جستجو کردن

نوشته های اخیر

شرایط پیش فروش آپارتمان در مروارید شهر چیست؟

  • اگر به این مطلب رسیده اید ، قصد شما سرمایه گذاری در مروارید شهر است و قطعا به این موضوع پی برده اید که این محدوده یک محله در حال ساخت در تهران است که آِینده روشنی برای آن وجود دارد ، در واقع در شهر تهران چنین محله ای وجود ندارد که به این شدت انبوه سازی در آن جریان داشته باشد .

    اگر شما گذشته تهران را بررسی نمایید ، تمام محله های آن یک زمان همین روند را طی کرده اند حتی آنهایی که امروز قیمت های بالایی دارند و خرید خانه در آنجا برای بسیاری آرزوست در واقع زمانیکه در حال ساخت بودند قطعا همین وضعیت در آنها وجود داشته است .

    شرایط پیش فروش آپارتمان در مروارید شهر چیست؟
    شرایط پیش فروش آپارتمان در مروارید شهر چیست؟

    در این مطلب به بررسی شرایط پیش فروش آپارتمان در مروارید شهر میپردازیم و بصورت جامع به معرفی پروژه ها ، سازنده ها ، فرصت ها و خطراتی که در مروارید شهر هنگام پیش فروش ممکن است تجربه نمایید را برایتان شرح خواهیم داد .

    پیش فروش آپارتمان در مروارید شهر

    توجه داشته باشید که مروارید شهر تهران در حال حاضر یک منطقه در حال ساخت است که هنوز محیط شهری و شهرسازی آن به اندازه ای که برج های در حال ساخت پیشرفت نموده اند پیش نرفته است . این امر طبیعی است زیرا این نقطه آخرین محدوده قابل ساخت منطقه 22 است که وسیع نیز میباشد و در واقع همان وضعیتی را دارد که دیگر محله های منطقه 22 مانند کوهک ، شمال خرازی و نزدیک ایران مال داشته اند .

    در این محدوده چند دسته پروژه برای پیش فروش آپارتمان در مروارید شهر وجود دارد که هر کدام دارای شرایط متفاوتی هستند . اول بدانید که سازنده ها در این منطقه به چند دسته تعاونی ساز دولتی ، خصوصی وسازنده شخصی ساز تقسیم میشوند که شرایط هر کدام متفاوت است .

    پیش فروش آپارتمان در مروارید شهر
    پیش فروش آپارتمان در مروارید شهر

    آن دسته که در سایتهای آگهی املاک منطقه 22 و یا دیگر پلتفرم های آگهی مشاهده میکنید با قیمت 20 الی 30 میلیون تومان قیمت هر متر  و پیش پرداخت 300 االی 500 میلیون تومانی آگهی میشوند دقیقا همان هایی هستند که موضوع اصلی بحث ما در این مطلب میباشند زیرا در واقع بزرگترین ایراد پیش فروش آپارتمان در مروارید شهر همین پروژه ها هستند که در ادامه به آن میپردازیم و کاملا شرح خواهیم داد که معایب مروارید شهر چیست .

    دسته دیگر مربوط به تعاونی های دولتی میباشند که مشارکت با شرکت های خصوصی انجام داده اند و شرایط خرید و فروش آنها بصورت امتیاز واریزی است و مورد دیگر نیز شخصی سازها هستند که شرایط پیش فروش آپارتمان با همه جا یکی است یعنی 40 الی 60 درصد مبلغ کل پرداخت میشود و مابقی در طی اقساط ، قیمت نیز قطعی است . حال که به انواع پیش فروش آپارتمان در مروارید شهر آشنا شدید باید به سراع قسمت اصلی یعنی تفاوت و اعتبار سنجی برویم .

    قیمت پروژه های پیش فروش آپارتمان در مروارید شهر

    اول از همه در این قسمت به بررسی آپارتمان های آماده میپردازیم و قیمت آپارتمان در برج های مروارید شهر تهران را در تاریخ آذر ماه سال 1402 برایتان شرح خواهیم داد :

    نوع ملک مساحت (مترمربع) سال ساخت تعداد اتاق خواب قیمت کل (تومان) قیمت هر متر (تومان) آدرس
    آپارتمان 120 1402 2 10,200,000,000 64,814,000 مروارید شهر
    آپارتمان 175 1402 3 9,200,000,000 52,571,000 مروارید شهر
    آپارتمان 127 1402 2 8,800,000,009 69,291,000 مروارید شهر
    ویلایی 206 1402 3 21,000,000,000 101,941,000 مروارید شهر
    آپارتمان 162 1402 3 10,500,000,000 64,814,000 شریف، تهران
    آپارتمان 130 1400 3 8,450,000,000 65,000,000 شریف، تهران

    حال که میانگین قیمت ها را مشاهده نمودید در ادامه به بررسی معرفی پروژه هایی میپردازیم که در مرحله خاک برداری هستند . این دسته از پروژه ها که بیشتر آنها در قطعه زمینی مشاعی در مروارید شهر معرفی شده اند همگی در وضعیتی قرار دارند که کاربری زمین مشخص نیست و به قول خودشان در حال تغییر کاربری است .

    فروش این دسته از پروژه ها بدینصورت است شکل کلاهبرداری در مروارید شهر نمیتوان به آن گفت اما میتوان اینطور تحلیل نمود که واقعیت را به خریدار نمیگویند و ماهیت پروژه برای شخصی که خرید از این دسته از پروژه ها انجام میدهد تا مدت ها بعد مشخص میشود .

    ماهیت تعاونی آن هم بصورت خصوصی این است که عده ای جمع میشوند تا یک پروژه ساختمانی را از ابتدا که خرید زمین است تا اخذ جواز ، تکمیل و تحویل واحد انجام دهند و از بین خود یک هیات مدیره و مدیرعامل نیز انتخاب مینمایند تا کار را مدیریت کند . در تعاونی های دولتی که شکل کار همین است اما تشکیل شده از اعضای سازمان و البته با اعتبار و پشتوانه همان ارگان دولتی که نمونه آن میتوانیم پروژه نظام مهندسی را مثال بزنیم .

    قیمت پروژه های پیش فروش آپارتمان در مروارید شهر 
    قیمت پروژه های پیش فروش آپارتمان در مروارید شهر

    اما در خصوصی ها مانند این است که یک شخص که میتواند همسایه شما باشد ، تراکتی در کوچه و خیابان نصب میکند و میگوید که پروژه ای در مروارید شهر با قیمت متری 20 میلیون و پیش پرداخت 400 میلیون میفروشد و چند عکس 3 بعدی نیز در کاتالوگش از برج ها و امکانات موجود است اما نه جوازی برای ساخت است نه پشتوانه ای اگر هم سابقه ای باشد یک پروژه عین همین در جای دیگر است مانند پروژه شاهان که زمین خود را در دریاچه چیتگر معرفی نموده و پروژه دیگری را در نقطه دیگر .

    اما در واقع این همسایه یا دوست شما در قالب تعاونی که خود تاسیس کرده و مدیرعامل و هیات مدیره اش را خودش مشخص نموده است از شما دعوت میکند که در یک چنین پروژه ای که میخواهد بسازد سرمایه گذاری کنید یعنی خودش هیچ چیزی ندارد نه پشتوانه نه سابقه ساخت ! امیدواریم منظور را واضح رسانده باشیم در ادامه بیشتر این موضوع را باز خواهیم نمود .

    خطرات پیش فروش آپارتمان در مروارید شهر چیست؟

    در قسمت بالا برایتان توضیح دادیم که چطور هر فردی میتواند تعاونی تاسیس کرده و پروژه معرفی کند حال شاید از خود میپرسید که اگر این فرد در شرایط پیش فروش آپارتمان در مروارید شهر و پروژه ای که معرفی نموده میگوید متری 20 الی 30 میلیون تومان واحد میسازد چه بدی دارد ؟ در واقع این را بدانید ایراد کار اینجا پیدا میشود که در تعاونی قیمت علی الحساب است یعنی هر چه هزینه شد باید پرداخت شود و این اقساطی که در جدول ها میبینید همگی تخمین زده شده است نه واقعی .

    به همین دلیل است که اگر قیمت هر متر آپارتمان در دریاچه چیتگر اگر پایه قیمت 130 میلیون تومان دارد در مروارید شهر رنج بین 65 تا 100 میلیون تومان است و اگر اینها میگویند با 20 الی 30 میلیون تومان آپارتمان تمام میشود در واقع دارند تخمین اشتباه میزنند اما بصورت عمدی برای اینکه خریدار تصور کند دارد قیمت پایین میخرد چون پروژه روی مرحله خاک است .

    اما اینگونه نیست به محض شروع عملیات ساخت هزینه های واقعی در قالب اقساط آن هم توسط همان فردی که بهتان گفتیم یعنی بدون نظارت و مبنایی که مشخص کند این اقساطی که میگرد واقعا خرج پروژه میشود و یا افزایش قیمت درست است یا خیر این میشود اعتماد به همان فردی که اول گفتیم خودش تعاونی زده و میخواهد بسازد .

    خطرات پیش فروش آپارتمان در مروارید شهر چیست؟
    خطرات پیش فروش آپارتمان در مروارید شهر چیست؟

    در کنار این دسته از افراد پروژه های دیگری نیز هستند که پشتوانه دارند و وضعیت آنها مشخص است ، چندین پروژه در حال اجرا داشته و یا چندین پروژه را به اتمام رسانده اند مانند پروژه میلان که سابقه ساخت دارد و پشتوانه آن مشخص است اما در سویی دیگر تعاونی هایی که نقش دلال را بازی میکنند و در عین اینکه پروژه اولی که معرفی نموده اند به سر انجام نرسانده اند اقدام به معرفی پروژه های دیگر میکنند و اگر سابقه شان را بخواهید نام 3 پروژه می آورند که همه در یک وضعیت بلاتکلیف هستند .

    به عنوان نمونه پروژه فرتاک که با پشتوانه یکی از املاک های منطقه 22 ، اقدام به راه اندازی سیستم امتیاز و واریزی نموده بصورتی که قیمت امتیاز در مرحله بتن ریزی به 700 میلیون تومان رسیده ، در واقع  700 میلیون تومان سود تعاونی است در حالیکه در این مرحله این پروژه حق امتیازی در حد 100 الی 200 میلیون تومان باید داشته باشد و این است که خریدار متوجه ماهیت پروژه نمیشود و نمیداند که چه چیزی خریداری نموده است .

    کدام پروژه پیش فروش آپارتمان در مروارید شهر بهتر است ؟

    اگر بخواهید از بین این پروژه ها انتخاب نمایید بدانید که در این بین گزینه هایی وجود دارند که سابقه ساخت واقعی دارند ، یعنی میتوانید روی آن حساب کنید که تعاونی یک سابقه اجرا و پشتوانه ای دارد و این سابقه آن نیست که خودشان میگویند ، باید عینی و بصورت مستند وجود داشته باشد زیرا در حال حاضر این دسته تعاونی ها سابقه سازی انجام میدهند و اگر هم دقیق شوید میبینید منظورشان این بوده که هیات مدیره شان قبلا در یک پروژه بزرگ کارمند بوده و حالا اسم همان پروژه را به عنوان رزومه و سابقه بیان میکنند در حالیکه سابقه تاسیس تعاونی شان به 2 یا 3 سال نمیرسد .

    کدام پروژه پیش فروش آپارتمان در مروارید شهر بهتر است ؟
    کدام پروژه پیش فروش آپارتمان در مروارید شهر بهتر است ؟

    به عنوان مثال سازنده پروژه زاگرس  چندین پروژه دیگر را در حال اجرا دارد که البته از نظر سرعت به دلیل اینکه همگی را با هم اجرا نموده کند است اما در نهایت مشخص است که این تعاونی اگر 4 پروژه دارد که در مراحل مختلف ساخت هستند اما پروژه هایی در مروارید شهر معرفی میشوند که کلا زمین است و خاک و اگر پروژه دیگری نیز داشته باشند آن هم همین است مانند پروژه سپکو 4 که در حال حاضر نمیدانیم 3 شماره قبلی را چه کرده که پروژه چهارم را معرفی نموده است !

    در نهایت توجه داشته باشید که اگر قصد خرید از این دسته پروژه ها دارید ، نیاز به مشاوره و راهنما دارید که میتوانید روی ما حساب کنید ، کارشناسان ما در تهران برج میتوانند اطلاعات دقیقی از تمامی پروژه های پیش فروش آپارتمان در مروارید شهر به شما بدهند و بر اساس میزان بودجه ای که دارید و توان پرداخت اقساط گزینه های متنوعی را همراه با اعتبار سنجی درست به شما معرفی کنند .

    جمع بندی نهایی

    اول از همه توجه کنید و به خاطر داشته باشید که یک قطعه زمین مشاعی 30 هزار متری در مروراید شهر موجود است که 40 پروژه در آن وجود دارد و فنس کشی شده است ، نام این 40 پروژه را نمیتوانیم تک تک بیاوریم اما محدوده شان مشخص است و توجه داشته باشید این قطعه زمین در حال حاضر در مرحله تغییر کاربری زمین است که 3 سال است البته در این مرحله شهردرای باقی مانده است . مشخص نیست که موفق میشود یا نمیشود اما اگر هم بشود مسئله دیگری دارد که پهنه زمین ش اجازه ساخت 8 طبقه مسکونی بیشتر نمیدهد .

    یعنی برج های 20 سا 30 طبقه ای که در تبلیغات این تعاونی ها میبینید هم ساخته نمیشود و اگر به شما گفته میشود که شرایط پیش فروش آپارتمان در مروارید شهر بدین گونه است خیر اشتباه است این قطعه زمین وضعیت این چنینی دارد و پروژه های دولتی و خصوصی دیگر به شکل دیگر در حال کار هستند . در نهایت برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید .

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه