جستجو کردن

نوشته های اخیر

آپارتمان نوساز بخریم یا قدیمی؟

  • اگر چنین سوالی در ذهن شماست که آپارتمان نوساز بخرید یا قدیمی قطعا به مواردی فکر میکنید که از دیدگاه سطحی یک خریدار به مراتب فراتر است زیرا در نگاه اول چنین سوالی که آپارتمان نوساز بهتر است یا قدیمی به نظر یک جواب دارد و آن این است که قطعا آپارتمان نوساز بهتر است اما اگر هدف شما دید به آینده و مواردی دیگر باشد قطعا گزینه های شما می تواند متفاوت باشد.

    آپارتمان نوساز بخریم یا قدیمی؟
    آپارتمان نوساز بخریم یا قدیمی؟

    این گزینه ها هم آنقدر زیر شاخه دارند که در این مطلب قصد بررسی این موضوع را داریم که بر اساس چه اهدافی می توان بین خرید آپارتمان نوساز و قدیمی ساز تصمیم گیری نمود.

    هدف از خرید آپارتمان نوساز یا قدیمی

    30 الی 40 سال گذشته هنگام خرید آپارتمان، بنای آن مهم بود نه زمین و همین موضوع باعث شده است که امروز شاهد آن باشیم که خانه های کلنگی با زمین های بزرگ چنان قیمتی پیدا کرده اند که خواسته یا ناخواسته حاصل انتخاب آنها هنگام خرید بوده است.

    اما شرایط امروز به گونه ای دیگر است، شما اگر قصد سرمایه گذاری و دیدگاه طولانی مدت دارید باید قدرالسهم زمین را نیز نگاهی داشته باشید اما بدانید که امروز دیگر همه مالکان به این موضوع واقف هستند و باید به سراغ مواردی بروید که حداقل 5 الی 15 سال دیگر آن را مد نظر داشته باشید.

    هدف از خرید آپارتمان نوساز یا قدیمی
    هدف از خرید آپارتمان نوساز یا قدیمی

    به عنوان مثال یک آپارتمان 80 متری نوساز که دارای 30 متر قدرالسهم زمین است در برابر یک آپارتمان 15 الی 25 ساله که دارای 50 الی 60 متر قدرالسهم زمین است و قیمت یکسانی دارد میتواند گزینه بهتری باشد. البته توجه داشته باشید هر چه سن بنا به سمت کلنگی شدن پیش برود مالکان دیگر قیمت را بر اساس واحد محاسبه نمی کنند و قیمت گذاری بر اساس قدرالسهم خواهد بود در نتیجه باید بدانید که سن مناسب 15 الی 20 سال است و البته بسیاری از مالکان نیز به دلیل عدم امید داشتن به ساخت حتی آپارتمان 30 یا 40 ساله خود را به صورت عادی معامله می نمایند. در مورد اینکه آپارتمان چند سال ساخت مناسب خرید است مطلبی جداگانه نگارش نموده ایم که این موضوع به صورت تخصصی در آن بررسی شده است.

    خرید آپارتمان نوساز یا قدیمی برای اجاره

    حال اگر بخواهیم هدف از خرید آپارتمان نوساز با قدیمی را اجاره دادن آن در نظر بگیریم باید گفت که قطعا آپارتمان نوساز شرایط بهتری دارد ولیکن از سویی دیگر سن بنای آن است که بالا می رود و قطعا با جابجایی مستاجر شما هزینه هایی برای بازسازی منزل خواهید داشت.

    همچنین که بحث مالیات در سال های اخیر به شدت جدی شده است و درآمد بر اجاره و یا مالیاتی که بر خانه هایی بالاتر از یک سطح قیمتی لحاظ می شود نشانگر این موضوع است که درآمد بر اجاره نیز می تواند در سال های آینده دارای چالش هایی باشد.

    در نهایت این موضوع را نگاهی داشته باشید و به عقیده ما حتی اگر بتوانید خانه ای قدیمی ساز را خریداری نمایید و به امید مشارکت آن را اجاره دهید گزینه بهتری نسبت به این خواهد بود که بدانید در نهایت ممکن است به ساخت و مشارکت این خانه ختم شود در حالی که هرچه زمان بگذرد سن بنای ملک نوساز شما بالاتر خواهد رفت.

    حال اگر قصد شما خرید آپارتمان نوساز است باز هم به این موضوع توجه داشته باشید که رشد منطقه را نیز در نظر بگیرید، به عنوان مثال آینده چیتگر که یک منطقه نوساز است نسبت به محله هایی با بافت قدیمی بسیار بهتر است و علاوه بر تورم، ارزش افزوده ای بابت رشد منطقه به قیمت آن اضافه خواهد نمود.

    انتخاب بین آپارتمان نوساز یا قدیمی برای سکونت

    حال اگر بخواهیم بین آپارتمان نوساز یا قدیمی برای سکونت انتخابی داشته باشید، موضوع کمی متفاوت می شود و قطعا آپارتمان های نوساز برای سکونت جذاب تر هستند، از سویی دیگر اگر یک خانه 10 الی 15 ساله هم مشاهده نمودید که مشاعات و ظاهر خوبی دارد با نوسازی می توانید به سلیقه خود آن را دیزاین نمایید و البته باز هم دیدگاهی برای ساخت آن در ذهن شما در آینده وجود داشته باشد.

    انتخاب بین آپارتمان نوساز یا قدیمی برای سکونت
    انتخاب بین آپارتمان نوساز یا قدیمی برای سکونت

    در نهایت این را بدانید که آپارتمان نوساز نیز برای همیشه اینگونه نمی ماند و پس از چند سال نیاز به تعمیراتی خواهد داشت اما در نهایت بسته به دیدگاه شما دارد و علی الخصوص اگر زوج جوان باشید که به دلیل نو بودن وسایل ترجیح بر زندگی در یک خانه نوساز یا بازسازی شده است.

    پیش خرید به جای آپارتمان نوساز

    یک گزینه دیگر نیز به جای خرید آپارتمان نوساز برای شما وجود دارد که قطعا از اجاره دادن آن بهتر است و اگر بتوانید به جای خرید آپارتمان نوساز، یک آپارتمان تحویل 1 ساله را پیش خرید کنید و این کار را چند بار تکرار نمایید قطعا پول آپارتمان نوساز شما در طی چند سال تبدیل به 2 یا چند آپارتمان خواهد شد.

    در نهایت از بزرگترین مزایای پیش خرید آپارتمان اضافه نمودن متراژ در هر پروژه به آپارتمان نوساز شما می باشد در کنار اینکه قطعا شرایط پرداخت اقساطی نیز برای برخی می تواند گزینه مطلوبی باشد.

    البته سرمایه گذاری در این مورد نیازمند این است که خانه اول شما نباشد و بهتر است خانه دوم خود را بدین شکل به جریان سرمایه گذاری در حوزه املاک وارد نمایید. همچنین بدانید که برای مبالغ کم قطعا این گزینه بهتر است و شما اگر قصد خرید آپارتمان 40 متری در تهران را داشته باشید که قطعا در بافت فرسوده و قدیمی واقع شده است می توانید گزینه پیش خرید یک واحد 60 متری را در برنامه خود داشته باشید که در طی 2 الی 3 سال تحویل بگیرید.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که آپارتمان نوساز بخریم یا قدیمی و بیشتر از دید سرمایه گذاری به این موضوع نگاه کردیم در غیر اینصورت اگر بخواهید زندگی بدون دردسر و فضای جدیدی داشته باشید قطعا آپارتمان نوساز گزینه شماست ولیکن اگر دیدگاه سرمایه گذاری دارید، گزینه عوض می شود و از یک مورد به چند مورد بسط پیدا میکند.

    در نهایت این را بدانید که خرید ملک نیازمند آینده نگری است و افرادی که در 30 سال گذشته خانه هایی با زمین زیاد خریداری کرده اند در صورتی که در آن زمان بنا بیشتر از زمین اهمیت داشته، شاید هیچگاه تصور این را نمی کردند که در 30 سال بعد زمین شان چقدر ارزشمند خواهد شد و ما هم در حال حاضر تصوری از 30 ساله آینده نخواهیم داشت به همین دلیل بهتر است با دید بلندتری اقدام به سرمایه گذاری در این حوزه شود.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه