جستجو کردن

نوشته های اخیر

گزینه های خرید خانه در تهران (بروزرسانی 1403)

  • اگر به دنبال خرید خانه در تهران هستید و نمی دانید گزینه های شما برای خرید چیست و سوالات زیادی در ذهنتان است از قبیل اینکه کدام منطقه تهران برای خرید بهتر است و یا چه شرایطی از قبیل خرید اقساطی برای شما وجود دارد، این مطلب برای شما کلیه این موارد را روشن میکند. البته بهتر است در ابتدا اشاره نماییم که در این بخش طیف وسیعی از میزان سرمایه اولیه را مورد بررسی قرار میدهیم و اگر سرمایه ای که در اختیار دارید کافی نیست، نگران نباشید در نهایت گزینه ای مناسب به شما معرفی خواهد شد.

    گزینه های خرید خانه در تهران
    گزینه های خرید خانه در تهران

    ما در این بخش به شما خواهیم گفت که بهترین سرمایه گذاری که در حوزه مسکن می توانید در تهران انجام دهید چیست و چه شرایطی دارد و کلیه گزینه های پیش رو را برای شما بررسی خواهیم نمود و به ترتیب گزینه های پیش روی شما را معرفی خواهیم نمود.

    چگونه در تهران خانه بخریم؟

    برای اینکه بدانید چگونه در تهران خانه بخرید اول از همه باید سرمایه اولیه ای مشخص کنید، بهتر است با خواندن این جمله نگران نشوید زیرا تقریبا برای هر مقدار سرمایه، گزینه ای برای معرفی به شما داریم البته به شرطی که واقع بین باشید و بدانید که خرید خانه یک برنامه طولانی مدت است که نیاز به برنامه ریزی دارد.

    چگونه در تهران خانه بخریم؟
    چگونه در تهران خانه بخریم؟

    اول از همه بهتر است اشاره شود که در تهران چندین گزینه برای خرید وجود دارد که خرید ملک آماده، خرید به صورت اقساطی و پیش فروش و خرید از پروژه های دولتی است که مورد اول در چندین بخش تقسیم میشود که عمده آن در محدوده قیمت زیر 5 میلیارد تومان است، یعنی در بخش بعدی گزینه هایی به شما معرفی می شود که می توانید تا سقف 5 میلیارد تومان و کمتر اقدام به خرید آپارتمان در تهران نمایید که همین موارد شامل چندین گزینه میشود که در بخش های بعدی بررسی خواهد شد.

    گزینه های خرید آپارتمان تا 5 میلیارد تومان

    برای بررسی اینکه بدانید گزینه های خرید آپارتمان تا 5 میلیارد تومان در تهران چیست اول از همه به مواردی می پردازیم که املاک آماده به شمار می آیند و در مناطق مختلف تهران قرار گرفته اند:

    متراژ ساخت اتاق قیمت کل قیمت هر متر محل
    60 1380 2 4,950,000,000 تومان 82,500,000 تومان پونک المهدی
    52 1390 1 4,800,000,000 تومان 92,307,000 تومان استاد معین
    60 1396 1 4,400,000,000 تومان 73,333,000 تومان جیحون
    62 1395 1 4,100,000,000 تومان 66,129,000 تومان تهران‌سر
    76 1382 2 4,820,000,000 تومان 63,421,000 تومان سلسبیل
    گزینه های خرید آپارتمان تا 5 میلیارد تومان
    گزینه های خرید آپارتمان تا 5 میلیارد تومان

    جدول فوق نمونه ای از قیمت های آپارتمان آماده در این رنج قیمتی بین 4 الی 5 میلیارد تومان است. حال اگر سرمایه شما از این مقدار محدود تر است گزینه های دیگری را بررسی می نماییم که کمتر از 4 میلیارد تومان می باشد. واقعیت این است که در جدول بالا اگر بخواهیم بدانیم که کدام محله تهران خوب و با قیمت ارزان است بنا بر تعریفی که از خوب بودن توسط هر شخص وجود دارد، نمی توان مناطق بالا را در دسته نقاط خوب تهران لحاظ نمود و از آنجایی که ما حداقل سرمایه را در نظر گرفته ایم گزینه های ما محدود است.

    خرید آپارتمان در تهران با 4 میلیارد تومان

    در جدول زیر برای افرادی که سرمایه آنها برای خرید خانه در تهران با کمتر از 4 میلیارد گزینه هایی معرفی شده است که می توانید مشاهده نمایید. توجه فرمایید به روز رسانی این مطلب در تاریخ فروردین ماه سال 1403 می باشد و قیمت ها مربوط به این تاریخ است.

    63 1402 1 3,500,000,000 تومان 55,555,000 تومان جیحون
    58 1385 1 2,600,000,000 تومان 44,827,000 تومان فلاح
    40 1395 1 3,100,000,000 تومان 77,500,000 تومان نارمک جنوبی
    47 1392 1 3,500,000,000 تومان 74,468,000 تومان سلسبیل
    41 1382 1 2,350,000,000 تومان 57,317,000 تومان جیحون
    63 1383 2 2,800,000,000 تومان 44,444,000 تومان یافت‌آباد

    همانطور که در جدول فوق مشاهده نمودید، مناطق جنوبی تهران در این قسمت قرار گرفته اند و قبل از خرید در این نقاط باید برخی موارد از نظر محیط، ناهنجاری های اجتماعی، ترافیک، فضای پارک و وضعیت تردد را بررسی نمایید. به عنوان مثال ما در مطلبی امن ترین و نا امن ترین نقاط تهران را بر اساس ناهنجاری های اجتماعی و بر اساس آمار منتشر شده در اینترنت دسته بندی نمودیم که می توانید مشاهده فرمایید.

    خرید خانه در تهران برای سرمایه گذاری

    حال اگر نگاه شما برای خرید خانه در تهران برای سرمایه گذاری است، باید بدانید که مناطقی با بافت فرسوده یا قدیمی همانگونه که در جدول بالا مشاهده نمودیم قطعا از جهت پیشرفت و رشد منطقه نسبت به مناطق رو به رشد تهران تفاوت زیادی از نظر سرمایه گذاری دارند.

    با توجه به شکل گیری تهران از حوالی بازار کنونی در گذشته و ایجاد بافت مسکونی به سمت شرق تهران، مناطق غربی همواره در حال ساخت و پیشرفت بوده اند و بافت آن ها جدیدتر است و به همین دلیل است که پروژه های غرب تهران چند ده برابر پروژه های شرق تهران است.

    خرید خانه در تهران برای سرمایه گذاری
    خرید خانه در تهران برای سرمایه گذاری

    حال اگر بخواهید خانه ای در مناطق رو به رشد تهران خریداری نمایید باید بدانید که چندین گزینه برای شما فراهم است اما اگر آگهی های سایتهای املاک را مشاهده کنید، عناوینی نظیر فروش خانه به دلیل مهاجرت یا از این قبیل وجود دارند که قیمت آنها تفاوتی با قیمت عرف منطقه ندارد و تصور نکنید که واقعا زیر قیمت هستند.

    بر اساس تجربه ای که داریم، بهترین گزینه شما خرید از پروژه های انبوه سازی و از پیمانکارانی است که در قبال دستمزد خود واحد از سازنده تهاتر نموده اند و این دسته از افراد به دلیل اینکه قیمت آپارتمان برایشان پایین تر افتاده است و هدفشان تبدیل واحد تهاتر شده به پول نقد است و همچنین چندین واحد در اختیار دارند، شرایط بهتر و قیمت مناسب تری برای فروش ارائه می دهند.

    خرید اینگونه واحد ها 1 تیر 2 نشان است یعنی هم واحد را ارزان تر می خرید و هم در مناطقی خرید می کنید که رو به رشد و پیشرفت هستند و ارزش افزوده در آینده برای شما خواهند داشت.

    خرید خانه در تهران با وام

    اول از همه باید در نظر داشته باشید که اگر سرمایه شما محدودتر از مواردی است که در بالا اشاره نمودیم، باز هم گزینه هایی برای خرید وجود دارد. برای خرید خانه در تهران با وام به جز مواردی که دولت توسط بانک ها تصویب نموده است گزینه دیگری وجود ندارد به جز پروژه هایی که دارای وام هستند.

    حال برای اینکه بدانید کدام یک از پروژه ها دارای وام هستند باید توضیح دهیم که ارگان های دولتی در تهران به منظور تامین مسکن کارکنان خود اقدام فروش واحدها در قالب تعاونی های مسکن می نمایند و شرایط پرداخت آن ها به صورت اقساطی و دارای وام است.

    خرید خانه در تهران با وام
    خرید خانه در تهران با وام

    دارندگان امتیاز این واحد ها که از اعضای همان سازمان هستند واحد های خود را در بازار به فروش می رسانند و در واقع خریدار جدید جایگزین آن ها می شود و از همان امتیازات برخوردار است پس اگر قصد خرید خانه در تهران با وام را دارید به جز وامی که توسط بانک ها به زوجین ارائه می شود و همچنین قصد پرداخت اقساطی دارید پروژه های دولتی در حال ساخت تهران بهترین گزینه برای شما هستند که اگر نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد آن ها دارید می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

    جدا از اینکه در نظر داشته باشید که گزینه های اطراف تهران نیز وجود دارد که می توانید از بین 3 نقطه پرند، پردیس و اندیشه که در نزدیکی تهران و در واقع اولین شهرهای اطراف تهران هستند که نوساز می باشند گزینه هایی را انتخاب نمایید.

    برای اینکه بدانید از بین پرند،پردیس و اندیشه کدامیک به تهران نزدیکتر است و قیمت هر کدام چقدر است می توانید مطلب مربوطه را مطالعه نمایید اما در این اشاره می کنیم که اگر هدف شما نزدیکی به غرب تهران باشد اندیشه و اگر دیگر نقاط تهران غیر از غرب باشد پردیس به تهران نزدیکتر است.

    خرید خانه در تهران اقساطی

    حال اگر سرمایه شما در همین حوالی است و توان پرداخت اقساط را دارید می توانید گزینه های خرید اقساطی در تهران را نیز بررسی نمایید. علاوه بر پروژه های شخصی ساز که با قیمت قطعی و پیش پرداخت 30 الی 50 درصد از مبلغ اقدام به پیش فروش می نمایند، پروژه های تعاونی ساز نیز با همین شرایط اما با مدت زمان پرداخت طولانی تر و مبلغ پیش پرداخت کمتر اقدام به فروش خانه به صورت اقساطی می نمایند.

    در مورد اینکه آیا پیش خرید آپارتمان به صرفه است باید در نظر داشته باشید که مانند مواردی که در بالا اشاره نمودیم، منطقه باید رو به پیشرفت باشد و شرایط پیش فروش در منطقه ای باشد که رقابت در آن زیاد و شرایط متنوعی برای فروش برقرار است.

    قطعا شما در این منطقه برند تهران مانند منطقه 1 نمی توانید گزینه های مطلوبی برای پیش خرید با شرایط اقساطی بیابید که زیر قیمت به حساب بی آیند زیرا در این مناطق به دلیل فضای ساخت محدود، ساختمان های در حال ساخت و نوساز همیشه خواهان دارند و همیشه قیمت آن ها بالاتر از سطح منطقه است.

    اما اگر در یک محدوده که رقابت ساخت و ساز زیاد است و انبوه سازی در جریان است قطعا شرایط مطلوبی برای خرید خانه در تهران به صورت اقساطی وجود دارد.

    ما در تهران برج می توانیم بر اساس میزان سرمایه اولیه شما، انتظاراتی که از پروژه دارید و روحیه سرمایه گذاری شما پروژه های متفاوتی به شما معرفی نماییم که طیف های وسیعی از میزان سرمایه را پوشش می دهد. برای دریافت اطلاعات مشاوره ای می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه