جستجو کردن

نوشته های اخیر

کلاهبرداری در مروارید شهر: معرفی خطرات و فرصت ها

  • اگر به دنبال خرید آپارتمان در منطقه 22 هستید ممکن است نگران کلاهبرداری در مروارید شهر باشید و علت آن نیز وجود تعاونی های تازه تاسیس و بدون پشتوانه است که در این محدوده مشغول فعالیت هستند در غیر اینصورت این محدوده از نظر موقعیت و پروژه های در حال انجام بسیار رو به رشد است .

    کلاهبرداری در مروارید شهر: معرفی خطرات و فرصت ها
    کلاهبرداری در مروارید شهر: معرفی خطرات و فرصت ها

    اما در نگاه کلی خریدار با گشت و گذار در این محدوده و شنیده های نادرست ممکن است به این نتیجه برسد که پروژه های این منطقه کلاهبرداری است اما اینگونه نیست زیرا در هر بازاری که خریدار وجود داشته باشد عده سودجو نیز حضور دارند ، حال میتواند بازار خودرو باشد یا مسکن و یا بورس در نهایت این خریدار است که باید مراقب سرمایه خود باشد و تحقیق درست انجام دهد .

    در ادامه این مطلب به بررسی خطراتی که منجر به کلاهبرداری در مروارید شهر میشود و همچنین فرصت هایی که برای شما بابت یک خرید موفق میتواند بوجود بی آید میپردازیم .

    کلاهبرداری در مروارید شهر

    اگر بخواهیم این موضوع را باز کنیم باید اول از همه این موضوع را اشاره نماییم که در هر خریدی ، خریدار نیز وظیفه بررسی و تحقیق دارد و در واقع یک پای معامله است . در طرف دیگر که فروشنده است میتواند با نگفتن برخی از مواردی که باید خریدار بداند و یا دادن اطلاعات غیر واقعی معامله را با انجام برساند که در نهایت بعدها پس از روشن شدن وضعیت توسط خریدار برداشت به کلاهبرداری در مروارید شهر میشود اما حقیقت این است که خریدار نیز برای عدم بررسی این موضوعات مقصر است .

    بسیاری از تعاونی های تازه تاسیس که بدون پشتوانه مالی و سابقه ساخت میباشند و تاریخ تاسیس آنها به 1 الی 3 سال نیز نمیرسد ، اقدام به معرفی پروژه منطقه 22 مینمایند . ماهیت تعاونی اینگونه است که ساخت جمعی است مانند اینکه دوست یا همسایه شما شرکتی به عنوان تعاونی ثبت میکند و از شما و دیگران دعوت به مشارکت در پروژه مینماید و البته خود را نیز مدیر تعاونی مشخص نموده و هیات مدیره را نیز انتخاب میکند .

    در واقع شما سرمایه تان را به آن شخص سپرده اید که ایشان عملیات پیشرفت پروژه را انجام دهد و از اولین مرحله که خرید زمین است تا دریافت جواز و ساخت و تکمیل پروژه را مدیریت کند .

    کلاهبرداری در مروارید شهر
    کلاهبرداری در مروارید شهر

    حال در اینجا موضوع اصلی یعنی اعتبار سنجی مطرح میشود که این شخص چقدر مورد اعتماد است و آیا توان انجام این کار را دارد ؟ دقیقا شکل گیری تعاونی ها نیز به همین شکل است ! حال شما به دفتر شان مراجعه مینمایید و مشاهده میکنید که جای خوبیست یا تعداد زیادی در رفت و آمد هستند و عکس ها و کاتالوگ جذاب نیز موجود است که برج ها با فول امکانات نشان میدهد اما فقط همین است !

    آیا شما اعتبار سنجی تعاونی را انجام داده اید ؟ آیا شما میدانید که دقیقا ماهیت تعاونی چیست و این تعاونی در حال حاضر در چه مرحله ای است . به شما گفته میشود پروژه 3 ماه دیگر گود برداری میشود شما باید مدارک مالکیت زمین و جواز ساخت را مشاهده کنید و این حق شماست . حال اگر شما این موارد را بررسی ننموده اید و پروژه را خریداری کرده اید .

    قطعا در اینکه شما به این موارد فکر نکنید شگرد هایی وجود دارد که این دسته از تعاونی ها کاملا به آن واقف هستند دائما به شما فشار آورده شده که آخرین مهلت ثبت نام پروژه چیتگر است و شما هم ترس از افزایش قیمت داشته اید و یا موارد دیگر که بیشتر روان شانسی است تا فروش واقعی پروژه و در واقع بیان نکردن حقیقت خود یک کلاهبرداری است اما در نهایت بدانید اینطور نیست که پول شما را ندهند ، میدهند اما ارزش پول شما قطعا دیگر مانند آن روزی نیست که آنرا پرداخت نموده اید .

    مقصر کلاهبرداری در مروارید شهر کیست ؟

    حال که در اینجا به ارائه توضیحات در مورد شیوه های کلاهبرداری در مروارید شهر و یا برداشتی که از این واژه میشود پرداخته ایم باید یک نگاهی نیز از سمت خریدار داشته باشیم که او هم مقصر در این معامله است . ما در وبسایت تهران برج صدها مطلب در مورد پروژه ها ، اعتبار سنجی و یا مواردی که باید در مورد آن اطلاع داشته باشید قرار داده ایم حداق یک جستجو در اینترنت آن هم نه از سایتهایی که خودتات مشاهده میکنید که برایشان فرقی نمیکند و همه پروژه ها را معتبر معرفی میکنند بلکه کافی است که در وبسایت تهران برج جستجو نمایید تا واقعیت یک پروژه را دریابید .

    حتی خریدار باید شک کند که اگر قیمت آپارتمان در برج های مروارید شهر در تاریخ امروز بین 55 الی 75 میلیون تومان است چرا پروژه هایی در مروارید شهر قیمت آپارتمان 60 متری را بصورت تمام شده 25 الی 30 میلیون تومان اعلام میدارند و این موضوع به علی الحساب بودن قیمت ساخت بر میگردد که واقعا دیده شده حتی در تعاونی های دولتی از آن سو استفاده میشود .

    مقصر کلاهبرداری در مرواید شهر کیست ؟
    مقصر کلاهبرداری در مروارید شهر کیست ؟

    شرایط هم بدین صورت است که در جدول فروش ، یک قیمت زمین و تراکم وجود دارد و یک قیمت ساخت که در طول مدت ساخت باید پرداخت شود . این دسته از فروشنده ها قیمت ها را قطعی اعلام میکنند اما در واقع منظورشان هزینه زمین و تراکم است و خریدار تصور میکند که قیمت تمام شده است اما واقعیت این است که هزینه ساخت بالا میرود و قطعی نیست و در طول مدت ساخت این پروژه ها که معمولا 4 الی 6 ساله هستند قیمت از آن چیزی که تخمین میزنید بسیار بالاتر میرود .

    در واقع اگر این قضیه به خریدار گفته نشود میشود عدم صداقت فروشنده و مصداق کلاهبرداری در مروارید شهر برداشت میشود که البته خریدار نیز حق دارد اما خودش نیز در اینکه تحقیق در مورد این موضوع انجام نداده است مقصر است .

    شاید ایراد این است که خریدار تصور می کند پیش خرید آپارتمان از سازنده در چیتگر مانند خرید از سوپرمارکت یا کالاهای دیگر نظیر لباس و کیف و کفش است . همانطور که در حال حاضر اگر خودرویی بخواهد خریداری شود انواع و اقسام کارشناسی برای آن وجود دارد برای خرید آپارتمان نیز نیاز به دریافت یک مشاوره صادق و درست بر اساس نیاز های شما میباشد .

    پیشگیری از کلاهبرداری در مروارید شهر منطقه 22

    برای اینکه در دام کلاهبرداری و یا این دسته از تعاونی ها نیوفتید بهتر است بدانید که از خرید در مروارید شهر به دنبال چه هستید  . اول از همه باید مشخص نمایید که میزان سرمایه اولیه شما و اقساطی که میتوانید پرداخت نمایید به کدام پروژه میخورد ؟

    ایا پروژه ای که با 500 میلیون به شما واحد 60 متری میدهد ( یعنی اینطور اعلام کرده ) و در مرحله خاک است بهتر است یا 20 متر خرید سهام پروژه چیتگر ارتش از پروژه ای معتبر یا دولتی ؟ قطعا گزینه دوم بهتر است حتی اگر تفاوت 40 متر در ذهن شما خیلی باشد اما در واقع تفاوت این 2 مورد بین 20 متر واحد مسکونی و 60 متر واحد خیالی است !

    پس بدانید که هر شرایط آسانی مطلوب نیست و تصور نکنید که پولتان را در دست بگیرید و در منطقه به دنبال این باشید که کدام تعاونی به شما بیشتر متراژ میدهد و ارزانتر است و در واقع همین تفکر باعث میشود که پولتان از دست برود .

    پیشگیری از کلاهبرداری در مروارید شهر منطقه 22
    پیشگیری از کلاهبرداری در مروارید شهر منطقه 22

    در واقع بسیار از مراجعه کنندگان به ما با همین تفکر پیش رفته اند و چشم بسته اقدام به خرید نموده اند در حالیکه شرایط فروش اقساطی آپارتمان در منطقه 22  اگر واقعی باشد با 300 یا 400 میلیون تومان پیش پرداخت و اقساط ماهانه 10 الی 15 میلیون تومان پیش نمیرود مگر آنکه در مرحله خاک باشد که آن هم وضعیت نامشخصی دارد و شاید تا چند سال دیگر به ساخت نرسد .

    در این تعاونی هایی نیز وجود دارند که سابقه دارند و پروژه روی خاک معرفی میکنند به عنوان مثال پروژه امپریال پالاس که در واقع سازنده پروژه شمیم رحمت سپاه است و در چند فاز قبلی نیز پیمانکار بوده است . این شرکت حالا خود یک پروژه معرفی نموده که در مرحله خاک است اما این سازنده سابقه اجرا دارد و مشخص است که توان انجام این کار را دارد جدا از اینکه در قیمت گذاری پروژه زیاده روی نموده و ما نیز آنرا تایید نمی کنیم اما در نهایت تفاوت زیادی وجود دارد .

    نشانه تعاونی های بی اعتبار در مروارید شهر

    اگر میخواهید در دام کلاهبرداری در مروارید شهر نیوفتید بهتر است بدانید که چطور میتوانید تعاونی های بی اعتبار را شناسایی نمایید . ما در مطلبی تحت عنوان استعلام تعاونی مسکن چیتگر به این موضوع پرداختیم اما بطور مختصر اگر بخواهیم به آن اشاره نمایید باید گفت که اول از همه تاریخ تاسیس تعاونی بررسی شود ، سپس سابقه تعاونی باید بررسی نشود و البته نه سابقه ای خیالی و اینکه عضو هیات مدیره در کدام پروژه قبلا کار میکرده است .

    بلکه سابقه اجرا یا تحویل پروژه که اگر سر پروژه بروید مشخص باشد و مدارکی برای آن موجود باشد . در مرحله بعدی اگر ادعا بر این است که پروژه تا 3 ماه دیگر شروع میشود باید سند زمین ، جواز ساخت و همچنین پهنه زمین بررسی شود . یعنی بدانید که ممکن است پروژه 21 طبقه معرفی شده باشد در حالی که پهنه زمین 7 طبقه است و این را میتوانید با یک جستجوی ساده در اینترنت متوجه شوید که پهنه زمین چیست .

    همچنین باید بدانید که معنی قیمت علی الحساب چیست و جدا از همه این موارد باید بررسی نمایید که تعهدات در قرارداد چیست و سازنده یا فروشنده چه تعهدی بابت دریافت سرمایه شما میدهد که معمولا در این دسته از تعاونی ها حتی قرارداد نیست بلکه برگه ای به عنوان کاردکس وجود دارد که مثلا در دفتر ثبت اسناد انتقال میابد که آن هم بی ارزش است مثل یک کاغذ که رسید سرمایه گذاری است و محضری شده است .

    اگر میخواهید بدانید که چطور میتوانید پروژه ای مطمئن در چیتگر انتخاب نمایید و در دام کلاهبرداری در مروارید شهر و دیگر مناطق نیوفتید اول از همه در لیست پروژه ها در بالای صفحه اطلاعات واقعی مربوط به پروژه ای که مدنظر دارید را مطالعه نمایید و پس از آن میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرموده و اطلاعات تکمیلی در مورد هر پروژه دریافت کنید .

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه