جستجو کردن

نوشته های اخیر

سرمایه گذاری در ملک با سرمایه کم از 500 میلیون تا 3 میلیارد

  • اگر به دنبال سرمایه گذاری در ملک هستید و سرمایه اولیه شما کم است بدانید که موقعیت هایی برای شما وجود دارد تا بتوانید در این حوزه سرمایه گذاری نمایید، ما در این مطلب گزینه های سرمایه گذاری در ملک با سرمایه کم را معرفی میکنیم اما اول از همه باید به این نکته اشاره کنیم که این نوع سرمایه گذاری نیاز به واقع بینی دارد و شرایط را باید به صورت واقعی و طولانی مدت نگاه کرد.

    سرمایه گذاری در ملک با سرمایه کم از 500 میلیون تا 3 میلیارد
    سرمایه گذاری در ملک با سرمایه کم از 500 میلیون تا 3 میلیارد

    بسیاری از موارد در این مسیر وجود دارند که در نگاه اول گزینه بهتری به نظر می رسند و شرایط آنها ایده آل است اما واقعیت این است که نتیجه کار آنچه انتظار دارید نخواهد بود و به همین دلیل است که تاکید ما این است که باید واقعیت را در این نوع سرمایه گذاری در نظر بگیرید. ما تمامی موارد را همراه با معایب و مزایا به شما معرفی میکنیم تا بتوانید درست ترین تصمیم گیری را در این مسیر انجام دهید.

    گزینه های سرمایه گذاری در ملک با سرمایه کم

    دلیل انتخاب سرمایه 500 میلیون الی 3 میلیارد تومان توسط ما این است که در این طیف چندین گزینه وجود دارد و حتی در گزینه های نزدیک به 3 میلیارد نیز قابلیت خرید مسکن آماده در تهران و شهرهای اطراف تهران را دارید و با کمتر از این مبلغ قاعدتا گزینه ای جز خرید پروژه های سهامی، تعاونی ساز و پیش خرید برایتان وجود ندارد.

    اول از همه بدانید که گزینه شما با سقف این مبلغ محدود به خرید آپارتمان در پرند، پردیس و اندیشه است که در مطلبی جداگانه به بررسی معایب و مزایای هر نقطه پرداختیم اما در نظر داشته باشید که این مناطق به دلیل ساخت مسکن مهر در یک رنج قیمت باقی خواهند ماند و ماهیت ساخت آن ها نیز به همین دلیل است اما رشد قیمت دارند.

    در کنار این گزینه شما گزینه های خرید آپارتمان تا 4 میلیارد تومان را نیز در تهران دارید که محدود به مناطق جنوبی و بافت فرسوده است و اگر دیدگاه شما افزودن سرمایه از طریق رشد ملکی که خریداری میکنید است، این گزینه ها تنها با تورم پیش می روند و ارزش افزوده ای بابت سرمایه گذاری در ملک نخواهید داشت.

    گزینه های سرمایه گذاری در ملک با سرمایه کم
    گزینه های سرمایه گذاری در ملک با سرمایه کم

    گزینه بعدی شما سرمایه گذاری در بخش پیش خرید است اما باید در نظر داشته باشید که گزینه های شما هر چه مبلغ سرمایه شما کمتر باشد محدود به پروژه های تعاونی ساز می شوند و در این قسمت پیشنهاد ما این است که به سراغ گزینه هایی بروید که دولتی هستند. علت این است که ضریب اطمینان در این پروژه ها باید بالا باشد و بهتر است ریشه دولتی داشته باشند.

    اگر نمیدانید که تعاونی چیست به صورت خلاصه به شما توضیح می دهیم که تعاونی به معنی مجمعی می باشد که برای ساخت و ساز تشکیل می شود و کلیه اعضای آن هزینه های مربوط به انجام این کار از ابتدا که خرید زمین است تا ساخت و تحویل آن را بر اساس سهم خود پرداخت می نمایند و از ماحصل کار متراژ مفید مسکونی عایدشان می شود.

    در این نوع ساخت و ساز سود سازنده وجود ندارد و تعاونی های دولتی هم به منظور تامین مسکن کارکنان خود اقدام به این کار می کنند که در نهایت این دسته از واحدها توسط اعضای اولیه در بازار به فروش میرسند و قابل خریداری توسط عموم مردم هستند.

    ریسک سرمایه گذاری در مسکن با سرمایه کم در پیش خرید

    حال که صحبت از سرمایه گذاری با سرمایه کم پیش می آید، قطعا گزینه ها می تواند نا آشنا تر از آنچه باشد که در روال عادی خرید ملک بوجود می آید، به همین دلیل است که در این بین تعاونی های خصوصی تشکیل می شوند که اقدام به معرفی پروژه می نمایند و همانطور که در بالا توضیح دادیم، ماهیت آنها تعاونی سازی است یعنی آنها اقدام به جذب سرمایه گذار برای انجام پروژه می نمایند.

    این دسته از تعاونی ها معمولا شرایط بهتری در ظاهر ارائه می دهند به عنوان مثال تعاونی مروارید شهر فاخر یک تعاونی خصوصی است که با 500 میلیون تومان تراکم یک واحد 60 متری به شما می فروشد اما واقعیت این است که خریدار متوجه نمی شود که در تبلیغات تنها تراکم است که می خرد نه یک واحد 60 متری با این رقم و بعد از آن باید هزینه ساخت را به صورت علی الحساب پرداخت کند که سالانه افزایش می یابد.

    این یکی از ریسک های پیش خرید آپارتمان همین است که شما تصور میکنید 60 متر واحد خریداری میکنید در حالیکه وضعیت ادامه راه آنچه شما تصور میکنید نیست در گزینه های سهامی آپارتمان، با مبلغ 500 الی 600 میلیون تومان می توانید سهام 10 متر آپارتمان را خریداری کنید که به صورت کامل و شسته رفته سهام 10 متر واحد مفید مسکونی است.

    ریسک سرمایه گذاری در مسکن با سرمایه کم در پیش خرید
    ریسک سرمایه گذاری در مسکن با سرمایه کم در پیش خرید

    در نگاه اول خرید یک واحد 60 متری از خرید 10 متر واحد به صورت سهامی بهتر به نظر می آید ولیکن از نظر نتیجه کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. پروژه ای که سهام 10 متری دارد یکی از معتبر ترین پروژه های چیتگر است که توسط هوافضای سپاه انجام می شود ولیکن پروژه ای که تراکم واحد 60 متری به شما می فروشد، نه زمین آن جواز ساخت دارد، نه کاربری مسکونی دارد و نه زمان شروع مشخص است در ضمن 60 متر با مشاعات حساب شده و همچنین اقساط ساخت نیز علی الحساب است یعنی هر چه تعاونی اعلام کند شما باید پرداخت کنید که این تعاونی نه سابقه ساخت دارد و نه مشخص است مالکین آن چه کسی هستند اما شما با خرید این واحد از تعاونی در واقع مدیریت آنها را پذیرفته اید.

    ایمن ترین سرمایه گذاری در ملک با سرمایه کم کدام است؟

    ایمن ترین سرمایه گذاری با سرمایه کم در حوزه مسکن، در تعاونی هایی است که ریشه دولتی دارند زیرا این ساخت و ساز در واقع برای اعضای همان سازمان انجام می شود که در نهایت امتیاز و جایگاه اعضا به افراد غیر سازمانی واگذار ( فروخته شده است) و تعهدات همان است اما خریدار شخص جدیدی است.

    این دسته از پروژه ها فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در ملک با سرمایه کم هستند و اقساط آن ها طولانی مدت و روند ساخت آنها نیز طولانی است زیرا توجه داشته باشید که این برج ها برای فروش به عموم مردم ساخته نمی شود بلکه برای اعضای سازمان و توسط تعاونی انجام می شود و طبق برنامه خود پیش می رود.

    در نهایت آینده سرمایه گذاری در مسکن در صورتی که با هوشمندی و آگاهی انجام شود تضمین شده است و شما باید در نظر داشته باشید که با سرمایه کم اقدام به سرمایه گذاری نموده اید و هدف شما باید به حداقل رساندن چالش ها و در نظر گرفتن واقعیت ها باشد.

    همچنین در نظر داشته باشید که باید منطقه ای که برای سرمایه گذاری انتخاب می کنید، رو به رشد و رو به پیشرفت باشد تا سرمایه شما ارزش افزوده پیدا کند. به عنوان مثال ارزان ترین منطقه غرب تهران برای خرید آپارتمان فرصت سرمایه گذاری در پیش خرید را شاید به شما ندهد و یک منطقه با بافت قدیمی باشد اما با همان قیمت می توان در چیتگر اقدام به سرمایه گذاری در پروژه های پیش خرید نمود و علت متنوع بودن شرایط فروش نیز همین است که تعاونی سازهای دولتی در این منطقه حضور دارند و گزینه های پیش فروش در چیتگر به مراتب چندین برابر دیگر نقاط تهران است و به همین شکل شرایط فروش بیشتر و رقابتی نیز توسط سازنده ها بیشتر است.

    معرفی گزینه های خرید ملک با سرمایه کم

    در ادامه این مطلب چندین مورد را معرفی خواهیم نمود که رنج قیمت بین 500 الی 3 میلیارد تومان را پوشش بدهد و البته در نظر داشته باشید که اطلاعات هر کدام از این پروژه ها را می توانید در بخش مربوط به آن مشاهده فرمایید و هدف ما تنها مثال برای هر میزان سرمایه در این بازه است.

    نام پروژه محدوده هزینه تاریخ پایان پروژه
    برج H ارتش 750 میلیون تومان (مبلغ اولیه) + اقساط 40 ماهه 1406
    پروژه مرجان 80 متر نداجا 2,000,000,000 تومان همراه با اقساط تا زمان تحویل 1404
    پهنه F ارتش (ثبت نام) 29 میلیون تومان متری تسویه، تحویل 1408 1408
    پروژه رادین – شخصی ساز 48 میلیون متری، پیش 30 درصد (1 میلیارد و 200)،اقساط 2 سال 1405
    پروژه شمشاد – سازمان جنگلبانی 11 متر مسکونی و 1و نیم متر تجاری به قیمت 700 میلیون تومان 1405
    پروژه شهید آرمان هوافضا سپاه 100 متری با 1 و نیم میلیارد و به همراه اقساط 1408
    معرفی گزینه های خرید ملک با سرمایه کم
    معرفی گزینه های خرید ملک با سرمایه کم

    در جدولی بالا، تمامی گزینه ها از قبیل پیش خرید سهامی، پیش خرید قطعی با قیمت قطعی تا پایان قرارداد، پیش خرید با قیمت علی الحساب با پیش پرداخت کم و اقساط طولانی مدت را برای تان مشخص نمودیم. این موارد تنها برای روشن نمودن این موضوع بود که گزینه های خرید با این مبلغ برای شما با ریسک کم وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پروژه ها و دیگر موارد با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

    افزایش بازدهی سرمایه گذاری در مسکن

    حال که برخی موارد را برای سرمایه گذاری در مسکن با سرمایه کم معرفی نمودیم، در این بخش برخی موارد را معرفی میکنیم که باعث افزایش بازدهی سرمایه گذاری شما می شود. همچنین در نظر داشته باشید که برای بسیاری از افراد دیگر روش های سرمایه ای مانند خرید طلا و یا سپرده بانکی نیز گزینه هایی است که ترجیح می دهند در سبد سرمایه گذاری آن ها وجود داشته باشد.

    در این بخش به روش های افزایش بازدهی سرمایه گذاری در مسکن می پردازیم که در آن دیگر روش های سرمایه گذاری نیز وجود دارد.

    شما می توانید با کمک سپرده بانکی و مسکن، سرمایه گذاری با سود 50 درصد سالانه به صورت حداقل ایجاد نمایید که در مطلب مربوطه به صورت کامل توضیح داده شده است اما به صورت خلاصه باید اشاره کنیم که الزام این نوع سرمایه گذاری این است که از مبلغ کلی شما 30 درصد وارد پیش خرید ملک با قیمت قطعی شود و 70 درصد مابقی در بانک سپرده 25 درصد شود و در این حالت، اقساط شما توسط سود بانکی پوشش داده خواهد شد و در نهایت پس از یک دوره 3 ساله شما 70 درصد سپرده بانکی را به همراه 1 واحد مسکونی در اختیار دارید.

    حال در مرحله بعدی از میان سرمایه گذاری در مسکن یا طلا باید بدانید که در یک بازه 10 ساله که بر اساس آمار و ارقام دقیق بررسی شده است، تفاوت رشد قیمت مسکن و طلا تنها 0.8 درصد در مسکن بیشتر بوده است اما باید در نظر داشته باشید که قابلیت بهره برداری مسکن محاسبه نشده است یعنی محاسبات ما اینگونه بوده که در 10 سال پیش یک ملک خریداری شده و بدون اینکه اجاره داده شود رها شده باشد و قیمت آن با قیمت طلا پس از 10 سال مقایسه شده است.

    افزایش بازدهی سرمایه گذاری در مسکن
    افزایش بازدهی سرمایه گذاری در مسکن

    اما مهمترین نکته در سرمایه گذاری در مسکن با سرمایه کم این است که شما می توانید سرمایه خود را پیش از خرید در قالب طلا نگهداری کنید زیرا قیمت طلا به روز است اما قیمت مسکن به روز نیست و اگر نرخ ارز و طلا افزایش یابد در یک بازه طولانی افزایش قیمت می یابد و شما می توانید در هنگامی که قیمت ارز اوج میگیرد طلا را در سقف قیمت فروخته و وارد مسکن با قیمت قبلی شوید. این کار برای افرادی که سرمایه کمی برای خرید مسکن در اختیار دارد می تواند یک کمک 20 الی 30 درصدی باشد.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی گزینه های سرمایه گذاری در ملک با سرمایه کم پرداختیم و چندین مورد واقعی و قابل انجام را را ریسک کم به شما معرفی نمودیم. تاکید ما در این مورد بوده است که صرفا هر شرایطی که مطلوب تر به نظر بی آید گزینه بهتری نیست و شاید بهتر باشد به جای سرمایه گذاری با 500 میلیون تومان بر روی پروژه ای نامشخص، 10 متر مفید مسکونی در یک پروژه معتبر خریداری شود و در نهایت با افزودن سرمایه در بازه زمانی بعدی اقدام به خرید ملک دلخواهتان کنید.

    این نکته را یادآور می شویم که خرید اولین خانه از مهمترین اهداف هر شخص می باشد و برای رسیدن به آن نیاز به مشاوره صحیح و برنامه ریزی دارید تا موقعیت ها و فرصت ها بر اساس خواسته شما، میزان سرمایه اولیه، توانایی پرداخت اقساط و روحیه ریسک پذیری شما بررسی شود و بهترین گزینه به شما معرفی شود از این رو می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه