جستجو کردن

نوشته های اخیر

محله های متوسط تهران برای خرید و اجاره کدامند؟

  • تهران به عنوان پایتخت کشور، به قدری گسترده شده است که هر منطقه آن دارای شرایط و خصوصیات خاصی برای زندگی، خرید و اجاره می باشد. برخی از مناطق برند شده اند و قیمت آنها بالا رفته است و برخی از مناطق به دلیل کمبود فضای ساخت قیمت گرفته اند و برخی نیز بر اساس پولی که پرداخت می نمایید کیفیت بالاتری از زندگی به شما ارائه می دهند.

    محله های متوسط تهران برای خرید و اجاره کدامند؟
    محله های متوسط تهران برای خرید و اجاره کدامند؟

    اگر به دنبال خرید و اجاره در محله های متوسط تهران هستید و می خواهید بدانید که چه گزینه ای در اختیار شماست، این مطلب به معرفی این مناطق می پردازد و هر کدام را از نظر خصوصیاتی که دارد بررسی میکند تا در نهایت بدانید که کدام گزینه برای شما مناسب تر است.

    محله های متوسط تهران برای اجاره

    اول از همه بهتر است اشاره کنیم که در ادامه مطلب بهترین گزینه به شما به همراه دلیل معرفی میشود ولی بهتر است به عنوان نرخ متوسط مبلغ رهن 1 میلیارد و 200 میلیون تومان را در نظر بگیریم یعنی اگر بخواهید 500 میلیون تومان پیش پرداخت داشته باشید باید، نزدیک به 20 میلیون هم اجاره پرداخت نمایید که به نظر ما یک نرخ متوسط در تهران برای محله های متوسط است.

    آدرس متراژ سال ساخت تعداد اتاق ودیعه (تومان) اجارهٔ ماهانه (تومان)
    تهران، کوی فردوس ۹۲ ۱۳۹۸ ۲ ۵۰۰ میلیون ۲۰.۵ میلیون
    تهران، شمس‌آباد ۸۰ ۱۳۸۴ ۲ ۵۰۰ میلیون ۱۸ میلیون
    تهران، تهرانپارس غربی ۸۰ ۱۳۸۳ ۲ ۵۰۰ میلیون ۱۲ میلیون
    تهران، جنت‌آباد شمالی ۹۰ ۱۳۹۰ ۲ ۵۰۰ میلیون ۱۵ میلیون
    تهران، ستارخان ۱۲۵ ۱۳۸۳ ۳ ۵۰۰ میلیون ۲۰ میلیون
    تهران، کوی فردوس ۹۴ ۱۳۹۷ ۲ ۵۰۰ میلیون ۱۸ میلیون
    تهران، شهرک چیتگر ۱۴۰ ۱۴۰۳ ۲ ۵۰۰ میلیون ۲۰ میلیون
    محله های متوسط تهران برای اجاره
    محله های متوسط تهران برای اجاره

    همانطور که در جدول بالا مشاهده می فرمایید چیتگر منطقه 22، ارزان ترین منطقه غرب تهران برای خرید خانه به نسبت پولی که پرداخت می نمایید است زیرا این محدوده جدیدترین، نوساز ترین و پیشرفته ترین منطقه تهران است که کلیه امکانات مدرن در آن واقع شده است و علت به قیمت بودن آن نیز همین است که نوساز است و گزینه های زیادی برای ارائه از نظر فروش و اجاره وجود دارد و قطعا این شرایط مقطعی است و مانند تمامی نقاط نوساز در شهر تهران این وضعیت همیشگی نخواهد بود. در تصویر بالا برج الماس شیشه ای را مشاهده می فرمایید که واحد 140 متری فایل شده در آن وجود دارد و این برج نوساز بوده و در سال 1403 به بهره برداری رسیده است.

    محله های متوسط تهران برای خرید خانه

    حال اگر قصد خرید خانه در محله های متوسط تهران را دارید، اگر مبنی را بر همان جدول بالا بگذاریم و محله های معرفی شده را متوسط بدانیم اختلاف بسیار بیشتر می شود زیرا واقعیت آن است که قیمت گذاری در برخی مناطق تهران اصول خاصی ندارد به عنوان مثال خیابان نیروی هوایی در پیروزی تهران جزو مناطق متوسط هم به حساب نمی آید ولیکن در برخی نقاط آن به دلیل اینکه بازاریان زندگی میکنند قیمت ها از مناطق متوسط نیز بالاتر است.

    در مناطق معرفی شده نیز شرایط به همین منوال است و واقعیت آن است که باید اول از همه ارزش خرید بررسی شود که در ادامه مطلب و در بخش بعدی به آن اشاره میکنیم.

    آدرس متراژ سال ساخت تعداد اتاق قیمت کل (تومان) قیمت هر متر (تومان)
    تهرانپارس غربی، فلکه اول ۸۵ ۱۳۹۴ ۲ ۸٬۵۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۱۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰
    تهران، شمس‌آباد ۱۰۰ ۱۳۸۶ ۲ ۱۰٬۵۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۱۰۵٬۰۰۰٬۰۰۰
    تهران، کوی فردوس ۱۱۰ ۱۳۸۸ ۲ ۱۱٬۴۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۱۰۳٬۶۳۶٬۰۰۰
    جنت‌آباد شمالی ۸۶ ۱۴۰۱ ۲ ۹٬۱۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۱۰۵٬۸۱۳٬۰۰۰
    ستارخان ۹۶ ۱۳۹۰ ۲ ۱۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۱۰۴٬۱۶۶٬۰۰۰
    چیتگر ۱۴۰ ۱۴۰۲ ۳ ۱۱٬۶۲۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۸۳٬۰۰۰٬۰۰۰

    همانطور که در جدول بالا مشاهده نمودید، باز هم چیتگر در حال حاضر از محله های خوب تهران با قیمت مناسب به حساب می آید که به نسبت امکانات، موقعیت و کیفیت زندگی با توجه به نوساز بودن واحد و همچنین منطقه در جایگاه بالاتر از بقیه مناطق متوسط تهران با سقف بودجه 12 میلیارد تومان و حداقل 8 میلیارد تومان قرار می گیرد.

    محله های متوسط تهران برای خرید خانه
    محله های متوسط تهران برای خرید خانه

    در نظر داشته باشید که برج ها دارای امکاناتی نظیر لابی من، سالن اجتماعات، سالن ورزش، فضای سبز و مشاعات آبی می باشند که این امکانات در موارد معرفی شده دیگر در مناطق متوسط دیگر با این سطح قیمت وجود ندارد.

    سرمایه گذاری در محله های متوسط تهران

    اول از همه بهتر است بدانید که شهر تهران ابتدا از اطراف بازار کنونی شکل گرفت و سپس به سمت شرق کشیده شد و پس از آن حرکت ساخت و ساز به سمت غرب بوده است. یعنی 25 سال پیش، اگر شما به سراغ خرید خانه در تهرانپارس و سعادت آباد می رفتید مشاهده می نمودید که اختلاف قیمت چندانی وجود ندارد ولی تهرانپارس در شرق آباد شده، شهرسازی کامل تر و همچنین امکانات شهری بهتری دارد.

    ولیکن امروز اختلاف اینگونه نیست و به قدری زیاد است که این 2 محله قابل مقایسه با یکدیگر نیستند و علت این است که در آن زمان سعادت آباد محدوده ای در حال ساخت بوده است و امروز چیتگر به عنوان آخرین نقطه قابل ساخت در غرب تهران همین وضعیت را دارد به صورتی که قیمت آپارتمان 60 متری در چیتگر در 3 سال گذشته نزدیک به 3 برابر شده است اما چنین افزایش قیمتی در دیگر نقاط تهران وجود نداشته و علت این امر نیز رشد و پیشرفت منطقه بوده است.

    حال گزینه دیگری نیز مطرح است و آن نیز خرید آپارتمان های قدیمی در مناطق متوسط است به امید آنکه پس از چند سال تخریب و نوسازی شوند اما در نظر داشته باشید که ما در مطلبی تحت عنوان آپارتمان چند سال ساخت مناسب خرید است به این موضوع اشاره نمودیم که مالکان اگر احساس نمایند که آپارتمان قابلیت ساخت دارد واحد خود را به قیمت قدرالسهم معامله می کنند و در این حالت امکان خرید واحدها با مبالغ کم وجود ندارد.

    سرمایه گذاری در محله های متوسط تهران
    سرمایه گذاری در محله های متوسط تهران

    به عقیده ما اگر قصد سرمایه گذاری و خرید خانه در محله های متوسط تهران را دارید، به سراغ گزینه های پیش فروش بروید و توجه داشته باشید که در این انتخاب باز هم گزینه اول شما منطقه ای است که در آن ساخت و ساز جریان دارد و رقابت برای فروش پروژه ها زیاد است زیرا در این حالت است که شما می توانید با قیمت و شرایط متنوع و انعطاف پذیر اقدام به پیش خرید در این مناطق فرمایید که قطعا می تواند ارزش افزوده بیشتری برای شما داشته باشد.

    رتبه بندی محله های متوسط از نظر کیفیت زندگی

    اول از همه باید در نظر داشته باشید که جدا از کیفیت زندگی ، مسئله امنیت نیز مطرح است و ما در مطلبی جداگانه تحت عنوان امن ترین و ناامن ترین نقاط تهران بر اساس آمارهای منتشر شده، مناطق تهران را از نظر ناهنجاری های اجتماعی رتبه بندی نمودیم که می توانید آن را مطالعه نمایید.

    در قدم بعدی کیفیت زندگی را باید از میان محله های متوسط بررسی نماییم، در مناطقی که در بالا اشاره نمودیم، نوساز بودن، شهرسازی مدرن، مراکز خرید می تواند به کیفیت زندگی در محله کمک کند و هر چه منطقه جدیدتر باشد، این موارد جدیدتر هستند به عنوان مثال جنت آباد جزو این مناطق است که جدید به حساب می آید و از آن جدیدتر چیتگر است که کلیه امکانات مدرن از قبیل دریاچه مصنوعی، آبشار، بزرگترین مرکز خرید جهان( بله ایران مال وسیع ترین مرکز خرید جهان است) به همراه شهرسازی مدرن در این منطقه است.

    همچنین از نظر آب و هوا در نظر داشته باشید که جریان هوای تهران از سمت غرب به شرق است و ورودی و اولین نقطه غربی تهران نیز چیتگر است یعنی آب و هوای چیتگر به نسبت نقاط دیگر تهران پاک تر است و نقاط شرقی مانند تهرانپارس هوای آلوده تری دارند.

    انتخاب محل زندگی از مناطق متوسط تهران

    برای نتیجه گیری از اینکه کدام یک از مناطق متوسط تهران برای شما مناسب تر است اول از همه باید مشخص شود که هدف زندگی یا سرمایه گذاری است. در نهایت این را بدانید که اگر رفت و آمد شما به نقاط شرقی تهران نیست، گزینه هایی که در غرب کیفیت بالاتری از زندگی را ارائه می دهند بهتر می باشند.

    همچنین اگر دیدگاه سرمایه گذاری دارید، بدون شک چیتگر در حال حاضر رقیبی ندارد و ما حتی نمی توانید جایگزینی برای آن معرفی نماییم، شرایط چیتگر به گونه ای است که حتی در برخی گزینه ها، افرادی که قصد خرید آپارتمان در پرند، پردیس یا اندیشه را دارند ترجیح می دهند که سرمایه خود را به هر نحوی افزایش داده و وارد سرمایه گذاری در تهران و محدوده چیتگر شوند.

    انتخاب محل زندگی از مناطق متوسط تهران
    انتخاب محل زندگی از مناطق متوسط تهران

    همچنین در نظر داشته باشید که قابلیت بهره برداری از واحدهای این منطقه به مراتب از دیگر نقاط بهتر است و این شرایط مقطعی است و قطعا در آینده از بین خواهد رفت. در کنار اینکه بهترین سرمایه گذاری در حال حاضر در حوزه املاک است، فرصت هایی که در مناطق رو به رشد تهران فراهم می شود می تواند نتیجه و سود سرمایه گذاری شما در بالاتر ببرد.

    ما در مطلبی دیگر تحت عنوان سرمایه گذاری با سود 50 درصدی این موضوع را بررسی نمودیم که چگونه می توانید در حوزه مسکن به کمک سپرده بانکی سود سالیانه 50 درصدی کسب نمایید که این حداقل مبلغ بدون در نظر گرفتن تورم و با بازاری آرام و رکودی است.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که محله های متوسط تهران برای خرید و اجاره کدامند و هر کدام را از نظر ارزش خرید و اجاره با بررسی کیفیت، امکانات و موقعیت بررسی نمودیم. در نظر داشته باشید که موقعیت های سرمایه گذاری در حوزه املاک همیشگی نیست و در مقاطعی انجام می پذیرد که منطقه بنا به دلایل واقعی و روشن رو به پیشرفت باشد.

    واقعیت این است که تهران در حال بزرگ شدن است و نیاز به اسکان جمعیت در آن وجود دارد و سمت غرب آن طی 50 سال اخیر رشد نموده است در حالی که در مناطق شمالی و شرقی و جنوبی بسته است به همین دلیل است که نقاط نوساز در غرب تهران واقع شده اند به همین دلیل اگر دیدگاه شما انتخاب محل زندگی با آینده می باشد، می توانید بر روی نقاط غربی بررسی بیشتری انجام دهید و قطعا نتیجه ای که خواهید گرفت بهتر خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پروژه های تهران از قبیل املاک آماده، پیش فروش با شرایط پرداخت اقساط و دیگر موارد در مورد حوزه مسکن با کارشناسان ما در تهران برج در تماس باشید.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه