جستجو کردن

نوشته های اخیر

سرمایه گذاری در مسکن یا طلا بهتر است؟ (سال 1403)

  • در زمان نگارش این  مطلب در روزهای ابتدایی سال 1403، قیمت نرخ ارز در کشور بالا رفته است و نسبت به 2 ماه گذشته نزدیک به 25 درصد بیشتر شده است. همچنین انس جهانی طلا نزدیک به 10 درصد افزایش پیدا نموده است که در واقع نشان دهنده ضعیف شدن ارزش دلار در دنیا است.

    سرمایه گذاری در مسکن یا طلا بهتر است
    سرمایه گذاری در مسکن یا طلا بهتر است

    در این شرایط برای بسیاری از افراد مسئله مهمی مطرح می شود که سرمایه گذاری در طلا بهتر است یا مسکن و خرید کدام لیک به صرفه تر می باشد. ما در گذشته مطالب بسیاری را بر اساس شرایط روز کشور و نرخ ها منتشر نموده ایم و در حال حاضر تحلیل ما بر اساس شرایط روز است که می توانید از این موضوع برای سرمایه گذاری با نتیجه بهتر استفاده نمایید.

    سرمایه گذاری در مسکن یا طلا

    اولین موضوعی که باید بدانید این است که قیمت مسکن همیشه با فاصله نسبت به نرخ دلار حرکت می کند و در شرایط کنونی که افزایش نرخ ها از اسفند ماه سال گذشته شروع شده است، بهترین گزینه این است که دیگر طلای گران شده را نخرید و بر روی گزینه هایی سرمایه گذاری نمایید که نسبت رشد قیمت آنها از طلا و ارز عقب تر است.

    در واقع زمان خرید طلا برای شما در آبان یا آذر ماه بوده که به ازای هر گرم تا 2 میلیون 250 هزار تومان هم رسیده بود و در حال حاضر با قیمت کنونی نزدیک به 50 درصد افزایش داشته است.

    سرمایه گذاری در مسکن یا طلا
    سرمایه گذاری در مسکن یا طلا

    یعنی شما می توانستید در آن بازه که بازار در رکود و آرامش بود طلا خریداری نموده و در حال حاضر با نزدیک به 50 درصد ارزش افزوده اقدام به فروش می نمودیم و وارد خرید مسکن می شدید که افزایش قیمت زیادی اینور سال نداشته و آنقدر زمان افزایش قیمت ها به پایان سال خورده است که ظاهرا در فروردین و اردیبهشت ما شاهد افزایش قیمت ها خواهیم بود.

    در کنار همه این موارد اگر بتوانید از بین گزینه های پیش فروش آپارتمان نیز مواردی با قیمت قطعی را خریداری نمایید، علاوه بر سودی که در حوزه مسکن کسب می نمایید، سرمایه شما برای پرداخت مبلغ اقساط باقی مانده بیمه می شود و قیمت برای شما قطعی و تمام شده است.

    زمان سرمایه گذاری مناسب در طلا و مسکن

    همانطور که در قسمت بالا اشاره نمودیم، سرمایه گذاری در هر دو مورد دارای نتیجه مطلوب است اما موضوع این است که زمان سرمایه گذاری را بدانید. در زمانی که این مطلب را می خوانید، حتما وضعیت سال گذشته را به خاطر دارید که در سال قبل تر یعنی 1401 قیمت ارز از 30 هزار تومان شروع شد و به 55 رسید و سپس با برگشت به 48 هزار تومان جو روانی بازار به شدت خنثی شد و دوباره ذهن مردم از خرید آن چه که باید در زمان مناسب خریداری می نمودند به دور شد.

    زمان سرمایه گذاری مناسب در طلا و مسکن 
    زمان سرمایه گذاری مناسب در طلا و مسکن

    واقعیت این است که سرمایه گذاری در حوزه مسکن نیز خود شامل چند زیر شاخه می شود که آن هم داستان خاص خودش را دارد و بهتر است برای خرید آپارتمان به نقاطی وارد شوید که رشد و ارزش افزوده برای آن وجود دارد. به عنوان مثال سرمایه گذاری در منطقه 22 به نسبت سرمایه گذاری در بافت قدیمی و محله های قدیمی تهران قطعا نتیجه بهتری خواهد داشت و این خود یک زیر شاخه جدا در سرمایه گذاری مسکن است که باید بررسی شود و اگر به عنوان مثال قصد خرید یک آپارتمان 40 متری در بافت قدیمی تهران را دارید می توانید به جای خرید آپارتمان 40 متری در این نقاط با متراژ بیشتر در نقاط جدید ملکی خریداری کنید که دارای آینده بهترین نیز است.

    همین وضعیت برای طلا نیز وجود دارد و اگر قصد شما این است که بر روی آن سرمایه گذاری کنید، حتما زمان درست و صحیح را انتخاب نمایید و زمانی که هجوم مردم برای خرید طلا و ارز شروع شد قطعا این زمانی از دست رفته است و باید به جای خرید، طلایی که در زمان درست خریداری نموده اید را به فروش رسانده و وارد سرمایه گذاری در حوزه مسکن شوید.

    برای سرمایه گذاری در مسکن و طلا از قبل برنامه بریزید

    اگر در حال خواندن این مطلب هستید، یعنی در ذهن شما این است که بهترین گزینه چیست اما موضوع این است که برای سرمایه گذاری بین طلا و مسکن در حال حاضر نمی توانید تصمیم گیری لحظه ای داشته باشید بلکه باید از امروز برای آینده برنامه ریزی کنید و آن را طبق زمان بندی به اجرا در بیاورید و این روال باید همیشه در زندگی شما وجود داشته باشد.

    این نکته را بدانید که اگر قصد خرید طلا را در یک بازه داشتید و با بازاری آرام روبرو بودید، ترجیح شما بر این نباشد که پول نقدی که در بانک دارید جایش تا ابد امن است و باید تصمیم درست در آن موقع گرفته شود که امروز بهره آن را ببرید.

    در این لحظه اگر بخواهید تصمیم بگیرید که آیا آیا پیش خرید آپارتمان به صرفه است یا خرید ملک آماده، اگر ارزش افزوده ای بابت خرید طلا در چند ماه گذشته داشته باشید تصمیم گیری برای شما راحت تر می شود و با قدرت و اعتماد به نفس بیشتری اقدام به سرمایه گذاری می نمودید.

    بهترین گزینه برای سرمایه گذاری در سال 1403

    در حال حاضر با توجه به شرایط کنونی، اگر می خواهیم همان برنامه ریزی که در بالا اشاره کردیم را به اجرا در بیاورید بدانید که تا زمانی که قیمت ها هنوز به صورت انفجاری بالا نرفته است، می توانید سرمایه گذاری در مسکن انجام دهید که در نهایت روند حرکت قیمت آن کند است و می تواند جبران افت ارزش ریال را برای شما جبران نماید.

    اما باز هم باید تا پایان ماه آینده وضعیت را دید که آیا دولت مجدد با ایجاد جو روانی منفی، بازار را به حالت مسکوت می رساند یا خیر و اگر این کار را انجام دهد باید با بررسی روند سال های گذشته و همچنین تجربه ای که از جو ریاست جمهوری کشور آمریکا در سال 1403 با آن روبرو خواهیم بود پیش بینی بعدی خود را انجام دهید.

    بهترین گزینه برای سرمایه گذاری در سال 1403
    بهترین گزینه برای سرمایه گذاری در سال 1403

    همانطور که در بالا اشاره نمودیم و باز هم تاکید بر روی آن داریم، برای سرمایه گذاری در مسکن، منطقه ای رو به رشد را انتخاب نمایید و به عنوان مثال هم پردیس و هم چیتگر به عنوان 2 نقطه در حال رشد شناخته می شوند ولیکن اینکه چیتگر بهتر است یا پردیس یک سری موارد و فاکتور ها باید بررسی و مقایسه شود که می توانید در مطلب مربوطه آن را مطالعه نمایید و با این موارد آشنا شوید که در مورد معیار سنجی مناطق دیگر به کار ببرید.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که سرمایه گذاری در مسکن بهتر است یا طلا و به این نتیجه رسیدیم که برای سرمایه گذاری صحیح، نیاز به برنامه ریزی طولانی مدت است که باید در طول یک سال و یا یک بازه چند ساله اجرا شود و در این حالت هر 2 گزینه می تواند مناسب باشد و تنها زمان سرمایه گذاری در هر کدام از آنها متفاوت است.

    برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون فرصت های سرمایه گذاری در حوزه مسکن شهر تهران می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و جزئیات بیشتری کسب نمایید.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه