جستجو کردن

نوشته های اخیر

سهام چیتگر چیست: جزئیات کامل پروژه های سهامی

  • حتما در مورد پروژه های سهامی در چیتگر شنیده اید و شاید برایتان سوال شده است که سهام چیتگر چیست و شرایط خرید و فروش آنها چگونه است. اول از همه باید توضیح دهیم که چیتگر یک منطقه در غرب تهران است که ساخت و ساز بصورت انبوه سازی در آن جریان دارد و عمده پروژه های عظیم توسط ارگانهای دولتی در حال ساخت میباشد.

    سهام چیتگر چیست: جزئیات کامل پروژه های سهامی
    سهام چیتگر چیست: جزئیات کامل پروژه های سهامی

    این دسته از پروژه ها در قالب تعاونی های مسکن ارگانها به منظور تامین مسکن کارکنان انجام میشود و به دلیل مالکیت زمین های این منطقه توسط این ارگانها، ساخت و ساز را به این دلیل انجام میدهند علی الخصوص ارتش و سپاه که جزو قوانین آنها این است که هر عضو تا پیش از بازنشستگی حداقل 1 واحد مسکونی میبایست برایش تامین شود.

    به همین علت است که سهام چیتگر در این منطقه وجود دارد که در واقع مالک اولیه آنها اعضای ارگانهای دولتی بوده اند که سهم خود را در بازار فروخته اند و هم اکنون در اختیار افراد عادی قرار دارند که با همان شرایط واحد مسکونی میبایست تحویل آنها شوند.

    سهام چیتگر چیست

    اول بهتر است بدانید که سهام چیتگر مربوط به پروژه های مختلف دولتی است و اگر بخواهیم اول از همه بزرگترین ها را بررسی کنیم باید به سراغ تعاونی مسکن ارتش یا بتاجا برویم که اولین سازنده این منطقه است.

    سهام هایی بصورت 50 و 20 متری به کارکنان ارتش واگذار شده است که متراژ مفید مسکونی است و نام کلی این طرح با عنوان سهام توانمندسازی ارتش شناخته میشود. این دسته از سهام به کلیه اعضای ارتش که واجدالشرایط بوده اند و تمایل به دریافت آن بوده اند واگذار شده است.

    در نهایت برای این دسته از سهام ها هنگام مشخص شدن برج های جدید برای واگذاری در چیتگر، پیامکی مبنی بر انتخاب واحد دریافت مینمایند که میتوانند با استفاده از سهام چیتگر در پهنه های ارتش و از میان برج هایی که در پهنه D و B قرار گرفته اند و واحد برای واگذاری دارند انتخاب واحد انجام دهند.

    سهام چیتگر چیست
    سهام چیتگر چیست

    در حال حاضر در سال 1402، شرایط واگذاری بدینصورت است که تنها در برج های N1,N2 در جهت جنوبی واحد برای واگذاری وجود دارد که شرایط بدینصورت است که باید 3 سهم 50 متری را به تعاونی برای واحد 125 متری واگذار نمایید و 25 متر باقی مانده متری 25 میلیون تومان حساب میشود که بابت ضریب طبقات و پارکینگ و انباری پرداخت میشود و مبلغ باقی مانده به شما بازخواهد گشت (اگر مبلغی باقی بماند).

    در انتهای سال 1401، فراخوان برای انتخاب واحد انجام شده و کلیه واحدهای پهنه طبیعت واگذار شده اند و در حال حاضر واحدی در آن پهنه وجود ندارد و در پهنه بی یا همان برج های N واحد برای تحویل وجود دارد همچنین در پهنه مجاور این 2 پهنه یعنی پهنه سی نیز پروژه هایی مربوط به تعاونی های ارتش وجود دارد که شامل نیروی هوایی، دریایی و نیرو زمینی ارتش است.

    اما شرایط این سهام ها در پهنه C متفاوت است و به دلیل اینکه این دسته از پروژه ها توسط خود تعاونی با مشارکت با پیمانکار ساخته میشوند نحوه پرداخت آنها بصورت اقساطی است یعنی بر اساس شرایط پیشرفت پروژه و اقساطی که پرداخت شده است یک مبلغ اولیه وجود دارد به همراه حق امتیاز یا مبلغ حق عضویت در تعاونی مسکن که بابت جایگزینی شما با فرد مالک سهام باید پرداخت شود و از آنجا به بعد پرداخت اقساط تا انتهای پروژه بر عهده شماست.

    در نهایت اگر پروژه ای برای انتخاب واحد وجود نداشته باشد باید صبر کنید تا برجی جدید معرفی شود و سپس فراخوان جدید اعلام شود و البته توجه نمایید که انتخاب واحد پروژه چیتگر بر اساس چند فاکتور سنوات و سال خدمت صورت میگیرد که بر این اساس اولویت بندی میشود.

    در قسمت بعدی به معرفی سهام چیتگر در قالب دیگر ارگانهای دولتی میپردازیم و آنها را معرفی خواهیم نمود.

    معنی سهام چیتگر در پروژه های دیگر چیست

    بسته به تقسیم بندی و واگذاری سهام چیتگر، در هر پروژه میتواند مشخصات خاص خود را داشته باشد به عنوان مثال در پروژه های سپاه در چیتگر ممکن است سهام بصورت 10 متری واگذار شود و به همان شکل در بازار نیز به شکل 10 متری خرید و فروش میشود بصورتی که در پروژه شمیم رحمت که متعلق به هوا فضای سپاه است سهام بصورت متراژ مفید 10 متری واگذار شده است.

    به این دلیل که مشارکت بصورت حداکثری شود و اعضای اولیه سازمان نیز بتوانند با مبلغ کوچک در پروژه وارد شوند بصورتی که در حال حاضر برای خرید آپارتمان با 500 میلیون در تهران گزینه ای وجود ندارد اما در این پروژه میتوان نزدیک به 11 متر مفید مسکونی خریداری نمود. این پروژه در حال حاضر فاز سوم است و 2 فار دیگر تکمیل و تحویل داده شده اند.

    معنی سهام چیتگر در پروژه های دیگر چیست
    معنی سهام چیتگر در پروژه های دیگر چیست

    در نظر داشته باشید چه در این پروژه و چه در پروژه ارتش که در بالا معرفی نمودیم در صورتی که سهام شما به یک واحد مسکونی نرسد میتوانید با دیگران بصورت شراکتی اقدام به انتخاب واحد کنید و در نهایت اگر این کار انجام نشود خود تعاونی اقدام به تجمیع سهام اعضا و واگذاری واحد به آنها بصورت شریکی مینماید.

    پروژه فوق که یکی از بهترین پروژه های تعاونی ساز در منطقه 22 است بدینصورت واگذار شده است ولیکن در پروژه خرازی شرایط به گونه ای دیگر بوده و پروژه دارای پیش پرداخت و اقساط بوده است و بطور کلی ممکن است سهام چیتگر در هر پروژه به گونه ای دیگر تعریف شود.

    مثال از این دسته از پروژه ها بسیار زیاد است که میتوانید جزئیات بیشتر در مورد آنها را در مطلب خرید سهام چیتگر دنبال نمایید و یا با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نمایید.

    انتخاب از میان سهام چیتگر

    اینکه کدامیک از گزینه ها را از بین سهام چیتگر میخواهید انتخاب نمایید بستگی به میزان سرمایه اولیه،توان پرداخت اقساط و همچنین مدت زمانی که برای تحویل گرفتن پروژه مد نظر دارید خواهد داشت.

    همانطور که اشاره نمودیم پیش فروش پهنه سی چیتگر بصورت اقساطی میباشد در حالیکه در نوعی دیگر میتواند حاصل تجمیع سهام و بصورت قیمت تمام شده و قطعی باشد که انتخاب از میان این 2 پروژه بنا بر نظر شماست.

    همچنین در نظر داشته باشید که پروژه های دیگری نیز وجود دارند که بصورت لوکس ساخته میشوند و برای دیگر ارگانهای دولتی میباشند که میتوان به پروژه بانک ملی واقع شده در بلوار کوهک که بصورت مشارکت با بخش خصوصی در حال انجام است.

    انتخاب از میان سهام چیتگر
    انتخاب از میان سهام چیتگر

    نمونه این پروژه ها در چیتگر بسیارند و توسط ارگانهایی نظیر نظام مهندسی، دارایی و هلیکوپتر سازی مشارکت شده اند و همچنین پروژه های دیگری نظیر پروژه میعاد وجود دارد که توسط خود تعاونی ساخته میشود و بصورت اقساطی است و انتخاب از میان آنها بسته به شرایط و انتظارات شما از پروژه دارد که باید بررسی شود و پروژه ای بنا بر نیاز شما معرفی شود.

    به همین منظور میتوانید از کارشناسان ما در تهران برج کمک بگیرید تا گزینه ای که برای شرایط شما مناسب است به شما معرفی شود.

    در انتخاب سهام چیتگر به این موارد دقت نمایید

    توجه داشته باشید که برخی از پروژه های ساختمانی چیتگر که توسط تعاونی ها معرفی میشوند، تصور بر این است که پروژه دولتی است اما در نظر داشته باشید که تعاونی ممکن است دولتی نباشد و تنها از اعضا و بازنشستگان همان ارگان تشکیل شده باشد که هیچ ارتباطی با آن ارگان ندارد.

    برخی از تعاونی ها از این مورد سو استفاده میکنند و میخواهند با انتصاب خودشان به ارگان دولتی، اعتماد خریدار را جلب نمایند به همین علت باید حتما ماهیت تعاونی را بدانید که آیا دولتی است یا از اعضای آن سازمان تشکیل شده است.

    به عنوان نمونه پروژه هما پارسه متشکل از اعضای همین سازمان است اما ارتباطی به این سازمان ندارد و روند مدیریت و اجرای پروژه توسط اعضای تعاونی انجام میشود.

    همچنین در نظر داشته باشید که تعاونی های خصوصی نیز در این منطقه در حال فعالیت هستند که باید پشتوانه و سابقه ساخت آنها بررسی شود، درست است که آینده چیتگر بسیار روشن است اما قرار نیست تمامی پروژه هایی که در آن توسط هر تعاونی معرفی میشود موفق عمل کند.

    در انتخاب سهام چیتگر به این موارد دقت نمایید
    در انتخاب سهام چیتگر به این موارد دقت نمایید

    همچنین در نظر داشته باشید که بسیاری از برج های برند در چیتگر توسط سازندگان شخصی ساخته شده اند که بصورت برند و با امکانات بروز ساخته شده اند و اگر بخواهیم اسم برج های چیتگر که بصورت برند و توسط سازندگان منطقه 1 ساخته شده اند را بشماریم نزدیک به 10 برج برند در این منطقه وجود دارد که کیفیت بروز و امکاناتی در حد برج های منطقه 1 اما با اشل کوچکتر دارد.

    پس اگر قصد بررسی بیشتر این موضوع را دارید ابتدا بهتر است تفاوت واحدهای تعاونی و خصوصی را بدانید و متوجه شوید که تفاوت ساخت و مشارکت در این 2 نوع ساخت ساز چیست. به دلیل وجود تعاونی سازهای دولتی نوع خرید از پروژه ها در این منطقه متنوع است که ممکن است برای خریداری که با آن آشنا نباشد کمی گیج کننده باشد اما در نهایت و در مرحله بعدی میتوانید با استفاده از راهنمای خرید آپارتمان در چیتگر اقدام به انتخاب پروژه مناسب برای سرمایه گذاری نمایید و یا با کارشناسان ما در تهران برج تماس نمایید.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که سهام چیتگر چیست و معنی آن در هر کدام از پروژه های تعاونی ساز دولتی به چه صورت تعریف میشود و همچنین گزینه هایی که برای خرید سهام چیتگر وجود دارد در ارگانهای متفاوت دولتی به چه گونه است.

    توجه داشته باشید که بر اساس نیاز شما، پروژه های سهامی میتواند متفاوت باشد و به همین دلیل نیاز است که خواسته های شما به همراه میزان سرمایه اولیه و توان پرداخت اقساط شما بررسی شود تا بهترین گزینه به شما معرفی شود.

     

     

     

     

     

     

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه