جستجو کردن

نوشته های اخیر

خطرات پیش خرید آپارتمان چیست؟

  • سرمایه گذاری در ملک مخصوصا زمانی که قیمت ها تعادل ندارد یکی از بهترین گزینه ها برای بیمه کردن سرمایه شما و کسب سودی مضاعف است زیرا تعهدات ساخت و افزایش قیمت بر عهده سازنده ای است که از وی خریداری میکنید . در کنار این معامله پر سود مشکلاتی نیز وجود دارد که در این مطلب قصد بررسی این موضوع را داریم که خطرات پیش خرید آپارتمان چیست و چگونه میتوانید تمامی موارد را بررسی کنید و خریدی موفق داشته باشید .

    همچنین در نظر داشته باشید در قسمت دیدگاه در پایین صفحه میتوانید تجربیات و نظرات خود را برای استفاده دیگران بیان کنید تا در جامع شدن این مطلب کمک نمایید و اگر سوالی دارید ما در سریعترین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد . در حال حاضر در تهران ، منطقه 22 بیشترین آمار پروژه های پیش خرید وجود دارد و علت ان نیز این است که این محدوده در تهران در حال ساخت است و فضای زیادی نیز برای آن وجود دارد . همچنین قرار گرفتن در طرح تفصیلی شهرداری برای مجوز 12 طبقه باعث شده انبوه سازی در این محدوده در جریان باشد .

    توجه داشته باشید که پیش خرید آپارتمان یک گزینه پر سود است و اگر درست انجام شود نتیجه بسیار خوبی دارد همچنین گزینه پیش خرید آپارتمان با تهانر را نیز برایتان شرح میدهیم که در شرایط رکود کنونی یک روش کمکی و بسیار ایمن است.

    پیش از ادامه مطلب میتوانید ویدئو زیر را مشاهده فرمایید که در مورد قوانین و جزای تخلف در پیش خرید آپارتمان توضیحاتی ارائه میدهد که مربوط به فروش اپارتمان به چند نفر است که راه حل آن و دیگر موارد را در این مطلب برایتان توضیح خواهیم داد .

    بررسی خطرات پیش خرید آپارتمان

    یکی از دلایلی که سعی نمودیم این مطلب را بصورت جامع تهیه کنیم این است که خطرات پیش خرید آپارتمان تنها محدود به خرید از پروژه های قطعی و شخصی سازها نیست بلکه پروژه های تعاونی ساز نیز در همین دسته قرار میگیرند که به دلیل تفاوت در نوع مشارکت و فروش ، مواردی که باید در مورد آنها بدانید متفاوت است . در بخش اول اطلاعات مربوط به پروژه های شخصی ساز با قیمت قطعی را مورد بررسی قرار میدهیم .

    این دسته از پروژه ها بدین شکل صورت میگیرند که شما یک واحد با طبقه مشخص را انتخاب نموده و فروشنده قیمت قطعی آنرا اعلام مینماید سپس با توجه به پیشرفت پروژه و یا شرایط فروش ، 30 الی 60 درصد قیمت کل پروژه در ابتدا باید پرداخت شود و مابقی بصورت اقساط در طول مدت پروژه میبایست پرداخت شود . توجه داشته باشید برای ثبت شدن این نوع پیش خرید در دفاتر اسناد رسمی و دریافت کد مربوط به پیش فروش باید پروژه بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد .

    در ادامه سازنده تعهداتی از قبیل تاریخ تحویل ، متریال مشخص ، امکانات و هر چه باعث تغییر قیمت شود را باید در قرارداد ذکر کرده و به آن عمل کند . حال آنچه شما باید پیش از خرید از آن اطلاع داشته باشید این است که آیا سازنده مالک است و یا مشارکت نموده است و اگر مشارکت نموده آیا اجازه فروش دارد یا خرید ؟ همچنین باید بدانید که مبنای محاسبه قیمت برای افزایش یا کاهش متراژ در زمان پایان کار چیست . همچنین در صورت ثبت در دفتر اسناد رسمی و کد یکتا میتوانید مطمئن باشید که این واحد به چند نفر فروخته نشده است .

    خطرات پیش خرید آپارتمان
    خطرات پیش خرید آپارتمان

    همچنین باید در نظر داشته باشید که علت اینکه سازنده واحدهای خود را پیش فروش میکند چیست و اگر چند پروژه در حال انجام دارد و برای تامین سرمایه این کار را انجام میدهد وضعیت دیگر پروژه ها و فعالیت پروژه ای که قصد خرید آنرا دارید چیست زیرا ممکن است تامین سرمایه برای پروژه ای دیگر باشد ، این اتفاق در پیش فروش برج های شخصی در منطقه 22 به کرات افتاده است زیرا در این محدوده سازندگانی وجود دارند که چندین پروژه در حال انجام دارند و از آنجایی که روند انجام عملیات ساخت همه انها کند است ممکن است پروژه با تاخیر مواجه باشد و پس از گذشت مدت زمان و بالا رفتن قیمت مصالح سازنده توان تکمیل پروژه را نخواهد داشت .

    در واقع سازندگان با پیش فروش برخی واحدها اقدام به خرید زمین بجای تکمیل واحد مینمایند و درست است که شما در قرارداد تمامی تعهدات را ذکر نموده اید اما در نهایت راهی دادگاه شدن برای شما بسیار عذاب آور است و به دردسر آن نمی ارزد پس در واقع باید بدانید که خطرات پیش خرید آپارتمان را میتوانید در ابتدا با بررسی علت پیش فروش توسط سازنده کاهش دهید .

    خطرات پیش خرید آپارتمان در پروژه های تعاونی ساز

    از نظر اعتبار ، پروژه های تعاونی ساز دولتی در مرحله ای بسیار بالاتر از پروژه های شخصی ساز قرار دارند زیرا تعاونی هایی مشغول به ساخت هستند که وابسته و شکل گرفته از نهادهای دولتی هستند و مالکیت زمین از طریق سازمان به آنها منتقل شده است . حال آنها یا مشارکت با یک پیمانکار و یا شرکت انجام میدهند و یا خود اقدام به ساخت مینمایند .

    این دسته از پروژه ها از نظر اعتبار درجه بالایی دارند و قیمت آنها بسیار پایینتر از پروژه های شخصی ساز است ولیکن از نظر زمان تحویل تاخیر در این دسته از پروژه ها وجود دارد و علت آن این است که تعاونی آن ارگان قصد ساخت پروژه به منظور کسب سود ندارد بلکه هدف آن ساخت مسکن برای اعضای سازمان خودش است پس در واقع عملیات ساخت را طبق برنامه خود پیش میبرد و به همین دلیل است که این دسته از پروژه ها زمان ساختشان متفاوت است .

    حال در این بین پروژه های تعاونی ساز غیر دولتی وجود دارند که میخواهند شبیه تعاونی های دولتی عمل نمایند ، این دسته از پروژه ها با انتخاب نام هایی که دولتی بودن را تداعی کند و همچنین رزومه سازی اقدام به انجام همین کار میکنند و تنها هدفشان دریافت پول از مردم است بدون آنکه سابقه ساخت ، رزومه و پشتوانه ای داشته باشند .

    خطرات پیش خرید آپارتمان در پروژه های تعاونی ساز
    خطرات پیش خرید آپارتمان در پروژه های تعاونی ساز

    این دسته از تعاونی ها را طی یک مقاله طولانی در پروژه های مطمئن چیتگر معرفی و مقایسه نموده ایم تا بدانید که کدام دسته از این پروژه ها بدین شکل عمل مینمایند . توجه داشته باشید تعاونی های مسکن نقش بسیار مهمی در صاحبخانه شدن افرادی داشته اند که توان خرید خانه نداشته اند و از سوی دیگر سرمایه گذارانی که به منظور کسب سود وارد این حوزه شده اند هم اکنون مالک چندین واحد مسکونی هستند .

    در واقع علت اینکه شما در خطرات پیش خرید آپارتمان را جستجو نموده اید و به این مطلب رسیده اید همین است که قطعا از سودی که در آن است با خبرید و قصد این را دارید که بهترین و ایمن ترین راه را برای این کار پیدا کنید .

    پیش خرید آپارتمان چه زمانی پرسود است ؟

    پیش خرید آپارتمان زمانی پر سود است که چند شرط را در نظر داشته باشید ، اول اینکه در چه بازه زمانی قصد انجام این کار را دارید و ایا ثبات اقتصادی وجود دارد یا خیر . اگر نداشته باشد باید از پشتوانه سازنده مطلع باشید و بدانید که ممکن است اوضاع اقتصادی به سمتی پیش برود که سازنده در انجام تعهدات و ساخت به مشکل برخورد کند . درست است که تمامی موارد بر عهده سازنده است اما در نظر داشته باشید که تحویل گرفتن یک پروژه با تحویل نگرفتن آن و اقدام حقوقی بسیار متفاوت است .

    پس شما علاوه بر اینکه تعهدات در قرارداد دارید باید این پیش بینی را انجام دهید که از چه شخصی خرید انجام میدهید . اگر ثبات برقرار باشد مشکلی نیست میتوانید زیرا هم گزینه های پیش خرید آپارتمان بیشتر است و هم ترس شما کمتر میشود و البته سودتان نیز به طبع کاهش میابد.

    پیش خرید آپارتمان چه زمانی پرسود است ؟
    پیش خرید آپارتمان چه زمانی پرسود است ؟

    زمانی دیگر که میتوانید پیش خرید پر سودی داشته باشید برای پروژه های تعاونی ساز در مراحلی است که نزدیک به تغییر است ، به عنوان مثال در این دسته از پروژه ها زمانی که اسکلت تمام میشود و مرحله ی بعدی شروع میشود جهش قیمت اتفاق می افتد همچنین میتواند این مرحله گودبرداری یا فونداسیون نیز باشد زیرا این دسته از پروژه ها به همان علتی که در بالا ذکر کرده ایم ، برای اعضای سازمان ساخته میشوند و تنها مشکل شان زمان است در نتیجه با هر تغییر مثبت قیمت آنها به شدت افزایش میابد .

    پس اگر نیاز به این دارید که بدانید چه پروژه ای را در چه مرحله ای خریداری نمایید نیاز است که از یک مرجع معتبر مشاوره خرید ملک در تهران را دریافت نمایید زیرا با مراجعه به املاک منطقه 22 تنها ممکن است آن دسته از پروژه هایی که ان بنگاه کار میکند به شما معرفی شود و معایب آن به شما گفته نشود در نتیجه نتوانید تصمیم بگیرید که کدام پروژه بهتر است و یا پروژه ای که مناسب شماست را نیابید .

    همچنین در بالای وبسایت در قسمت لیست پروژه ها میتوانید نزدیک به 100 پروژه در حال ساخت در شهر تهران را مشاهده نمایید که اطلاعات ، شرایط ، قیمت و اعتبار سنجی هر کدام بررسی شده است.

    پیش خرید آپارتمان با تهاتر و خطرات کمتر

    یکی دیگر از گزینه های پیش خرید آپارتمان با تهاتر آپارتمان است . این گزینه برای پیش خرید های شخصی امکان پذیر نیست زیرا خود سازنده فروشنده آپارتمان است ولیکن برای آن دسته از پیمانکاران در پروژه های انبوه که اکثرا در منطقه 22 تهران در حال انجام هستند این گزینه برای نقد شدن پولشان وجود دارد.

    پیش خرید آپارتمان با تهاتر دارای خطرات کمتری از پیش خرید اقساطی برای شخص خریدار است زیرا در نهایت این گزینه برای افرادی که توان پرداخت اقساط ندارند و یا نگران پرداخت آن هستند میتواند یک گزینه تمام شده و قطعی باشد بدین صورت که معمولا پروژه های انبوه برای انجام عملیات ساخت بخشی از واحدهای خود را با پیمانکار تهاتر مینمایند و در این بین به دلیل زیاد بودن واحدها و همچنین رقابت با دیگر فروشنده ها مجبور به کاهش قیمت بوده و روال فروش برایشان ممکن است مشکل باشد.

    پیش خرید آپارتمان با تهاتر و خطرات کمتر
    پیش خرید آپارتمان با تهاتر و خطرات کمتر

    در این حالت میتوانید با قیمت پایینتر ملک خود را با آنها تهاتر کنید و برای آنها نیز فروش آپارتمان شما راحت تر است در نتیجه این گزینه را نیز میتوانید مد نظر داشته باشید . ما نیز میتوانیم در ارائه مشاوره برای این موضوع به شما کمک نماییم تا خطرات پیش خرید آپارتمان دلیلی بر ضایع شدن سرمایه و حق شما نشود.

    کافیست با کارشناسان ما تماس حاصل فرموده و سرمایه اولیه ، توان پرداخت اقساط و مدت زمانی که مد نظر دارید پروژه را تحویل بگیرید را بیان کنید تا گزینه های متفاوتی به شما معرفی نماییم همچنین می توانید در قسمت دیدگاه ها نظرات خود را بیان نموده و سوالات خود را مطرح نمایید ما به سرعت به شما پاسخ خواهیم داد .

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه