جستجو کردن

نوشته های اخیر

اتحادیه تعاونی های مسکن نمونه رسا: معرفی و پروژه ها

  • اتحادیه مسکن نمونه رسا تشکیل شده از بیش از 20 تعاونی وابسته به سپاه تشکیل شده است که در زمینه ساخت و ساز در منطقه 22 فعالیت داشته اند. هدف از تشکیل این اتحادیه، انجام پروژه با مدیریت واحد است که با حمایت مالی تعاونی های مختلف انجام می شود.

    اتحادیه تعاونی های نمونه رسا در سال 1372 با شماره ثبت 98699 و شناسه ملی 10101427055 به ثبت رسیده و بر اساس آخرین تغییرات آقاي حسين کاظم‌پور به سمت مدیرعامل این مجموعه و آقای سید مهدی طالبیان به سمت رئیس هیات مدیره منصوب شده اند.

    اتحادیه تعاونی های مسکن نمونه رسا
    اتحادیه تعاونی های مسکن نمونه رسا

    در ادامه این مطلب ضمن بررسی پروژه های انجام شده و در حال انجام توسط اتحادیه تعاونی های مسکن نمونه رسا، تعاونی های زیر مجموعه در آن را نیز به صورت کامل معرفی خواهیم نمود.

    پروژه های اتحادیه تعاونی مسکن نمونه رسا

    این مجموعه سابقه خوبی در اجرای پروژه های منطقه 22 دارد، ولیکن آخرین پروژه ی آن یعنی برج آرتمیس چیتگر برای مدت زمان طولانی مسکوت مانده بود و سپس در اوایل سال جاری با تغییر پیمانکار پروژه موفق به تکمیل بلوک T2 از این مجموعه شده و به همین دلیل است که مجدد نام اتحادیه تعاونی های مسکن نمونه رسا به زبان افتاد.

    پروژه آرتمیس یک مجتمع عظیم اداری و تجاری است که در قالب 5 بلوک بر روی یک فضای 4 طبقه کشتی مانند در حال ایجاد است و به صورت سهامی خرید و فروش می شود. در حال حاضر واحد های اداری 1 بلوک تحویل داده شده و واحدهای تجاری آن نیز تا چند ماه آینده تکمیل و تحویل داده خواهد شد.

    پروژه های اتحادیه مسکن نمونه رسا
    پروژه های اتحادیه مسکن نمونه رسا

    برج پارسیا در سال 1385 توسط تعاونی هوافضا شروع و در سال 1390 با کمک اتحادیه مسکن نمونه رسا به پایان رسید. این پروژه دارای 12 بلوک می باشد و جزو معدود برج هایی است که در هنگام تحویل، دارای سند بوده و در حال حاضر هم این ویژگی برای این برج به عنوان یک شاخص مهم وجود دارد.

    شهرک نمونه سپاه در 2 فاز اجرا شده است که فاز قدیم آن شامل 13 بلوک می باشد و فاز جدید آن شامل 4 بلوک است که فاصله سال ساخت بین این 2 فاز 10 سال می باشد. این مجموعه 1060 واحد را در خود جای داده است و متراژ واحد های آن از 60 الی 80 متر به صورت 1 خواب و 2 خواب می باشد.

    تعاونی های فعال در اتحادیه نمونه رسا

    تعاونی های فعال و عضو در هیات مدیره اتحادیه نمونه رسا بر طبق آخرین تغییرات تا اسفند ماه سال 1402 به شرح زیر می باشد:

    نام شرکت شناسه ملی سمت در هیئت مدیره
    مسکن کارکنان صنايع ويژه شهيد دستواره ۱۰۱۰۱۱۹۳۴۴۹ رئیس هیئت مدیره
    مسکن فرماندهی الغدیر ۱۰۱۰۳۰۵۲۷۳۱ عضو اصلی هیئت مدیره
    مسکن فراگستر اميد ياران 27 ۱۰۱۰۱۳۰۵۴۷۶ عضو اصلی هیئت مدیره
    مسکن شهيد جهان آرا ۱۰۱۰۱۳۳۲۹۰۱ عضو اصلی هیئت مدیره
    مسکن علوم و فنون هوايي ۱۰۱۰۱۲۹۵۳۸۸ عضو اصلی هیئت مدیره
    مسکن کارکنان شهيد فودازي فرودگاه ۱۰۱۰۱۲۶۹۷۸۷ عضو علی‌البدل هیئت مدیره
    مسکن پرسنل فرماندهی پايگاه هوايي فتح ۱۰۱۰۱۳۴۷۰۷۷ عضو علی‌البدل هیئت مدیره

    همچنین در نظر داشته باشید که این تعاونی ها، خود پروژه های دیگری در حال انجام دارند که برخی از آنها در منطقه 22 تهران اجرا شده است.

    اعتبار سنجی اتحادیه نمونه رسا

    برای اعتبار سنجی یک تعاونی، می بایست سابقه ساخت و اجرای آن بررسی شود. این یک فرمول کلی است چه برای تعاونی های دولتی و چه خصوصی اما در مورد اتحادیه نمونه رسا باید گفت که از لحاظ اعتبار، هیچ ایرادی به این تعاونی وارد نیست.

    علاوه بر سابقه اجرای قوی و پروژه های عظیم، این یک تعاونی دولتی است که جزو ویژگی های آن است اما در مورد پروژه آرتمیس، این تعاونی به دلیل مشکلاتی که در تامین مالی پروژه به دلیل تاخیر آن و افزایش قیمت مصالح و هزینه ساخت مواجه شده باعث مسکوت ماندن این پروژه شده است.

    این پروژه در سال 1390 شروع به کار کرده است و در نهایت پس از وقفه طولانی، سال 1402، تعاونی سازنده پیمانکار جدیدی را انتخاب نموده است و مشارکت نموده است. این تصمیمی است که در نهایت باعث راه افتادن مجدد پروژه می شود و همچنین تکلیف خریداران و سرمایه گذاران این پروژه نیز مشخص می شود.

    تعاونی های مشابه با اتحادیه تعاونی های نمونه رسا

    این تعاونی دولتی است و از مجموع همکاری چندین تعاونی زیر مجموعه دولتی تشکیل شده است که متعلق به سپاه می باشند. در حال حاضر چنین تشکلی در ارگان دیگر وجود ندارد به جز تعاونی های مسکن ارتش، اما موضوع این است که در پروژه های ارتش، پروژه ها وسیع است اما توسط تعاونی های متفاوت انجام می شود و به صورت مشترک مانند اتحادیه تعاونی های نمونه رسا نیست.

    تعاونی های مشابه با اتحادیه تعاونی های نمونه رسا
    تعاونی های مشابه با اتحادیه تعاونی های نمونه رسا

    در نهایت شما می توانید به عنوان جایگزین، پروژه های ارتش را نیز بررسی نمایید که در شهرک چیتگر انجام می شوند و به صورت انبوه سازی در چندین پهنه در حال اجرا هستند که جزو بزرگترین پروژه های چیتگر نیز به شمار می آیند.

    در نهایت دیگر ارگان های دولتی نیز به صورت محدود و در قالب یک پروژه تک بلوک یا چند بلوک پروژه در منطقه 22 تهران معرفی نموده اند که از نظر ماهیت، ماهیت مشابهی با پروژه های اتحادیه تعاونی های نمونه رسا دارند و از نظر اجرا در سطوح متفاوتی هستند.

    جمع بندی

    در این مطلب به معرفی سابقه، رزومه و پروژه های در حال اجرای اتحادیه تعاونی های مسکن نمونه رسا پرداختیم. همانطور که در بالا اشاره نمودیم، نام این تعاونی پس از شروع به کار مجدد پروژه آرتمیس شنیده شده و همین دلیلی شده است که ما بررسی مجددی بر روی آن انجام دهیم.

    توجه داشته باشید که می توانید هر زمان در مورد پروژه های اتحادیه مسکن نمونه رسا و همچنین پروژه های مشابه که توسط ارگان های دولتی و یا تعاونی های متعلق به ارگان های نظامی دیگر انجام می شوند می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و جزئیات بیشتری کسب نمایید.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه