جستجو کردن

نوشته های اخیر

چیتگر شمالی یا جنوبی برای خرید آپارتمان و زندگی بهتر است؟

  • پس از پیشرفت منطقه 22 تهران به عنوان آخرین محدوده قابل ساخت در قسمت غرب تهران و گسترش این منطقه، این محدوده به 2 بخش چیتگر شمالی و جنوبی تقسیم بندی شد که تعریف این محدوده بارها تغییر کرده است و علت آن همانطور که اشاره نمودیم گسترش این منطقه است.

    در گذشته تعریف محدوده چیتگر از بزرگراه لشگری به بالا و پایین بوده است به همین دلیل به قسمت بالای بزرگراه چیتگر شمالی و به قسمت جنوبی آن چیتگر جنوبی گفته می شد اما در طی چند سال اخیر در محدوده شمال پارک جنگلی نیز فضای زیادی ساخته شده است که محل قرار گیری دریاچه چیتگر نیز می باشد و به همین دلیل آنچه تا پیش از آن چیتگر شمالی نامیده می شد امروز در محدوده چیتگر جنوبی است. تصویر زیر می تواند به شما در درک موضوع کمک بیشتری نماید:

    مقایسه چیتگر شمالی و چیتگر جنوبی
    مقایسه چیتگر شمالی و چیتگر جنوبی

    در تصویر بالا چیتگر شمالی را در محدوده وردآورد شمالی تعریف نموده ایم اما واقعیت این است که محدوده چیتگر شمالی را می توان تا شهرک چیتگر و نقاط بالاتری نیز در نظر گرفت. در این مطلب به بررسی این موضوع می پردازیم که چیتگر شمالی بهتر است یا چیتگر جنوبی و دیدگاه ما از نظر سرمایه گذاری و زندگی در این 2 نقطه می باشد.

    چیتگر شمالی یا جنوبی برای زندگی بهتر است؟

    چیتگر محله ای رو به پیشرفت است و برای افرادی که 10 سال گذشته این منطقه را به یاد داشته باشند قطعا چیتگر جنوبی کنونی گزینه بهتری برای زندگی به نظر می آمد زیرا بافت شهری در آنجا بهتر بوده است. اما در حال حاضر شکل چیتگر شمالی به شدت تغییر کرده است و ساخت و ساز در آنجا در جریان است به همین دلیل است که اگر آینده نگری داشته باشید قطعا چیتگر شمالی را می توانید جزو گزینه های خود قرار دهید.

    به دلیل بافت قدیمی محله هایی که در چیتگر جنوبی وجود دارد که می توان به پیکان شهر و آزادشهر اشاره نمود که البته بخشی از بافت آن نوسازی شده است پتانسیل نوسازی و ساخت و ساز مانند آنچه در چیتگر شمالی در جریان است وجود ندارد و تمامی انبوه سازی ها در قسمت چیتگر شمالی در حال انجام است و جدیدا در ضلع جنوبی اتوبان لشگری در شهرک 22 بهمن برخی از تعاونی سازها پروژه های در حال ساخت به صورت مجتمع معرفی نموده اند.

    چیتگر شمالی یا جنوبی برای زندگی بهتر است؟
    چیتگر شمالی یا جنوبی برای زندگی بهتر است؟

    یعنی اگر بخواهیم قسمت جنوبی را به 2 قسمت شمال اتوبان لشگری و جنوب آن تقسیم نماییم در قسمت جنوبی ساخت و ساز در جریان است و پروژه های جدید معرفی شده است اما در قسمت شمالی اتوبان که دارای بافت قدیمی است و یکی از مشکلات چیتگر شمالی قدیم به حساب می آید قرار گرفتن در بین 2 صنعت خودروسازی است که به طور کلی بافت مسکونی را تحت شعاع قرار داده است.

    در حال حاضر قرار گیری در موقعیت چیتگر شمالی که فاصله آن تا دریاچه چیتگر، باغ موزه گیاه شناسی، مرکز خرید ایران مال بسیار کمتر از چیتگر جنوبی است هم دارای آینده بهتری است و هم شرایط زندگی مطلوب تری را ارائه می دهد.

    چیتگر شمالی برای سرمایه گذاری یا چیتگر جنوبی ؟

    حال اگر بخواهیم دیدگاه خود را عوض کنیم، باید چند موضوع را بررسی نماییم و آن هم قابلیت ساخت و تقاضا در محدوده چیتگر است. واقعیت این است که اکثر خریداران پروژه های چیتگر، قسمت بالای پارک چیتگر و نقاطی که نزدیک شاخص های چیتگر نظیر پارک جنگلی، دریاچه چیتگر، ایران مال، باغ موزه گیاهشناسی را مد نظر قرار میدهند و بخش جنوبی برای خریداران تقریبا ناشناخته است.

    اما در بخش جنوبی اتوبان لشگری در همان محدوده شهرک 22 بهمن نیز پروژه تعریف شده است که پروژه آکاش جدید ترین آن است اما به اندازه چیتگر شمالی نیست ضمن اینکه بافت چیتگر شمالی جدید است و این مهمترین موضوعی است که باید مد نظر داشته باشید این است در غیر اینصورت شهرهای اطراف تهران برای خرید آپارتمان نیز وجود دارند که شاید قیمت مناسب تر با متراژ بالاتری ارائه دهند اما موضوع این است که بافت آنها مسکن مهری است و جای پیشرفت و رونق ساخت و ساز ندارد.

    چیتگر شمالی برای سرمایه گذاری یا چیتگر جنوبی ؟
    چیتگر شمالی برای سرمایه گذاری یا چیتگر جنوبی ؟

    اما در چیتگر شمالی هر نقطه را نگاه کنید پروژه ای در حال ساخت است و همین موضوع باعث تغییر قیمت و رشد منطقه می شود و اگر بخواهیم مسکن را بهترین سرمایه گذاری در حال حاضر بدانیم باید آینده یک منطقه از نظر رشد قیمت و پیشرفت را در اولویت قرار دهیم و با چالش هایی که در چیتگر جنوبی ممکن است وجود داشته باشد روبرو نشویم.

    مقایسه قیمت چیتگر شمالی و چیتگر جنوبی

    در این بخش اگر بخواهیم مقایسه قیمتی از چیتگر شمالی و چیتگر جنوبی انجام دهیم و البته دامنه محدوده چیتگر شمالی را خیلی به سمت دریاچه چیتگر نبریم یعنی همان نقطه ای که در عکس ابتدای مطلب مشخص نماییم قیمت آپارتمان در چیتگر شمالی بیشتر از بخش جنوبی است و اگر بخواهیم شمال اتوبان لشگری که چیتگر شمالی قدیم بوده را با قسمت پایین اتوبان مقایسه نماییم، در بخش شمالی آن دسته که در محدوده شهرک سرو آزاد قرار دارند دارای قیمت بیشتری است مگر آنکه ساخت و ساز های آتی در شهرک 22 بهمن باعث افزایش قیمت و رشد آن شود.

    مقایسه قیمت چیتگر شمالی و چیتگر جنوبی
    مقایسه قیمت چیتگر شمالی و چیتگر جنوبی

    به طور کلی هر ناحیه ای که به دریاچه چیتگر، پارک جنگلی و جاذبه های منطقه 22 نزدیک تر باشد دارای قیمت بالا تری می باشد و این روند به احتمال زیاد تا چند سال آینده دارای اختلاف بیشتری خواهد شد به صورتی که قیمت برج های مروارید شهر در حالی که هنوز بافت شهری آماده سکونت به شکل کامل در آن ایجاد نشده است دارای اختلاف زیادی با محدوده چیتگر جنوبی است و با کوچکترین تغییراتی از نظر آبادانی منطقه قیمت ها با سرعت بالا می رود و پس از تکمیل پروژه های در حال ساخت برج های مجاور نیز تحت تاثیر قیمت قرار میگیرند. در حال حاضر پروژه آکاش آخرین پروژه معرفی شده در محدوده مروارید شهر شمالی به حساب می آید.

    شرایط متنوع فروش در چیتگر شمالی

    واقعیت آن است فضای قابل ساختی که در چیتگر شمالی وجود دارد به قدری زیاد است و وجود برج های تعاونی ارتش و پروژه های دولتی باعث ایجاد شرایط اقساطی فروش  و منعطف شده است که همین موضوع باعث شده است که قیمت ها متعادل باشد و رقابت برای فروش وجود داشته باشد.

    همچنین در کنار این موارد، شخصی سازها و شرکت ها در کنار ارگان های دولتی مشغول ساخت و ساز در این ناحیه هستند و سرعت رشد و آبادانی آن به شدت زیاد است به همین دلیل است که قطعا شما می توانید با سرمایه ای که می خواهید در چیتگر جنوبی خرید انجام دهید، در چیتگر شمالی با شرایط اقساطی گزینه های بهتری خریداری نمایید. اگر نیاز به راهنمایی داشته باشید می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده تا گزینه های موجود به شما معرفی شود.

    پروژه های چیتگر شمالی

    پروژه های در حال ساخت در چیتگر شمالی به صورت انبوه سازی بوده است و در کنار خصوصی سازها و شرکت ها، ارتش نیز در نزدیکی این محدوده فعالیت بسیاری دارد به صورتی که پهنه F چیتگر در این نقطه معرفی شده است و همچنین شهرک گرین لند یکی دیگر از پروژه های جدید معرفی شده توسط بتاجا می باشد.

    پروژه های چیتگر شمالی
    پروژه های چیتگر شمالی

    در این بین در بلوار اردستانی پروژه های شخصی ساز دیگری نظیر پروژه قصر آپاما در حال انجام است که البته توجه داشته باشید تعاونی های خصوصی باید با دقت بیشتری بررسی شوند و مواردی وجود دارد که باید در مورد آنها پیش از سرمایه گذاری در تعاونی ساز ها بدانید ولیکن در نهایت از نظر رونق ساخت و ساز و پروژه های تعریف شده چیتگر شمالی بهتر از چیتگر جنوبی است.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که چیتگر شمالی بهتر است یا جنوبی و از جنبه سرمایه گذاری و کیفیت زندگی همراه با دیدگاهی به آینده و رشد آن بررسی نمودیم. در نهایت همانطور که اشاره نمودیم در چیتگر جنوبی نیز ساخت و ساز در جریان است اما به اندازه انبوه سازی در چیتگر شمالی نمی رسد و شاید پروژه های تعریف شده در چیتگر شمالی چند ده برابر جنوبی باشد.

    همین موضوع باعث می شود که پیشرفت خوبی را در این نقطه متصور شویم زیرا تجربه نشان داده است که تعداد معاملات و آمار ساخت و ساز است که باعث رونق یک منطقه می شود. اگر نیاز به دریافت مشاوره برای خرید پروژه های در حال ساخت به صورت اقساطی در منطقه 22 تهران دارید می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه