جستجو کردن

نوشته های اخیر

مبلغ حق عضویت در تعاونی مسکن چگونه محاسبه میشود؟

  • تعاونی مسکن به منظور ساخت و ساز بصورت جمعی تاسیس میشود و اعضای آت کلیه هزینه های مربوط به ساخت را از ابتدا که تهیه زمین و تحویل آن است تا تکمیل و تحویل واحد انجام میدهند.

    در این بین برای برخی شوال است که مبلغ حق عضویت در تعاونی مسکن چگونه محاسبه میشود و به اصطلاح حق امتیاز چیست زیرا این مورد در منطقه 22 تهران به دفعات توسط تعاونی های خصوصی برای دریافت مبلغی بیشتر از عرف استفاده شده است. این مورد در تعاونی های دولتی وجود داشته و شکل گیری و بوجود آوردن آن از این دسته از تعاونی ها به دلیل ماهیت ساخت و ساز و عضویت در آن بوده است.

    مبلغ حق عضویت در تعاونی مسکن چگونه محاسبه میشود؟
    مبلغ حق عضویت در تعاونی مسکن چگونه محاسبه میشود؟

    البته اصطلاح حق امتیاز و حق عضویت در موارد دیگری که یک فرد دارای جایگاه ویژه ای برای دریافت یک کالا است نیز وجود دارد.در این مطلب میخواهیم به نحوه محاسبه حق عضویت و قیمت گذاری امتیاز در تعاونی مسکن بپردازیم تا اگر قصد ورود به پروژه های تعاونی ساز را دارید متوجه شوید که چه مبلغی را میتوانند از شما دریافت کنند و بابت چیست و چگونه محاسبه میشود.

    مبلغ حق عضویت در تعاونی مسکن

    در تعاونی های دولتی شکل عضو گیری از خود سازمان شروع میشود و بطور کلی به تشکیل تعاونی مسکن به منظور تامین خانه برای کارکنان همان سازمان است که با پشتیبانی نهاد انجام میشود.اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد ماهیت این دسته از تعاونی ها دارید پیشنهاد میکنیم که مطلب شرکت تعاونی مسکن چیست را بررسی نمایید.

    در ادامه مطلب هنگامی که عضو گیری تعاونی با شرایط پرداخت اولیه و اقساط انجام میشود که به آن پذیره نویسی گفته میشود، ظرفیت تکمیل میشود و این ظرفیت بنا بر پروژه ای که تعریف میشود متفاوت است و ممکن است از چند صد و چند هزار عضو داشته باشد.

    در نهایت بعد از تکمیل عضویت، شخص غضو اگر بخواهد جایگاه خود را به شخص دیگری بدهد در قبال آن حق امتیاز پرداخت میکند که در منطقه 22 به آن حق امتیاز تعاونی مسکن گفته میشود.

    بنا بر پیشرفت پروژه و شرایطی که در آن قرار دارد این مبلغ متفاوت است، ممکن است پروژه بصورت تسویه شده باشد یعنی عضو اولیه مبلغ کامل دریافت یک واحد را تسویه نموده باشد در این حالت حق عضویت را بر اساس مبلغ یک آپارتمان کامل حساب میکند.

    مبلغ حق عضویت در تعاونی مسکن
    مبلغ حق عضویت در تعاونی مسکن

    به عنوان مثال اگر قیمت هر متر آپارتمان در دریاچه چیتگر که آماده تحویل باشد متری 90 میلیون تومان باشد، بنا به مرحله ای که پروژه در آن قرار دارد میتواند از 28 الی 75 میلیون تومان قیمت گذاری شود. این اختلاف قیمت بر اساس زمان تحویل پروژه است کما اینکه در حال حاضر 28 میلیون تومان برای پروژه ای است که در مرحله اولیه است و زمان تحویل واقعی آن 6 الی 7 سال آینده ست و 75 میلیون برای پروژه ای است که سال دیگر تحویل میشود.

    در نهایت نحوه قیمت گذاری به ماهیت پروژه نیز بستگی دارد و اگر پروژه اقساطی باشد این مبلغ کمتر است که برای خرید سهام پروژه چیتگر ارتش باید ماهیت پروژه شود و سپس قیمت گذاری انجام شود که در واقع تابع بازار است اما مردم به دلیل اینکه با این دسته از پروژه ها کمتر آشنایی دارند یکی از مهمترین دلایل ارزان بودن سهام آنها نسبت به واحدهای آماده است.

    دریافت مبلغ حق عضویت در تعاونی های مسکن خصوصی

    حال که با مبلغ حق عضویت آشنا شده اید در این بین تعدادی از تعاونی های مسکن خصوصی نیز اقدام به دریافت این حق عضویت تحت عناوین مختلف مینمایند. توجه داشته باشید مواردی که گفتیم مربوط به خرید جایگاه یک شخص بوده است اما در حال حاضر بسیاری از پروژه های مروارید شهر که در مرحله اولیه هستند حق امتیاز های عجیبی از 200 الی 400 میلیون تومان دریافت مینمایند که این مبالغ قاعدتا باید برای خرید از عضو اولیه آن هم درصورتی که پروژه معتبر باشد پرداخت شود نه پروژه هایی که فاقد جواز ساخت، سابقه و پشتوانه مالی هستند.

    یکی از دلایلی که این دسته از تعاونی ها خود را وابسته به دولت اعلام میدارند همین است که در واقع کپی کار آنها را انجام میدهند اما در واقعیت ماهیت آنها کاملا متفاوت است ولیکن برای دریافت مبلغی مانند حق عضویت مانند تعاونی های دولتی عمل مینمایند.

    در واقع خودشان فروشنده هستند و حق امتیاز نیز دریافت میکنند جدا از اینکه پروژه های بدون پشتوانه ای تعریف نموده اند که تنها بر روی عکس های 3 بعدی وجود دارد و زمین آن نه جواز ساخت دارد و نه کاربری مسکونی.

    دریافت مبلغ حق عضویت در تعاونی های مسکن خصوصی 
    دریافت مبلغ حق عضویت در تعاونی های مسکن خصوصی

    البته در این بین نیز خریدار مقصر است زیرا در حالکیه ارزانترین آپارتمان در چیتگر متری 50 میلیون تومان است این دسته از تعاونی ها آگهی هایی با قیمت 20 الی 30 میلیون تومان در سایتهای آگهی منتشر مینمایند که خریدار را به طمع بی اندازند.

    جالبتر این است که این پروژه ها که در محدوده مروارید شهر و در یک قطعه زمین مشاعی قرار گرفته شده اند بیش از 40 پروژه میباشند که با اسامی و عناوین جدید ماهانه معرفی میشوند که آخرین شان پروژه الماس همت است که زمین آن در کاربری مسکونی دارد و نه جواز ساخت و شاید تا چند سال دیگر نیز در همین وضعیت باقی بماند.

    حق امتیاز در تعاونی مسکن چگونه محاسبه میشود

    اول از همه بدانید که در پروژه های دولتی، زمان فاکتور بسیار مهمی است زیرا این دسته از پروژه ها برای تامین مسکن کارکنان ساخته میشود و نه به هدف ساختمان سازی برای عموم مردم.

    به همین دلیل است که این دسته از پروژه ها از زمانی که تعریف میشوند و تا زمانی که تعیین زمین و کارفرما در آن انجام میشود و تا انتها ممکن است 10 سال نیز طول بکشند و این یک واقعیت است.

    زمان تحویل پروژه های چیتگر نقش اصلی در قیمت گذاری این پروژه ها دارد بصورتی که در هنگام انجام هر مرحله و ورود به مرحله بعد قیمت آن افزایش میابد و هر چه زمان تحویل زودتر باشد، قیمت آن نیز نزدیک تر به قیمت روز بازار و واحد آماده میشود.

    حق امتیاز در تعاونی مسکن چگونه محاسبه میشود
    حق امتیاز در تعاونی مسکن چگونه محاسبه میشود

    پس در نظر داشته باشید که حق امتیاز در تعاونی مسکن اول از همه بر اساس زمان تحویل است و در مرحله بعدی مقایسه با موقعیت مکانی و امکاناتی که در پروژه های آماده تحویل در همان محدوده وجود دارد عامل اصلی قیمت گذاری است.

    این روند قیمت گذاری برای حق امتیاز تا جایی انجام میشود که حق امتیاز تبدیل به قیمت هر متر میشود و در نهایت بدین شکل محاسبه میشود. همچنین در نظر داشته باشید برای پروژه هایی که بصورت اقساطی میباشند قیمت حق امتیاز بر اساس قیمت باقی مانده اقساط نیز محاسبه میشود و هر چه اقساط بیشتری باقی مانده باشد قیمت کمتر است در نهایت برای اینکه متوجه شوید عرف پرداخت در پیش خرید آپارتمان چگونه است میتوانید به مطلب مروبط به آن مراجعه فرمایید.

    استعلام پیش از پرداخت مبلغ حق عضویت در تعاونی مسکن

    در نهایت پس از اینکه از نحوه قیمت گذاری و ماهیت پروژه با خبر شده اید باید بدانید که آیا این حق امتیاز دارای بدهی اقساطی و یا وام است یا خیر به همین دلیل باید اول از همه بدانید که مبلغ حق عضویتی که بابت جایگزینی با فرد فروشنده در تعاونی مسکن میخواهید پرداخت کنید معتبر است و آن شخص جایگاهش درست و بدون مشکل است و سلب امتیاز نشده باشد.

    همچنین برای اینکه از لیست آخرین مهلت ثبت نام پروژه چیتگر که در حال انجام است میخواهید با خبر شوید حتما مطلب مربوطه را دنبال نمایید زیرا پروژه های تعاونی ساز در هنگام پذیره نویسی فاقد حق امیتاز میباشند و پس از تکمیل ظرفیت است که میبایست حق عضویت برای جایگزینی با فردی که قبلا خریداری نموده است پرداخت نمایید.

    همچنین در نظر داشته باشید که میتوانید اخبار و اطلاعات کلیه پروژه های ساختمانی در حال اجرا در منطقه 22 را در قسمت منو بالای سایت و لیست پروژه ها مشاهده فرمایید و اطلاعات کاملی برای هر یک دریافت نمایید و همچنین برای نحوه اطلاع از مبلغ حق عضویت (حق امتیاز) تعاونی های مسکن در منطقه 22 و اطلاع از آخرین قیمت ها با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نمایید.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه