جستجو کردن

نوشته های اخیر

مناطق در حال پیشرفت تهران کدامند ؟

  • اگر به دنبال خرید و سرمایه گذاری مسکن در تهران هستید و نیم نگاهی به این موضوع دارید که کدام مناطق تهران در حال پیشرفت هستند این مطلب ضمن بررسی شرایط پیشرفت یک منطقه و عللی که باعث افزایش قیمت و رشد آن می شود به معرفی و بررسی مناطق در حال پیشرفت تهران می پردازیم.

    اول از همه لازم به توضیح این موضوع است که شکل گیری هسته اولیه تهران از اطراف بازار کنونی بوده است که با کوچ مردم ری به آن ایجاد شده است و سپس ساخت و ساز و سکونت مردم به سمت شرق تهران بوده است و در واقع این روال برای 40 سال پیش است و سپس پس از اشباع این نقطه از تهران، ساخت ساز به سمت غرب رفته است.

    مناطق در حال پیشرفت تهران
    مناطق در حال پیشرفت تهران

    همزمان با ورود جمعیت به تهران و سکونت در محله های تازه تاسیس، رشد قیمت در هر منطقه بر اساس میزان ساخت و ساز و تعداد معاملات بالا انجام شده است. پس در نظر داشته باشید که پاسخ موضوع این مطلب این است که هر جا آمار معاملات در آن بالا باشد و تقاضا وجود داشته باشد رشد و پیشرفت در زمان خود داشته است.

    کدام مناطق پیشرفت بیشتری داشته اند؟

    در حال حاضر در زمان نگارش این مطلب در فروردین ماه سال 1403، منطقه 5 و منطقه 22 بیشترین آمار ساخت و ساز را دارا می باشند و محله های جدیدی که در منطقه 5 مانند سیمون بولیوار و ایران زمین ایجاد شده است، باعث افزایش ساخت و ساز و تعداد معاملات شده است که باعث پیشرفت سریع در این مناطق شده است.

    همچنین در منطقه 22 تهران که یکی از محله های خوب با قیمت ارزان تر نسبت به منطقه 5 است و علت آن نیز وجود پروژه های در حال ساخت دولتی، تعاونی ساز و شرکت های خصوصی است که در رقابت با یکدیگر شرایط فروش متنوعی ارائه می نمایند و همین علت باعث شده است که آمار معاملات و خرید و فروش در این منطقه بیشتر باشد.

    هر چه آمار معاملات و تقاضا بیشتر باشد، سازندگان و سرمایه گذاران علاقه بیشتری برای سرمایه گذاری و ساخت و ساز در آن منطقه پیدا می نمایند و همین موضوع باعث پیشرفت منطقه می شود.

    بهترین نوع سرمایه گذاری در مناطق رو به پیشرفت چیست؟

    حال در مورد اینکه کدام نوع سرمایه گذاری در مناطق رو به پیشرفت بهتر است باید بدانید که چندین گزینه در این نقاط وجود دارد. اول اینکه اگر به دید طولانی مدت داشته باشید از بین خرید آپارتمان نوساز یا قدیمی که دارای قدرالسهم زمین باشد، گزینه ها متفاوت است. یعنی اگر دید به ساخت داشته باشید میتوانید گزینه هایی را انتخاب نمایید که تا 10 سال آینده مشارکت در ساخت شوند.

    همچنین در نظر داشته باشید که در زمان نگارش این مطلب در فروردین ماه سال 1403، قیمت دلار افزایش نزدیک به 30 درصد نسبت به اسفند سال گذشته داشته است و بهترین سرمایه گذاری در حال حاضر اگر در حوزه مسکن و املاک باشد، پیش خرید یا قیمت قطعی است.

    بهترین نوع سرمایه گذاری در مناطق رو به پیشرفت چیست؟
    بهترین نوع سرمایه گذاری در مناطق رو به پیشرفت چیست؟

    در این حالت تعهدات سازنده از نظر قیمت و امکانات بدون تغییر است و می توانید سرمایه خود را از نظر افت ارزش تا زمان تحویل پروژه بیمه شده بمانید و پرداخت اقساط شما با قیمت قطعی و امروز باشد.

    این گزینه نیز در حال حاضر در مناطق رو به پیشرفت علاوه بر حفظ ارزش سرمایه، رشد قیمت بابت آبادانی و پیشرفت منطقه خواهد داشت که ارزش افزوده ای مضاعف است.

    تفاوت سرمایه گذاری در مناطق رو به پیشرفت و عادی

    تعریف منطقه رو به پیشرفت متفاوت است، یعنی محیط و محلیت و به طور کلی برند شدن منطقه بسیار بر این موضوع تاثیر گذار است. به عنوان مثال برای خیلی ها سوال پیش می آید که چیتگر بهتر است یا اندیشه و تصور این است که هر 2 منطقه در حال پیشرفت هستند.

    اما موضوع این است که چیتگر یک منطقه در تهران است که دارای لوکس ترین امکانات و وسیع ترین مرکز خرید جهان است و همچنین ویژگی های محیطی بسیار بالایی نظیر دریاچه چیتگر در آن وجود دارد ولیکن در اندیشه بافت اولیه به دلیل این شکل گرفته است که افرادی که توان خرید و سکونت در تهران ندارند، به شهرهای اطراف آن بروند و سرریز جمعیت تهران در آن ساکن شود.

    تفاوت سرمایه گذاری در مناطق رو به پیشرفت و عادی
    تفاوت سرمایه گذاری در مناطق رو به پیشرفت و عادی

    همین موضوع از سمت شرق در پردیس حاکم است و در واقع شما نمی توانید بافت ساخته شده توسط مسکن مهر در پردیس را با یک منطقه در تهران از نظر پیشرفت مقایسه نمایید جدا از اینکه برج نشینی یک فرهنگ جدا است جدا از اینکه زندگی در خانه های ویلایی در نا امن ترین مناطق تهران و حتی امن ترین آن با چالش هایی روبرو است و تفاوتی ندارد خانه ویلایی در شهرک غرب باشد و یا در یک محله دیگر، زندگی در برج به دلیل وجود لابی من، سیستم نظارتی، نگهبان ، پارکینگ های هوشمند کنترل شده است و همین موضوع می تواند یک تفاوت اساسی برای افرادی که قصد سکونت در این مناطق دارند ایجاد نماید.

    همچنین اگر بخواهید بافت قدیمی شهر تهران را نیز مد نظر قرار دهید بدانید که سرعت ساخت و ساز در آنجا مانند مناطق نوساز نیست و رشد قیمت آنها با توجه به بافت قدیمی که دارد بر اساس تورم است و هیچگاه شما نخواهید شنید که به عنوان مثال در منطقه مهرآباد در نزدیکی میدان آزادی رشد قیمت عجیبی رخ داده است.

    دید به آینده در مناطق رو به پیشرفت تهران

    واقعیت این است که برای سرمایه گذاری در مناطق رو به پیشرفت تهران، باید آینده نگری طولانی داشته باشید. منظور ما از این جمله این است که شاید امروز شما به محدوده ای نوساز و در حال ساخت مراجعه نمایید و با آن آشنایی نداشته باشید و به نظر شما بی آید که آن منطقه دور افتاده است.

    اما واقعیت این است که تهرانی که امروز به این شکل است در 40 سال پیش اینگونه نبوده و سال به سال وسعت پیدا کرده است و دیدگاه شما باید به سمت آینده باشد. در حال حاضر اطراف دریاچه چیتگر که یکی از بهترین محله های منطقه 22 است را اگر 8 سال پیش به سراغ آن می آمدید جملاتی نظیر بودی دریاچه و یا موارد دیگر مطرح می شد که شاید باعث می شد که شما تصور کنید سرمایه گذاری در مناطقی که میشناختید برای شما بهتر باشد.

    دید به آینده در مناطق رو به پیشرفت تهران
    دید به آینده در مناطق رو به پیشرفت تهران

    اما واقعیت این است که اگر قیمت برج های اطراف دریاچه چیتگر را بررسی نمایید و اطلاعاتی از قیمت آن زمان داشته باشید مشاهده خواهید نمود که رشد آن از هر نقطه دیگری در تهران بالاتر بوده است و متعجب خواهید شد.

    البته این موضوع تعجبی ندارد و اگر از هر فردی که بالای 40 سال در تهران زندگی کرده باشد بپرسید راجع به تک تک مناطق کنونی تهران همین موضوع را برای شما تعریف می کند و این روالی است که برای کلیه مناطق جدید و رو به پیشرفت تهران می افتد.

    پیشنهاد ما چیست ؟

    اول از همه باید بدانید که ما نمی توانیم برای هر سلیقه ای یک پیشنهاد بدهیم زیرا مواردی که فرد سرمایه گذار ممکن است مد نظر داشته باشید متفاوت است. به عنوان مثال ممکن است یک شخص توان پرداخت اقساط نداشته باشد و دیگری مایل به این کار باشد و ممکن است میزان سرمایه اولیه هر فرد و انتظاری که از نتیجه دارد متفاوت است.

    به طور کلی سرمایه گذاری در منطقه 22 شامل چندین دسته پیش خرید، ملک آماده، سهامی است که هر کدام از این ها می تواند در پروژه های دولتی، خصوصی و شرکتی انجام شود که باز هم هر کدام دارای شرایط متفاوتی است.

    به عنوان مثال برای یک پروژه با 1 میلیارد تومان و اقساط 40 ماهه می توان وارد شد و در پروژه دیگر شما باید 4 میلیارد تومان پیش پرداخت دهید و اقساط 18 ماهه پرداخت نمایید و به همین منوال زمان تحویل متفاوت است.

    مناطق پیشرفته تهران
    مناطق پیشرفته تهران

    پیشنهاد ما این است که برای دریافت بهترین گزینه با توجه به روحیات و شرایطی که دارید، با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و اطلاعات منحصر برای شما دریافت نمایید که با خواسته های شما یکسان باشد.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که مناطق در حال پیشرفت تهران کدامند و شرایط پیشرفت یک منطقه چیست. در نظر داشته باشید که هر جا که فضای ساخت در شهر تهران وجود داشته باشد یک منطقه در حال پیشرفت به حساب می آید زیرا نوسازی بافت قدیمی همیشه با چالش های زیادی برای سازندگان همراه است و همچنین با نوسازی یک منطقه، شکل و بافت کلی یک محدوده تغییر نمی کند.

    به عنوان مثال برای خرید آپارتمان در تهران تا 5 میلیارد تومان شما چندین گزینه دارید که می توان به خرید در یک بافت قدیمی با متراژ بالاتر و یا خرید در یک منطقه جدید با متراژ نزدیک باشد با این تفاوت که خانه ای نوساز در محله ای رو به پیشرفت خواهید خرید و واقعیت این است که قیمت در مناطق تازه ساز با برخی محله های قدیمی تهران در بافت قدیمی می تواند برابری کند اما از نظر ارزش خرید واقعا بالاتر است.

    به همین دلیل است که اگر قصد سرمایه گذاری در حوزه مسکن دارید، مناطق رو به پیشرفت را انتخاب نمایید و این را بدانید که اگر امروز به این مناطق بروید، شاید محیط آن با آنچه در دیگر نقاط تهران مشاهده می کنید متفاوت باشد و این نکته نباید در تصمیم گیری شما تاثیر داشته باشد بلکه برعکس باید آینده و پیشرفت آن را در نظر داشته باشید.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه