جستجو کردن

نوشته های اخیر

آیا پیش خرید آپارتمان در سال 1403 به صرفه است؟

  • در زمان نگارش این مطلب در روزهای پایانی سال 1402، نرخ ارز از 60 هزار تومان عبور کرده است و در حال حاضر التهابی در بازار ایجاد شده است که به دلیل نزدیک بودن به پایان سال، ظاهرا آن تاثیری که باید داشته باشد را نگذاشته و مردم انجام هر گونه اقدامی را به سال آینده موکول نموده اند.

    آیا پیش خرید آپارتمان در سال 1403 به صرفه است؟
    آیا پیش خرید آپارتمان در سال 1403 به صرفه است؟

    در شرایطی که دولت با تلاش بسیار وضعیت بازار را آرام نگه داشته بود به یکباره با بالا رفتن نرخ ارز، قطعا بازار ملک در سال آینده تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. در این بخش به بررسی این موضوع می پردازیم که آیا پیش خرید آپارتمان با شرایطی که در سال 1403 شاهد خواهیم بود به صرفه است یا خیر و مواردی که باید مد نظر داشته باشید را بررسی خواهیم نمود.

    در چه شرایطی پیش خرید آپارتمان صرف دارد؟

    اول از همه در نظر داشته باشید که سازنده هایی که پیش فروش انجام می دهند به خوبی از وضعیت بازار آگاهی دارند و به دلیل اینکه تعهداتی در هنگام پیش خرید آپارتمان به خریدار داده می شود که شامل جریمه تاخیر و قیمت مشخص است، قطعا حساب و کتاب درستی برای قیمت گذاری باید انجام شود.

    به همین دلیل است که اگر در حال حاضر قیمت ها افزایش بیابید، قیمت های پیش خرید نیز افزایش می یابد و البته در حالت عادی اگر قصد پیش خرید آپارتمان از سازنده را داشته باشید قیمت ملک را از قیمت میانگین منطقه بالاتر اعلام میکنند و دلیل آن این است که تورم نیز حساب می شود و حتی بر اساس برند و سابقه سازنده این قیمت گذاری می تواند بالاتر نیز برود.

    در چه شرایطی پیش خرید آپارتمان صرف دارد؟
    در چه شرایطی پیش خرید آپارتمان صرف دارد؟

    حال برای اینکه متوجه شوید در چه شرایطی پیش خرید آپارتمان صرف دارد باید به مدت زمان تحویل پروژه و زمانی که اقساط پرداخت می کنید توجه داشته باشید و همچنین در این مدت زمان تخمین بزنید که با چه عددی از تورم مواجه خواهیم شد. اگر قرار بر این باشد که سالی 20 درصد تورم داشته باشید باید قیمت در زمان تحویل و همچنین سود پولی که بابت مبلغ اولیه پرداخت نموده اید در نظر بگیرید و حساب کنید که آیا پیش خرید برایتان به صرفه است یا خیر ؟

    پیش خرید آپارتمان در هر شرایطی به صرفه است

    واقعیت این است که اگر آپارتمان ساز ها مجبور به پیش فروش واحد های خود نباشند به هیچ وجه این کار را انجام نخواهند داد و تنها برای تامین سرمایه اقدام به این کار می نمایند زیرا تجربه شان اینگونه بوده که پیش فروش برایشان مساوی با ضرر است.

    با توجه به روندی که در کشور ما تاکنون پیش رفته است، پیش خرید آپارتمان در هر شرایطی به صرفه است و در زمانی که با تورم مواجه باشیم صرفه آن بالاتر و اگر در زمان رکود طولانی مدت باشیم از سود بانکی حداقل 100 درصد بالاتر خواهد بود و بهترین حالت این است که در زمان ثبات بازار اقدام به خرید شود زیرا در این حالت هم شرایط پرداخت منعطف تر است و هم قیمت ها مناسب تر و همچنین پرداخت اولیه می تواند به جای 50 درصد که عرف پرداخت در پیش خرید آپارتمان است حتی 30 درصد نیز باشد.

    قیمت گذاری توسط سازنده چگونه انجام می شود؟

    یکی از عواملی که در به صرفه شدن پیش خرید آپارتمان تاثیر زیادی دارد این است که در چه موقعیتی اقدام به خرید می نمایید. اگر در التهاب بازار باشیم قیمت گذاری سازنده و یا مبلغ پیش پرداخت بالا می رود و بر اساس پیشرفت پروژه قیمت گذاری می شود و شاید مبلغ نهایی که بابت سند و یا مراحل تحویل است را حذف کند که دلیل این شرایط این است که اگر در زمان رکود بازار خریدار می تواند با خیال راحت پول نقد خود را نگه دارد و به دنبال گزینه های پیش خرید بگردد در زمان التهاب آنقدر عجله برای خرید دارد که ممکن است هر شرایطی را بپذیرد.

    نحوه قیمت گذاری در پیش خرید
    نحوه قیمت گذاری در پیش خرید

    برای اینکه از نحوه محاسبه قیمت پیش فروش آپارتمان اطلاع یابید. پیشنهاد می کنیم که مطلب مربوط را مطالعه فرمایید تا با جزئیات بیشتری از نحوه قیمت گذاری سازندگان بر روی پروژه ها آشنا شوید.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که آیا آیا پیش خرید آپارتمان در سال 1403 به صرفه خواهد بود یا خیر و نتیجه گیری ما این است که اگر بخشی از سرمایه خود را همیشه در این مسیر نگه دارید در طول زمان انجام این کار همیشه سود خواهید برد و گاهی ممکن است سود شما بسیار بالاتر و گاهی نیز نرمال پیش خرید باشد اما در نظر داشته باشید که هر کاری چنین شرایطی دارد.

    یک طلا فروش ممکن است در طول 12 ماه سال 3 یا 2 ماه که افزایش قیمت ها وجود دارد فروش داشته باشد و زمانی که بازار راکد می شود خرید و فروش عادی داشته باشد و این دلیل نمی شود که از این کار بیرون رود بلکه در یک بازه طولانی مدت به آن نگاه می کند.

    برای اینکه بدانید پیش خرید آپارتمان به صرفه است یا خیر بازه زمانی آن را نگاه کنید و اگر قرار باشد یک سرمایه گذاری 36 ماهه انجام دهید قطعا بدانید که شرایط کشور در طول 3 سال تغییرات زیادی خواهد نمود و هر چه جلوتر می رویم این زمان کوتاه تر می شود.

    پیش تر اگر در دوره 4 ساله اول هر دولتی بودیم قیمت ها ثابت بود و دوره دوم افزایش قیمت داشتیم و در حال حاضر دوره اول و دوم ندارد و هر سال افزایش قیمت و التهاب به نحوی در بازار وجود دارد. در نهایت در این مطلب به صرفه پیش خرید پرداختیم اما در نظر داشته باشید که هر کاری می بایست درست انجام شود تا نتیجه بگیرد به همین دلیل پیشنهاد ما این است که مطلبی جامع تحت عنوان خطرات پیش خرید آپارتمان را نیز مطالعه نمایید تا بدانید که چه مواردی را جدا از زمان و نوع سرمایه گذاری شما در این حوزه باید بررسی نمایید تا سرمایه شما در طول مدت سرمایه گذاری تان به خطر نیفتد.

    برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون پیش خرید آپارتمان و گزینه هایی که برای سرمایه گذاری در این حوزه وجود دارد می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید و پروژه های مختلف با شرایط پرداخت متفاوت به شما در شهر تهران معرفی شود.

     

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه