جستجو کردن

نوشته های اخیر

تعاونی مسکن خلبانان و مهندسین پرواز

  • تعاونی مسکن خلبانان و مهندسین پرواز در تاريخ ۲۲/۱/۱۳۹۰ تحت شماره ۴۰۰۴۴۷ و شناسه ملي ۱۰۳۲۰۵۱۱۲۹۵ به ثبت رسیده است. آقاي حسين متقي‌پور به سمت رئيس هيئت‌مديره و  آقاي حميدرضا شاه‌حسيني به سمت مديرعامل منصوب شده اند.

    این شرکت تشکیل شده از اعضای خلبانان و مهندسی پرواز شرکت هواپیمایی هما است و ارتباطی با خود سازمان ندارد و تنها تشکیل شده از اعضای این سازمان است. در حال حاضر این شرکت یک پروژه معرفی نموده است که نام آن پروژه خلبانان هما است که در حال حاضر در مراحل ابتدایی ساخت می باشد.

    تعاونی مسکن خلبانان و مهندسین پرواز
    تعاونی مسکن خلبانان و مهندسین پرواز

    در این مطلب ضمن بررسی تعاونی مسکن خلبانان و مهندسی پرواز به بررسی پروژه و مقایسه آن با دیگر پروژه ها و تعاونی های مشابه می پردازیم.

    تعاونی مسکن خلبانان و مهندسین پرواز

    این تعاونی اولین و تنها پروژه خود با نام پروژه هما پارسه را در سال 1394 معرفی نمود. زمینی که در ابتدا برای این پروژه انتخاب شد دچار مشکل بود به همین علت زمین دیگری جایگزین شده و خریداری شد و در سال 1398 جواز ساخت را دریافت نموده است.

    این پروژه شامل 2 برج 30 طبقه ( 23 طبقه مسکونی و 7 طبقه لابی و پارکینگ ) میباشد که در هر طبقه 6 واحد مسکونی قرار گرفته و دارای 3 تیپ متراژ 110، 130 و 160 متری میباشد. در حال حاضر 6 طبقه اسکلت نصب شده است که 1 طبقه از آن مثبت و 5 طبقه دیگر منفی است.روند انجام و اجرای این پروژه تا کنون با سرعت کندی پیش رفته است.

    پروژه های مشابه با تعاونی خلبانان و مهندسین پرواز

    تعاونی مسکن خلبانان و مهندسین پرواز یک تعاونی شکل گرفته از اعضای یک ارگان دولتی است. اجرا و مدیریت پروژه این تعاونی هیچ ارتباطی با ارگان ندارد و نمونه هایی که بصورت مشابه در حال انجام هستند را می توان تعاونی یاران 27 مثال زد که تشکیل شده از اعضای یک ارگان نظامی است و در منطقه 22 پروژه در حال اجرا دارد که نام آن پروژه لشگر 27 است که فاز اول آن نزدیک به تحویل است و فاز دوم معرفی شده است.

    تعاونی مشابه دیگر را می توان تعاونی مسکن ثمین اشاره نمود که در مروارید شهر جنوبی زمینی که متعلق به وزارت دفاع بوده را ساخته است و این تعاونی نیز شکل گرفته از اعضای همین سازمان است و نام پروژه آن نیکان است که در حال حاضر در مراحلی مشابه با پروژه هما پارسه تعاونی خلبانان و مهندسین پرواز است.

    پروژه های مشابه با تعاونی خلبانان و مهندسین پرواز
    پروژه های مشابه با تعاونی خلبانان و مهندسین پرواز

    تعاونی مشابه دیگر را می توان تعاونی نامی اریکه پارسیان مثال زد که تشکیل شده از کادر پزشکی بیمارستان بقیه الله است. این تعاونی سابقه اجرای بهتری نسبت به 2 تعاونی معرفی شده دیگر دارد و در حال حاضر 1 پروژه تحویل داده، 1 پروژه دیگر نزدیک به تحویل دارد و 3 پروژه دیگر معرفی نموده است. در حال حاضر عملکرد 3 تعاونی معرفی شده بهتر از پروژه خلبانان بوده است.

    البته در نظر داشته باشید که این تعاونی مشکلاتی با پیمانکار داشته است که در نهایت همزمان با تصویب افزایش اقساط و انتخاب پیمانکار جدید قرار است وضعیت پروژه تغییر نموده و با سرعت بیشتری ساخته شود.

    پروژه های جایگزین تعاونی خلبانان هما پارسه

    اگر به دنبال گزینه های جایگزین برای تعاونی خلبانان هما پارسه هستید، باید در نظر داشته باشید که کدام فاکتور برای شما اهمیت بیشتری دارد و میزان سرمایه اولیه و توان پرداخت اقساط شما چقدر است.

    تعاونی هایی که در منطقه مروارید شهر جنوبی پروژه روی خاک معرفی نموده اند، قیمت اولیه بسیار پایینی برای ورود دارند اما زمان دریافت اخذ جواز آنها می تواند بسیار طولانی باشد. به عنوان نمونه تعاونی سازه گستر چیتگر 1 پروژه با 9 بلوک معرفی نموده است که در مرحله تغییر کاربری زمین است و شاید تا 3 سال دیگر طول بکشد.

    در این بین شرکت تعاونی هایی هم هستند که با قیمت قطعی اقدام به فروش می نمایند و پروژه های آنها اقتصادی است ولیکن از شرکت هایی که با سابقه و سرعت بسیار ساخت و ساز انجام می دهند ضعیف تر عمل می نمایند. شرکت الدوز آذربایجان نمونه ای از این پروژه ها است که در نهایت با سرعت ساخت کند و تاخیر چند باره پروژه هایش را همگی تحویل داده است.

    پروژه های جایگزین تعاونی خلبانان هما پارسه
    پروژه های جایگزین تعاونی خلبانان هما پارسه

    در نهایت باید برای بررسی رزومه یک تعاونی پروژه های تحویل داده شده را مد نظر قرار دهید و این بسیار مهم است زیرا تعاونی های زیادی وجود دارند که چندین پروژه معرفی نموده اند و همگی در مراحل اولیه ساخت قرار دارند و این را نیز به عنوان رزومه معرفی می نمایند اما واقعیت این است که رزومه تحویل مهم است بطور مثال شرکت کاشانه سازه فرتاک 2 پروژه معرفی نموده است که اولین پروژه ی آن بعد از گذشت 16 ماه در مرحله اسکلت طبقات منفی است و این نمی تواند سابقه ای برای پروژه دوم این شرکت لحاظ شود.

    اعتبار سنجی تعاونی مسکن خلبانان

    اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که این تعاونی از عده ای آشنا تشکیل شده است که شاید روند انجام پروژه و تغییرات آن برای آنها که می دانند پروژه چه روندی دارد و خواهد داشت طبیعی باشد اما برای فردی که از بیرون قصد خریداری و عضویت در این تعاونی را دارد، زمان طولانی که پروژه صرف رسیدن به این مرحله نموده است مطلوب نیست.

    همچنین قیمت حق امتیاز بالای این پروژه که البته طبیعی است برای سرمایه گذاری که از سال 1394 سرمایه اش در این پروژه خوابیده است و باید سودی کرده باشد برای افراد جدید که مقایسه با دیگر پروژه ها انجام می دهند نسبت به پیشرفت پروژه بسیار بالا است.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی اطلاعات تعاونی مسکن خلبانان و مهندسین پرواز پرداختیم و تنها پروژه این شرکت با نام هما پارسه را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین به مقایسه این تعاونی و پروژه ی در حال اجرای آن با دیگر تعاونی ها و پروژه های مشابه پرداختیم که بتوانید روند انجام و پیشرفت در دیگر پروژه ها را مشاهده نمایید.

    در نظر داشته باشید که برای دریافت اطلاعات و کسب جزئیات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و مشاوره دریافت نمایید.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه