جستجو کردن

نوشته های اخیر

تفاوت قیمت پیش خرید آپارتمان و محاسبه سود

  • اگر به دنبال این هستید که بدانید تفاوت قیمت پیش خرید آپارتمان با ملک آماده چقدر است و سود این نوع خرید را محاسبه کنید در این مطلب ما به معرفی و مقایسه انواع پیش خرید آپارتمان میپردازیم که شامل پروژه هایی در مقاطع مختلف از ابتدا که گودبرداری است تا پروژه های نزدیک به تحویل را در شهر تهران مقایسه خواهیم نمود.

    در نظر داشته باشید که این مطلب صورت جامع تهیه شده است و بخش هایی از آن که نیاز به جزئیات بیشتری دارد را به مطالب دیگر ارجاع خواهیم داد زیرا بررسی پروژه های پیش خرید در تهران بسیار گسترده است و شامل پروژه های شخصی، تعاونی ساز، دولتی و شرکتی است که هر کدام شرایط خاص خود و تفاوت قیمت در پیش خرید آپارتمان دارند.

    تفاوت قیمت پیش خرید آپارتمان و محاسبه سود
    تفاوت قیمت پیش خرید آپارتمان و محاسبه سود

    در حال حاضر یک معزل بزرگ در پیش خرید وجود دارد و آن اطمینان است و برند سازانی که اقدام به ساخت و ساز مینمایند قیمت های خود را از دست بالای منطقه حتی 20 درصد بالاتر میگذارند و این یک ایرادی است که ممکن است حتی پیش خرید برایتان سودی نداشته باشد به همین دلیل است که تمامی موارد قابل پیش خرید در این مطلب بررسی خواهد شد.

    تفاوت قیمت پیش خرید آپارتمان

    بهتر است بدانید که برای سازنده بهتر است پیش فروش نکند و زمانی که اقدام به این کار میکند حتما نیاز به تامین سرمایه دارد. اما در حال حاضر این روش شیوه کار عده ای شده است یعنی مبنای کار را بر خرید قسطی آپارتمان توسط خریدار میگذارند زیرا میدانند عده ای ممکن است به دنبال چنین شرایطی برای خرید باشند و توان پرداخت یکجا را نداشته باشند.

    به همین دلیل است که عده ای برند ساز، قیمت های خود را حتی 20 درصد بالاتر از قیمت دست بالای منطقه میگذارند در حالیکه کیفیت ساخت آنها چندان جالب نیست به عنوان نمونه میتوانید پروژه های رحیم قربانی را بررسی نمایید که شاید در طول سال بیش از 2 هزار واحد در حال ساخت دارد و اتفاقا ار نظر برند و اعتبار بسیار خوب است اما کیفیت ساخت متوسط و قیمت بسیار بالا است که جزئیات بیشتر را میتوانید در پیش فروش برج های شخصی منطقه ۲۲ به همراه دیگر پروژه های شخصی ساز بررسی نمایید.

    در نهایت این موضوع بستگی به این دارد که آینده اقتصادی کشور را چگونه پیش بینی مینمایید زیرا اگر قرار باشد در دوران رکود باشیم تفاوت قیمت پیش خرید آپارتمان با قیمت قطعی ممکن است چندان نشود و تنها مزیت پرداخت اقساطی فراهم باشد و یا پرداخت مبلغ اولیه کمتر از عرف پرداخت در پیش خرید آپارتمان باشد و مبلغ کمتری دریافت شود.

    تفاوت قیمت پیش خرید آپارتمان
    تفاوت قیمت پیش خرید آپارتمان

    اگر تصور میکنید که ممکن است تورم داشته باشید باز هم بدانید سازنده ها به محض ایجاد تلاطم در بازار قیمت ها را بالا میبرند و آنها حواس شان بیشتر از شما به این است که ضرر نکنند و مال شان را ارزان نفروشند. واقعیت این است که مانند افرادی که یک کالا را بصورت چکی گرانتر میفروشند ممکن است سازنده از این شیوه استفاده نمایدبصورتی که در حال حاضر قیمت زمین 300 متری در شهرک گلستان در حدود 58 میلیارد تومان است و جواز 3 طبقه با تراکم ساخت 60 درصد میدهد که میشود به عبارتی 3 طبقه 2 واحدی با متراژ 85 الی 90 متر که در مجموع میشود 540 متر مفید مسکونی حال با محاسبه هزینه های ساخت و قیمت فروش متوجه خواهید شد که اگر شرایط بصورت پیش خرید انجام شود میتوان حتی تا 30 درصد بالاتر از قیمت فروحت.

    مقایسه قیمت پیش خرید آپارتمان با ملک آماده

    در ادامه این مطلب به تاریخ بهمن ماه سال 1402 میخواهیم مقایسه ای بروز در قیمت آپارتمان هایی که بصورت پیش فروش وجود دارند با آپارتمان های آماده انجام داده و پروژه های متفاوتی را بررسی نماییم. توجه داشته باشید که عمده فعالیت پروژه های پیش فروش در منطقه 22 تهران است و به این دلیل است که پروژه های منطقه 22 تعداد و شرایط متفاوتی برای پیش خرید ارائه میدهند و در این قسمت مثال ما نیز برای پروژه های این منطقه است.

    در حال حاضر قیمت و شرایط پرداخت پروژه های در حال ساخت را برای مقایسه قیمت پیش خرید آپارتمان میتوانید مشاهده نمایید:

    نام پروژه مکان مرحله ساخت زمان تحویل قیمت پایه متری (میلیون ریال) شرایط پرداخت
    پروژه تریتیوم بلوار هوانیروز اسکلت 3 سال 85 پیش پرداخت 30 درصد
    پروژه رونیکا پالاس جنب اتوبان آزادگان اسکلت و دیوار چینی 2 سال 100 شرایط پرداخت 60 درصد
    پروژه تندیس اقاقیا بلوار کاج پایان دیوار چینی 2 سال 130 پیش پرداخت 30 الی 40 درصد

    در این 3 پروژه ای که مثال زده ایم به غیر از پروژه تریتیوم که سابقه تحویل 3 پروژه را دارد 2 سازنده دیگر برند هستند و همانطور که مشاهده میفرمایید اختلاف قیمت نیز وجود دارد.

    حال اگر بخواهیم قیمت ها را با ملک آماده مقایسه نماییم قیمت برج های اطراف دریاچه چیتگر برای برج هایی که دید به سمت دریاچه داشته و متریال بالایی در آن استفاده شده است از پایه قیمت 120میلیون تومان شروع میشود که طبق اطلاعات جدول پروژه رونیکا پالاس که برای رحیم قربانی است قیمت فوق العاده بالایی دارد زیرا موقعیت در جنب اتوبان آزادگان است و متریال متوسط است و البته مبلغ پرداخت اولیه نیز بالاتر است.

    مقایسه قیمت پیش خرید آپارتمان با ملک آماده
    مقایسه قیمت پیش خرید آپارتمان با ملک آماده

    قیمت برج هایی که در حال حاضر در شهرک گلستان ساخته میشوتد که شامل محله های مختلف نظیر اطراف میدان دریاچه و کوهک هستند در حدود 75 الی 100 میلیون تومان میباشند که میتوانید قیمت آنها را در قیمت آپارتمان در شهرک گلستان بررسی نمایید.

    توجه داشته باشید بروزرسانی این بحش در بهمن ماه سال 1402 میباشد و برای کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید . حال در ادامه بررسی به تفاوت قیمت با پروژه های تعاونی ساز میردازیم.

    تفاوت قیمت پیش خرید آپارتمان با پروژه های تعاونی ساز

    تعاونی ساز بودن پروژه به معنی ساخت بصورت جمعی است که در اینجا سود سازنده وجود ندارد، یعنی هر چه هزینه شود باید توسط اعضا پرداخت شود و معمولا تعاونی ها نیز شکل گرفته از ارگانهای دولتی میباشند که هدف آنها تامین مسکن کارکنان است.

    این دسته از پروژه ها قیمت مناسبی دارند و دارای اعتبار بالایی نیز میباشد اما زمان تحویل پروژه های چیتگر کمی طولانی است و علت آن نیز این است که برای ساخت و ساز و کسب سود برای عموم مردم انجام نمیشود بلکه یک نوع ساخت سازمانی است.

    این دسته از پروژه ها بر اساس میزان پیشرفت و زمان تحویل قیمت گذاری میشوند زیرا از زمان تعریف اولیه در تعاونی تا زمانی که ساخته شوند مراحل متفاوتی را طی مینمایند که در طی پیشرفت در هر مرحله قیمت افزایش میابد. قیمت روز امتیاز پروژه چیتگر ارتش در حال حاضر برای برج هایی که در مرخله 40 الی 60 درصد پیشرفت فیزیکی میباشند متری 33 الی 45 میلیون تومان بر اساس میزان پیشرفت پروژه و زمان تحویل است و این قیمت قطعی است و تمام شده. میانگین قیمت در محدوده شهرک چیتگر که محل ساخت این دسته از پروژه های است متری 75 الی 85 میلیون تومان است و همانطور که مشاهده میفرمایید تفاوت قیمت پیش خرید آپارتمان در حدود 50 درصد میباشد.

    تفاوت قیمت پیش خرید آپارتمان با پروژه های تعاونی ساز
    تفاوت قیمت پیش خرید آپارتمان با پروژه های تعاونی ساز

    هر چه پروژه در مراحل اولیه باشد مبلغ اولیه پایینتر و اقساط طولانی تر است و این دسته از پروژه ها نیز به گونه ای تعریف شده اند که میتوان با پرداخت مبلغ اولیه شروع از 500 میلیون الی 2 و نیم میلیارد بنا بر مرحله ای که در آن پروژه قرار دارد، ادامه مبلغ را بصورت اقساطی پرداخت نمود. در واقع شرایط خرید آپارتمان با 500 میلیون تومان در تهران نیز در این پروژه ها فراهم است که گزینه های قابل خرید در صفحه مربوطه معرفی شده است.

    یکی از مواردی که باید در نظر داشته باشید این است که پروژه ها را در مراحل اولیه ثبت نام پیدا نموده و در آن ثبت نام نمایید و ضمن پیگیری اخبار ساخت و پیشرفت پروژه بدانید که پیش از هر مرحله عمرانی میتواند قیمت ها بالا روند به همین دلیل پیشنهاد ما این است که آخرین اخبار پروژه های ارتش در چیتگر را دنبال نمایید تا بدانید که چه زمانی وقت خرید است و یا چه پروژه جدیدی معرفی شده است.

    جمع بندی

    در نهایت این را بدانید که تفاوت قیمت پیش خرید آپارتمان در صورتی که پروژه مناسبی را انتخاب نمایید میتواند بسیار زیاد باشد به شرطی که بدانید ماهیت این نوع خرید چیست و چگونه انجام میشود و همچنین میتوانید جدید ترین پروژه های معرفی شده توسط تعاونی های دولتی را از بخش آخرین مهلت ثبت نام پروژه چیتگر دنبال نموده تا در بهترین فرصت اقدام به سرمایه گذاری نمایید .

    همچنین میتوانید در قسمت بالای سایت در منو بخش لیست پروژه ها، پروژه هایی که میتوایند پیش خرید در آن انجام دهید را مشاهده نموده و تفاوت قیمت ها را با ملک آماده مقایسه نمایید.

    همچنین میتوانید نسبت به سرمایه اولیه، توان پرداخت اقساط و مدت زمانی که مد نظر دارید تا پروژه را تحویل بگیرید با کارشناسان ما در تهران برج تماس گرفته و شرایط خود را اعلام نمایید تا در نهایت پروژه ای که مناسب برای شما است به شما معرفی شود.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه