جستجو کردن

نوشته های اخیر

محله های خوب تهران با قیمت مناسب کدامند ؟

  • تهران دارای 22 منطقه شهرداری می باشد که هر کدام از این مناطق دارای محله های متفاوتی می باشند که شرایط زندگی و ویژگی های محیطی در هر کدام متفاوت است و به طبع هر چقدر مبلغ بیشتری برای خرید خانه داشته باشید گزینه های شما بیشتر و دست شما باز تر است.

    محله های خوب تهران
    محله های خوب تهران

    اما در این بین حتما محله هایی یافت می شوند که نسبت به دیگر مناطق در موقعیت بهتری از نظر قیمت و شرایط زندگی می باشند که در این مطلب قصد ما بررسی و معرفی این مناطق است تا برایتان روشن شود که محله های خوب تهران با قیمت مناسب کدامند و چه عاملی باعث مناسب بودن قیمت این مناطق نسبت به دیگر نقاط می شوند.

    محله های خوب تهران

    ما در مطلبی جداگانه، از نظر هنجارهای اجتماعی مناطق تهران را بر اساس آمارهایی که موجود بود از نظر امن ترین منطقه تهران و نا امن ترین آن رتبه بندی نموده ایم که می توانید برای بررسی و مشاهده به مطلب مربوطه مراجعه نمایید ولی به طور خلاصه اشاره می نماییم که منطقه 11 بیشترین آمار را از ناهنجاریهای اجتماعی مانند سرقت، زورگیری، افراد معتاد و دیگر موارد را دارا است و از سوی دیگر منطقه 1 پایین ترین آمار را دارد.

    خوب قطعا برایتان روشن شده است که هر چه بیشتر پول خرج کنید در محله بهتری می توانید زندگی نمایید اما این نکته را بدانید که زندگی در بالای شهر تهران نشانگر بیشتر بودن فرهنگ نیست و به عقیده نویسنده این مطلب، فرهنگ مناطق قدیمی و اصیل تهران بسیار بیشتر از مناطق بالای شهر است مگر در برخی خیابان و محله های خاص منطقه 1 که بافت افراد آن قدیمی است.

    محله های خوب با قیمت مناسب
    محله های خوب با قیمت مناسب

    باید در نظر داشته باشید که شکل گیری هسته اولیه تهران از اطراف بازار تهران بوده است و سپس جمعیت به سمت شرق کشیده شده است یعنی بافت مرکز به سمت شرق تهران بسیار قدیمی تر و اصیل تر نسبت به غرب تهران است و همزمان با کوچ افراد از شهرهای دیگر به تهران، در نقاط جدید که به سمت غرب ساخته شده است ساکن شده اند که آخرین منطقه در غربی ترین قسمت تهران منطقه 22 است که اطراف دریاچه چیتگر از بهترین محله های منطقه 22 به شمار می آید.

    همچنین اگر بخواهیم بافت قدیمی بالای شهر تهران را معرفی نماییم، نیاوران، دزاشیب و تجریش جزو بافت قدیمی و اولیه بالای شهر تهران هستند.

    محله های خوب تهران با قیمت مناسب

    اول از همه بهتر است بدانید که در پایتخت یک کشور، تعریف خوب با قیمت مناسب با یکدیگر فاصله زیادی دارد، اگر یک منطقه خوب است قطعا قدیمی تر است و بافت محلی آن شکل گرفته شده است. البته تعریف خوب نیز در اینجا باید مشخص شود که در تهران برند بودن اولین تعریف از خوب بودن در میان مردم است.

    چرا این حرف را می زنیم؟ چون محله جردن بالای شهر و از نقاط خوب تهران و برند به شمار می آید اما اگر توانستید در ساعت بین 8 صبح الی 6 بعد از ظهر که ساعات اداری است در تمامی خیابان های آن یک جای پارک پیدا کنید آن روز، روز شانس شماست و به عقیده ما مناسب زندگی نیست. مثال دیگری بزنیم ؟ در محدوده ولنجک که پای کوه است در فصل زمستان به دلیل پدیده وارونگی هوا که ذرات آلودگی به دلیل گرمتر بودن، بالای هوای سرد که در شمال شهر است قرار میگیرند، آلودگی هوا به حدی است که مه تشکیل می شود و در زمستان بد ترین هوا در این نقطه است بر خلاف تابستان که به دلیل همین پدیده بهترین هوا را دارد.

    پس اگر بخواهید خوب را به برند بودن تعریف نمایید که گزینه های شما گران قیمت و شاید در عمل با کیفیت پایین تری نسبت به پولی که پرداخت می کنید باشند.

    محله های تهران با قیمت خوب
    محله های تهران با قیمت خوب

    حال که توضیحات لازم را ارائه دادیم، در مورد شکل گیری محله های تهران باید بگوییم که نقاطی مانند سعادت آباد در 35 سال گذشته در شرایطی برابر نسبت به تهرانپارس در شرق تهران، از شهرسازی و آبادانی بسیار بسیار کمتری برخوردار بوده اند و در یک سطح قیمت اما امروز آباد و برند شده است و قیمت آن قابل مقایسه نیست و علت آن همان موضوعی است که اشاره کردیم، مناطق جدید در زمان احداث بهترین محله های تهران با قیمت مناسب هستند و بهترین سرمایه گذاری در حال حاضر برای افرادی که با نگاهی فرصت طلبانه آینده یک منطقه را در نظر میگیرند می باشد.

    قیمت کدام محله تهران مناسب تر است؟

    منطقه 22 تهران آخرین محدوده در حال ساخت در غرب تهران است و در آخرین محله آن یعنی مروارید شهر، استان البرز شروع می شود که در واقع می توان این نقطه را پایان ساخت و ساز تهران از سمت غرب دانست در حالی که سالهاست در شرق این نقطه به پایان رسیده است.

    وجود تعاونی های دولتی به همراه شرکت های عمرانی و شخصی ساز ها در این منطقه شرایط خرید خانه به صورت پیش فروش در تهران را فراهم نموده است و به دلیل وجود پروژه های زیاد در حال ساخت، قیمت عرضه و فروش واحدها رقابتی است که همین موضوع باعث شده است که آپارتمان های چیتگر نسبت به دیگر نقاط تهران بر اساس ویژگی و امکاناتی که ارائه می دهند دارای قیمت مناسب تری باشند.

    قیمت کدام محله تهران مناسب تر است؟
    قیمت کدام محله تهران مناسب تر است؟

    به عنوان مثال، در محله های اطراف دریاچه چیتگر که در واقع برند ترین نقطه منطقه 22 به شمار می آیند، قیمت آپارتمان 60 متری در نزدیکی دریاچه در طبقات میانی و رو به دریاچه 5 الی 6 میلیارد تومان قیمت دارد که متری 90 الی 100 میلیون تومان می شود در حالیکه اگر بخواهید با این مبلغ در نقطه دیگری از تهران خرید نمایید، می بایست در محله های میانی رو به جنوب تهران آپارتمانی حداقل 7 الی 8 ساله خریداری نمایید.

    همچنین اگر محدوده را از کنار دریاچه چیتگر دورتر کنید و به نقاط دیگری ببرید که دارای این ویژگی نباشند و در منطقه 22 تهران واقع شده اند گزینه های زیادی برای خرید آپارتمان تا 5 میلیارد تومان وجود دارد که در نقاط دیگر تهران محدود به خانه های قدیمی در محله های جنوبی شهر تهران است.

    زندگی در یک برج نوساز با امکانات روز به همراه دید به دریاچه و زندگی در یک منطقه تازه ساز و لوکس تفاوت زیادی از نظر کیفیت زندگی در یک محله شلوغ با بافت قدیمی دارد.

    سرمایه گذاری در محله های نوساز

    از ابتدای انقلاب تا کنون که افزایش قیمت مسکن شیب صعودی داشته است، سرمایه گذاری در مسکن یک گزینه جذاب و پرسود بوده است. همانطور که ممکن است شما در شمال کشور، یک زمین را به قصد آبادانی و رشد بیشتر قیمت خریداری کنید و آن را کنار بگذارید در تهران نیز مناطق نوساز بهترین فرصت برای سرمایه گذاری در نزدیکی شماست.

    در مورد اینکه پیش خرید آپارتمان به صرفه است یا خیر قطعا با توجه به پیشینه قیمت مسکن باید گفت که صرفه زیادی دارد و سود آن در زمانی بیشتر می شود که پیش بینی شما از روند حرکت افزایش نرخ ارز به گونه ای باشد که افزایش قیمت را پیش بینی نمایید.

    سرمایه گذاری در محله های نوساز تهران
    سرمایه گذاری در محله های نوساز تهران

    در این حالت اگر شما بتوانید یک بالانس مناسب از میان خرید مسکن و طلا داشته باشید در زمانی که قیمت ارز جلو می افتد می توانید بر روی مسکن سرمایه گذاری نمایید زیرا حرکت قیمت مسکن کند است و زمان برای سرمایه گذاری شما فراهم می کند.

    در مورد اینکه خرید مسکن بهتر است یا طلا مطلبی جداگانه و مفصل نگارش نموده ایم که در بازه های متفاوت این موضوع بررسی شده است و نتیجه بر این شده است که ترکیب هر 2 و تبدیل هر کدام به دیگری در بازه های زمانی خاص می تواند پرسود ترین سرمایه گذاری باشد اگر در کنار آن بهترین محله تهران با قیمت مناسب را نیز هدف قرار داده باشد تا سود مضاعفی از رشد قیمت منطقه به دست بیاورید.

    جمع بندی

    هدف ما از نگارش این مطلب آگاهی دادن به شما بوده که بدانید در چه شرایطی می تواند قیمت یک محله در تهران مناسب باشد و واقعیت این است که نقاط جدید و در حال ساخت هستند که دارای قیمت مناسبی در امروز هستند و در آینده نزدیک با توجه به رشد سریع جمعیت در تهران و کمبود مسکن، سریعا آباد شده و در نهایت تبدیل به یک برند می شوند که این روال برای تمامی نقاط تهران افتاده است.

    در حال حاضر محله های خوب تهران با قیمت مناسب را می توان در منطقه 22 جستجو کرد که هر چه به سمت غرب بروید شرایط خرید با قیمت مناسب تر فراهم می شود اما در نهایت آبادانی آن زمان بیشتری می برد و واقعیت این است که افرادی که 7 سال گذشته در دریاچه سرمایه گذاری نموده اند امروز برج هایشان جزو برند های منطقه به شمار می آید.

    شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون پروژه های در حال ساخت و آماده به تحویل در این منطقه با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه