جستجو کردن

نوشته های اخیر

خرید واحد مسکونی 60 متری در برج های چیتگر منطقه 22

  • حتما در مورد پیشرفت و رونق ساخت و ساز در منطقه 22 تهران چیتگر شنیده اید ، این منطقه به عنوان وسیع ترین و نوساز ترین محدوده در حال ساخت در تهران است که برج های بسیاری در حال ساخت دارد ، محله های متفاوتی در این منطقه وجود دارد که هر کدام شرایط خاص خودشان را برای سکونت دارند .

    حال یک سوال مطرح میشود ، با توجه به اینکه تعداد زیادی برج در این منطقه در حال ساخت است ، آیا خرید واحد های 60 متری ( کم متراژ ) در این منطقه عاقلانه است و میتواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشد ؟

    در جواب باید گفت که در این محدوده به دلیل اینکه بسیاری از پروژه ها توسط تعاونی های دولتی و ارتشی ساخته شده ، متراژ های کم برای واحدهای برج ها در نظر گرفته شده است که این امر در نهایت باعث بالا رفتن تعداد ساکنین برج میشود و از کیفیت کلی میکاهد .

    خرید واحد مسکونی 60 متری در برج های چیتگر منطقه 22
    خرید واحد مسکونی 60 متری در برج های چیتگر منطقه 22

    ولیکن از سوی دیگر ، قیمت اجاره و فروش واحدهای مسکونی در تهران به قدری بالا رفته است که واحد های 60 متری بسیار خوش فروش هستند و به راحتی معامله میشوند . در واقع قبل از اینکه خرید یک واحد مسکونی 60 متری در برج های منطقه 22 را انجام دهید باید مشخص نمایید که به قصد سکونت این کار را انجام میدهید و یا به قصد سرمایه گذاری ؟

    البته در نظر داشته باشید که معمولا در برج ها ، تعداد مشخصی واحد کم متراژ ساخته میشود و مابقی متراژ ها نیز وجود دارد و از طبقات میانی به بالا تنها واحدهایی با متراژ بالا ساخته میشود به عنوان نمونه میتوان پلان و نقشه برج ساحل 3 را بررسی نمایید ، این برج تا طبقات میانی دارای متراژ 80 متر است و هر چه طبقات بیشتر میشود متراژ ها بالاتر میرود که البته روال ساخت برج نیز به همین شکل است .

    مقایسه قیمت آپارتمان در چیتگر با مناطق مشابه

    در چند ماه اخیر، تعداد معاملات مسکن به شدت کاهش یافته است علت اصلی این کاهش عبارتند از افزایش قیمت مسکن، شرایط اقتصادی نامطلوب، و کاهش توان خرید مردم. در قسمت زیر میتوانید خلاصه ای از وضعیت معاملات و قیمت ها در مناطق مشابه با چیتگر را مشاهده نمایید .

    آمار معاملات نوساز:
    – در سال ۱۴۰۰، ۱۸۰۵ معامله نوساز تا ۵ سال انجام شد و در سال ۱۴۰۱، این تعداد به ۱۵۵۱ معامله افزایش یافت.
    – در مهر امسال، ۸۶۰ معامله نوساز صورت گرفته و سهم ۲۷ درصدی از تعداد معاملات در مناطق مختلف تهران را به خود اختصاص داده است.

    نمونه قیمت‌ها:
    – آپارتمان ۱۱۸ متری نوساز در هروی با قیمت ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به فروش رسیده است.
    – واحد ۱۲۰ متری نوساز در محله پاسداران با قیمت ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.
    – آپارتمان ۱۲۷ متری نوساز در محله مطهری با قیمت ۱۵ میلیارد تومان و در محله طرشت با قیمت ۱۰ میلیارد و ۱۰ میلیون تومان پیشنهاد شده است.

    این آمارها نشان می‌دهند که با وجود کاهش تعداد معاملات مسکن، بازار نوساز در برخی مناطق همچنان فعالیت دارد و قیمت‌های نوساز به طور متوسط بالاتر از قیمت منطقه است.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه