جستجو کردن

نوشته های اخیر

چگونه خانه بخریم و برای خانه دار شدن برنامه ریزی کنیم؟

  • خانه دار شدن به عنوان یکی از نیاز های اساسی هر خانواده و فردی است که سخت ترین آن نیز می باشد و در کنار اولویت بالایی که دارد نیاز به برنامه ریزی برای خانه دار شدن وجود دارد. اگر در پروسه خرید خانه برنامه ریزی انجام دهید آسان تر از آنچه تصور میکنید می توانید خانه دار شوید و یا به خرید خانه دلخواه خود نزدیک شوید.

    چگونه خانه بخریم
    چگونه خانه بخریم

    برای خرید خانه چندین نوع برنامه و پلن وجود دارد که پس از چند سال می تواند شما را به خانه دلخواه برساند، یعنی اگر چند مسیر را که در این مطلب به شما معرفی می شود را طی کنید قطعا می توانید خانه دلخواه خود را خریده و یا نزدیک به آن عمل کنید زیرا برخی از سرمایه گذاری ها در مسکن برای شما ارزش افزوده مضاعف دارد و سرمایه ملکی شما را بیشتر می کند.

    به عنوان رشد یک منطقه می تواند قیمت ملک شما را بالا ببرد و یا سرمایه گذاری در یک منطقه بدون پیشرفت تنها سرمایه شما را با تورم بالا می برد و عملا شما ارزش افزوده ای نخواهید داشت.

    چگونه در تهران خانه بخریم و پول جمع کنیم

    اولین نکته ای که در خرید خانه در تهران باید بدانید و مهمترین آن این است که حرکت قیمت ملک نسبت به دلار و طلا کندتر است و این موضوع می تواند فرصتی برای شما فراهم آورد که بتوانید سرمایه ای که پیش تر تبدیل نموده ایم را با ارزش بیشتر، پیش از بالا رفتن قیمت ملک در این حوزه سرمایه گذاری کنید.

    پس نیاز است که شما سبد کالایی داشته باشید و سرمایه تان به چند بخش تبدیل شده باشد که در نهایت با بالا رفتن برخی، سریعا آنها را پیش از بالا رفتن قیمت دیگر کالاها تبدیل نمایید و البته بدانید خرید خانه یک برنامه بلند مدت است.

    چگونه پول برای خرید خانه جمع کنیم
    چگونه پول برای خرید خانه جمع کنیم

    یعنی اگر بر سر دو راهی این مانده اید که سرمایه گذاری در مسکن بهتر است یا طلا باید بدانید که هر کدام زمان خاص خودشان را برای سرمایه گذاری دارند و اگر امروز تصمیم گرفته اید که بر روی ملک سرمایه گذاری کنید اما پولتان نمیرسد بهتر است در قالب طلا نگهداری نمایید.

    نگهداری سرمایه در بانک ممکن است در شرایطی که افزایش نرخ ارز داشته باشیم سرمایه نقدی شما را بی ارزش کند و نگهداری سرمایه نقدی به این شکل در برخی مواقع به صلاح نیست.

    چه نوع خانه ای خریداری کنیم

    حالا اگر فرض را بر این بگذاریم که میزان سرمایه شما به حداقل رسیده باشد باید این موضوع را بررسی کنید که چه نوع خانه ای را در مرحله اول سرمایه گذاری خود خریداری نمایید.

    جواب این است که باید خانه مد نظر شما در نقطه ای خریداری شود که پیشرفت کند و به عنوان مثال اگر 2 گزینه مطرح باشد برای خرید یک خانه در بافت فرسوده تهران بدون در نظر گرفتن قابلیت ساخت، اگر چنین شرایطی وجود داشته باشد و خرید یک خانه در یک منطقه نوساز و رو به رشد، قطعا خرید در منطقه رو به رشد شما را جلوتر خواهد انداخت.

    ما در مطلبی تحت عنوان مقایسه خرید خانه از بین پردیس، پرند و اندیشه این موضوع را بررسی نمودیم که کدامیک بهتر است و گزینه بهتر کدام است.

    همچنین در نظر داشته باشید که در تهران به دلیل اینکه شروع ساخت و ساز ابتدا در حوالی بازار کنونی بوده و سپس به شرق رفته است، مناطق غربی جدیدتر هستند و پروژه های غرب تهران به مراتب بیشتر و پرسود تر از نقاط شرقی خواهند بود و این موضوع همیشه در تهرا صادق بوده است.

    چه نوع خانه ای خریداری کنیم
    چه نوع خانه ای خریداری کنیم

    ولی باید در نظر داشته باشید که دیگر محدوده غربی برای ساخت و ساز نمانده است الی منطقه 22 تهران چیتگر که آخرین نقطه قابل ساخت در قسمت غربی تهران است و دیگر منطقه جدیدی پس از آن در قسمت غربی نخواهیم داشت پس به این ترتیب یکی از مناطق رو به پیشرفت در شهر تهران است که در حال حاضر شرایطی را دارد که هر منطقه در غرب تهران پیش تر و در سال های گذشته داشته است.

    گزینه های خرید خانه

    از بین گزینه های خرید خانه قابلیت پیش خرید نیز وجود دارد که می تواند شما را جلو بی اندازد. یعنی از بین خرید یک ملک آماده می توانید با همان پول متراژ بیشتری پیش خرید کنید و همچنین پرداخت اقساطی نیز می توانید داشته باشید. در حال حاضر به دلیل ساخت و ساز بالا در منطقه 22 ، گزینه های پیش خرید در چیتگر دارای چندین دسته است که شامل پروژه های دولتی و تعاونی ساز می شود که شرایط خرید از آنها به مراتب بهتر و ارزان تر سازنده های خصوصی است و این می تواند فرصت خوبی برای سرمایه گذاری باشد.

    گزینه های خرید خانه 
    گزینه های خرید خانه

    همچنین در نظر داشته باشید که اگر برنامه ریزی شما طولانی مدت است می توانید بر روی خانه هایی سرمایه گذاری کنید که آینده ساخت را در آنها می بینید. البته در نظر داشته باشید که بسیاری از مالکین این موضوع را در نظر میگیرند و سعی مینمایند که ملک خود را با قدرالسهم زمین محاسبه کنند اما بسیاری هستند که از این موضوع فاصله دارند و ممکن است برنامه ای باشد که در 5 یا 10 سال آینده رخ دهد و این ها گزینه هایی هستند که میتوانید روی آن ها حساب کنید و ما در مطلبی تحت عنوان آپارتمان نوساز بخریم یا قدیمی به مواردی که باید در مورد این دیدگاه رعایت فرمایید اشاره نموده ایم.

    اما واقعیت این است که با سرمایه های خرد بهترین گزینه پیش خرید کردن از جای مطمئن است که می تواند ارزش افزوده خوبی برای سرمایه گذاری شما فراهم کند و پس از تحویل گرفتن واحد، می توانید وارد پروژه ای دیگر شوید و متراژ را افزایش دهید.

    برای خرید خانه سرمایه های کوچک را نیز حساب کنید

    یکی از مهمترین اصول سرمایه گذاری برای خرید خانه این است که در مسیر خرید آن باقی بمانید حتی اگر این امر برای شما امروز امکان پذیر به نظر نمی رسد. منظور این است که ترجیح ندهید که چون پولتان به خرید خانه نمیرسد، آن را تبدیل به خودرو کنید و استفاده کنید زیرا در نهایت ممکن است از مسیر خرید خانه دور شوید.

    نگهداری سرمایه در قالب خودرو نیز یکی از گزینه ها است اما گزینه مطلوبی نیست و اگر سرمایه شما در حوزه ملک حتی اندک وارد شود می تواند نتیجه بهتری به شما دهد. به عنوان مثال پروژه آرمان تهرانسر که یکی از پروژه های دولتی به حساب می آید قابلیت خرید با مبلغ اندک با اقساط طولانی مدت را دارا است و با مبلغی نزدیک به 1 میلیارد و 300 می توان وارد پروژه شد و واحدی 100 متری خریداری نمود.

    حالا شاید تصور کنید که این مبلغ هم برای شما در حال حاضر زیاد است اما باید بدانید که باز هم گزینه های خرید با پیش پرداخت کمتر نیز وجود دارد که ما تمامی این موارد را در مطلبی تحت عنوان گزینه های خرید آپارتمان در تهران تا 5 میلیارد تومان بررسی نمودیم و علاوه بر مقایسه املاک آماده با این قیمت تا گزینه هایی که در نقاط رو به رشد مطرح است، تفاوت سرمایه گذاری در هر یک را بررسی نمودیم.

    خرید خانه با شرایط اقساطی

    خرید خانه با شرایط اقساطی از سازنده های شخصی ساز معمولا دارای پیش پرداخت بالا و نزدیک به 50 درصد است که ممکن است برای خیلی از افراد مبلغی بالا به حساب بیاید. یعنی اگر میانگین قیمت مسکن در تهران که در سال گذشته 80 میلیون تومان اعلام شده است را در نظر بگیریم و خانه ای که قصد خرید آن را دارید را 100 متری در نظر بگیریم مبلغ 4 میلیارد تومان باید پیش پرداخت انجام دهید.

    اما برای خرید پروژه های تعاونی ساز و یا دولتی علی الخصوص در منطقه 22 تهران شرایط به گونه ای دیگر است و گزینه های زیادی برای آن وجود دارد. البته پروژه هایی نیز توسط تعاونی های تازه تاسیس مانند پروژه هزاره سوم معرفی می شود که پیشنهاد ما این است بهتر است تا گزینه های دولتی وجود دارد به سراغ تعاونی های تازه تاسیس نروید.

    خرید خانه با شرایط اقساطی 
    خرید خانه با شرایط اقساطی

    البته بسیاری از تعاونی های منطقه 22 هستند که سال تاسیس آنها 5 یا 6 سال است اما عملکرد مناسبی برای اجرا داشته اند ولیکن در این موارد نیز باید پروژه های تحویل شده را مد نظر قرار دهید، به عنوان نمونه پروژه زاگرس در نزدیکی دریاچه چیتگر یکی از پروژه هایی است که سازنده آن چندین پروژه دیگر را در حال اجرا دارد ولیکن سابقه تحویل ندارد اما عملکرد به نسبت خوبی در اجرا داشته است.

    اینکه می گوییم سابقه تحویل وجود داشته باشد به همین علت است که تعاونی ممکن است چندین پروژه را شروع کند و این نوع عملکرد منجر به تاخیر در تحویل پروژه ها شود، از بین سازنده هایی که در چند سال اخیر در منطقه 22 پروژه تعریف نموده اند هستند آن دسته که در همین مدت کوتاه پروژه تحویل شده در کارنامه خود دارند که می توان به پروژه نارنجستان اشاره نمود که 5 پروِژه تعریف نموده است و 2 تای آن را تحویل داده است.

    برای خرید خانه مشاوره بگیرید

    هر شخص سبک خاص خود برای سرمایه گذاری و طی نمودن مسیر خرید خانه دارد و یک نسخه برای همه افراد یکسان عمل نمی کند. پس در نظر داشته باشید که باید سرمایه اولیه شما، توان پرداخت اقساط، زمانی که انتظار دارید پروژه را تحویل بگیرید و انتظارات دیگری که از این نوع سرمایه گذاری دارید باید بررسی شود.

    روحیه ریسک پذیری نیز در افراد متفاوت است و ممکن است برخی ایمن ترین راه را انتخاب نمایند که ممکن است سود کمتری داشته باشد و برخی راهی با ریسک بیشتر را انتخاب نمایند که ارزش افزوده بیشتری دارد اما در نهایت اگر نیازمند مشاوره خرید خانه در تهران هستید می توانید شرایط خود را برای ما روشن نمایید تا ما گزینه های پیش رو را برای شما ارائه دهیم. همچنین در نظر داشته باشید که می توانید از قسمت لیست پروژه ها اطلاعات کلیه پروژه های در حال اجرا در تهران را مطالعه نمایید و برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه