جستجو کردن

نوشته های اخیر

بهترین شهرها و مناطق اطراف تهران برای خرید خانه و زندگی

  • اگر قصد خرید خانه در تهران را دارید اما میزان سرمایه شما به خرید در شهر تهران نمیرسد و به دنبال خرید خانه در شهرها و مناطق اطراف تهران برای زندگی هستید، در این مطلب به بررسی 3 نقطه اطراف تهران می پردازیم و در نهایت گزینه های مشابهی که در شهر تهران می توانید داشته باشید را نیز بررسی خواهیم نمود.

    بهترین شهرها و مناطق اطراف تهران برای خرید خانه و زندگی
    بهترین شهرها و مناطق اطراف تهران برای خرید خانه و زندگی

    بله درست خوانده اید شما اگر توان خرید خانه در این نقاط اطراف تهران را داشته باشید قطعا گزینه هایی نیز در شهر تهران برای شما وجود دارد که در این مطلب به آن می پردازیم.

    شهرک های اطراف تهران برای زندگی

    به دلیل اینکه مطلب ما تمرکز بیشتری بر روی سرمایه گذاری در این نقاط دارد، بیشتر از این دید به آن نگاه می شود. در حال حاضر 3 نقطه در اطراف شهر تهران وجود دارد که قابل سکونت برای افرادی است که تمایل به زندگی در اطراف شهر تهران را دارند.

    در قسمت شرقی تهران، شهرک پردیس وجود دارد که به طور کلی و تماما توسط مسکن مهر ساخته شده است و برج های آن به صورت دولتی احداث شده است. بر اساس مطلبی با عنوان پردیس بهتر است یا اندیشه به مقایسه این 2 نقطه از نظر نزدیکی به شهر تهران پرداختیم و پردیس به جز میدان آزادی و نقاط غربی، تقریبا به تمامی نقاط کلیدی تهران نزدیک تر است.

    شهرک های اطراف تهران برای زندگی
    شهرک های اطراف تهران برای زندگی

    در قسمت غربی تهران، شهر جدید اندیشه ایجاد شده است که شامل چند فاز است و از اصلی ترین تفاوت هایی که با پردیس دارد این است که تنها 1 فاز در این شهر توسط مسکن مهر ساخته شده است و مابقی به صورت ویلایی و شخصی سازی انجام شده است و این نقطه دارای بیشترین خانه های ویلایی و بافت شهری مدرن تر و بروزتر نسبت به پردیس است. در مطلبی که در بالا اشاره نمودیم با عنوان پردیس به تهران نزدیک تر است یا اندیشه ، اندیشه در رتبه دوم قرار گرفته شده است.

    نقطه سوم پرند می باشد که به صورت مسکن مهر و شرکتی ساخته شده است و در فاصله دورتری نسبت به تهران قرار گرفته است اما شاید باورتان نشود در برخی مسیر ها تفاوت چندانی با اندیشه وجود ندارد. از نظر پایین بودن قیمت پرند در رتبه اول و از نظر فاصله در رتبه سوم است.

    گزینه های هم قیمت در تهران

    میانگین قیمت خرید آپارتمان آماده در پردیس ، پرند و اندیشه به ترتیب 3 میلیارد ، 1 و نیم میلیارد و 3.5 الی 4 میلیارد تومان است. یعنی اگر بخواهیم گزینه هایی را بیابیم که جایگزین این موارد در تهران باشند باید گزینه های خرید آپارتمان در تهران تا 4 میلیارد تومان را بررسی نماییم که می توانید به صورت خلاصه در جدول زیر مشاهده نمایید و برای کسب اطلاعات کامل تر به مطلب مربوطه مراجعه نمایید:

    متراژ ساخت اتاق قیمت کل قیمت هر متر محل
    52 1389 1 2,250,000,000 تومان 43,269,000 تومان شهرک ولیعصر، خ سجادی جنوبی
    65 قبل از 1370 3 2,900,000,000 تومان 44,615,000 تومان جمهوری
    63 1402 1 3,500,000,000 تومان 55,555,000 تومان جیحون
    58 1385 1 2,600,000,000 تومان 44,827,000 تومان فلاح

    این گزینه ها برای خرید آپارتمان در تهران هم قیمت و نزدیک به قیمت هایی است که می توانید در اطراف تهران خریداری نمایید با این تفاوت که متراژ پایین تر و سال ساخت پایین تر است. توجه داشته باشید که بروزرسانی این لیست قیمت در سال 1403 انجام شده است.

    بهترین جایگزین برای شهر های اطراف تهران

    همانطور که مشاهده نمودید به شما جایگزینی معرفی نمودیم که شاید در نگاه اول به دلیل سال ساخت و یا کوچک بودن متراژ برایتان دلچسب نبوده است اما در ادامه می خواهیم گزینه هایی را در منطقه 22 تهران چیتگر به شما معرفی نماییم که یک منطقه نوساز و در حال پیشرفت در تهران است.

    یکی از خصوصیاتی که نقاط در حال ساخت در تهران و یا در حومه داشته اند این است که در هنگام ساخت و ساز، تعداد پروژه های در حال ساخت زیاد است و به همین دلیل رقابت برای فروش زیاد بوده و شرایط متنوعی برای فروش ارائه می شود، همچنین به دلیل وجود تعاونی سازهای دولتی و پروژه های شرکتی، فروش اقساطی نیز در این نقطه انجام می شود که باعث تعدیل قیمت ها شده است.

    بهترین جایگزین برای شهر های اطراف تهران
    بهترین جایگزین برای شهر های اطراف تهران

    حال اگر بخواهیم نمونه ای از قیمت روز آپارتمان در چیتگر با شرایط پیش فروش را منتشر کنیم به شرح زیر می باشد:

     

    نام پروژه محدوده هزینه تاریخ پایان پروژه
    برج H نیروهای نظامی 750 میلیون تومان (اقساط 40 ماهه) 1406
    پروژه مسکونی مرجان 2 میلیارد تومان (همراه با اقساط) 1404
    پروژه ساختمانی نیروی دریایی 2.3 میلیارد تومان (همراه با اقساط) 1404
    برج های مسکونی شهرک چیتگر و D 35 تا 48 میلیون تومان هر متر مربع (تسویه) 1405
    پهنه اف ارتش (بلوار پژوهش) 29 میلیون تومان برای هر متر مربع (تسویه) – در مرحله ثبت نام 1408
    پروژه ساختمانی رادین 48 میلیون تومان برای هر متر مربع (پیش پرداخت 30 درصد، اقساط 2 ساله) 1405
    برج مسکونی برنامه بودجه مروارید پیش پرداخت 5 میلیارد تومان، اقساط ماهیانه 400 میلیون تومان (مساحت 129 مترمربع) 1403

    همچنین در نظر داشته باشید که بر اساس محله ای که در منطقه 22 وجود دارد قیمت ها و شرایط فروش پروژه ها متفاوت است به صورتی که در حال حاضر بهترین محله های منطقه 22 در اطراف دریاچه چیتگر، ایران مال و محله کوهک هستند.

    انتخاب بین شهرهای اطراف تهران برای سرمایه گذاری

    اگر بخواهیم به همان 3 شهری که معرفی نمودیم بازگردیم باید در نظر داشته باشید که برای سرمایه گذاری پیشنهاد ما این است که گزینه ای انتخاب شود که کمتر به سوی مسکن مهر رفته باشد و بافت شخصی در آن وجود داشته باشد.

    در محدوده پردیس به طور کلی مسکن مهر ساخته شده است و در پرند نیز همینطور اما در اندیشه بافت بدین گونه نیست و خانه های ویلایی ساخته شده است که به همین دلیل می توان رشد قیمت بالاتری برای آن متصور شد.

    انتخاب بین شهرهای اطراف تهران برای سرمایه گذاری
    انتخاب بین شهرهای اطراف تهران برای سرمایه گذاری

    در مطلبی دیگر تحت عنوان پردیس بهتر یا چیتگر نیز به این موضوع اشاره شده است که زمانی که شما می خواهید آینده یک منطقه را در نظر بگیرید، آن منطقه باید پتانسیل ساخت و ساز در آن وجود داشته باشد و اگر صرفا قرار باشد با همان برج هایی که در آن ساخته شده است افزایش قیمت داشته باشد، این افزایش قیمت با تورم خواهد بود اما آنچه باعث رشد قیمت می شود، بالا رفتن تعداد معاملات و رونق ساخت و ساز می باشد.

    از بین شهر های اطراف تهران اندیشه دارای این پتانسیل است و در پردیس نیز بخش هایی به صورت شخصی سازی و ویلایی ساخته شده است اما بخش کوچی از این منطقه است و در محدوده پرند نیز عموما به صورت شرکتی و سری ساخته شده اند.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که بهترین شهر اطراف تهران برای زندگی کدام است و برای سرمایه گذاری کدام منطقه از اطراف تهران پیشنهاد می شود. همچنین گزینه های جایگزین چه در سطح شهر تهران که قدیمی ساز با متراژ کوچک بوده و چه در منطقه 22 با شرایط پرداخت اقساطی و نوساز وجود دارد را معرفی نمودیم.

    در نظر داشته باشید که بنا بر سلیقه و خواسته شما گزینه هایی که مطرح می شود متفاوت است و به همین دلیل است که نیاز است خواسته شما مطرح شود و پس از بررسی توسط کارشناسان ما بر اساس سلیقه، خواسته و انتظاراتی که از سرمایه گذاری دارید گزینه مناسب به شما معرفی شود.

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه