جستجو کردن

نوشته های اخیر

بهترین نوع سرمایه گذاری در حال حاضر چیست؟ (فروردین 1403)

  • این مطلب در 16 فروردین ماه سال 1403 نوشته شده است و بر اساس آخرین رویدادهایی که در حوزه اقتصادی و سیاسی رخ داده است تحلیلی مبنی بر اینکه بهترین نوع سرمایه گذاری در حال حاضر چیست انجام می دهیم. ممکن است نوشتن این مطلب از دید هر فردی که در حوزه متفاوتی فعالیت می کند متفاوت باشد و حوزه ای که در آن فعال است را به عنوان بهترین نوع سرمایه گذاری اعلام کند ولیکن ما در این مطلب سعی در نگاهی بی طرف با توجه به حوزه کاری که داریم (املاک شهر تهران) خواهیم داشت و وقایعی که تا کنون پیش آمده است را بررسی خواهیم کرد.

    بهترین نوع سرمایه گذاری در حال حاضر چیست؟
    بهترین نوع سرمایه گذاری در حال حاضر چیست؟

    آخرین اتفاقاتی که افتاده است حمله سفارت ایران در سوریه است و همچنین قیمت دلار و طلا پیش از عید نزدیک به 60 هزار تومان شده است و امروز 64 هزار تومان است و به نظر می رسد به دلیل وجود تنش ها بالاتر نیز خواهد رفت. حال در ادامه به بررسی بهترین گزینه برای سرمایه گذاری در حال حاضر می پردازیم.

    بهترین سرمایه گذاری در حال حاضر

    اول از همه باید در نظر داشته باشید که اگر بخواهیم مواردی نظیر طلا، ارز، مسکن و خودرو را در نظر داشته باشیم در شرایط بحرانی تنها طلا و ارز است که به کار شما می آید، منظور از شرایط بحرانی این است که خطر وقوع جنگ وجود داشته باشد و یا نا آرامی در شهر و یا کشور ایجاد شود که البته تا کنون چنین موردی نداشته ایم و درست است که تنش های نظامی وجود داشته است اما هیچگاه منجر به ایجاد ناامنی زندگی در شهر های کشور نشده است.

    اما توجه داشته باشید که وجود سایه آن بر کشور، تاثیر خود را می گذارد، با اینکه قیمت نرخ ارز افزایش داشته است اما هنوز قیمت املاک بالا نرفته است زیرا سال گذشته در رکود بوده است و مردم نیز زمانی به سوی تبدیل دارایی های خود به سمت مسکن می آیند که حس امنیت داشته باشند که البته این موضوع معمولا زمانی انجام می شود که چند هفته از تنش ها بگذرد و مردم متوجه شوند که هیچ اتفاقی نیفتاده است اما سرمایه آنها بی ارزش شده و کاری انجام نداده اند.

    بهترین سرمایه گذاری در حال حاضر 
    بهترین سرمایه گذاری در حال حاضر

    ولی حال برای پاسخ به اینکه خرید مسکن بهتر است یا طلا باید بدانید که در زمان درست باید اقدام به خرید هر کدام نمایید و این یک برنامه طولانی مدت است یعنی شما در سال گذشته در رکود باید اقدام به خرید طلا می نمودید و در حال حاضر که قیمت ها افزایش بسیاری داشته است پیش از شروع موج مسکن که معمولا کند تر است اقدام به خرید مسکن نمایید.

    به عنوان مثال اگر در اواسط سال گذشته طلا خریداری می نمودید، تا به امروز نزدیک به 60 درصد سود کرده اید و در حال حاضر قیمت مسکن تفاوت چندانی نکرده است و می توانید به آن ورود کنید و در طی مدت زمان 5 الی 6 ماهه نزدیک به همین رقم در مسکن سود کنید به شرطی که قیمت ارز در همین نقطه بماند و بیشتر نشود اما اگر هم بشود تا پیش از شروع حرکت قیمت مسکن باید وارد آن شوید.

    سرمایه گذاری موفق در سال گذشته چه بوده ؟

    این نکته را در نظر داشته باشید که هر گاه جهت حرکت عموم مردم به سمت خرید یک کالا می رود، باید در مورد ورود به آن تأمل کنید و هرگاه بازار آرام می شود، نباید مانند عموم مردم با خیال راحت سرمایه خود را در بانک سپرده کنید و یا نگرانی بابت افزایش قیمت نداشته باشید زیرا تجربه نشان داده است که خطر افزایش قیمت ها همیشه در کشور وجود داشته و تنها مقاطعی آرام می شود.

    در سال گذشته و ابتدای امسال بهترین گزینه، سرمایه گذاری در پیش خرید مسکن بوده و گزینه های پیش فروش آپارتمان با توجه به رکودی که در سال گذشته داشتیم با شرایط بسیار مناسبی توسط سازنده ها با قیمت قطعی انجام شده است. یعنی شما می توانستید هم با قیمت مناسب قرارداد ببندید و هم سرمایه خود را تا 2 سال بعد از کاهش ارزش بیمه کرده اید و هر چه گران شود قرارداد شما قطعی و بدون تغییر است.

    در این بین اگر مبلغی که در اختیار داشته اید اگر به حدی بوده است که باز هم پول اضافه در اختیار داشتید، تبدیل آن به طلا برای شما بهترین گزینه بوده یعنی به فرض مثال اگر شما 10 میلیارد تومان در اختیار داشته اید، سال گذشته با شرایط 30 درصد پیش پرداخت نیز پیش فروش انجام شده است یعنی شما می توانستید یک آپارتمان 100 متری با قیمت 150 میلیون تومان را با 5 میلیارد تومان پیش خرید کرده و 5 میلیارد دیگر خود را تبدیل به طلا نموده که برای پرداخت اقساط استفاده نمایید.

    سرمایه گذاری موفق در سال گذشته چه بوده ؟
    سرمایه گذاری موفق در سال گذشته چه بوده ؟

    اگر این کار شما در مهر و آبان سال گذشته انجام شده بود امروز سرمایه طلا شما 7،5 میلیارد تومان بوده و قیمت آپارتمانی که 150 میلیون تومان پیش خرید کرده اید نیز نزدیک به 160 الی 170 میلیون تومان شده است که البته به زودی حرکت خواهد کرد و بیشتر خواهد شد.

    در این بین اگر اقدام به خرید آپارتمان در تهران تا 5 میلیارد تومان نموده بودید و 10 میلیارد تومان خود را برای خرید 2 آپارتمان استفاده کرده بودید، سرمایه شما 10 الی 15 درصد افزایش پیدا می نمود ولی در مورد قبلی یعنی پیش خرید+ طلا نزدیک به 40 درصد افزایش سرمایه داشته اید جدا از اینکه این اختلاف در صورت افزایش قیمت ارز به صورت تصاعدی بیشتر خواهد شد یعنی شما از 2 سمت سود خواهید نمود.

    امروز چه برنامه ای برای سرمایه گذاری پیاده کنیم؟

    اگر شما به این مطلب رسیده اید یعنی بازار در التهاب بوده و شما تصمیم به تبدیل سرمایه خود گرفته اید و یا احساس می کنید که از بازار عقب مانده اید، در نهایت باید بدانید که سرمایه گذاری یک برنامه طولانی مدت و با برنامه همیشگی است، یعنی اینطور نیست که نزدیک عید و در اسفند به خیال اینکه در عید تناسب اندام داشته باشید باشگاه بروید و بعد از عید آن را کنار بگذارید.

    این روال یک روال همیشگی است یعنی چه در رکود، چه در صعود و چه در التهاب می بایست سبدی از چندین کالا داشته باشید که نوبت هر کدام رسید تبدیل به دیگری کنید و یا در برخی موارد تنها با خیال راحت نظاره گر باشید که اقدامی هیجانی نیز انجام ندهید.

    در نظر داشته باشید که هر کدام از مواردی که گفتیم در مقاطعی ممکن است سوددهی کمی داشته باشند اما مدت زمانی که پوشش می دهند طولانی است به عنوان مثال اگر بازار در حالت رکود باقی می ماند تفاوت قیمت پیش خرید آپارتمان و سود آن منوط به پرداخت اقساطی و تورم سالانه همراه درصد کمی بابت پیش خرید می بود اما در یک پروژه 3 ساله شما میدانستید که 3 سال سرمایه شما به قیمت قطعی بیمه شده است و این مهم بوده است و نگرشی بوده که در سال گذشته باید پیاده سازی می شده است.

    امروز چه برنامه ای برای سرمایه گذاری پیاده کنیم؟
    امروز چه برنامه ای برای سرمایه گذاری پیاده کنیم؟

    در سال جاری و شرایط کنونی، سازنده ها بیش از من و شما واقف به شرایط هستند و اگر هم پیش فروش انجام دهند قیمت بالایی پیش بینی می نمایند مگر اینکه در اوایل سال یعنی فروردین و اردیبهشت اقدام به خرید نمایید آن هم در شرایطی که وضعیت بدتر نشود زیرا هنوز تعداد زیادی از مردم در سفر هستند و خیابان های پایتخت خالی است و انگار هنوز تاثیر وضعیت به صورت کامل در بازار نمایانگر نشده است.

    سرمایه خود را تقسیم کنید

    اولین قدم برای پیاده سازی برنامه سرمایه گذاری طولانی مدت این است که سرمایه خود را تقسیم نمایید و در چند حوزه وارد شوید، این را هم بدانید که ورود به حوزه هایی که در تخصص شما نیست و با شنیده های شما است کار صحیحی نیست به عنوان مثال با بالا رفتن قیمت بیت کوین که بازه ای 4 الی 5 سال یکبار دارد در کوچه و خیابان هر کسی را می بینید کارشناس ارز دیجیتال است و از سودهای کلان خود یا یک آشنایی که داشته است سخن می گوید.

    حرف ما این است که اگر حتی قصد این را دارید که وارد این بازار شود بگذارید زمانی که هیچ کس سراغش نمی رود و در رکود وارد شده است نه زمانی که هر کجا صحبت از آن است و اگر دوست دارید مقداری از سرمایه تان را نیز به صورت طولانی مدت به این شکل نگه دارید در زمان مناسب وارد شوید.

    در مورد موارد دیگری از دسته های املاک مانند ویلا باید این نکته را بگوییم که ویلا در شمال و نقاط ویلایی کشور همیشه دارای قیمت کاذب و بالا هستند و قیمت آن ها واقعی نیست. یعنی اگر شما با قیمتی ویلایی خریدید بدانید که قطعا قیمت پایینتر از آن نیز وجود داشته و محلی ها با آن قیمت می فروشند اما نه به شما، بین خودشان و املاکی ها محل معامله می شود و به یک شخص خریدار از شهر دیگر فروخته می شود.

    سرمایه خود را تقسیم کنید
    سرمایه خود را تقسیم کنید

    زمانی که شما نیاز به تبدیل داشته باشید ارزش ذاتی ویلای شما در شمال می تواند بسیار پایینتر قیمت گذاری شود و برای فروش به مشکل بخورید و این را بدانید در زمان تنش در بازار و چالش های سیاسی و نظامی، اولویت مردم برای خرید ویلا چندین پله از دیگر موارد پایینتر است. این موضوع برای خرید یک خانه ویلایی در تهران متفاوت است زیرا در تهران شما اگر هم قصد خرید خانه ای ویلایی داشته باشید در نهایت زمین می خرید ولیکن در دیگر نقاط و شهرهای اطراف تهران که فاقد جواز ساخت هستند این سرمایه گذاری محکوم به شکست است و یا نتیجه جالبی نخواهد داشت.

    در سرمایه گذاری هیجانی عمل نکنید

    برخی موارد نیازمند تجربه است اما باید بدانید که به طور کلی سرمایه گذاری در هر موردی که انجام می دهید، زمان برای آن بگذارید و گذشته آن را در نظر بگیرید، یعنی اگر امروز طلا خریدید و قیمت آن کاهش پیدا کرد این را بدانید که بازه نگاه به قیمت آن 2 ماهه نیست و حتی در برخی مقاطع در کشور 4 ساله بوده است.

    اما موضوع مهم این است که اگر سرمایه تان را با خیال راحت سپرده بانکی نمایید و روزگار بگذارنید و حتی به خود نیز افتخار کنید، زمانی که قیمت ها بخواهد افزایش یابد، آنچه بر سر سرمایه شما می آید در یک مدت کوتاه چند هفته و یا شاید چند ماه است و هر آنچه از سود بانکی دریافت کرده اید به کنار شاید 100 درصد ارزش پولتان را هم از دست دهید.

    در سرمایه گذاری هیجانی عمل نکنید
    در سرمایه گذاری هیجانی عمل نکنید

    در واقع سرمایه گذاری در این موارد اینگونه است که نباید کوتاه مدت به آن نگاه کرد و دیدگاهی طولانی باید به آن داشته باشید و به دنبال نتیجه گیری زود و کوتاه مدت نباشید. اگر نیاز به مشاوره خرید ملک در تهران با توجه به در نظر گرفتن تمامی شرایط دارید می توانید در این حوزه روی ما حساب کنید و در دیگر حوزه ها تا جایی که توانستیم اطلاعات در اختیار شما قرار دادیم و در واقع این مواردی که به آن اشاره نمودیم همان پیشنهادهایی بوده که سال گذشته به مردمی که نیاز به مشاوره داشته اند ارائه داده ایم و کماکان بر اساس تغییراتی که در کشور ایجاد می شود پیشنهاد های جدید ارائه خواهیم داد.

    اختلاف شما با دیگران به تصمیم امروز شما بستگی دارد

    در نهایت برای جمع بندی این مطلب باید این نکته را بگوییم که اختلافی که در آینده با دیگران خواهید داشت به تصمیماتی باز می گردد که امروز برای زندگی تان خواهید گرفت و در واقع این دوره می تواند بسیار طولانی هم شود یعنی انعکاس زندگی شما در دوران میانسالی در دوره میانی و جوانی زندگی شما خواهد بود.

    پس این را بدانید که هر چیزی نیازمند برنامه ریزی طولانی مدت است و باید آینده نگری داشته باشد و برای یافتن بهترین گزینه سرمایه گذاری در حال حاضر، در واقع شما باید مجموعه ای از سرمایه گذاری هایی در گذشته داشته باشید که امروز بتوانید بر اساس شرایط از هر کدام استفاده کنید و این نیازمند این است که امروز برای آینده خود برنامه ریزی نمایید.

    در این مطلب به بررسی این موضوع که بهترین سرمایه گذاری در حال حاضر چیست با بروزرسانی در فروردین ماه سال 1403 پرداختیم و شرایط را بررسی نمودیم، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و جزئیات بیشتری کسب نمایید.

     

     

     

     

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه