جستجو کردن

نوشته های اخیر

علت ارزان بودن آپارتمانهای چیتگر چیست ؟

  • اگر سری به منطقه 22 تهران زده باشید و عظمت برج ها به همراه امکانات شگفت انگیر این منطقه را مشاهده نموده باشید حتما برای شما سوال است که اختلاف قیمتی که بین آپارتمان های چیتگر و دیگر مناطق وجود دارد چیست و چرا این تفاوت وجود دارد در حالیکه محدوده ای مدرن با شهرسازی لوکس میباشد .

    شاید اگر در نگاه اول این موضوع را از شخصی نا آگاه بپرسید که علت ارزان بودن آپارتمانهای چیتگر چیست به شما گفته شود به دلیل نداشتن سند است که این یک باور غلط است که در ادمه این موضوع را نیز بررسی خواهیم نمود ولی واقعیت این است که شرایط ساخت در این منطقه از طریق تعاونی ها ، قرار گرفتن در طرح تفصیلی و جواز 12 طبقه و بیشتر که البته از سال 1400 این قانون به 12 طبقه محدود شده و پیش تر تا 40 طبقه نیز جواز صادر شده است در کنار دیگر بیشترین آمار ساخت و ساز و رقابت سازنده ها دلیل اصلی ارزان بودن آپارتمانهای این منطقه است .

    پیش از اینکه بخواهیم این مطلب را ادامه دهیم اگر هنوز با منطقه 22 آشنایی ندارد و عظمت ساخت و ساز منطقه را نمیدانید میتوانید ویدئو زیر را مشاهده فرمایید تا بدانید این محدوده یک منطقه لوکس با قیمت ارزان است و با نقاط هم قیمت تفاوت بسیاری دارد .

    علت ارزانی آپارتمانهای چیتگر

    اول از همه باید بدانید که مالکیت عمده زمین های این محدوده در اختیار ارگانهای دولتی میباشد و تعاونی های وابسته برای ساخت هزینه ای بابت زمین و تراکم به شهرداری پرداخت نمیکنند که این اولین علت برای ارزان بودن آپارتمانهای چیتگر است زیرا هدف از این نوع ساخت و ساز برای تامین مسکن کارکنان همان نهاد بوده است .

    در حال حاضر در کنار پروژه های تعاونی ساز ، شرکت های خصوصی و شخصی ساز ها نیز در این محدوده مشغول ساخت و ساز هستند که قیمت فروش آنها اختلاف 30 الی 40 درصدی با تعاونی ساز ها دارد و در مجموع نزدیک به 300 پروژه در این محدوده در حال اجرا هستند که هر کدام ممکن است از یک  تا بیش از ده بلوک باشند .

    دلیل دیگری که وجود دارد این است که نحوه مالکیت زمین های این پروژه ها توسط تعاونی ها بدین گونه بوده که زمین را سازمان در ازای مبلغی آن هم بصورت کسر از حقوق ماهیانه در طولانی مدت به تعاونی واگذار نموده است و این خود عاملی بر این موضوع است که قیمت زمین نیز مانند خرید از یک شخص نبوده است .

    علت ارزانی آپارتمانهای چیتگر
    علت ارزان بودن آپارتمانهای چیتگر

    همچنین به دلیل اینکه در این دسته از پروژه ها هزینه ساخت کنترل شده است و سعی بر آن است که هزینه های ساخت بالا نرود که میتواند با استفاده از پیمانکاران وابسته و دولتی باشد علت ارزان بودن آپارتمان های چیتگر نسبت به خصوصی و یا شرکتی سازان میباشد . زمان تحویل پروژه های چیتگر به همین دلیل است که نسبت به پروژه های دیگر طولانی میشود زیرا به هدف ساخت با قیمت مناسب و تامین نیاز مسکن اعضا است نه ساخت و ساز برای کسب سود .

    در نهایت بسیاری از افراد به همین شیوه و از طریق تعاونی های مسکن صاحبخانه شده اند و اگر نگران این هستید که علت ارزان بودن نداشتن سند است باید به اطلاع برسانیم که عموما برج هایی که در اوایل شکل گیری منطقه 22 ساخته شده اند دچار این مشکل شده اند و علت نداشتن سند این است که بصورت در هنگام ساخت الزامات شهرداری رعایت نشده و البته شهرداری نیز توان مداخله در ساخت و ساز ارگان را نداشته و الان که واحدها تحویل داده شده است ، شهرداری مالکین را موظف به انجام تغییرات و الزامات شهرداری نموده تا پایان کار صادر کند .

    این موضوع به دلیل اینکه برج های زیادی در این منطقه به همین شکل ساخته شده اند تفاوت چندانی با سند دارها ندارد و تقریبا برج های جدید همگی دارای سند بوده و یا تعاونی ها الزامات برای دریافت آنرا رعایت مینمایند .

    ارزان بودن آپارتمانهای چیتگر نسبت به مناطق دیگر

    چیتگر یک منطقه لوکس با امکانات ویژه است که مشابه آن در دیگر نقاط تهران وجود ندارد . دریاچه چیتگر ، آبشار ، باغ موزه گیاه شناسی ، پارک جنگلی در کنار لوکس ترین مراکز خرید که شاخص آنها ایران مال یا مرکز خرید ایران میابشد به همراه شهرسازی مدرن و مهندسی شده همگی نشانگر مدرن بودن این منطقه نسبت به مناطق دیگر تهران است.

    اگر به چیتگر سری زده باشید این را لمس کرده اید و اگر نه ویدئویی که در ابتدای مطلب قرار داده ایم میتواند گوشه ای از این عظمت را به شما نشان دهند ، حال اگر بخواهیم قیمت این منطقه را با دیگر نقاط تهران مقایسه نماییم یعنی به عنوان مثال اگر قیمت حال حاضر یک برج برند و لوکس شخصی ساز به دید به دریاچه که متری 120 میلیون تومان قیمت دارد را با یک آپارتمان هم قیمت در نقطه ای دیگر از تهران مقایسه کنید متوجه خواهید شدن ارزان بودن آپارتمانهای چیتگر نسبت به مناطق دیگر با اختلاف زیاد مشهود است .

    کیفیت زندگی در این منطقه ، برج لوکس و نوساز به همراه فول امکانات با این قیمت نهایت در یک نقطه میانی رو به پایین تهران یک آپارتمان بدون امکانات است . هر زمانی که یک منطقه جدید و نوساز ایجاد میشود فرصت خرید در آن وجود دارد و این موضوع حتی برای مناطق شناخته شده تهران علی الخصوص در غرب تهران وجود دارد .

    ارزان بودن آپارتمانهای چیتگر نسبت به مناطق دیگر
    ارزان بودن آپارتمانهای چیتگر نسبت به مناطق دیگر

    زیرا ابتدای شکل گیری تهران در مرکز و بازار کنونی بوده و سپس به سمت شرق کشیده شده است یعنی در 40 سال پیش اگر در تهرانپارس شهرسازی و ساخت و ساز وجود داشت در سعادت آباد هیچ چیزی وجود نداشته و در قسمت های غربی تر نظیر مرزداران ، پونک ، جنت آباد تا سالهای بعد از آن هنوز شهرسازی صورت نگرفته بود .

    پس بدانید که این وضعیت برای هر منطقه نوساز در تهران تجربه شده است و در حال حاضر به عنوان جدید ترین و آخرین محدوده غربی تهران ، منطقه 22 بهترین فرصت و اخرین برای خرید در غرب تهران است زیرا دیگر در ادامه این محدوده جایی برای اضافه شدن وجود ندارد و محدوده استان البرز شروع میشود و در حال حاضر بهترین منطقه تهران برای سرمایه گذاری مسکن همین محدوده چیتگر است که هنوز جای رشد دارد و به دلیل وسعت زیاد این منطقه شاید تا 10 الی 15 سال دیگر جای رشد وجود داشته باشد .

    نقش تعاونی سازها در ارزان بودن آپارتمان های چیتگر

    تا زمانیکه زمین های تعاونی های دولتی در این منطقه وجود دارد باید بدانید که یکی از الزامات هر نهاد دولتی این است که تامین مسکن برای کارکنان خویش به نحوی انجام دهد ، تفاوتی ندارد که آموزش و پرورش باشد و یا ارتش و سپاه و به همین علت تا زمانی که زمین های آنها وجود داشته باشد ساخت و ساز نیز وجود دارد و پروژه های جدید معرفی میشوند .

    در این بین فاکتور زمان مطرح است که مانند هر پروژه دولتی دیگری سرعت آن با روند آرام ولی پیوسته پیش میرود . تا زمانیکه این دسته از تعاونی ها در حال ساخت و ساز باشند میانگین قیمت منطقه را متعادل نگه میدارند بصورتی که در یکی از پروژه های سپاه در چیتگر که بصورت سهام 10 متری فروخته میشود و تعداد اعضا زیاد است ، حجم معاملات به قدری بالاست که برخی روزها قیمت نوسان 20 الی 30 درصدی پیدا میکند و در این مواقع در خود تعاونی بنر نصب میشود که قیمت ممکن است حباب داشته باشد و احتیاط کنید که به خریداران جدید هشدار بدهد گران نخرند .

    نقش تعاونی سازها در ارزان بودن آپارتمان های چیتگر
    نقش تعاونی سازها در ارزان بودن آپارتمان های چیتگر

    کنترل قیمت توسط تعاونی های دولتی در این منطقه بدینصورت میباشد و در نهایت همین عوامل باعث میشود که شخصی سازها نیز نتوانند اختلاف قیمت را خیلی بالا ببرند با اینکه در حال حاضر برخی از آنها قیمت را بسیار بیشتر از میانگین اعلام مینمایند اما خریدار هنگام مرجعه گزینه های مناسب با قیمت بهتری پیدا میکند و در واقع فروش این دسته از واحدها مشتریان خاص خودش را دارد .

    در نهایت پروژه های کنونی در این منطقه به ثمر میرسد و روند رشد در این محدوده سرعت چشمگیری داشته بصورتی که با این سرعت شاید تخمین 10 سال دیگر ما برای ادامه روند ساخت و ساز بسیار کوتاهتر شود زیرا حتی سازندگان منطقه 1 به دلیل کمبود فضای ساخت در آن مناطق تصمیم به انبوه سازی در چیتگر گرفته اند که این خود میتواند سرعت ساخت را به شدت افزایش دهد .

    هر ارزانی را نخرید !

    توجه داشته باشید بعد از بررسی علت ارزانی آپارتمانهای چیتگر تصور نکنید که هر چه ارزانتر بخرید بهتر است بلکه باید بدانید که در این بین تعاونی های خصوصی بدون پشتوانه و سابقه ای نیز وجود دارند که از شرایط سو استفاده میکنند و با معرفی پروژه هایی با فول امکانات و قیمت اولیه ارزان سعی در جذب سرمایه دارند .

    از آنجایی که پرداخت اقساط در تعاونی سازها بصورت علی الحساب است یعنی هر چه هزینه شود باید توسط اعضا پرداخت شود قیمت ها را غیر واقعی اعلام میدارند به عنوان مثال خرید واحد مسکونی 60 متری در برج های چیتگر اگر در حال حاضر میانگین قیمت 60 الی 70 میلیون تومان داشته باشد ، این تعاونی ها در جدول خود 20 الی 30 میلیون تومان اعلام میدارند .

    هر ارزانی را نخرید !
    هر ارزانی را نخرید !

    توجه داشته باشید که این قیمت علی الحساب است یعنی افزایش میابد و البته چهارچوبی برای افزایش قیمت توسط آنها نیز وجود ندارد یعنی هر چه اعلام کنند باید پرداخت کنید که در واقع همان دسته ای هستند که باید از آنها دوری نمود .

    در مقالات و بخش های مختلفی در تهران برج به این موضوع پرداخته ایم و در مورد آن هشدار داده ایم که خطرات پیش خرید آپارتمان چیست و چه نکاتی را باید هنگام خرید در نظر داشته باشید . در نهایت ما در تهران برج سعی بر روشن نمودن ابعاد متفاوتی داریم که شما را با گزینه های خرید در چیتگر آشنا کند و اگر نیاز به دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتری دارید میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید تا بر اساس میزان سرمایه و توقعی که از خرید آپارتمان در چیتگر دارید که شامل سرمایه گذاری و یا صاحبخانه شدن است به شما راهنمایی دهند .

    کلام آخر

    نظرات شما برای ما مهم است و همچنین اگر اطلاعاتی در مورد علت ارزان بودن آپارتمانهای چیتگر دارید که تصور میکنید میتواند به دیگران در انتخاب کمک نماید در پایین مطلب در قسمت دیدگاه به اشتراک بگذارید ، ما نیز به سوالات شما در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ خواهیم داد .

    فراموش نکنید که سرمایه گذاری در منطقه چیتگر یک فرصت است اما هر زمان که یک فرصت وجود دارد ، خطراتی نیز در کنار آن است که باید بررسی شود و اگر تصمیم گیری درستی داشته باشید میتوانید از ما حصل سرمایه گذاری که انجام داده این بسیار خشنود شوید .

    و اگر بدون تحقیق و آگاهی اقدام به انجام این کار نمایید ممکن است انتظارات شما از این نوع سرمایه گذاری بر آورده نشود ، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید .

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    2 نظر در “علت ارزان بودن آپارتمانهای چیتگر چیست ؟”

    1. با سلام
      بالاخره چه شرایطی را در قرارداد باید لحاظ کرد که اشکالی ایجاد نشود؟؟لطفا بفرمایید

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه