جستجو کردن

نوشته های اخیر

امن ترین و نا امن ترین مناطق تهران بر اساس آمار

  • مطلبی که هم اکنون مطالعه می فرمایید یک آمار جامع از امن ترین و نا امن ترین مناطق تهران در اختیار شما قرار می دهد. بررسی های ما بر اساس آمار های منتشر شده است که جمع آوری شده و با بررسی توانستیم یک جدول تهیه نماییم که میزان امنیت و ناامنی را در مناطق تهران بر اساس ناهنجاری های موجود تفکیک نماییم.

    امن ترین و نا امن ترین مناطق تهران
    امن ترین و نا امن ترین مناطق تهران

    همچنین در نظر داشته باشید که ما محله های متفاوتی را بررسی نموده ایم و این شرایط می تواند بر روی دیگر محله های یک منطقه نیز برقرار باشد اما ما محله های شاخص را در نظر گرفتیم به عنوان مثال در منطقه 1، نیاوران را بیشتر مورد بررسی قرار دادیم و این شرایط می تواند در مورد محدوده ولنجک نیز با اختلاف کم یا یکسان صادق باشد.

    در جدول زیر خلاصه ای از آمار را بر اساس بیشترین و کمترین میزان ناهنجاری اجتماعی در 22 منطقه تهران مشاهده می فرمایید در نظر داشته باشید که اعداد در روبروی نام محله نشان گر نام منطقه است:

    شاخص بیشترین کمترین
    سرقت از منزل شهرک دریا (21)، هلال‌احمر (11)، کاظم‌آباد (4) اوین (1)، نیاوران (1)، شیخ‌هادی (11)
    سرقت خودرو شهرک استقلال (21)، هلال‌احمر (11)، شهرک دریا (21) نیاوران (1)، شهرک شهرداری (21)، غزالی (21)
    زورگیری هلال‌احمر (11)، پونک (2)، راه‌آهن (11) نیاوران (1)، گلابدره (1)، شهرک شهرداری (21)
    اراذل و اوباش هلال‌احمر (11)، پونک (2)، تهران‌ویلا (2) نیاوران (1)، شهرک شهرداری (21)، چیذر (1)
    افراد معتاد شهید کاظمی (19)، اتابک (15)، امام خمینی (18) نیاوران (1)، شهرک شهرداری (21)، چیذر (1)
    متکدی راه‌آهن (11)، هلال‌احمر (11)، مرادآباد (5) ارم (5)، شهرک شهرداری (21)، غزالی (21)
    کارتن‌خواب اتابک (15)، راه‌آهن (11)، هلال‌احمر (11) غزالی (21)، شهرک شهرداری (21)، نیاوران (1)
    فروشندگان مواد مخدر امام خمینی (18)، راه‌آهن (11)، ولیعصر جنوبی (18) نیاوران (1)، اختیاریه (3)، حصار بوعلی (1)
    زنان خیابانی مرزداران شرقی (2)، پونک (2)، تهران‌ویلا (2) وردآورد (21)، اختیاریه (3)، قصر حشمتیه (7)
    شاخص فراوانی مسائل اجتماعی راه‌آهن (11)، هلال‌احمر (11)، بازار (12) نیاوران (1)، شهرک شهرداری (21)، چیذر (1)

    انتخاب محل سکونت امن در تهران

    اگر به دنبال سکونت در محله ای امن هستید باید بدانید که نوع محلی که در آن زندگی می کنید در امنیت شما بسیار تاثیر گذار است. به عنوان مثال ممکن است شما در محدوده ای زندگی نمایید که آمار سرقت از منزل در آن کم است اما در نظر داشته باشید که خانه های ویلایی همیشه هدف راحت تری نسبت به برج ها و مجتمع های مسکونی هستند.

    در شهرک غرب تهران، در بخشی که خانه های ویلایی وجود دارد نگهبان برای هر کوچه وجود دارد و علت این است که آمار سرقت می تواند بسیار بالا باشد ولیکن برای عده ای که تمایل برای زندگی در نقاط ویلایی دارند گزینه این است که نگهبان برای هر کوچه قرار داده شود.

    مناطق امن تهران
    مناطق امن تهران

    اما در منطقه 22 تهران، جایی که برج های زیادی وجود دارد، وجود لابی من، نگهبان ، سیستم کنترل 24 ساعته به همراه مدیریت الکترونیکی ورود و خروج از پارکینگ سطح امنیت را به سطح مطلوبی می رساند و بهترین محله های منطقه 22 حتی آنهایی که نوساز هستند از نظر امنیت مشکلی ندارند.

    امنیت خانه های ویلایی یا قدیمی ساز

    اگر از افرادی که در حوزه امنیت فعالیت می نمایند پرس و جو نمایید به شما خواهند گفت که سارق اگر قصد ورود به خانه شما را داشته باشید نقشه اش را طولانی مدت می کشد و اجرا می کند و واقعیت این است که وجود برخی عوامل تنها می تواند بازدارنده باشد.

    به عنوان مثال در یک آپارتمان 4 طبقه 4 واحدی امنیت بسیار پایین تر از یک آپارتمان 20 واحدی با لابی، سرایدار یا نگهبان است و درست است که ممکن است هر 2 ساختمانی دوربین مداربسته داشته باشند اما به ندرت پیش می آید که در یک آپارتمان کسی سراغ چک کردن دوربین ها برود و متوجه فعالیت مشکوکی شود اما در یک مجتمع همیشه این نظارت توسط لابی من وجود دارد.

    در مورد اینکه آپارتمان نوساز بخریم یا قدیمی ساز باید در نظر داشته باشید که در نهایت وجود دوربین مدار بسته در هر 2 کافی نیست و اگر خیلی نگران هستید می توانید زندگی در برج را انتخاب نمایید.

    امنیت زندگی در شهرک ها

    گزینه دیگری نیز وجود دارد که می تواند امنیت سکونت شما را بالا ببرد و آن هم زندگی در شهرک هایی است که ورود و خروج به آن بررسی و کنترل می شود. این نیز گزینه بسیار مناسبی است و به عنوان مثال شهرک گرین لند محدوده چیتگر معمولا نقاطی که بالای 6 الی 7 برج در آن قرار دارد به صورت محصور و با داشتن گیت کنترل ساخته می شود.

    امنیت در شهرک ها
    امنیت در شهرک ها

    همچنین اگر شهرک توسط ارگان ساخته شود نیز عبور و مرور با شدت بیشتری در آن کنترل می شود که از این بابت می تواند خیال شما راحت باشد که نه خودروی شما سرقت می شود، نه شخصی می تواند به سادگی وارد شهرک شود و نه شخصی می تواند چیزی بدون هماهنگی از خانه یا شهرک شما خارج کند.

    اشیای با ارزش را در خانه نگهداری نکنید

    بسیاری از افراد با تصور بر اینکه در خانه خود گاوصندوق بگذارند می توانند امنیت اشیای با ارزش خود را حفظ کنند. اول از همه توجه داشته باشید که سارقان گاوصندوق را در پتو پیچیده و با خود کشان کشان بر زمین می برند و شاید حتی باور نکنید که ابعاد بزرگ را نیز به سادگی سرقت می نمایند.

    مورد بعدی این است که وجود گاوصندوق می تواند برای شما خطر جانی داشته باشد یعنی اگر سارق متوجه شود که گاوصندوق بزرگی در اختیار دارید که نمی تواند با خود ببرد قطعا منتظر شما خواهد ماند یا برنامه سرقت را طوری می چیند که با تهدید جانی شما، خودتان صندوق را باز کنید و این مورد بارها توسط نیروی انتظامی گوشزد شده است ولیکن مردم توجهی به آن ندارند.

    واقعیت این است که سرمایه گذاری هم در طلا و هم در مسکن خوب است ولیکن نگهداری طلا با چالش روبرو است و پیشنهاد می شود از صندوق امانات در بانک ها استفاده شود که بهترین گزینه است و خیالتان از بابت آن می تواند جمع تر نسبت به نگهداری در منزل شما باشد.

    امنیت را می توانید خود ایجاد کنید

    این مطلب در مورد امن ترین منطقه و نا امن ترین مناطق تهران است و باید به این موضوع اشاره نماییم که در نهایت شما می توانید با رعایت برخی موارد، امنیت خود و اموالتان را بالا ببرید و این را بدانید که شکل ناهنجاری های اجتماعی در هر منطقه متفاوت است.

    شما با رعایت اشیای قیمتی که با خود در هنگام بیرون رفتن از خانه به همراه دارید و همچنین انتخاب نوع محل زندگی و همچنین مواردی که نباید در مورد آن با دیگران صحبت نمایید ضریب امنیت خود و محل زندگی خود را بالا ببرید.

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه