جستجو کردن

نوشته های اخیر

بهترین منطقه تهران برای سرمایه گذاری مسکن

  • اگر به دنبال خرید آپارتمان در تهران هستید و میخواهید بدانید که کدام منطقه آینده بهتری برای سرمایه گذاری شما دارد ، ما در این مطلب به معرفی بهترین منطقه تهران برای سرمایه گذاری مسکن میپردازیم و این موضوع را از تمامی زوایا که شامل رشد قیمت ، موقعیت ، امکاتات ، فرصت های کنونی خرید و آینده آن است بررسی مینمایم .

    در حال حاضر منطقه 5 دارای بیشترین آمار معاملات خرید و فروش و در کنار آن منطقه 22 تهران دارای بیشترین تعداد پروژه های ساختمانی که نزدیک به 300 پروژه تخمین زده میشود میباشد . از لحاظ دسته بندی این پروژه ها به چند دسته شخصی ساز ، تعاونی ساز دولتی ، خصوصی و شرکتی و همچنین پروژه های سهامی تقسیم میشوند که در ادامه به هر کدام میپردازیم .

    پیش از ادامه مطلب میتوانید ویدئو زیر را مشاهده فرموده و با موقعیت منطقه 22 آشنا شوید و همچنین میتوانید نظرات خود در مورد بهترین مطقه تهران برای سرمایه گذاری مسکن را در قسمت نظرات بنویسید تا دیگران نیز بتوانند از تجربیات شما استفاده نموده و یک مطلب جامع بتوانیم ایجاد نماییم .

    بهترین منطقه تهران برای سرمایه گذاری مسکن کدام است ؟

    اگر بخواهیم بررسی خود را بر اساس موقعیت جغرافیایی در ابتدا قرار دهیم ، از لحاظ نوسازی و شهرسازی مهدندسی شده و فضای سبز منطقه 22 تهران گزینه اول است . 1800 هکتار فضای سبز این منطقه در کنار وسیع ترین مرکز خرید جهان ( ایران مال ) در شرایطی که از مجموع رتبه دوم و سوم نیز بزرگتر است ،  به همراه آبشار ، پارک جنگلی و دیگر ویژگی های طبیعی این منطقه را در رتبه اول قرار میدهد .

    همچنین بهتر است بدانید جریان هوای تهران از غرب به شرق است و منطقه 22 تهران در اولین ورودی این مسیر است در نتیجه نسبت به دیگر نقاط تهران هوای پاک تری دارد . در تابستان در شمال شهر تهران هوای مطبوع و پاکی وجود دارد اما در زمستان به دلیل پدیده وارونگی هوا شمال شهر آلوده ترین نقطه تهران میشود پس از این نظر باز هم منطقه 22 برتری نسبت به موقعیت آب و هوایی پیدا میکند .

    بهترین منطقه تهران برای سرمایه گذاری مسکن کدام است ؟
    بهترین منطقه تهران برای سرمایه گذاری مسکن کدام است ؟

    اما اگر از نظر سرمایه گذاری بخواهیم بررسی نماییم ، منطقه ای باید انتخاب شود که رو به رشد است . مناطقی نظیر سعادت آباد در تهران 30 سال گذشته حداقل امکانات شهری را داشته اند و از لحاظ آبادانی در موقعیت بسیار عقب تری از شرق تهران قرار داشتند اما امروز تفاوت قیمت بسیاری نسبت به شرق تهران وجود دارد و علت آن نیز همین است که بطور کلی مناطق نوساز رشد قیمت بیشتری نسبت به مناطق قدیمی تر پیدا میکنند .

    این گزینه برای خرید ملک کلنگی و زمین نیز صادق است البته که در مناطقی از تهران داشتن زمین قابل ساخت واقعا مانند گنجینه است اما وقتی صحبت از سرمایه گذاری میشود منظور ما 100 الی 400 میلیارد تومان نیست بلکه مبالغی در حد خرید یک آپارتمان را میتوانیم بررسی نماییم به همین دلیل گزینه خرید آپارتمان در مناطق رو به رشد مانند منطقه 22 و 5 میتواند بسیار موفقیت آمیز و پرسود باشد .

    همچنین میتوانید 2 آپارتمان هم قیمت در منطقه 22 تهران و منطقه ای دیگر را بررسی نمایید تا بدانید که از نظر کیفیت و موقعیت اختلاف آنها چقدر است ؟ یک آپارتمان 80 متری در چیتگر در حال حاضر اگر در برند ترین برج منطقه قرار گرفته باشد قیمت پایه ای معادل 9 میلیارد تومان دارد که در یک برج نوساز با متریال برند ، فول امکانات به همراه دید دریاچه است . حال خودتان میتوانید در سایتهای آگهی املاک با قیمت مشابه خانه ها را دیگر مناطق تهران مشاهده نمایید .

    مزیت منطقه 22 تهران برای سرمایه گذاری مسکن چیست ؟

    برتری منطقه 22 تهران برای سرمایه گذاری مسکن در وجود پروژه های تعاونی ساز و دولتی است که فرصتی بسیار خوب برای افرادی بوجود می آورد که سرمایه شان محدود است و یا قصد خرید بصورت اقساطی را دارند. این گزینه در دیگر نقاط تهران که عمدتا شخصی سازی انجام میشود قابل انجام نیست اما در منطقه 22 هم گزینه تهاتر آپارتمان با آپارتمان و همچنین خودرو به همراه شرایط پرداخت اقساطی با مبالغ کم فراهم است .

    علت نیز وجود پروژه های دولتی و شخصی ساز بسیاری است که طرح های متنوع و رقابتی برای فروش بوجود آورده است . پروژه های دولتی منظور تعاونی های دولتی ارگانهای دولتی هستند که با کمک سازمان زمینی که به آنها در ازای اقساط طولانی مدت واگذار شده و هم اکنون مشغول ساخت از طریق مشارکت با پیمانکار و یا خود اعضا میباشد .

    مزیت منطقه 22 تهران برای سرمایه گذاری مسکن چیست ؟
    مزیت منطقه 22 تهران برای سرمایه گذاری مسکن چیست ؟

    خرید از این دسته از پروژه ها میتواند بر اساس نوع مشارکت متفاوت بشد که شامل خرید با قیمت قطعی که از سهم اعضای مالک زمین انجام میشود ، یعنی متراژ و متراژ واحد مشخص است و باید کامل تحویل گردد ( مانند مشارکت های عادی مالک و صاحب زمین ) و نوع دیگر بصورت اقساطی است که تا جایی که پروژه پیش رقته است اقساط پرداخت شده توسط فروشنده قبلی باید به وی پرداخت شود و ادامه اقساط پای شماست .

    در این بین باید مبلغی به عنوان حق امتیاز که سود فروشنده قبلی است به وی پرداخت شود که آن هم عرفی دارد اما در نهایت بدین شکل میتوانید با مبلغی کم وارد خرید از این دسته پروژه ها شوید که در مناطق دیگر تهران اگر قصد این کار را داشته باشید چنین گزینه هایی مطرح نیست زیرا مالکیت زمین های منطقه 22 در اختیار ارگانهای دولتی است و به همین دلیل میتوان گفت بهترین منطقه تهران برای سرمایه گذاری مسکن برای افرادی که سرمایه شان محدود است و به دنبال خرید شرایطی هستند منطقه 22 تهران است .

    بهترین منطقه تهران برای سرمایه گذاری طولانی مدت

    بر خلاف برخی که دنبال زود تحویل گرفتن پروژه های ساختمانی هستند ، عده ای ترجیه میدهند اقساط طولانی مدت تری پرداخت نمایند زیرا از افزایش هزینه های ساخت و تورم آگاهند و پول نقدی که در دستشان می آید را ترجیه میدهند خرج اقساط کنند .

    پروژه های منطقه 22 تهران علی الخصوص تعاونی ساز ها به دلیل اینکه ماهیت ساخت آنها این است که برای کارمندان و اعضای خودشان ساخته بشود و نه اینکه برای مردم خانه سازی به قصد کسب سود انجام شود ، روند انجام آنها مانند دیگر پروژه های دولتی زمان بر است . البته این را هم بگوییم در منطقه 22 تهران به دلیل قرارگیری در طرح تفصیلی شهرداری ، جواز 12 طبقه مسکونی صادر میشود و اکثر پروژه هایی که ساخته میشوند بصورت انبوه سازی و شهرکی هستند .

    بهترین منطقه تهران برای سرمایه گذاری طولانی مدت
    بهترین منطقه تهران برای سرمایه گذاری طولانی مدت

    به همین دلیل این دسته از پروژه ها علاوه بر قیمت مناسب و ضریب اطیمنان میتوانند به عنوان یک نوع سرمایه گذاری طولانی مدت در نظر گرفته شوند . اینکه میگوییم طولانی مدت منظور این است که پروژه از زمان تحویل 6 ماه تا 7 سال در این منطقه وجود دارد و هرچه زمان تحویل دورتر باشد قیمت پایینتر است . در نظر داشته باشید این روال از روز شکل گیری منطقه 22 تهران وجود داشته و تمامی پروژه های آن که در حال حاضر تحویل داده شده اند و چندین سال است مردم در آن ساکن هستند همین روال را طی کرده اند و همیشه پروژه های جدید بتاجا در حال معرفی شدند و پروژه های دیگری در حال تکمیل میباشند .

    به همین دلیل پروژه ای که تعریف شده و در مرحله خاک است با پروژه ای که در 90 درصد پیشرفت فیزیکی است تفاوت قیمتی دارد به همین علت است که بهترین منطقه تهران برای سرمایه گذاری طولانی مدت همین محدودده است زیرا امروز میتوانید با مبلغ یک ماشین چینی یک آپارتمان با قیمت قطعی خریداری نمایید که زمان تحویل آن 7 الی 8 سال آینده ست . در کجای تهران چنین موقعیتی وجود دارد ؟

    سرمایه گذاری در مسکن با مبلغ کم

    گزینه سرمایه گذاری با مبلغ کم در منطقه 22 نیز وجود دارد و علت آن این است که برخی از پروژه های دولتی متراژ را بصورت سهام 10 متری به فروش میرسانند . این دسته از پروژه ها برای سهولت معاملات و خرید و فروش اقدام به این کار مینمایند که باعث میشود هر شخص با سرمایه محدود نیز بتواند وارد پروژه شود .

    در نهایت افرادی که سهامشان به یک واحد مسکونی میرسد ، واحد خود را دریافت میکنند و آن دسته که سهامشان به یک واحد نمیرسد توسط تعاونی بصورت شراکتی در یک واحد سهیم میشوند . بطور کلی این گزینه یک خوبی دیگر دارد و آن نیز این است که تعداد معاملات در این دسته از پروژه ها به شدت بالاست و قیمت بروز است که میتوانید جزئیات آنرا در پروژه های بنیاد تعاون سپاه مشاهده نمایید .

    سرمایه گذاری در مسکن با مبلغ کم
    سرمایه گذاری در مسکن با مبلغ کم

    همچنین باید توجه داشته باشید که هر کجا بازار داغ باشد بساط سودجویان نیز پهن میشود و باید به این نکته توجه داشته باشید که همه تعاونی ها دولتی نیستند بلکه تعداد زیادی از آنها بصورت خصوصی تاسیس شده اند که بدون سرمایه و پشتوانه اند و پروژه هایی که معرفی مینمایند در واقع طرحی است که از شما دعوت به سرمایه گذاری در پروژه میکند تا بصورت جمعی و البته با مدیریت آنها ، زمین پروژه خریداری بشود ، جواز و تراکم نیز اخذ شذه و عملیات ساخت تا انتها انجام شود .

    این تعاونی ها در واقع در کنار بازاری که برای پروژه های تعاونی ساز دولتی فراهم است قصد جذب سرمایه گذار را دارند کع البته همه آنها بدینصورت که اعلام نمودیم نیستند بلکه برخی از آنها بصورت شرکتی و با قدرت مشغول به کار هستند که در مطلب خطرات پیش خرید آپارتمان میتوانید جزئیات آن دسته که باید از آنها دوری نمایید و آن تعدادی که مناسب سرمایه گذاری هستند را بررسی نمایید . همچنین میتوانید با کاشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرموده و اطلاعات بیشتری کسب نمایید و یا در قسمت نظرات ، آنچه تجربه نموده و یا قصد انجام آنرا دارید بیان نمایید .

    جمع بندی

    ما به عنوان یک مرجع بی طرف برای معرفی پروژه های ساختمانی در منطقه 22 و دیگر نقاط تهران آنچه بر اساس تجربه خود یافته ایم در اختیار شما قرار داده ایم اما در نظر داشته باشید خیلی از موارد وجود دارد که میتواند شرایط را برای هر فرد متفاوت کند .

    ممکن است برای شخصی که دارای توان مالی زیادی باشد گزینه های دیگری مطرح باشد و دیگری موقعیت و نوسازی آن محدوده اهمیت بیشتری داشته باشید . برای برخی نیز محلیت اهمیت زیادی دارد که در مناطق نوساز بطور کلی وجود ندارند به همین دلیل است که این موارد را در قالب این مطلب بیان ننموده ایم و بیشتر سعی بر این موضوع بود که بهترین منطقه تهران برای سرمایه گذاری مسکن از لحاظ سوددهی و کسب ارزش افزوده کدام است .

    در نهایت میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و اطلاعات بیشتری کسب نمایید و یا در قست نظرات سوالات خود را مطرح نمایید ما در اولین فرصت به شما پاسخ خواهیم داد .

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه