جستجو کردن

نوشته های اخیر

مقایسه چیتگر با اندیشه از نظر رشد و آینده

  • اگر به دنبال سرمایه گذاری در حوزه مسکن هستید، قطعا نام برخی از مناطق به گوش شما خورده است که تعداد معاملات بالایی داشته و رشد قیمت آنها زیاد بوده است. در این بین اگر آشنایی با آنها نداشته باشید ممکن است ذهنیت کلی شما در مورد سرمایه گذاری در هر کدام یکسان باشد و در ذهن شما خرید مسکن اولویت داشته باشد تا سرمایه گذاری پرسود و موفق تر.

    مقایسه چیتگر با اندیشه از نظر رشد و آینده
    مقایسه چیتگر با اندیشه از نظر رشد و آینده

    به همین دلیل در این مطلب به بررسی 2 نقطه می پردازیم که اولین آن چیتگر منطقه 22 تهران است و دیگری اندیشه که یکی از شهر های استان تهران است و در واقع جزو مناطق تهران به حساب نمی آید. همچنین در ادامه معیارهای بررسی یک منطقه برای رشد سرمایه گذاری را نیز بررسی خواهیم نمود.

    چیتگر بهتر است یا اندیشه؟

    برای بررسی این موضوع باید به اطلاع برسانیم که این 2 منطقه از نظر ماهیت به طور کلی با یکدیگر متفاوت هستند، چیتگر به عنوان نوسازترین منطقه تهران شناخته می شود که اگر بخواهید آینده آن را در نظر بگیرید می توانید دیگر مناطق تهران را که یک روز همین مسیر را طی نموده اند الگو قرار دهید.

    اگر در تهران زندگی کرده باشید بسیاری از مناطق را به یاد دارید که به شکل نوظهور یک باره در بازار مسکن و حضور پیدا کرده و پس از مدتی قیمت آنها به دیگر مناطق و حتی بالاتر رسیده است. به عنوان مثال شهران که یک منطقه 10 الی 15 ساله است.

    اما یک نکته مهم که باید در نظر بگیرید، تفاوت چیتگر با این دسته از مناطق است. چیتگر به عنوان آخرین منطقه قابل ساخت در غرب تهران علاوه بر اینکه وسیع ترین منطقه با بیشترین فضای سبز در تهران است، امکاناتی در سطح جهانی در آن قرار دارد و در حال حاضر جزو محله های خوب تهران با قیمت ارزان است که علت این موضوع را نیز در ادامه بررسی خواهیم نمود.

    چیتگر بهتر است یا اندیشه؟
    چیتگر بهتر است یا اندیشه؟

    مرکز خرید ایران مال که وسیع ترین مرکز خرید جهان و رتبه اول است به همراه برج ها و مراکز خرید لوکس و همچنین دریاچه مصنوعی چیتگر، پارک جنگلی و دیگر موارد همگی گواه این را می دهد که این نقطه از تهران تا 10 سال دیگر مانند شهر های لوکس در کشور های دیگر است.

    اما حال اگر بخواهیم به سراغ اندیشه برویم، باید اول به سراغ هدف شکل گیری آن برویم که کنترل سرریز جمعیت تهران و حرکت آن به سوی خارج از تهران بوده است و همچنین مناطق مشابه با اندیشه را مقایسه نماییم که می توان به پردیس اشاره نمود که با در مطلبی دیگر به مقایسه چیتگر و پردیس پرداخته ایم.

    پس در واقع در این بخش به این نتیجه خواهیم رسید که 2 منطقه چیتگر و اندیشه از نظر ماهیت شکل گیری و سابقه نقاط مشابه نزدیک به هم نیستند و تنها چیزی که در آنها می تواند اشتراک داشته باشد این است که سرمایه گذاری در کدام بهتر است؟

    نتیجه سرمایه گذاری در چیتگر بهتر است یا اندیشه ؟

    در واقع سوال اصلی اینجاست که نتیجه سرمایه گذاری در چیتگر می تواند موفق تر باشد و یا اندیشه. برای پاسخ به این سوال باید سابقه نقاط مشابه را مد نظر قرار دهید. همانطور که در بالا اشاره نمودیم، جمعیت تهران در حال افزایش است و مناطق تهران به سرعت در حال تغییر شکل می باشند و معمولا جمعیت ورودی به شهر تهران در نقاط جدید ساکن می شوند.

    این روال از گذشته وجود داشته و بهترین سرمایه گذاری در شرایط کنونی و همچنین در گذشته نیز بر روی مسکن بوده است به همین دلیل است که می گویند بافت شرق تهران قدیمی و اصیل تر است و علت این است که پس از سکونت مردم در اطراف محله بازار کنونی، ساخت و ساز و سکونت به سمت شرق کشیده شد و به سرعت پس از اتمام فضا به سمت غرب رفته است. به همین دلیل است که افراد از شهرهای دیگر در محله های جدید ساکن شده اند و هر چه ساخت و ساز و رونق خرید و فروش در یک محله بیشتر باشد، رشد قیمت آن از محله های هم تراز بیشتر می شود.

    نتیجه سرمایه گذاری در چیتگر بهتر است یا اندیشه ؟
    نتیجه سرمایه گذاری در چیتگر بهتر است یا اندیشه ؟

    در مورد اندیشه نیز، بنا بر شرایط قیمتی که داشته است، پذیرای افراد زیادی بوده است که توان زندگی و سکونت در تهران را نداشته اند و به سمت این محله های رفته اند. توجه داشته باشید که این محله رشد قیمتی خود را داشته و دارد اما در نهایت در سطح قیمتی حرکت می کند که مانند پردیس و خانه های مسکن مهر آن است یعنی قرار نیست هیچگاه به تهران قیمت گذاری شود و یا در سطح محله های تهران باشد.

    از بین چیتگر و اندیشه کدامیک ارزش خرید بیشتری دارد؟

    اول بهتر است به این موضوع اشاره نماییم که منظور ما از قیمت بهتر این است که نسبت به امکانات محیط و محدوده ای که هر 2 محله چیتگر و اندیشه در آن قرار گرفته اند، کدامیک ارزش خرید بیشتری دارد. اول از همه اگر بخواهیم ملاک را برای خرید آپارتمان تا 5 میلیارد تومان در نظر بگیریم می توانیم 2 مورد را در نظر بگیریم:

    متراژ ساخت اتاق مکان امکانات قیمت کل قیمت هر متر طبقه
    ۱۰۷ متر ۱۳۹۹ ۲ اتاق فاز یک اندیشه شهرک مریم آسانسور ۴٬۸۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان ۴۴٬۸۵۹٬۰۰۰ تومان ۲

    حال اگر بخواهیم تا سقف قیمت 5 میلیارد تومان یک مورد در چیتگر را معرفی نماییم:

    متراژ ساخت اتاق مکان قیمت کل قیمت هر متر طبقه
    ۷۲ متر ۱۴۰۳ ۱ اتاق واحد۷۲متری کلیدنخورده جنب ایران‌مال ۴٬۹۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان ۷۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان ۷

    همچنین اگر بخواهید خانه های قدیمی تر و غیر نوساز را انتخاب نمایید گزینه های دیگری در نزدیکی دریاچه چیتگر وجود دارد

    ۷۲ متر ۱۳۹۰ ۲ اتاق  72 متر ۲ خواب سند دار دریاچه چیتگر ۴٬۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان ۵۹٬۷۲۲٬۰۰۰ تومان ۴ از ۴

    حال در نظر داشته باشید که این برای خرید املاک آماده است و منطقه 22 به دلیل ساخت و ساز بسیار بالا و حضور تعاونی سازی دولتی در کنار شرکت های خصوصی، شرایط پیش فروش در چیتگر دارای انعطاف بالایی است و طیف وسیعی از میزان سرمایه اولیه و شرایط پرداخت اقساط را شامل می شود که برای اطلاع بیشتر می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

    این موضوع همان دلیلی است که در بالا اشاره نمودیم و علت ارزان بودن آپارتمان های چیتگر نسبت به دیگر نقاط تهران است که البته تا زمانی این موضوع ادامه خواهد داشت که این منطقه در حال ساخت باشد و به محض تکمیل چنین شرایطی در آن برقرار نخواهد بود.

    گزینه های سرمایه گذاری بین چیتگر و اندیشه چیست؟

    اگر بخواهید گزینه های سرمایه گذاری بین چیتگر و اندیشه را مقایسه کنیم، قطعا در اندیشه متراژ بالاتری می توانید خریداری نمایید اما این نکته را هم بدانید که شرایط پیش فروش در چیتگر به شکل بسیار مطلوبی دارای شرایط خوبی است و به دلیل رقابت سازنده ها، شرایط بسیار خوبی ارائه می شود.

    گزینه های سرمایه گذاری بین چیتگر و اندیشه چیست؟
    گزینه های سرمایه گذاری بین چیتگر و اندیشه چیست؟

    اگر توان پرداخت اقساط را داشته باشید و پیش خرید می تواند جزو برنامه های شما باشد، می توانید در چیتگر آپارتمانی با شرایط بهتر پیش خرید کنید و اگر توان پرداخت اقساط ندارید اما صبر و انتظار شما زیاد است، می توانید بر روی پروژه های قیمت قطعی ارتش سرمایه گذاری نمایید که ماهیت آنها بدون اقساط است ولیکن به دلیل اینکه برای کارمندان خود ارتش ساخته می شود، روند ساخت آن مانند برج های شخصی نیست و زمان تحویل آنها 4 الی 5 ساله است.

    برای اطلاع از شرایط می توانید به بخش قیمت روز پروژه های چیتگر مراجعه نمایید تا اطلاعات جزئی از پروژه ها و قیمت آنها به دست بیاورید، همچنین می توانید با کارشناسان ما در تهران برج نیز در تماس باشید.

    نتیجه گیری

    اگر شما به این مطلب رسیده اید بدین معنی است که به دنبال سرمایه گذاری در حوزه مسکن هستید و البته که تصمیم درستی گرفته اید زیرا سرمایه گذاری در این حوزه در چند ده ساله اخیر، امن ترین سرمایه گذاری بوده است و اگر بتوانید ترکیبی از سرمایه گذاری در مسکن و طلا ایجاد نمایید و در بازه های زمانی خاص اقدام به تبدیل هر کدام به دیگری کنید، در مجموع یک سرمایه گذاری موفق انجام داده اید.

    حال در مورد اینکه کدام نقطه برای شما بهتر است، گزینه هایی را انتخاب نمایید که سابقه محله های مشابه با آن را مشاهده کرده باشید و بدانید که در نهایت هر منطقه دارای سقفی برای رشد قیمت است و این افزایش قیمت بر اساس پتانسیل آن منطقه و برند شدن آن انجام می شود.

    جمع بندی

    در نهایت سرمایه گذاری در هر کدام از این 2 محله بنا بر میزان سرمایه اولیه، توان پرداخت اقساط و انتظارات شما از خرید خانه در این نقاط متفاوت است و باید در نظر داشته باشید که روحیه هر فردی برای سرمایه گذاری نیز متفاوت است به همین دلیل برای پاسخ به این سوال که سرمایه گذاری در چیتگر بهتر است یا اندیشه باید به سراغ انتظارات شما از این سرمایه گذاری رفت.

    به عنوان مثال زندگی در برج برای برخی اولویت است زیرا چیتگر یکی از محله های امن تهران به حساب می آید و علت آن نیز وجود برج، لابی من، پارکینگ، نگهبان و حتی وجود شهرک های محصور با کنترل 24 ساعته است اما در اندیشه خانه ها ویلایی است و البته که برخی زندگی در خانه های ویلایی را ترجیح می دهند به همین دلیل اختلاف بین زندگی در برج یا خانه ویلایی، در تهران یا حومه تهران، در متراژ بزرگتر یا کوچکتر و همچنین آینده نگری همگی در انتخاب شما تاثیر گذار است.

    به همین دلیل اگر نیاز به کسب مشاوره و اطلاعات بیشتری دارید می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و جزئیات بیشتری کسب نمایید. ما بر اساس میزان سرمایه شما و انتظاراتی که دارید شما را راهنمایی خواهیم نمود.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه