگر بهتر است یا پردیس

    همچنین در شمال اتوبان خرازی، شهربازی هزار و یک شهر در حال ساخت میباشد که قرار است بزرگترین شهر بازی خاورمیانه باشد و برج هایی که در پهنه C قرار گرفته شده اند دید مستقیم به این شهربازی خواهند داشت که این خود یک ویژگی و جاذبه منحصر به فرد میباشد.

    بطور کلی این نواحی که برایتان معرفی کردیم تنها مربوط به پهنه های ارتش میباشد و نقاط دیگری وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی های خود میباشد در حالیکه در پردیس چنین امکاناتی وجود ندارد و البته قرار هم نیست وجود داشته باشد زیرا یکی از مشکلاتی که در پردیس وجود دارد این است که در یک فاز ممکن است تنها 1 سوپر مارکت و نانوایی وجود داشته باشد و این محدوده از نظر این موارد در شرایط مطلوبی قرار ندارد در حالیکه اگر بخواهیم مقایسه انجام دهیم که چیتگر بهتر است یا پردیس کافیست مراکز تجاری در منطقه 22 را جستجو نماییم.

    شرایط خرید آپارتمان در چیتگر بهتر است یا پردیس؟

    در حال حاضر دیگر واحدهای مسکن مهر بصورت ثبت نامی در پردیس وجود ندارد و اگر قصد خرید داشته باشید باید به سراغ افرادی که مالک هستند بروید، قیمت در این محدوده از متری 21 میلیون تومان شروع میشود تا بنا به شرایط و موقعیت برج ها افزایش میبابد که اماده تحویل است.

    اما در چیتگر شرایط چنین نیست و قیمت روز امتیاز پروژه چیتگر ارتش برای برج هایی که زمان تحویل آنها 3 الی 4 سال آینده است متری 31 میلیون تومان با قیمت پایه در طبقات اول تا 45 میلیون تومان در طبقات بالا است و واحدهای آماده در اطراف همین برج های متری 75 الی 85 میلیون تومان است.

    همچنین در نظر داشته باشید که  شرایط خرید قسطی آپارتمان در چیتگر وجود دارد که میتوانید از با مبالغی نظیر 700 الی 1 میلیارد تومان پیش پرداخت و اقساط طولانی مدت اقدام به خرید نمایید که این موقعیت در حال حاضر در پردیس وجود ندارد و بطور کلی شرایط پرداخت در چیتگر بهتر از پردیس است زیرا پروژه ها دارای تنوع قیمتی و شرایط فروش متفاوت میباشند.

    شرایط خرید آپارتمان در چیتگر بهتر است یا پردیس؟
    شرایط خرید آپارتمان در چیتگر بهتر است یا پردیس؟

    همچنین در نظر داشته باشید که متراژ ها در این محدوده در برج ها معمولا بیشتر از 60 متر میباشند و اگر واحدی با این متراژ وجود داشته باشد قیمت آن به نسبت متراژ های بیشتر بالاتر است بصورتی که قیمت آپارتمان 60 متری در دریاچه چیتگر از متری 80 الی 90 میلیون تومان به ازای هر متر میباشد.

    همچنین در نظر داشته باشید که رشد قیمت در چیتگر شرایط خاصی دارد که در ادامه به آن میپردازیم و سابقه رشد قیمت در محله های متفاوت در چیتگر بررسی خواهیم نمود.

    رشد قیمت در چیتگر و پردیس

    همزمان با تحویل بیشتر واحدها در پردیس نسبت به 5 سال گذشته قیمت ها 4 الی 5 برابر شده است اما در نظر داشته باشید که تورمی در حد 3 برابر در این بازه داشته ایم. اما اگر بخواهید قیمت ها را در چیتگر مقایسه نماییم آمار بسیار جالب تر است.

    قیمت برج های اطراف دریاچه چیتگر برای پروژه هایی که در 7 سال گذشته در پهنه A ساخته شده اند با احتساب قیمت امروزشان که از متری 75 الی 85 میلیون تومان میباشد ( برج ها 7 سال ساخت هستند ) رشد قیمت در حدود 35 الی 40 برابر بوده است یعنی قیمت قرارداد ساخت این دسته از برج ها بین 1 و نیم الی 2 میلیون تومان بوده است!

    رشد قیمت در چیتگر و پردیس
    رشد قیمت در چیتگر و پردیس

    دلیل این امر رشد منطقه است که در قیمت گذاری تاثیر دارد و چیتگر دارای محله های متفاوتی است که هر کدام بر اساس شاخص های خاص خودشان ساخته بصورتی که برای یافتن اینکه بهترین پهنه چیتگر برای زندگی کدام است هر پهنه دارای ویژگی هایی است که میتواند مورد پسند طیف وسیعی باشد اما مسکن مهر در پردیس یک پروژه دولتی است که به یک شکل ساخته میشود.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که چیتگر بهتر است یا پردیس، در اینجا اگر بخواهیم تنها فاکتور قیمت را در نظر بگیریم که شرایط پردیس بهتر است اما واقعا پردیس یک منطقه از تهران نیست و شرایط محیطی کاملا متفاوتی با چیتگری دارد که امکانات روز دنیا در آن قرار گرفته شده است.

    اما ار نظر کیفیت برج ها، امکانات منطقه و رشد و آینده و قیمت مناسب به همراه شرایط پرداخت اقساطی نسبت به دیگر نقاط تهران چیتگر با فاصله زیادی برنده است.

    برای اطلاع از شرایط خرید خانه پیش فروش در تهران کافیست این موضوع را بررسی نمایید که در کدام نقطه از تهران چنین شرایط پرداختی وجود دارد و به غیر از چیتگر هیچ منطقه ای را پیدا نخواهید نمود.

    برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون برج های چیتگر و شرایط خرید آنها بصورت نقد و اقساط طولانی مدت میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرموده و جزئیات بیشتری کسب نمایید.

     

     

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه