جستجو کردن

نوشته های اخیر

قیمت هر متر آپارتمان در دریاچه چیتگر چقدر است ؟

  • ممکن است به دنبال خرید آپارتمان در دریاچه چیتگر باشید و با بررسی سایتهای آگهی املاک قیمت های عجیبی مشاهده کرده اید که قیمت ها را بسیار کم آگهی نموده اند بصورتی که در تبلیغات و آگهی ها قیمت یک آپارتمان 60 متری را 20 الی 30 میلیون تومان اعلام می دارند که این رقم غیر واقعیست .

    در این مطلب ما به تاریخ آذر ماه سال 1402 قیمت هر متر آپارتمان در دریاچه چیتگر را برای شما مشخص خواهیم نمود که آخرین نرخ معاملات است و برای روشن نمودن موضوعی که در بالا به آن اشاره نمودیم یعنی آپارتمان های ارزان قیمت و آگهی هایی که در سایتهای املاک مشاهده نموده اید توضیحات کامل ارائه خواهیم نمود .

    پیش از ادامه می توانید ویدئو کلیپ زیر را مشاهده نمایید که مربوط به محدوده مروارید شهر ( آخرین محله غربی دریاچه چیتگر ) است که بیشتر آن دسته از آگهی ها در این منطقه تعریف شده اند ، البته در یک قطعه زمین خاص که در ادامه توضیحات به پروژه ها و قیمت های آن نیز میپردازیم .

    قیمت هر متر آپارتمان در دریاچه چیتگر

    در تاریخ آذر ماه سال 1402 آخرین نرخ معاملات در دریاچه چیتگر را در جدول زیر برایتان مشخص نموده ایم اما توجه داشته باشید که دریاچه چیتگر یک نام کلی برای منطقه 22 است و وسعت این محدوده بصورت کلی 5800 هکتار است که وسیع ترین منطقه تهران میباشد ، این محدوده دارای نواحی متفاوتی میباشد که از لحاظ قیمت با یکدیگر کاملا متفاوت هستند که یکی از مزایای پیش خرید آپارتمان در دریاچه چیتگر است که تنوع قیمتی بسیاری در آن وجود دارد .

    به همین دلیل بهتر است بدانید که مناطقی که در جدول ما مشخص می شوند شامل ، دریاچه چیتگر ، میدان المپیک ، شهرک مروارید شهر ، شهرک چیتگر ، شمال اتوبان خرازی و محدوده ایران مال و کوهک میباشد که هر کدام از این نواحی دارای قیمت پایه متفاوت و برتری نسبت به دیگری میباشد که به آن در این مطلب خواهیم پرداخت .

    قیمت هر متر آپارتمان در دریاچه چیتگر
    قیمت هر متر آپارتمان در دریاچه چیتگر

    قیمت هر متر آپارتمان در دریاچه چیتگر به شرح زیر است :

    نوع ملک مساحت تعداد اتاق سال ساخت آدرس قیمت (تومان) قیمت هر متر مربع (تومان)
    آپارتمان 143 متر دریاچه شهدای خلیج فارس 143 متر 3 خوابه 1401 دریاچه چیتگر 17,000,000,000 118,881,118
    آپارتمان 152 متر دریاچه شهدای خلیج فارس 152 متر 3 خوابه 1391 دریاچه چیتگر 9,880,000,000 65,000,000
    آپارتمان 137 متر دریاچه شهدای خلیج فارس 137 متر 3 خوابه 1400 دریاچه چیتگر 10,200,000,000 74,452,555
    آپارتمان 137 متر / ویو دریاچه / فول بازسازی 137 متر 3 خوابه 1396 دریاچه چیتگر 13,000,000,000 94,890,511
    واحد 112 متری خرازی 112 متر 2 خوابه 1402 شهرک خرازی 6,700,000,000 59,821,429
    واحد 220 متری نوساز / طبقه 21 220 متر 4 اتاق مروارید شهر 13,200,000,000 60,000,000
    واحد 165 متری نوساز / طبقه 5 165 متر 3 اتاق شمال خرازی 13,200,000,000 80,000,000
    آپارتمان 116 متر برجهای ایزدیار دریاچه 116 متر 2 اتاق 12 دریاچه چیتگر 8,650,000,000 74,569,000
    آپارتمان 116 متر مروارید شهر 116 متر 2 اتاق 6 مروارید شهر 8,300,000,000 71,552,000
    آپارتمان 70 متر نوساز / طبقه 14 70 متر 2 اتاق نوساز کوهک 8,200,000,000 117,142,857

    در ادامه این مطلب به بررسی آگهی هایی با قیمت پایین میپردازیم که برایتان روشن شود کدام دسته از قیمت ها واقعی و کدام دسته مربوط به پروژه های روی خاک با قیمت علی الحساب هست .

    آگهی های قیمت پایین آپارتمان در دریاچه چیتگر

    بیشترین آمار ساخت و ساز در منطقه 22 تهران وجود دارد و علت آن نیز وسعت ، قرار گرفتن در طرح تفصیلی شهرداری تهران و مالکیت عمده زمین های آن توسط تعاونی های دولتی است که مشغول به ساخت و ساز هستند . توجه داشته باشید نحوه ساخت و فروش پروژه های تعاونی ساز با شخصی ساز متفاوت است حالا تفاوتشان در چیست ؟

    در یک خرید با قیمت قطعی پروژه به 30 درصد مرحله پیشرفت باید رسیده باشد ، واحد و طبقه مشخص شده و قیمت هر متر آپارتمان بصورت قطعی مکتوب شود بعد از آن شما 30 الی 60 درصد کل را بصورت پرداخت اولیه و بر اساس توافق پرداخت نموده و مابقی در طی اقساط باید پرداخت شود . این میشود آنچه احتمالا شما با آن آشنایی دارید .

    اما در تعاونی ساز اینگونه نیست ، شرایط اولیه اینگونه است که زمینی از سوی یک ارگان دولتی به تعاونی همان ارگان برای تامین مسکن کارمندان واگذار شده است اما خود نهاد کار ساخت و ساز انجام نمیدهد بلکه تعاونی که مالک زمین شده و اعضای آن ثبت نام نموده اند باید وضعیت زمین شان را برای ساخت تعیین تکلیف کنند . نحوه واگذاری نیز مجانی نیست و اینطور نیست که کارمند پولی ندهد بلکه یک پولی میدهد و مابقی را اقساط 10 ساله از حقوق کسر میکنند .

    آگهی های قیمت پایین آپارتمان در دریاچه چیتگر
    آگهی های قیمت پایین آپارتمان در دریاچه چیتگر

    در نهایت حالا تعاونی یا خودش میسازد که باید مثل یک سازنده عمل کند و کل هزینه ها را به اعضا بگوید و همگی مرحله به مرحله پرداخت نمایند که شرایط فروش اقساطی آپارتمان در منطقه 22 به همین حالت انجام میشود و یا مشارکت کند با یک شرکت یا شخص که برایش ساخت را انجام دهد و درصد مشارکت مشخص کند .

    حال بینید تعاونی سازهایی که مورد اول هستند یعنی خودشان میسازند اقساطی بصورت علی الحساب به ازای قیمت هر متر آپارتمان در دریاچه چیتگر دریافت می نمایند . یعنی شما یک واحد 60 متری خریداری نموده اید و یا بهتر بگوییم در تعاونی مشارکت کرده اید حال هزینه ساخت بصورت کلی 15 میلیون تومان به ازای هر متر تخمین زده شده است یعنی شما قاعدتا جدا از هزینه زمین و تراکم 900 میلیون برای یک واحد 60 متری باید هزینه ساخت پرداخت نمایید .

    اما این هزینه تخمین است و قطعی نیست ! یعنی امروز این است اما پروژه امروز در یک شب ساخته نمیشود بلکه 4 سال زمان میبرد پس تعاونی اقساطی را بصورت علی الحساب امروز با محاسبه 15 میلیون اعلام میکند تا پایان سال و سال جدید هزینه های جدید را تخمین میزند . در نهایت این واحد برای شما 15 میلیون تمام نمیشود و در 4 سال آینده شاید با متری 40 میلیون تمام شود اما در نظر داشته باشید که پرداخت مرحله ای بوده و شما با قیمت 15 میلیون هم 1 سال هزینه نموده اید و پروژه پیش رفته است .

    بطور مثال پروژه خرازی که از دسته پروژه های بنیاد تعاون سپاه است شاید قیمت تمام شده ای برابر 20 الی 30 میلیون تومان به ازای هر متر آپارتمان برای خریدار اولیه داشته باشد و در حال حاضر همانطور که در جدول بالا مشاهده نمودید قیمت آن متری 80 میلیون تومان است . حال اینکه این دسته از آگهی ها چگونه از این موضوع استفاده مینمایند را در ادامه مطلب باز خواهیم نمود .

    قیمت های غیر واقعی در دریاچه چیتگر

    همانطور که در بالا نحوه مشارکت در تعاونی را دانستید و متوجه شدید که علی الحساب بودن قیمت به چه معناست حال شما را با تعاونی های شخصی ، بی سابقه و بدون ریشه در دریاچه چیتگر آشنا خواهیم کرد که تاریخ تاسیس آنها به 1 تا 2 و یا نهایت 3 سال میرسد . این دسته از تعاونی ها در واقع قصد کپی نمودن از تعاونی های دولتی را دارند یعنی از آنجایی که تعاونی سازی در دریاچه چیتگر در حال انجام است و مردم با آن آشنایی دارند عده ای در کنار اینها قصد دارند خود را مانند دولتی ها معرفی نمایند .

    اکثر آنها هم خودشان را وابسته به دولت و یا از بازنشستگان دولتی اعلام میدارند اما واقعیت اینگونه نیست و اینها در هنگام فروش به شما واقعیت را نمیگویند . در مطلبی تحت عنوان نظر مردم در مورد برج های چیتگر این موضوع را حسابی باز نمودیم و از مردم دعوت کرده که نظراتشان را بیان کنند ، بد نیست اگر سری به این مطلب بزنید و ببینید که مردم در این مورد چه تجربه هایی داشته اند . اگر بخواهیم از ایرادات پروژه ها بگوییم این است که زمان تحویل پروژه های چیتگر آن دسته که بخش دولتی میسازد روند کنی دارد اما در نهایت ساخته و تحویل داده میشوند اما از سوی دیگر قیمت شان به شدت مناسب و پایین است .

    قیمت های غیر واقعی در دریاچه چیتگر
    قیمت های غیر واقعی در دریاچه چیتگر

    در نهایت در آگهی ها اینگونه میبینید که یک واحد 100 متری را به گونه ای اعلام میدارند که قیمت هر متر آپارتمان در دریاچه چیتگر 30 میلیون تومان حساب میشود و یک واحد 100 متری را 3 میلیارد تومان محاسبه میکنند در حالیکه در جدول بالا کف قیمت نوساز 85 الی 90 میلیون تومان کمتر نیست ( آن هم قیمت پایه یعنی بدون ضریب طبقات ) . این دسته از تعاونی ها در قطعه ای خاص در مروارید شهر قرار گرفته اند که 3 هکتار زمین مشاعی است و هنوز جواز ساخت نگرفته و کاربری غیر مسکونی دارد .

    اگر با آنها تماس بگیرید و در مورد اینکه این قیمت تمام میشود یا خیر سوال بپرسید هم به شما اگر بگویند که علی الحساب است خواهند گفت که سالانه افزایش ناچیزی خواهد داشت شاید 5 الی 7 درصد ! به نظر شما در کشور ما ایران سالانه در کدام کالا 5 الی 7 درصد افزایش قیمت داشته ایم که در هزینه های ساختمان سازی اینگونه باشد ؟

    قیمت واقعی به ازای هر متر آپارتمان در دریاچه چیتگر چقدر است ؟

    همانطور که در جدول برایتان مشخص نموده ایم در محدوده دریاچه چیتگر میانگین قیمت 75 الی 85 میلیون تومان است ، در محدوده کوهک 70 الی 80 میلیون تومان ، مروارید شهر 50 الی 65 میلیون ، شمال اتوبان خرازی 65 الی 80 میلیون میباشد . در نظر داشته باشید به دلیل اینکه طبقه ، جهت و خود برج بسیار مهم است این قیمت ها را بصورت محدوده ای اعلام نمودیم زیرا تفاوت قیمت نیز به این دلایل وجود دارد .

    پس حالا که از نحوه محاسبه قیمت پیش فروش آپارتمان اطلاع یافته اید بدانید بدانید که اقساطی که بصورت علی الحساب اعلام میشود در سال تورم میخورد ، قیمت های ساخت غیر واقعی در نهایت فقط برای این است که قیمت تمام شده را به شما پایینتر نشان دهند تا شما را جذب کنند و در حال حاضر بعید است قیمت ساخت پایینتر از متری 18 میلیون تومان باشد . البته باز هم بسته به سازه و کیفیت متریال دارد .

    قیمت واقعی به ازای هر متر آپارتمان در دریاچه چیتگر چقدر است ؟
    قیمت واقعی به ازای هر متر آپارتمان در دریاچه چیتگر چقدر است ؟

    در پروژه های دولتی ، به دلیل اینکه هزینه تراکم ( جواز ) وجود ندارد قیمت ها پایین تمام میشود ، همچنین در پروژه های دولتی چیتگر نحوه محاسبه قیمت ها و هزینه ها بر اساس نظر هیات مدیره و مدیرعامل تعاونی است که در نهایت توسط کارمندان و اعضای همان تعاونی انتخاب شده اند اما در تعاونی های خصوصی اینگونه نیست . یک شرکتی در قالب تعاونی تاسیس کرده و پروژه معرفی می نمایند .

    در نتیجه در تعاونی سازها شفافیت بیشتر است و چهارچوبی وجود دارد و در حال حاضر میتوانیم بگوییم پایینترین قیمت پروژه ای که به صورت قطعی توسط دولت در حال انجام است و به صورت سهامی است و البته زمان تحویل آن نیز 7 الی 8 سال دیگر طول میکشد به قیمت قطعی 28 میلیون تومان معامله میشود و بعد از آن قیمت آپارتمان به ازای هر متر در دریاچه چیتگر برای پروژه های دولتی که در مرحله پیشرفت 60 درصد هستند 38 الی 48 میلیون بسته به جهت و طبقه است که زمان تحویل آنها 4 سال دیگر است .

    همچنین در نظر داشته باشید این دسته از پروژه ها در محدوده دریاچه چیتگر نیستند بلکه در شهرک چیتگر میباشند . ما در این مطلب به بررسی جزئیات این پروژه ها نپرداخته ایم زیرا در مطلب دیگر به صورت مفصل در مورد تک تک موارد توضیحات داده ایم اما اگر نیاز به مشاوره دارید می توانید برای کسب اطلاعات دقیق تر و جزئیات با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرموده و اطلاعات مشاوره دریافت نمایید .

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه