جستجو کردن

نوشته های اخیر

آپارتمان چند سال ساخت مناسب خرید است؟

  • حتما برای شما سوال شده است که چه آپارتمانی با چه سنی مناسب خرید و سرمایه گذاری است اگر آینده آن را نیز بخواهید مد نظر داشته باشید. در نظر داشته باشید که در تهران بافت فرسوده و یا ساختمان هایی وجود دارند که می توانند در آینده نوسازی شوند و این یک دیدگاه برای خرید خانه های مسکونی و آپارتمانی است که دارای قدرالسهم زمین هستند و امیدی به ساخت آنها در آینده وجود دارد.

    آپارتمان چند سال ساخت مناسب خرید است؟
    آپارتمان چند سال ساخت مناسب خرید است؟

    در این مطلب ضمن بررسی اینکه بهترین سن آپارتمان برای خرید کدام است به مواردی که باید هنگام خرید این دسته از آپارتمان ها با دید به آینده در نظر داشته باشید می پردازیم.

    بهترین سن آپارتمان برای خرید

    اول از همه بهتر است توجه داشته باشید که اگر سن بنا بالا باشد و شرایط ساخت و ساز در آن وجود داشته باشد قطعا مالک نیز به این موضوع ممکن است واقف باشد و حتی ممکن است ملک را به جای بنا با قدرالسهم زمین به فروش برساند.

    اول از همه باید در نظر داشته باشید که آپارتمانی که قصد خرید آن را دارید در همسایگی آن چه شرایطی وجود دارد. اگر خانه های مجاور نیز هم سن این آپارتمان می باشند می توانند با تجمیع آپارتمان ها با یکدیگر در آینده، صرف اقتصادی برای سازنده و مشارکت وجود داشته باشد و درصد بالایی این احتمال وجود دارد که ساخت و ساز انجام شود.

    در این حالت بهترین سن آپارتمان برای خرید این خانه های بین 15 الی 25 سال است زیرا این سن نه چندان قدیمی است که به عنوان کلنگی شناخته شود و نه نوساز است که فروشنده بتواند آپارتمان را قدرالسهمی به شما به فروش برساند.

    بهترین سن آپارتمان برای خرید
    بهترین سن آپارتمان برای خرید

    ولی یک نکته مهم دیگر را نیز باید در نظر داشته باشید و آن این است که تراکم ساختی که شهرداری در منطقه می دهد را نیز باید بررسی نمایید. به عنوان مثال برای سرمایه گذاری در منطقه 22 بر روی آپارتمان های قدیمی باید این نکته را بدانید که شهرداری در این نقطه بیش از 3 طبقه جواز نمی دهد و تراکم محدود است پس در واقع خرید آپارتمان کلنگی در این محدوده ممکن است برای ساخت توسط سازنده صرف اقتصادی نداشته باشد.

    آپارتمان چند سال ساخت مناسب سرمایه گذاری است؟

    واقعیت این است که باید آپارتمانی را خریداری کنید که چند سال در آن سکونت داشته باشید و محیطی داشته باشد که برای زندگی شما مناسب باشد. اگر بدانید که می توانید 10 سال در یک آپارتمان زندگی کنید، آپارتمان 15 سال ساخت مناسب است زیرا همانطور که در بالا اشاره نمودیم در نهایت اگر شرایطی که اشاره کردیم بر قرار باشد زمانی که سن آپارتمان به 25 برسد گزینه های ساخت مطرح می شود.

    همچنین باید در نظر داشته باشید که در آن منطقه رنج قیمت آپارتمان نوساز و فرسوده چقدر اختلاف دارد. به عنوان مثال قیمت آپارتمان نوساز در چیتگر اگر در برج واقع شده باشد اختلاف زیادی با خانه های آپارتمانی دارد و دلیل آن این است که تراکم در برج ها بالا و در خانه های ویلایی کم است ولیکن باید در نظر بگیرید که به همین شکل مشتریان بیشتر به سمت خرید خانه در برج ها می روند تا واحدهای آپارتمانی را با قیمت بالا در این محدوده خریداری کنند.

    ولیکن در نظر داشته باشید در یک منطقه دیگر مانند منطقه 1 و 2 و یا 5 شرایط اینگونه نیست و برج چندانی وجود ندارد که اختلاف قیمت و گزینه بهتری برای قیمت ارائه دهد.

    گزینه جایگزین برای خرید آپارتمان چند سال ساخت

    در نظر داشته باشید که همیشه لازم نیست که به دنبال خرید یک آپارتمان چند سال ساخت با هدف ساخت و مشارکت آن باشد. شاید این امر چند سال و شاید چند ده سال زمان ببرد و به جای آن می توانید به سراغ گزینه های پیش فروش آپارتمان بروید که در همین مدت زمان شاید بتوانید 2 بار اقدام به پیش خرید کرده و واحد خود را تحویل بگیرید و مجدد اقدام به این کار نمایید.

    گزینه جایگزین برای خرید آپارتمان چند سال ساخت
    گزینه جایگزین برای خرید آپارتمان چند سال ساخت

    همچنین در نظر داشته باشید که خرید زمین در نقاطی از تهران نیز در صورتی که مبلغ سرمایه اولیه شما به اندازه کافی باشد می تواند گزینه مناسبی باشد اما قطعا می دانید که قیمت زمین در تهران کمتر از 50 میلیارد تومان در مناطق جنوبی نیست که احتمالا به خاطر متراژ محدود تراکم ساخت محدوده نیز دارد.

    اما در غربی ترین نقطه تهران در شهرک الهیه غرب که یک شهرک ویلایی است. قیمت زمین در این شهرک برای قطعه های 300 الی 450 متری به ازای هر متر بنا بر موقعیت زمین 85 الی 100 میلیون تومان است که در مجموع می تواند 30 الی 50 میلیارد تومان شود و قابلیت ساخت 3 طبقه با تراکم 60 درصد را نیز دارد.

    سن آپارتمان در بافت فرسوده تهران

    یک موضوع دیگر نیز در سن آپارتمان در واحد های مسکونی بافت فرسوده تهران وجود دارد و آن این است که شهرداری در این محدوده برای سازنده ها طرح های تشویقی خوبی ارائه داده است که می تواند به نوسازی بافت این محدوده کمک نماید.

    در اینجا اگر به دید سرمایه گذاری وارد خرید آپارتمان با سن بالا شوید به شرطی که فروشنده قدرالسهمی اقدام به فروش نکند گزینه خوبی است اما در نظر داشته باشید اتفاق نظر برای تجمیع و مشارکت میان همسایگان شما یک چالش بسیار بزرگ است که معمولا به این سادگی ها انجام نمی شود.

    در نهایت برای یافتن بهترین گزینه خرید آپارتمان در بافت فرسوده علاوه بر اینکه می توانید سن آپارتمان را از 20 سال به بالا انتخاب نمایید، بلکه باید ملک های مجاور، همسایگان و شرایط ساخت را نیز در نظر داشته باشید.

    اما باز هم باید بدانید که اگر صبر طولانی دارید به سراغ این گزینه ها بروید در غیر اینصورت تفاوت قیمت پیش خرید آپارتمان در تهران نیز می تواند در طی چند سالی که شما به قصد مشارکت اقدام به خرید آپارتمان می نمایید بسیار زیاد باشد و حتی بیشتر از این کار برای شما سوددهی داشته باشد.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که آپارتمان چند سال ساخت مناسب خرید است و اگر قصد شما از خرید آپارتمان دید به سرمایه گذاری می باشد بهترین سن خرید آپارتمان چیست و چه فاکتور هایی را باید در نظر بگیرید.

    برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون خرید واحدهای آپارتمانی در برج ها، زمین قابل ساخت، پروژه های پیش فروش با شرایط پرداخت اقساطی در تهران می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه